BikeshopElectrobikeGiantLostInLapland
Sivu 16 / 43 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 26 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 1288

Aihe: Pole Evolink

F. Kotlerburg Guest
    Ei mulla ole ollut mitään kysyttävää. Herrat itse lähetti että käykö että tehdään näin ja vastasin että käy. Parin päivän päästä tuli uusi meili, että tehdäänkö tosiaan näin vai noin. Vastasin että noin kuten jo aiemmin sovittiin ja sitten taas odoteltiin päiväkausia.

He kämmäsivät ja se oli ilmeisesti mun vika

On se kyllä loistava peli.Kyllä ne osaa.

Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JPTH Katso viesti
    On se kyllä loistava peli.Kyllä ne osaa.

Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla
    Komppaan täysin.

Sent from my iPhone using Tapatalk

On tää nyt taas hankalaa tää pyörän valinta. Nyt olen saanut rajattua tän ostopäätöksen jo tähän evolinkkiin, ellei nyt jotain muuta kiinnostavaa ilmesty tässä lähiaikoina. Onglema on vaan siinä, että mikä versio sitä pitäisi nyt sitten hankkia. Tarkoituksena oli allrounder, jolla ajaa mielellään pidempääkin lenkkiä, mutta joka kulkee myös hyvin kun eturengas on takarengasta alempana.
    140-versiossa saattaa olla jo liikaakin pyörää itselleni, joten sen puoleen kyllä 131 kelpaisi oikein hyvin. Ongelma on vaan se, että kun painoa on ajokamat päällä se 110- 115 kg, niin onko tuo pike keulana liian löysä. Ainakin olen jostain lukenut, että painavampien kuskien alla tuo saattaisi olla ongelma. Eli oma sweet-pot saattaisi olla tuossa 150 mm kohdalla, joten kysymys kuuluukin, että meneekö näistä geometriat aivan vituralleen, jos jompaankumpaan vaihtaa 150mm lyrikin keulalle? Ja onko sillä yhdellä kymmenellä millillä väliä mihinkään suuntaan, paitsi ehkä lompakossa?

Vai onko vaan parempi unohtaa koko juttu ja ostaa suosiolla tuo 140- versio.

Pohdin kuule aivan samaa, ensin olin kallistua 131:een, mutta Kaisa suositteli kuitenkin 140:stä. Ja meni aivan nappiin. Mulla on 160 mm joustavaksi muutettu Pike (ilmaruodon vaihto, ei muuta) ja hyvin toimii. En tosin Lyrikiä ole kokeillut, joten sen puoleen en osaa sanoa mitään. Pyörä on ollut mulla nyt viikon veraran, joten mitää kaiken kattavaa analyysiä en pysty tekemään. Eilen tuli vedettyä vähän pidempi polkulenkki ja pyörä toimii kivikko-juurakossa erinomaisesti. Ainakin, jos vertaa vanhaan On One Codeineen. Evolink tuntuu joka ajokerralla aina vaan paremmalta. Ja eikös sen Lyrikin voi myös pidentää ilmaruodon vaihdolla?

Mulla ei oo kokemusta kuin 140 ja 150 mallista, mutta mutuilisin niin, että 131 ja 140 erot trailiajossa olisivat hyvin marginaalisia. Sitten jos haluaa vähän isommin ajaa niin eroa löytyy enemmän 140 hyväksi. Ite tilasin myös 140 mallin. Keulaksi valitsin 160mm joustavan Lyrikin. Jälleen mutua, mutta uskoisin, että 110-115 kg painoiselle Pike voi tuntua liian löysältä.

Muistaakseni Kemiztillä oli 130 mallissa 160mm keula. 140 mallissahan on nykyään 160mm joustava keula vakiona.

Niin ja noita osiahan pystyy tilausvaiheessa speksaamaan esim spostin välityksellä.

F. Kotlerburg Guest
    Pikaisesti vaan härveliä tilaukseen niin pääsee jo ens kesänä ajamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Pikaisesti vaan härveliä tilaukseen niin pääsee jo ens kesänä ajamaan.
    Ehkä jo vähän aiemmin, mutta siinä oot oikeas et pikaisesti kannattaa tilata jos meinaa saada tän vuoden puolella.
    Mikäs se sun rungon/pyörän kohtalo ny on?

Kirjoitin kyllä ihan vatun epäselvästi, mutta pointti oli siis se, että tuossa evolink 140 mallissa kun on 160mm keula, jonka koen ehkä itselleni vähän ylimitoitetuksi. Ja koska lyrikiä ei saa 140 millisenä, niin mutuilen, että 150 millinen lyrik voisi olla ihanteellinen. Mutta seuraava pohdinnan aihe on, että onko tuolla kymmenellä millillä (150 vs 160) mitään eroa esim. Polkemistehokkuudessa. Taidan ostaa jopon, paljon vähemmön arpomista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Metsänpeikko Katso viesti
    Kirjoitin kyllä ihan vatun epäselvästi, mutta pointti oli siis se, että tuossa evolink 140 mallissa kun on 160mm keula, jonka koen ehkä itselleni vähän ylimitoitetuksi. Ja koska lyrikiä ei saa 140 millisenä, niin mutuilen, että 150 millinen lyrik voisi olla ihanteellinen. Mutta seuraava pohdinnan aihe on, että onko tuolla kymmenellä millillä (150 vs 160) mitään eroa esim. Polkemistehokkuudessa. Taidan ostaa jopon, paljon vähemmön arpomista.
    Ei sitä keulan pituutta kannata murehtia, jos se on oikein säädetty niin et käytä polkuajossa kuitenkaan koko joustoa. Mulla on itellä 160mm lyrik rc2 ja toimii oikein hyvin evolink 140:ssä polkuajossa.

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    Mikäs se sun rungon/pyörän kohtalo ny on?
    Tuolla se tallissa toistaiseksi majailee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kakkula Katso viesti
    Ei sitä keulan pituutta kannata murehtia, jos se on oikein säädetty niin et käytä polkuajossa kuitenkaan koko joustoa. Mulla on itellä 160mm lyrik rc2 ja toimii oikein hyvin evolink 140:ssä polkuajossa.
    Samaa mieltä. Ja jos silti epäilyttää niin varmasti saa myös 150mm keulalla. Aikaisempi versio oli mun muistaakseni vielä 150mm keulalla muutenkin.

Tuolla se tallissa toistaiseksi majailee.
    Toivottavasti saat pikavauhtia osat ja pääset ajamaan.

F. Kotlerburg Guest
    Ei kun kyllä se ajokunnossa jo on.

10 mm eroa tuskin kykenee moni huomaamaan, kun on jo vaikeuksia kertoa 20 mm ero keulan mitassa.
    Mitä tulee Piken ja Lyrikin eroihin, niin onhan niissä eroa, jos aletaan todella kovaa ajamaan. Vaikka massaa kuskilla olisi 0.1 tonnia, niin kevyessä ajossa ei eroa juurikaan ole. Onko sitten kykyä ajaa Pike "kyykkyyn" onkin oma asiansa. Lyrik on enduro-keula ja Pike trail-keula. Sitten täytyy vielä muistaa, että kovan kuskin trail-ajot on jotain mihin moni enduro-harrastaja ei edes kykene.
    Lyhykäisyydessään Piken joustomatkan saa Lyrikiä helpommin käytettyä. Se ei kuitenkaan tarkoita, että Pike olisi sopimaton omiin ajoihin. Suomen maastoihin se riittää varsin hyvin, vaikka kuski hieman painaisikin. Ajotekniikkaa ne kaikki vehkeet viime kädessä tarvitsee ja kaikki saa pohjaamaan ajamalla päin peetä kaikkea päin.
    Oma tie on kulkenut Pike 2015 --> Lyrik 2017 --> Fox 36 2018
    Pike ja Fox shimmitetty, kaikki olleet hyviä. Oma ajotekniikkakin parantunut ja parantuu kokoajan. Mikään jousitus ei voita parempaa ajotekniikkaa.
    Myönnän kyllä, että Piken ja Lyrikin/Foxin keskikannossa on eroa. Tarvitseeko sitten sitä on eri asia. Sen olen oppinut, ettei tässä harrastuksessa perimmiltään siitä olekaan kyse. Siksi minullakin nyt Evolink 140, vaikka edellinenkin enskapeli oli hieno ajaa. Ja jousi-iskarilla tietysti, koska se on cool! 😉

Tässä vähän lisää noihin keulakeskusteluihin.

Lyrik ei suoraan myydä 140mm, mutta Yaria myydään. Tässä on varmaan tehty linjanveto, että Lyrik on endurokeula ja kukaan ei osta sitä niin lyhyenä tai muuten haluttu pitää valikoima pienempänä. Nuo ovat kuitenkin vaimenninta lukuunottamatta käytännössä samat keulat, eli Lyrik voi tarvittaessa lyhentää 140mm:seksi laittamalla siihen 140mm ilmamännänvarren. (yhdelle tutulle näin laitettiinkin)

Pike vs. Lyrik/Yari jäykkyys: jälkimmäisissä on pitemmät likuputket ja sitä kautta varmaan myös liukuholkkien etäisyys toisistaan --> tukee pitemmältä matkalta ja on siis hieman jäykempi väännölle. (mahdollistaa myös 180mm joustopituuden)

Se millä on oikeasti väliä, on tuo ilmamäntä. Siihen pitää saada negatilavuutta, joka tuo lineaarisuutta ja keskialueen tukea.
    Tähän asti tilavuus on pitänyt hoitaa luftkappella tai sen kopioilla, yms. virityksillä, mutta nyt 2019 Lyrik/Yari pitäisi vihdoinkin olla valmiiksi kunnollisella negatilavuudella.
    Näitä uusia ilmamäntiä + sealhead:eja myydään myös erikseen, mutta saatavuus toistaiseksi heikkoa. Myös Pikelle on omansa.
    ks. https://bikerumor.com/2018/03/20/201...adds-debonair/ (ps. en ihan usko noita rokkarin lukuja/kuvaajia, mutta luftkappe kopiolla on ajettu reilu vuosi Pikessä ja nyt vähän aikaa Yarissa ja se on kyllä ihan must upgrade)

Ja jotta ei menis ihan offtopic, niin itse päädyin L kokoiseen evolink153:een runkosettinä, josta kokosin pyörän just niillä komponenteilla jotka katsoin järkeväksi.
    Keulana 170mm yari missä muokattu ilmapuoli (laskennallisesti 34% lisää negatilavuutta). Muina osina GX Eagle AB ovaalilla, dt350 + flow mk3 kiekot, code r + guide rs jarrut.
    Nyt ajettu jonkin verran polkua, bikeparkkia (Tornari ja Järvsö) sekä yksi endurokisa.
    Iskarit hakevat vielä vähän säätöjä (takana varmaan hiukan liikaa painetta), mutta on se Leo suunnitellut mahtavan pyörän!

Pyörä ei tunnu isolta eikä kankealta, vaan tekee juuri mitä haluan, mutta myös pelastaa sitten kun tulee hölmöiltyä/tehtyä virheitä.
    Pitkän akselivälin tuoma tukevuus ja hyvin toimiva jousitus tuovat todella paljon varmuutta ajamiseen. Muutama kaveri onkin valittanut, kun ennen ajettiin alamäkipätkillä samaa vauhtia ja nyt eivät pysy perässä
    Ekalla lenkillä oli hiukan haasteita keulan nostamisessa, mutta äkkiä siihenkin tottuu, ts. oppii miten se pitkällä akselivälillä nousee.
    Pyörä kulkee myös poluilla ja teknisissä nousuissa, erityisesti olen huomannut, että se pitää maaston muotojen mukaan pumppaamisesta, jolloin vauhti säilyy ja menon smoothia.

Nykyään joustomatkan pituus ei kerro läheskään kaikkea pyörän poljettavuudesta tai sopivuudesta polulle, eli ei kannata tuijottaa pelkästään niitä millejä ja jos mahdollista, niin kokeilla tällaisia moderneja/erilaisia pyöriä. (kuvassa oleva yksilö sijaitsee Helsingissä, jos joku on kiinnostunut kokeilee niin PM tai nykäisee hihasta jos tulee polulla vastaan)

Videoi: https://www.youtube.com/user/t3mppu1
    Muuta säätöä: http://t3mppu.kapsi.fi/

F. Kotlerburg Guest
    Itse nyt yhden lenkin ehdin ajamaan viikonloppuna niin Polen takajousitus tuntuu kyllä oikein poljintehokkaalta. Välillä melkein unohtaa, että alla on alaspäinkin varsin kykenevä täysjoustopyörä. Muuten tämä low, slack, long ajattelu ei täysin vielä vakuuttanut. Suurimman osan ajasta pyörä tuntuu ihan ok:lta, mutta kyllä se vaan tuolla perinteisessä kinttupolkujen kannon kierrossa tuntuu jotenkin hankalalta. Nousukyky on toki erittäin hyvä ja se on varmasti tuon geometrian ja hyvin toimivan takajouston ansiota.

No täytyy vielä ajella lisää ja miettiä sitten mitä tuolle tekee.

Itse nyt yhden lenkin ehdin ajamaan viikonloppuna niin Polen takajousitus tuntuu kyllä oikein poljintehokkaalta. Välillä melkein unohtaa, että alla on alaspäinkin varsin kykenevä täysjoustopyörä. Muuten tämä low, slack, long ajattelu ei täysin vielä vakuuttanut. Suurimman osan ajasta pyörä tuntuu ihan ok:lta, mutta kyllä se vaan tuolla perinteisessä kinttupolkujen kannon kierrossa tuntuu jotenkin hankalalta. Nousukyky on toki erittäin hyvä ja se on varmasti tuon geometrian ja hyvin toimivan takajouston ansiota.

No täytyy vielä ajella lisää ja miettiä sitten mitä tuolle tekee.
    Noni hyvä et on jo ajossa. Omallani en oo vielä ehtinyt ajamaan. Muiden kokemuksien perusteella vaatii hieman totuttelua, varsinkin tiukkoihin paikkoihin. Toivonmukaan tuntuu enemmän kuin ok:lta useamman lenkin jälkeen. Poljintehokkuus kyllä kuulostaa hyvältä.

Saa nähdä miltä tuo oma nyt tuntuu. Koeajonkin ajoin sappeella joten omakohtaista kokemusta polkuajosta ei ole vielä.

Tässä hieman omia ajatuksia 110tr evo:sta reilun puolen vuoden ajalta.
    Pyörästä (L) ja ajettavuudesta pidän vielä paitsi että XL: koko voisi olla sopivampi, jotta olisi enempi reachiä jota tuo matalan stackin aiheuttama spaceripino lyhentää aika paljon. Itsellä 50mm stemmi. Oma pituus 187.
    Rohkeus ei silloin riittänyt edes koeajamaan XL:ää. Paitsi nyt vähän viikonloppuna kokeilin polen 131evo demoa.

Kokeilin tuossa omassa pidempää iskaria(190*51) ja 140mm keulaa, keskiö nousi hemmetin ylös, penkistä ei jalat yltänyt maahan.
    Alkuun pidin pyörästä mutta kun sen vei tuttuun maastoon niin perä oli hieman "vellova" ja kaipasin lyhyemmän jouston tarkkuutta. Ehkä iskari ei ollut ihan käypä.
    Palasin takaisin alkuperäiseen iskariin ja keula on nyt 130mm.
    Hyvä näin.

Nyt on renegadet litkuilla alla ja pyörä painaa 14kg.
    Keulasta(yari) en oikee pidä, en tiedä mikä siinä häiritsee.
    Linkkujen laakerit rasvailin syksyllä, oli aika sonnassa/ruosteessa, tämä on entinen demo niin on varmaan pesty paljon.
    Uudet on nyt tulossa.
    Muutenkin taitavat olla näissä kovilla tai heikko suojaus.
    Hyvin kiipeää edelleen, teknisessä trialkikkelissä toimii jo, alas tuolla voi tulla mistä vaan, hiljaa tai kovaa. Vakaa on.
    Kinttupolkumönkimisessä tämä 110 ainakin toimii tosi ok. Tiedä sitten nuista pitkäjoustoisista.

Talviajo meinasi olla tuskaa, pitkä pyörä ei tahdo mahtua kääntymään kapeilla poluilla vaan aina jompikumpi rengas muljahti pois polulta, ongelmaa korosti varmaan että ajelin myös lyhyt akselivälisellä fätillä. Ja paaaaljon lunta.

Nyt vähä prakaa vaihteet ja jarrut,
    Eipä mulla muuta.
    Hyvä peli, vaikka huoltoa vaatii aika paljon.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Mitkä renkaat sinulla oli tuossa pyörässä talvella? Minulla on Evolinbk 150 ja viime talvena koitin 2 kertaa ajaa 29 icespikereilla ja meinasin kummallakin kerralla heittää pyörän metsään koska se tuntui kääntyilevän poikittain koko ajan. Muutoin ajoin Fat Freddieillä ja ero on kuin yöllä ja päivällä. Pyörä menee niillä pöpperöisllä poluilla täysin suoraan, ei luikerra yhtään eikä myöskään tipahtele polun sivuun oikeastaan ollenkaan. Eli ISP:llä tuntuu kuin olisi mailman huonoin talvipolkuajaja ja FF:llä ehkä jopa mailman paras.
    ISP on niin kapea ja vaatii sen verran painetta että se menee polusta läpi, mikäli polku ei ole kunnolla tamppautunut, kun taas FF:llä voi käyttää pehmeällä polulla jotain 0,7 bar painetta jolloin se leviää pesusienen tavoin polun päälle ei pyrikkään menemään siitä läpi. Jos taas polku on kiiltojäällä niin ISP toimii todella hyvin.

^No juuri noinhan se menee. Että normi kaksysi toimii niin hyvin pitää olla tamppautunut ja vähän jäätynytkin lumipolut. Tietty pluskumi kantaa jo vähän pehmeämmässä ja etenkin ohjaa paremmin. Eli ei se pyörästä kiinni ole.

Jos on tarkoitus ajaa talvella niin ettei suuremmin tarvitse valita kelejä vaan tyyliin, aina kun on aikaa, on läskipyörä etenkin lumisempina talvina kuitenkin ihan ylivoimainen.

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Eli ei se pyörästä kiinni ole.
    Kyllä se nyt vaan on niin että se pitkä pyörä vaatii tilaa kääntymiseen ja ahtailla lumipoluilla sitä ei aina ole läheskään riittävästi vaan joko eturenkaan joutuu ohjaamaan ulos polulta tai sitten takakumi oikaisee liikaa. Näin se vaan on eikä se muuksi muutu. Ei ne pitkän pyörän tuomat edut tule ilman haittoja näin se vaan on. Se on sitten jokaisen puntaroitavissa kummat on suuremmat omaa käyttöä ajatellen. Näin nyt Evolinkillä jonkun verran ajaneena niin tulee talvella kikkailtua sen verran ahtaissa ränneissä, että ei näillä kokemuksin innosta vaihtaa läskiäni Taigaan.

Muuten niin em. kommenttini Evolinkistä on aikalailla sama nyt enemmän ajaneena. Nousukyky ihastuttaa ja alamäkeen mennään perhanan kovaa, mutta kyllä tuosta pitkästä pyörästä haittaakin on. Ei se erityisen ketterältä tai notkealta tunnu vaan enemmänkin sellaiselta hirveää vauhtia eteenpäin jyskyttävältä junalta. Varsinkin nopeissa s-tyyppisissä perättäisissä mutkissa tuntuu, että pyörä saisi reagoida nopeammin. Kyllä se niihin kääntyy, mutta ei erityisen herkästi. Jos tärkein asia on nopeus ja nopein aika jollain polulla niin silloin Pole on varmasti hyvä valinta. Omaan käyttöön olisi ehkä olemassa parempiakin vaihtoehtoja ja melkeinpä olisin valmis luopumaan tuosta laitteesta.

Ajanut nyt L-koon 150 loppu talven sekä tämän kesän ja en koe tuota kääntymistä mitenkään suurenksi ongelmaksi. Vaatii toki totuttelua ja hieman ajolinjojen viilausta mutta samat lumi-, juurakko- ja kalliorännit mennyt kuin muut pienemmillä vehkeillään. Mutta kyllähän jokainen uusi pyörä ottaa jonkun ajon totuttelua, varsinkin kun varmasti muutosta edelliseen huomattavasti? Isoin ongelma itselläni on kun leveä stonga kolisee Suomalaisessa pystymetsässä.

Joo kyllä Evolinkki kääntyy mutkaan hyvin, kun muistaa vaan kääntää.. Jos vauhtia on tarpeeksi mutkaan tulessa niin muistaa vaan Fabien Barelin opetuksen " lean the bike not yourself" ja pyörä kyllä kääntyy todella hyvin. Samoin aloittelevan Evolinkki kuskin kannataa aluksi pysytellä keskellä pyörää kurvissakin eikä vetäytyä takapyörän päälle niin kuin joillakin on tapana.
    Hitaassa vauhdissa loiva keula ja keskellä oleva painopiste mahdollistavat etupyörän kääntämisen melkein 90 astetta ja pyörä ei silti puske itseänsä kurvista ulos tai tökkää etupyörän kautta ympäri. Eli kääntyminen ei ole ongelma tiukissakaan mutkissa vaatii vain hiukan totuttelua. DH pyörillä aikaisemmin ajaneet tuskin edes tarvivat totettulua koska niistä pyöristä toiset ovat aika härkämäisiä käännettäviä.

F. Kotlerburg Guest
    Arvelinkin, että ei-ylistäviin kommentteihin suhtaudutaan heti irvaillen lukematta kunnolla. En mielestäni kirjoittanut, että Evolink ei kääntyisi vaan että se kääntyminen ei tunnu erityisen herkältä.

Minun mielestä kumpikaan yllä oleva kommentti ei sisältänyt yhtään irvailua.

Kotleburgin fillarista olis siistii nähdä kuva, on se niin odotettu ja puhuttu epeli ✓
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Minun mielestä kumpikaan yllä oleva kommentti ei sisältänyt yhtään irvailua.
    Ei tuollaista hymiöpatteristoa tuossa yhteydessä oikein muutenkaan voi käsittää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Kotleburgin fillarista olis siistii nähdä kuva, on se niin odotettu ja puhuttu epeli ✓
    Valitettavasti joudun tuottamaan pettymyksen. Se fillari on oikeasti olemassa.

Hyvän näköinen, harmi jos ei miellytä.. onko tää ihan "stock" vai kustomi?
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

F. Kotlerburg Guest
    Itse runkosettiin läjätty.

Itse runkosettiin läjätty.
    Kannattaisikohan mennä ajamaan ja jättää palstailu vähemmälle

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään