FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 12 / 16 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 479

Aihe: Ritchey Commando fat 4"

  1. #331
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Mä huomasin kanssa, että pientä nytkähtelyä tuntui etupäässä. No, akselinpääthän ne siellä oli syöny itteään vähän haarukkaan ja linkku sen takia löystynyt. Kiristää sai yllättävän paljon, mutta tukevaltahan tuo taas tuntuu. Pitää varmaan vääntää välyksenpoistimet ittellekin.

  2. #332
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.509
    Tällaisilla Revelate Designsin laukuilla ajattelin lähteä pikkureissulle Lappiin kokeilemaan:


    Ranger-runkolaukku (koko M, 7.3 litraa)
    Sweetroll tankolaukku (koko L, 18 litraa
    Terrapin system satulalaukku (14 litraa)
    Ehkä jotain hankin vielä vaakaputken päälle.

    Runkolaukku levenee jännästi eteenpäin, mikä on ehkä hyvä juttu:
    ¨

    Teippiä olen miettinyt rungon suojaksi laukkujen kiinnityskohtiin, mutta se unohtui ostaa. Revelate Designsillä on oma silicone frame saver tape, mutta varmaan joku muu kirkas käy yhtä hyvin.
    Pyöräily on kivaa!

  3. #333
    Hieno setti, indeed!
    Oliko rungon koko mikä?
    Tuo runkolaukku levenee eteenpäin tavarankuljetuskyvyn maksimoimiseksi, joka on hyvä asia. Noita katselin myös itse mutta XL-runkoihin suorilla putkilla auttamattomasti liian pieniä nuo Rangerit.
    Alpkitilta mittatilaustyönä tehdyt pari laukkua käy onneksi useampaan pyörään ja täyttää koko runkokolmion. Revelate Designs laadultaan pesee kyllä Alpkitin selkeästi.
    Ainoa huono puoli noissa RD-laukuissa on se että tahtoo joku paikka jäädä hyödyntämättä. Tosin tuonne alhaalle voi vaikka laittaa varasisurin yms.
    Tuonne runkolaukun ja rungon väliin kannattaa oikeasti laittaa vaikka Elmukelmua tai parketin alle tulevaa ohutta solumuovia yms. hätätilassa.
    Alurungosta lähtee vaan maali poissa mutta tämä lähtee ruostumaan maalin hävittyä. Tosin siitä tulee sitten sellainen military-rustiikkiversio

    Annahan raporttia miten toimii tuolla setupilla retkikäytössä, eli onko sivusuunnassa liikaa löysyyttä.

    JUHALLE; oletko tehnyt jotain tuon Hopen navan laakeriongelman kanssa? Itsellä samoja ongelmia kolmessa kiekkoparissa ja mietinnässä uudet laakerit (SKF, Endura...?)
    Samoin Hopen työkalut hommaan kiinnostaa, ehkä söisivät hintansa useamman napatyön jälkeen.

    Oma projekti vielä vaiheessa...

  4. #334
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.509
    ^Minulla on runko M-kokoa.

  5. #335
    Hieno pyörä ja mukava nähdä, että toi runkolaukku istuu M-kokoiseen runkoon melkein kuin olis customina siihen tehty

    EDIT etukiekon paikallaanpysyminen on ilmeisesti askarruttanut monia, meil Novatecin(!) linkku tuntuu pitävän kiekon kii just eikä melkein. Ja jos ei meinaa pitää niin saa vaihtua internal cam -tyyppiseen, tod. näk. Shimano-merkkiseen linkkuseen.

  6. #336
    3M tms kiveniskuteippi suojaa hyvin runkoa, kun käyttää runkolaukkuja. Asennus on helppo ja pysyy varmasti paikallaan.

  7. #337
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyhä Risti Katso viesti
    JUHALLE; oletko tehnyt jotain tuon Hopen navan laakeriongelman kanssa? Itsellä samoja ongelmia kolmessa kiekkoparissa ja mietinnässä uudet laakerit (SKF, Endura...?)
    Samoin Hopen työkalut hommaan kiinnostaa, ehkä söisivät hintansa useamman napatyön jälkeen.
    Laitoin vain lisää laakerirasvaa ja ajattelin ajaa kunnes hajoaa. Ei sitä pykälää ajossa huomaa. Joskus on pykälöitynyt laakeri tasoittunut ajossa jonkin verran itestäänkin, kun on vain uusinut rasvat.

    Laitoin läskiin viimeksi Enduran laakereita ja hyvin tuntuu pelaavan ja olivat yli puolta halvempia kuin SKF:llä. SKF:iä olen paskonut siinä missä mitä lie originaalejakin, että en näe mitään syytä maksaa ylihintaa niistä.

  8. #338
    Jäi vaivaamaan vielä tuo lyhyt keulaputki. Miten muut olette päätyneet sopivaan korkoon? Onko näissä jotain ohjesääntöjä tai mittoja joilla asiaa voisi alkaa lähestymään. Jos katsoo omasta jäykkäperästä mallia niin onko se vain satulan suhde ohjaustankoon vai pitääkö tuo commandon keula jättää suosiolla liian pitkäksi ja alkaa sentti kerrallaan napsimaan sitä poikki kunnes tuntuu sopivalta.

  9. #339
    ^mä lähdin toimimaan niin, että laitoin paremman puoliskon suoratankoisen hybridin ja sinkulamaasturin geometriat tänne: http://www.bikegeo.net/ ja siitä sitten kattomaan sopivan kokoista Commandoa. Jopa L-kokoinen olisi voinut mennä 171 cm henkilölle mutta pähkäilin että siinä olis turhan paljon standover-korkeutta maastoajoon joten päädyin M-kokoisen tilaamaan silläkin uhalla että spacereita joutuu laittamaan stemmin alle melkosen pinkan.

    Ite jouduin valitettavasti skippaamaan Commandon kokonaan sillä arvioin, että XL-kokokin olis ollut 191-senttiselle naurettavan pieni
    (ellei sit olis tehnyt droppitankomonsteria ns. limp dick -stemmillä, mut se olis taas tullu pirun kalliiks)

  10. #340
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Finale Katso viesti
    pitääkö tuo commandon keula jättää suosiolla liian pitkäksi ja alkaa sentti kerrallaan napsimaan sitä poikki kunnes tuntuu sopivalta.
    Ei sitä tarvitse joka välissä katkaista. Alussa jättää vähän reippaammin ylimääräistä kaulaputkea ja pinkka spacereita väliin. Siitä sitten siirtelee spacereita stemmin yläpuolelle, kunnes tuntuu sopivalle. Joskus kuukauden päästä varmaan jo uskaltaa kokemattomampikin katkaista lisää, jos putki törröttää liikaa. Stemmin pituus ja nousukulma, sekä tangon taivutukset vaikuttaa yhtälailla, joten säätö pitää tehdä kokonaisuuden mukaan.

  11. #341
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    29+ -kiekot renkaineen kanssa tulossa, maksoivat Hopen navoilla enemmän kuin kaikki muu yhteensä vaikka on XO:ta ja SLX:ää osina, tosin putkiosissa sitten säästettiin mutta niitä voi päivittää.

  12. #342
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    9mm etunavan ongelma oli helppo ratkaista, porasin Novatec navan päätyholkkeihin 10mm reiät, holkin sisäpuolen reikä oli valmiiksi tasan 10mm. Sitten vaan DT:n 10mm läpiakseli käyttöön:



    Otin DT:n akselin Moonlanderista, tilalle tein omatekoisen: 10mm alumiinitanko KodinTerrasta ja Surlyn rosteripäädyt:



    Tuli todella hyvä 10mm läpiakseli, laittaisin Commandoonkin, myös taakse, jos näitä Surlyn päätyjä olisi enemmän. Hyvin pysyi paikallaan maastosinkulassakin:

  13. #343
    ^Puhuu kaveri jolla on työkalut ja osaaminen niiden käyttämiseen. Arvostan.
    Tämä ehkä vois sopia tee itse ketjuun myös.

  14. #344
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    339
    Mistäköhän muuten mahtaa johtua, että etuhaarukka on todellisuudessa 10mm? Suunnittelu tai valmistusvirheestä tms. mutta sekin olisi helppo korjata. En oikein keksi järkisyytä epästandardille mitalle.

  15. #345
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    ^ Alunperin kaikki 135mm navat olivat tietenkin 10mm, ei 9. Joten se alkuperäinen ”standardi” oli se 10mm. Jos tehtäisi 9mm haarukka, niin vanhat navat eivät enää sopisikaan. Mutta kun ruvettiin tekemään 135mm etunapoja, niin valmistajat olivat liian laiskoja kehittää uusia holkkeja, vaan nämä holkit ovat täsmälleen samoja, kuin 100mm navoissa, eli 9mm. Siitä se johtuu...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KotooTöihin Katso viesti
    ^Puhuu kaveri jolla on työkalut ja osaaminen niiden käyttämiseen. Arvostan.
    Tämä ehkä vois sopia tee itse ketjuun myös.
    Itse asiassa pummasin sekä työkalut (sorvi) että osaamistakin kaverilta.

  16. #346
    Sitä arvostan myös. Se on itse tehty ja toimii. Jos ei toimi ni sitten etsitään syy ja kehitetään ratkaisu.

  17. #347
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    339
    Aivan, nyt selkisikin, että siinä etuhaarukan koossa onkin historiaa taustalla.

  18. #348
    Ma iltana Rovaniemen citymarketin pihalla vulvan katolla bongattu commando....oikein nätti oli.

  19. #349
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.509
    Ehkä siellä oli joku muukin Ritchey kuin minun, tai sitten keskityit pyörään enempi kuin autoon. Meillä nimittäin Volvo jäi kotiin

    Oliko suksiboksi myös katolla?
    Pyöräily on kivaa!

  20. #350
    Myönnän kyllä että enemmän keskityin pyörään jonka tunnistin heti vaikka näkövinkkeli oli takaviistosta. Mutta kyllä se v70 tais olla ilman boksia, ohi kävellessä sen verran kiinnitin muuhunkin huomiota että apparin ovi oli auki ja siellä istui ehkä nainen.

  21. #351
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.509
    ^Ok, Rovaniemellä olisi sitten ollut maanantaina Ritchey-miitti tarjolla

    Tällaisella kuormalla olin liikkeellä.
    Pyöräily on kivaa!

  22. #352
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.509
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyhä Risti Katso viesti
    Annahan raporttia miten toimii tuolla setupilla retkikäytössä, eli onko sivusuunnassa liikaa löysyyttä.
    Löysyyttä on vain kuskissa, kaikki toimi hyvin

    Tai no, satulalaukku ei ole optimi, se pääsi joskus töyssyssä ottamaan osumaa takarenkaaseen. Pitäisi ehkä pakata sinne vähemmän tavaraa ja tiiviimmin, tai vaatisi satulan korkeammalle. Etulaukkuun pystyi pakkaamaan valtavasti kamaa, ja ohjaus pysyi ihan hyvänä.

    Minulla oli hirveästi liikaa tavaraa mukana parin-kolmen päivän reissulle. Esim. laukuissa oli kenties turhaa vara-ajohousut, yhdet tavalliset kalsarit, kolmet sukat, vaellushousut, sadeasu vielä erikseen, puoli litraa olutta, kolme sikaria ja niiden sytytysvehkeet (poltin nolla), viskiä kaksi minipulloa (join nolla), liian paksu makuupussi (ei mene noihin laukkuihin kompressiopussissa, joten jää isoksi), liian iso teltta yhdelle (Hilleberg Anjan 2) jne.



    Täällä muutama lisäkuva
    Pyöräily on kivaa!

  23. #353
    Jippii,

    Navat tulivat toisella yrityksellä perille asti. Pyörä äkkiä nippuun ja kokeilemaan. Hyvältähän se tuntuu! M-koko on oikea. Stongan paikkaa pitää vielä justeerata.



    Kuvia

  24. #354
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    ^Otit sitten huomaamattoman oranssit navat. Nice!

  25. #355
    Juu en voinut vastustaa Hopen bling bling värejä.

    Tuossa vielä rengasvälys 3.8" Hodag 27.5 Jackalope vanteella. Menisköhän tuohon vielä Barbegazi?


    Lähetetty minun F3111 laitteesta Tapatalkilla

  26. #356
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti veskuh Katso viesti
    Jippii,

    Navat tulivat toisella yrityksellä perille asti. Pyörä äkkiä nippuun ja kokeilemaan. Hyvältähän se tuntuu! M-koko on oikea. Stongan paikkaa pitää vielä justeerata.

    Kuvia
    Paljos on pituutta? Parista Commandosta tullee kuvia jossain vaiheessa, toisessa kanssa bling-blingiä 29+:na, painoa 11,3 Saintin polkimilla. Toinen ihan vaan normiiläski.

  27. #357
    ^175 ja 80 (pers)jalan sisämitta

  28. #358
    ^^mites levee toi 27.5" Jackalope vanne on?

  29. #359
    ^Jackalope on ~80mm vanne

  30. #360
    Moneen näyttää Commando taipuvan

    Mikäli olisin nähnyt tulevaisuuteen vuosi sitten niin olisin varmaan ostanut sörssin naurualesta 27,5" Arc 45:t ja yhdistänyt ne 3,8" kumien kanssa (kuulun siihen koulukuntaan jonka mukaan kapeempi vanne on tietyissä rajoissa yleisajoon parempi )

Samanlaisia aiheita

  1. Vastaukset: 10
    Viimeinen viesti: 13.04.2017, 10.02
  2. Rumin ja huonoin "ajokuntoinen" pyöräsi kuva topic.
    By Irocci in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 06.08.2016, 21.33

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •