Lainaus Alkujaan tämän lähetti juakko Katso viesti
Jep, itseä etenkin ihmetyttää että kun vaikka näitä EPO-käryjäkin vielä tulee, niin miksi menestyneet kuskit eivät ole vuosiin kärynneet mistään, vain nämä ns. toivottomat tapaukset? Jos douppaaminen ei auta voittamaan, miksi tehdä sitä?

Froomen "käry" oli kuitenkin enemmänkin vuoto, emme olisi koskaan kuulleetkaan siitä mitään muuten. Kuinka paljon muuta tapahtuu, josta emme koskaan kuule mitään?
Varmaan paljonkin tapahtuu, kuten positiivisia testituloksia, jotka eivät johda doping-rikkomukseen. Vuonna 2016 positiivisten testitulosten suhde doping-rikkomukseen oli 56:44 eli enemmän jää julkaisemmatta kuin julkistetaan, koska positiiviset testitulokset eivät ole julkisia. Mun mielestä jonkinlainen raja mitä julkistetaan ja mitä ei on hyvä olla olemassa.

Itse en esimerkiksi tykkäisi siitä että Krista Pärmäkosken positiiviset testitulokset olisi iltapäivälehtien pääotsikoissa tyyliin "Pärmäkoski antoi positiivisen dopingnäytteen" tai "Pärmäkoski kärysi dopingtestissä". Monilla ihmisillä uutisten seuraaminen tai mielenkiinto aiheeseen kuitenkin rajoittuu vain otsikoiden lukemiseen, itse asiaan syvemmin perehtymättä. Positiivisella testituloksella on kuitenkin negatiivinen leima, vaikka Pärmäkoskella on lupa käyttää dopingsäännöissä kiellettyä ainetta.

Mitä tuohon menestykseen tulee, niin kyllähän menestyneitä urheilijoita myös käryää, aika paljon esim. arvokisoissa TOP3 sijoilla olleet ovat kärynneet. Pyöräilijöistä 2016 Simon Yates sai 4kk kilpailukiellon astmalääkkeen (Terbutaline) käytöstä ilman lupaa.