Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pylöris Katso viesti
Seuraavassa ollaan vähän ylempänä
Eilen havahduin huomaamaan ettei Espoon kuvarasteissa ollutkaan tapahtunut vähään aikaan mitään. Tavallisestihan siellä rastit ovat liikkuneet monin verroin vilkkaammin kuin Helsingissä tai Vantaalla. Oliko uusi rasti sitten ollut niin vaikea tai niin hankala ettei kukaan ollut sitä hakenut? Vai oliko käynyt niin että vaikka Espoon kuvarastiharrastajien piiri on tavattoman aktiivinen, se osoittautuu nyt kiivaimpaan lomareissuaikaan niin kapeaksi ettei ainuttakaan pyörän satulaan nousevaa hakijaa enää löydy koko seudulta?

Mutta sitten luin myös:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
Uusihan on myös päivänselvä tapaus. Eilen sattumoisin ajelinkin siitä vierestä rastilta pois.
Voisiko sittenkin olla että rastin jämähtäminen paikoilleen aiheutui tästä möläytyksestä'? Eihän ketään enää kiinnosta eikä kukaan viitsi hakea tällaista päivänselvää tapausta! Hakekoon mies sen itse kun kerran siellä sattumoisinkin ajelee!

Ja sitten siinä käy niin että kaikki jäävät odottelemaan että saataisiin uusi uusi rasti - mutta sitä ei saada koska mies seikkailee jossain Rovaniemellä!

PS Ei tosin ole ylpeilyn aihetta siinäkään että itse tyydyin "hakemaan" rastin karttaharjoituksena ja luovuin sen hakemisesta todellisuudessa sillä verukkeella että (a) siirtymiä kertyisi päälle 60 km (ja siitäkin valtaosa tylsähköä ajettavaa), (b) viimeiseen viitensataan metriin menisi luultavasti aikaa yhtä paljon kuin yhdensuuntaiseen siirtymään, ja (c) siinä kävisi kuitenkin niin että joku toinen olisi juuri sillä välin käynyt myös rastilla ja postannut kuvat foorumille ennen kuin itse olisin kotona ja pyörän ja miehen huollon jälkeen oman läppärini ääressä