HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 144 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 44 94 134 142 143 144 145 146 154 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.291 - 4.320 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #4291
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TemMeke Katso viesti
    Easton EC90 Aero 55 Clincher. Näistä ei löydy foorumilta ihan tuoretta juttua, eli onkohan nää vielä nykyäänkin hintansa arvoset? Onko noin samaan rahaan tullut tarjolle jotain parempaa?

    Paino ei oo ihan oleellisin asia itelle, vaan enempi aeroa hakusessa. Mut kuitenkin kiekkoa, millä pystyy ajelemaan, vaikka kohdalle osuis reippaampikin sivutuuli. Oma speksailu päätyi näihin, mut oon avoin ehdotuksille.

    Näitten nykyhinta ~1300e, tuo "tarjous" on ollut jo kuukausia:
    http://www.wiggle.co.uk/easton-ec90-...road-wheelset/
    Mulla on ollut kyseiset kiekot tänä vuonna käytössä. Taitaa myös olla samasta tarjouksesta ostettu. Kokemuksia muista aerokiekoista ja hiilikuitusesta jarrupinnasta ei ole, joten suurella kokemuksella en pysty vertaa. Aikasemmin paremmanpään kiekot on ollut Dura-ace C24 ja C35 kiekot alujarrupinnoilla.

    Sateella toi kuitunen jarrupinta on lähinnä vitsi. Ensin menee monta metriä, että rupeaa jotain tapahtuu (jarrupinta kuivuu). Sitten tehoa rupeaa tulemaan yllättäen nykien. Pystyy hallitsemaan, mutta pitää olla varovainen. Kuivalla kelillä tehoa on ihan riittävästi. En oo vielä käynyt ulkomailla ajamassa, joten en osaa sanoa miten tehoa piisaa oikeissa alamäissä.

    Kirimiehelle ei välttämättä ole tarpeeksi jäykät kiekot sivusuunnassa. Itse oon ainakin huomannut, että kovaa putkelta vetäessä jarrut ottaa kehään kiinni.

    Sivutuulessa en pysty ajamaan noilla kiekoilla ilman käsiä. Tosin jos noissa on panostettu nimenomaan aeroominaisuuksiin, niin en todellakaan halua ajaa kiekoilla joissa sivutuulta ei ole huomioitu yhtä paljoa.

    Jarrupinnan leveys (28mm) voi aiheuttaa ongelmia joidenkin jarrujen kanssa. Itselläni aiheutti sellaisen ongelman, kun toiset kiekot on kapeat ni jarrujen säätö on haasteellista. Eastonin kiekoilla jarrulänget on aina täysin auki ja kapeilla Dura-aceilla kiekoilla käännän pika-avauksen kiinni ja säädän lisää vaijerin säätöä, että ei tarvitsisi siirtää vaijerin kiinnityskohtaa.

    Noi kiekot ovat suoraan tubeless yhteensopivat ilman mitään teippejä, joten laitoin kiekoilleni Schwalbe pro one 25mm tubeless kumit. On oikein mukavat ajaa alle 6 bar paineilla (itse painan alle 70kg).

    Tuohon tarjoushintaan oli minusta ihan ookoo hintaset. Joitain kevyempiä ja halvempiakin kiekkoja olisi löytynyt, mutta noiden ulkonäkö ratkaisi minun ostopäätöksen.

  2. #4292
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Zipp julkaisi viime viikolla uusia malleja. Muutamia havaintoja:

    Firecrest avokiekot ovat joutuneet laihdutuskuurille ja samalla vyötäröltä on lähtenyt pari milliä. FC mallit ovat saaneet showstopper jarrupinnat. Ennen leveämpi kiekko oli parempi, nyt kapeampi on uusi leveämpi. Pinnoja on nyt 18/24, edellisessä mallissa oli 20/24. Vaikka jarrupinnat on päivitetty niin muuten uudet mallit vaikuttavat lähinnä downgradelta?

    Jarrulevyllinen FC-mallisto on puolestaan kiinni ajassa eli läskimpi, esim. 303 on leveydeltään 21/29,9mm, ja tubeless tietysti.

  3. #4293
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Futurumshop.nl yllätti todella positiivisesti! Perjantaina tilasin ja maksoin tilisiirrolla. Maanantaina tuli seurantakoodi ja tänään hain postista. Mustille Zipp 302:lle tuli posteineen hintaa 1068,55e. Jarrupaloihin meni sit reilu 80e...



    Jeesus painavathan nämä on, mut kaikkea ei voi saada. Valmiiksi asennetulla vannenauhalla 786g ja 926g.

  4. #4294
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Piti oikeen googlettaa mitä eroo 303/302. Onkohan noi täyttä kuitua vai miten lie saaneet noin painavat, kun kehähään ei ole mikään leveä näissä (25,6mm).

  5. #4295
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    226
    Kestävä kuituvanne? EI Speed 3.0

    Ostin tälle kaudelle Speedyn 3.0 kuituvanteet ja luulin niiden olevan parempi vaihtoehto 90+kg kuskille kuin laadukkaat alumiinivanteet. Olen joutunut korjauttamaan jo kahta eri pinnaa takaa. Pinnat menevät ainoastaan toisella puolella ristiin ja ne ovat kaikenlisäksi vielä liikkeen mukaan heikompitekoisia kuin DT swissis siihen vaihdetut pinnat. Mikä olisi järkevin ostos kuitumarkkinoilla 90+kg polkijalle? En alunperin ostanut 2000€ kiekkoja ja nyt siitä saa kärsiä. Vai riittääkö ainoastaan vahvempien pinnojen vaihto?
    Alussa täysiä ja lopussa kiristää.

  6. #4296
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    226
    Mielipiteitä Suomen urheilupyörän valikoimaan ei tarvitsisi olla tuubit sillä ei huomisen tapahtumaan ehdi sellaisia virittelemään asiasta kokematon sälli? ZIPP 302, Sup R 9.0, Profile design 58?
    Alussa täysiä ja lopussa kiristää.

  7. #4297
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ynnykkä Katso viesti
    Kestävä kuituvanne? EI Speed 3.0

    Vai riittääkö ainoastaan vahvempien pinnojen vaihto?
    Itse vaihtaisin/vaihdattaisin jotkin hyviksi tiedyt pinnat ainakin siihen takakiekkoon.

  8. #4298
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.226
    Aindakin FFWD F4r pinnoitusta voi kyllä varauksetta kehua. Nyt noilla on ajettu aika tarkkaan 10tkm ja ryskytetty takuulla huolella monttuihin. Kiekot ovat edelleen täysin suorat ja pinnojen jännitys mittarin mukaan sama mitä uutenakin. Kertaakaan ei siis ole tarvinnut rihtailla.

  9. #4299
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    226
    Tätä minäkin ajattelin, että riittäisikö ainoastaan pinnojen vaihto. Toki laakeritkin alkaneet jo rohista tuon kilometrimäärän jälkeen.
    Alussa täysiä ja lopussa kiristää.

  10. #4300
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    226
    Ilmeisesti nykyisissä Velteceissä pinnat ovat Sapim Sprint 2,0/1,7/2,0mm.
    Alussa täysiä ja lopussa kiristää.

  11. #4301
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ynnykkä Katso viesti
    Ilmeisesti nykyisissä Velteceissä pinnat ovat Sapim Sprint 2,0/1,7/2,0mm.
    Ei tuo ongelma ainakaan noista pinnoista johdu. Sapimin CX sprint on firman CX rayn vankempi malli: molemmat ovat laatutavaraa. Myös tuo listaamasi Zippin 302 käyttää samoja pinnoja. Luultavammin ongelmasi liittyy kiekon kokoamiseen, ei niinkään valittuihin komponentteihin.
    Rule #1: Obey The Rules

  12. #4302
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    13
    Itsellä veltec speed 4,5 tuubirenkaille ja kolmas kausi menossa ilman minkäänlaisia ongelmia.. nimenomaan CX sprint pinnoilla ja kuski painoi ostohetkellä lähes 90kg

  13. #4303
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.167
    Huonosti kootut ynnykän kiekot. Hyvät tulee kun joku osaava oikeasti ajan kanssa rihtaa uusiksi.

  14. #4304
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.893
    Saako mistään uutena kestäviä ja kevyitä(n.1400g tai alle) tubelessvalmiita kiekkoja vannejarruille n.500€ hintaan vai alanko kyttäilemään käytettynä ?

  15. #4305
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Saako mistään uutena kestäviä ja kevyitä(n.1400g tai alle) tubelessvalmiita kiekkoja vannejarruille n.500€ hintaan
    Kestävyys riippuu toki vähän käyttötarkoituksesta, mutta lähtökohtaisesti kuulostaa aika hankalalta yhtälöltä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  16. #4306
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Saako mistään uutena kestäviä ja kevyitä(n.1400g tai alle) tubelessvalmiita kiekkoja vannejarruille n.500€ hintaan vai alanko kyttäilemään käytettynä ?
    Tosta https://www.huntbikewheels.com/colle...-28deep-22wide

  17. #4307
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.125
    ^onko noiden kestävyydestä jotain näyttöä?


  18. #4308
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    275
    Ulkomaan foorumilla oli Huntista semmoinen kokemus, että todellinen paino kiekkosetille oli ollut 100g enemmän kuin sivuilla ilmoitettu. Tiedä sitten onko kovin yleistä kaikille malleille.

  19. #4309
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Saako mistään uutena kestäviä ja kevyitä(n.1400g tai alle) tubelessvalmiita kiekkoja vannejarruille n.500€ hintaan vai alanko kyttäilemään käytettynä ?
    https://www.cycledivision.co.uk/cero...-wheelset-8760

    Itse tosin ostaisin ehkä painavamman version suoravetopinnoilla:
    https://www.cycledivision.co.uk/cer-...-pull-wheelset

    .. tai säästäisin reippaasti tyytymällä vähän painavampiin kiekkoihin:
    https://www.cycledivision.co.uk/cero...-wheelset-2017

  20. #4310
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.893
    Zipp 30 Courset 699€. Yli budjetin ja tavoitepainon, mutta tekeekö noilla mitään ? Nuo huntin kiekot on kyllä houkuttelevan hintaiset, mutta laadusta en tiedä oikein mitään. No pidetään tuo myyntiosio käytettyjen kiekkojenkin osalta auki, kun on niin rajallinen budjetti. 700€ on yläraja, mutta saisi kyllä olla lähemmäs 500€ tai alle sen.

  21. #4311
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.893
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JJu Katso viesti
    https://www.cycledivision.co.uk/cero...-wheelset-8760

    Itse tosin ostaisin ehkä painavamman version suoravetopinnoilla:
    https://www.cycledivision.co.uk/cer-...-pull-wheelset

    .. tai säästäisin reippaasti tyytymällä vähän painavampiin kiekkoihin:
    https://www.cycledivision.co.uk/cero...-wheelset-2017

    Onko näistä jollain käyttökokemuksia ?

  22. #4312
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^onko noiden kestävyydestä jotain näyttöä?
    No ei mutta muuten speksit kohdillaan.

  23. #4313
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Onko näistä jollain käyttökokemuksia ?
    Ei ainakaan minulla

    Allaolevista ei myöskään ole mitään kokemusta, mutta HD-versiossa on ainakin enemmän pinnoja edessä ja takana jos/kun kestäviä kiekkoja halajat.

    https://www.probikekit.co.uk/bicycle.../11666479.html

  24. #4314
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.893
    Nyt tuli myös tarjous Tunen n.900g painoisesta tuubisetistä. Menee aika reilusti yli budjetin, mutta ainahan sitä voisi vaikka ruoasta säästää Tonnilla saisi sellaiset uudet viime vuoden malliset. Onko kokemuksia Tunen laadusta ja voiko noin kevyillä kiekoilla oikeasti ajaa ? Vähän mietityttää myös nuo tuubihommat, kun ei ole mitään kokemusta. Onnistuuko renkaat vaihtaa itse, onko tuubirenkaissa gp4000 tasoisia pistosuojauksia ja mitä rengashommat maksaa suhteessa avo/tubeless ?

  25. #4315
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    No jos kestäviä haet niin 900g kiekot ei täytä tätä kriteeriä kovin tehokkaasti. Tunen hubit kai ihan ok mitä nyt vaatii oman vaivansa huoltaa, mutta 900g kohdalla vanteestakin on jo niin paljon kevennetty etten yleiskiekoiksi ostaisi.

    Voisin vielä pari kuvaa laittaa millaista jälkeä juomapullon yliajaminen teki Tunen vajaa 900g Skyline tuubeille. Sekä etu- ja takakiekko samalla kertaa.



  26. #4316
    tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Nyt tuli myös tarjous Tunen n.900g painoisesta tuubisetistä. Menee aika reilusti yli budjetin, mutta ainahan sitä voisi vaikka ruoasta säästää Tonnilla saisi sellaiset uudet viime vuoden malliset. Onko kokemuksia Tunen laadusta ja voiko noin kevyillä kiekoilla oikeasti ajaa ? Vähän mietityttää myös nuo tuubihommat, kun ei ole mitään kokemusta. Onnistuuko renkaat vaihtaa itse, onko tuubirenkaissa gp4000 tasoisia pistosuojauksia ja mitä rengashommat maksaa suhteessa avo/tubeless ?
    Joo nimenomaan kansii priorisoida, ruoasta voi aina tinkiä niin minäkin teen.
    Mutta tuubirenkaat on tempoilijoille, ei todellakaan mikään järkevä ratkaisu lenkkeilyyn. Ei se kepeyskään aina mikään etu ole, paitsi siis tempokisoissa ( ja mulla on varmana Suomen keveimmät tempokiekot...jossain kisoissa ukot esitteli että tässä on kepeet...mulla oli puolet kepeemmät) . Ota avorenkaat.

  27. #4317
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    ^ Jos julistaa noin itsevarmana niin voisi odottaa jakavan jotakin lisäinfoakin. Tosin taisi Vesa jo aikaisemmin kysellä ilman vastausta...

  28. #4318
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.893
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    No jos kestäviä haet niin 900g kiekot ei täytä tätä kriteeriä kovin tehokkaasti. Tunen hubit kai ihan ok mitä nyt vaatii oman vaivansa huoltaa, mutta 900g kohdalla vanteestakin on jo niin paljon kevennetty etten yleiskiekoiksi ostaisi.

    Voisin vielä pari kuvaa laittaa millaista jälkeä juomapullon yliajaminen teki Tunen vajaa 900g Skyline tuubeille. Sekä etu- ja takakiekko samalla kertaa.
    Joo kyllä vähän tuo keveys pelottaa itseäkin, joten taidan jättää kiekot kauppaan ja säästää useamman satasen Jos tässä ei mitään muuta ilmaannu, niin voisin ruveta testikuskiksi noille alle 400€ Hunteille. Vaikuttaa ihan hyvältä combolta. Ultegran kiekot olisi vähän painavammat, mutta niitä ei tarvisi teippailla. Pitää vielä arpoa noiden väliltä.

  29. #4319
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Painospeksi ylittyy mutta onko perusvastaus Zonda tai Fulcrum Racing 3 tässä poissuljettu?
    500e hintaan kun ei alle 1400g kiekkoja liene tarjolla.
    Käytettynä DA C24:sia löytynee jotka menee lähelle kaikkia speksejä. Ihan superkestävimmät nuo ei varmasti ole pinnamääränkään puolesta mutta melkoisesti tässä on keveyttäkin haussa.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  30. #4320
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.893
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ranttis Katso viesti
    Painospeksi ylittyy mutta onko perusvastaus Zonda tai Fulcrum Racing 3 tässä poissuljettu?
    500e hintaan kun ei alle 1400g kiekkoja liene tarjolla.
    Käytettynä DA C24:sia löytynee jotka menee lähelle kaikkia speksejä.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
    Tubelesskiekot hakusessa, joten DA C24 ainakin suljettu pois, koska ei taida olla tubelesskehä. 2 way fittinä, eli tubelesskehällä zondat ja racing kolmoset alkaa olla jo aika arvokkaita kiekkoja, joten eipä noikaan oikein innosta.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •