GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 4 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 54 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti villho Katso viesti
    Mikäli sovelluksen päivittää ilman akun päivittämistä, niin kaikkia asetuksia ei pääse vaihtamaan ja esim. accelerationin oletusarvo on tuon jälkeen ECO kaikissa moodeissa.
    Ok, em. mainittuun tekstiini kannattaa suhtautua suolahippusen kera, koska minulla tuota päivitystä ei tosiaan ole, mutta ainakin se Acceleration-asetus jää puuttumaan uusimman päivityksen myötä.

Oma kommenttini perustui tällaisiin viesteihin:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EMTB-foorumi
    It does seem a bit stupid they update the app which appears not to work until you update the battery.
    The acceleration feature has been taken away because a large number of customer did not like the surge and motor run on you get when set to race.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EMTB-foorumi
    You adjust it to be like the old factory default if that is what you want to use. You will need the new battery firmware to achieve this.
    You just loose the acceleration slider and it defaults to eco.
    Ainakin minulla tuo "surge" on juuri se, joka pistää polulla naurattamaan Levoa ajaessa.

Parhaiten nuo muutokset kuvataan tässä.

Moro! Ootko ollu tyytyväinen Marcon suojaan? Nyt on pakko kysyä tyhmänä apua. Olen itsekin tilaamassa Marcolta suojaa. Onko se näpyteltävä summa 98€ vai 95€ ja PayPal ottaa sitten välistä,?

Oletan, että kysymys oli mulle. Hyvin on kestänyt isotkin moukut, ei ole valittamista. Ja kyllä, 98 e ja Paypal ottaa sitten siitä omansa välistä.

Oletit oikein. Kännykällä foorumin käyttö tuottaa välillä ongelmia. 🤣 Laitetaan suoja tilaten🤗

Moi,

Mistäs olette Levonne hommannet? Pikkasen tekis mieli mutta melkein kaikki myyvät ei oota. Tarve olisi 2018 versio L kokoisena.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KKS Katso viesti
    Moi,

Mistäs olette Levonne hommannet? Pikkasen tekis mieli mutta melkein kaikki myyvät ei oota. Tarve olisi 2018 versio L kokoisena.
    Iikan Pyörävarikko toimitti minulle tällä viikolla L kokoisen alu Compin. Reilun viikon toimitusajalla sai valita värinkin.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Moi,

Mountain Bike Shop Helsinki. Viime viikolla ainakin vielä sai L kokoa kaikilla väreillä.

Pyöräliike Varustamo ainakin tovi sitten tarjoili moista. Värejä en kyselly kun oikea oli siinä nenän edessä.

Mitäpä vielä?
    Miten niin tyhmä kysymys??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Punis Katso viesti
    Mountain Bike Shop Helsinki. Viime viikolla ainakin vielä sai L kokoa kaikilla väreillä.
    Laitoin viesti heille jos löytyy koko L niin tulen testamaan sopiiko geometria. Muut ehdotetut liikkeet olivat täysin tuntemattomia... ja kaukana minusta.

https://www.motokeidas.com/shop/tuot...ed-Polkupyorat
    Moi,

Oletko jo kysynyt Tamperelta Motokeitaalta?
    www.kaupinkanuunat.net

Ihan mahdottomasti himottaisi ostaa Spessun Levo Comp 6Fattie fillari 1.3 moottorilla, mutta en ole lähipäivinä maisemissa sellaisiin aikoihin että pääsisin mihinkään (Motokeidas lienee ainoa tässä lähellä) testaamaan miltä Brosen moottori tuntuu. Shimanolla ja Fanzulla kokeillut ja niillä oli iso ero. Siksi ennen useamman tonnin sokko-ostoa olisi mukava tyypata. Ts. jos sulla on lähellä Pirkkalaa sellainen pyörä millä voisi ihan pienen lenkin illalla kokeilla niin laita vaikka YV:tä. Ei mitään maastohommia, vaan ihan avustuksen tuntumaa haluaisin kokeilla ja vaikka kuulla livenä muutakin käyttäjäpalautetta.

Laitoin viesti heille jos löytyy koko L niin tulen testamaan sopiiko geometria. Muut ehdotetut liikkeet olivat täysin tuntemattomia... ja kaukana minusta.
    Soita shoppiin suoraan. Saat huomattavasti nopeammin vastauksen.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Pääsin testilenkille ja ostin fillarin! Hieno vehjes. 😎

Onneksi olkoon! Spessu on kiva laite

Pari viikkoa sitten sain oman Levo fsr compin. Pyöräilyä on tullut tehtyä monipuolisesti ja tallista löytyy tällä hetkellä Levon lisäksi plussa täpäri, maantiepyörä ja cyclo. Hauskuuskertoimella arvioituna Levo nousi kyllä heti kärkeen. Sähköavusteisen ostoon hyvänä perusteluna itselle toimi huhtikuun lopussa suoritettu polvioperaatio, jonka myötä tämä kesä mennään ilman suurempia tavoitteita ja kuntoutus edellä.

Ajomaastoni sijoittuvat pääasiassa Kuopioon ja Tahkolle. Jo aiemmin olen todennut alueen kivikkoisille ja juurakkoisille poluille itselleni sopivimmaksi plussakumit ja nyt sähköavusteisella eivät mäetkään imeneet heti kaikkia mehuja.

Eilen ajelin tuttua Tahko MTBn reittiä yhteensä 45km verran, jossa nousua n. 750m. Ajoaikaa kertyi vajaa 3h ja akkua kului matkalla n. 52 %. Säätelin matkalla muutamaan otteeseen tehoalueita ja toimivimmiksi asettuivat ECO 5/20% TRAIL 25/50% TURBO 70/100%. Pääasiassa menin koko matkan tasaiset osuudet ja pienet mäet ECOlla ja jyrkimmät pätkät TRAILilla. TURBOa kokeilin muutaman kerran. Turboa voisi vielä säätää miedommaksi, koska nyt avustus on turhankin reilu. Millaisia asetuksia muut käyttävät?

Ensi lauantaina on tarkoitus ajaa Tahko MTBn 60km electrobike sarjassa ja retkimeiningillä. Tavoite on saada akku riittämään niin pyörässä kuin miehessä loppulaskun loppunousuun asti ja pysähtyä ainakin lähes kaikilla huoltopisteillä. Viime vuonna sama matka taittui luomuplussatäpärillä aikaan 3:25, mutta tänä vuonna siis tavoite päästä turvallisesti läpi.

Keulan ja iskarin säädöt pitää vielä käydä läpi sillä ohjeiden mukaisilla arvoilla etenkin keula tuntuu todella pintakovalta. Vauhtiin päästyä toimii ihan mukavasti, mutta normaalissa polkuvauhdissa tuntuma on liian kova. Millaisia kokemuksia / asetuksia iskareiden säädön suhteen muilla?

Arvelisin että noin pienellä Eco avustuksella sun luomupyörä kulkee kevyemmin kuin Levo..?

Omaan pyörään tehtiin iskareille vuosihuolto, ohuemmat öljyt ja matalakitkaisemmat tiivisteet. Parani huomattavasti, pintakovuus poistui. Viime vuonna ajoin Tahko mtb:n elektrobikeluokassa, olikohan 60km kolme ajajaa. Työnsin Kimahmin ylös samassa jonossa kuin muutkin enkä muutenkaan kiirettä pitänyt. No, elämäni ensimmäinen luokkavoitto

Minä taas nostin kädet heti pystyyn MoCo-vaimentimella varustetun Revelationin suhteen; päivitin keulaan Charger 2:n, uusimman version DebonAir-ruodosta ja SKF:n tiivisteet. Takana on Cane Creekin DB inline jousella.

Itse ostin Kenevon Mountain Bike Shopin testilenkkien perusteella. Jos valinnanvaraa olisi ollut enemmän, minulle optimi olisi ehkä ollut Levo Evo jousi-iskarilla noin 160mm molemmista päistä joustavana. Sellaista ei kuitenkaan ollut, joten päädyin Kenevoon. Pidin sen takapään tuntumasta, ja ajattelin, että sähköavusteisessa pieni liikajousto ei haittaa, ja olen edelleen tyytyväinen valintaan. Mahtava tunne, kun alamäet voi ajaa entistä kovempaa, tasaiset paikat muuttuvat alamäiksi ja ylämäet tasaisiksi.

Sekä Levon että Kenevon kiipeämiskyky on hämmentävä. Testissä en huomannut pyörien välillä kiipeämiskyvyssä juurikaan eroja, sillä molemmat kiipesivät paikkoihin, joihin en olisi edes yrittänyt Epicillä. Varmasti Levon rajat ovat vielä korkeammalla kuin Kenevon.

Kenevolla vauhtia voi edelleenkin nostaa Espoon juurakoissa, ja koko jousto tulee jo nyt silloin tällöin käytettyäkin. Sisäänmeno on tosin nyt sellainen Demo-mainen, muttei kuitenkaan liian kiikkerä. Takana hyötyisin nykypainovoimalla hieman jäykemmästä jousesta, mutta jousi ei vielä menoa rajoita. Täytyy vaihtaa, kun ehtii.

Ainoastaan dropit tuottavat edelleen ongelmia. Luulin osaavani manuaalit, mutta ilmeisesti sitten en osaa, sillä en vaan saa näin painavaa pyörää dropeista tyylillä alas hiljaisessa vauhdissa. Vauhdin kanssa ei tietenkään ole mitään ongelmaa, kun pieni nykäisy tangosta riittää. Vauhdin kasvettua poluille on tullut yllättävän paljon uusia pomppumahdollisuuksia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ajpi Katso viesti
    Säätelin matkalla muutamaan otteeseen tehoalueita ja toimivimmiksi asettuivat ECO 5/20% TRAIL 25/50% TURBO 70/100%. Pääasiassa menin koko matkan tasaiset osuudet ja pienet mäet ECOlla ja jyrkimmät pätkät TRAILilla. TURBOa kokeilin muutaman kerran. Turboa voisi vielä säätää miedommaksi, koska nyt avustus on turhankin reilu. Millaisia asetuksia muut käyttävät?
    Heh, itse ajan muistaakseni 30/70, 60/100 ja 90/100. Pääosan ajosta ajan traililla, mutta yritän käyttää Turboa mahdollisimman usein. Yritän nostaa trailia vieläkin korkeammalle, jotta saan vauhtia lisää. Ecoa en käytä kuin vahingossa. Itse yritän saada ajotuntumasta mopomaista. Ero peruspolkemiseen on ilmeinen, ja ottaa jo nyt yläkroppaan selvästi enemmän kuin peruspyörällä. En nyt kuitenkaan lähtisi edes vertaamaan moottoripyörään. Crossipyörällä jaksaisi nykykunnolla ajaa maksimissaan ehkä viisi minuuttia. Tällä voi pyöriä sen 1.5h.

Eilen kävin nopealla saunalenkillä Tahkolla ja nyt mentiin ainoastaan Turbolla ja Traililla. Tarkoitus oli kokeilla kiipeämiskykyä ja kyllähän Levolla menee sellaiset mäet jota luomulla voi vain haaveilla.
    Tahkon vauhtirinne nousi parin lyhyen tunkkauspätkän siivittämänä suoraan ylös. Keula kevensi hiukan liikaa parissa kohtaa joten ajoasentoa pitänee saada mäessä enemmän eteenpäin. Pito loppui taas kerran irtosorassa.
    Tahkon alamäkireitit ovat sähköavusteisella erinomaisesti ajettavissa ilman hissiä. Eilisen kokemuksen perusteella uskoisin akun riittävän noin 7-9 mäkeen. Sitten voi lounastauon ladata.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juskola Katso viesti
    Heh, itse ajan muistaakseni 30/70, 60/100 ja 90/100. Pääosan ajosta ajan traililla, mutta yritän käyttää Turboa mahdollisimman usein. Yritän nostaa trailia vieläkin korkeammalle, jotta saan vauhtia lisää. Ecoa en käytä kuin vahingossa. Itse yritän saada ajotuntumasta mopomaista.
    Minä en taas kaipaa suurta avustusta kun mennään täkäläisillä kohtuu tasaisilla poluilla. Maantiepyöräilystä tottuneena pidän kadenssin myös maastossa korkeana ja siten tuo econ peak taso lienee useasti käytössä. Nousuihin on sitten helppo näpäyttää trail päälle ja nousuvauhti on vähintään riittävä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ajpi Katso viesti
    Minä en taas kaipaa suurta avustusta kun mennään täkäläisillä kohtuu tasaisilla poluilla. Maantiepyöräilystä tottuneena pidän kadenssin myös maastossa korkeana ja siten tuo econ peak taso lienee useasti käytössä. Nousuihin on sitten helppo näpäyttää trail päälle ja nousuvauhti on vähintään riittävä.
    Luulen, että siellä on enemmän mäkiä kuin täällä. Minulla on huono vatsa-jalkasuhde.

Kohta 200km täynnä uudella Levo Compilla. Edelleen hymyilyttää kovasti tällaista uuspyöräilijää. Mukava on painella meneen poluilla. Mäet, kivikot, juurakot taittuu ja maistuu. Pyörästä pelkkää positiivista, vaikka myös itse pitää perehtyä vielä iskarien säätöön sillä kuten edellä todettu myös omiin kokemattomiin käsiini etupää voisi olla pehmeämpikin.

Mutta mikä fillarissa on ollut ohut pettymys on Mission Control softa. Ihmetyttää miksei pyörää tahi "mittaristoa" voi rauhassa mukata / säätää ilman yhteyttä pyörään? Lisäksi sivuihmetystä aiheuttaa kun softaan en ainakaan itse ole löytänyt optiota syketiedolle esim. BT-anturista.(?) Pienenä moitteena myös se, että omaa profiilia ei pysty päivittämään vaan antaa jonkun server errorin.

Pirkkalan alueella jos on muita innokkaita pyöräilijöitä sähköllä tahi ilman, niin laittakaa YV:tä, niin mennään vaikka porukalla pusikkoon.

Jos nuo säätömahdollisuudet kiinnostavat enemmän, niin lataa (maksullinen) BLevo-softa appstoresta.

No perskeles, tuossahan on sykkeet ja kaikki. Mahtaakohan sen käyttäminen jotenkin sekoittaa mission controllin / vaikuttaako mahdollisiin takuuhommiin?!? Jotenkin hieman vainoharhainen näiden takuuasioiden suhteen kun Spessun ilmeisen Amerikkalaiset takuuehdot olettavat aikalailla mittavaa ylläpitoa.

Edit: Kuulemma takuu raukeaa jos kyseisellä softalla ottaa fillariin yhteyden... ...tiedä sitten mistä sen kukaan tietää?!? :/

Tuosta takuun mahdollisesta raukeamisesta löytyy nettikirjoituksia puolesta ja vastaan. Jos haluaa olla varma, niin kysyy asiaa suoraan Spessulta/edustajalta kirjallisena. Tai jos haluaa olla harmaalla alueella, niin sitten vaan asentaa ohjelman, mutta pysyy poissa rajoittimen poistosta.

BLevossa on sykkeen suhteen vielä sekin, että ohjelmaan voi asettaa oman tavoitesykealueensa: mikäli mennään sen yli, ohjelma lisää avustusta, jos mennään alle, niin ohjelma vähentää avustusta.

Kävin iltapäivällä testailemassa spessua ja nyt pitää kysellä saako softalla tai päivityksin muutettua avustusta enemmän polkemistehoa vastaavaksi. Eli pikkuisen liikaa joutui vaihtamaan avustusalueiden välillä, ettei jeesaa liikaa tai liian vähän.
    Jos päivitys auttaa, niin onko jollain kokemusta päivitetystä softasta?

Mitäpä vielä?

Taitaa nimenomaan juuri tuo viimeisin, muutama viikko sitten julkistettu, fw-päivitys muuttaa käytöstä "enemmän polkemistehoa vastaavaksi".

No näin muistan lukeneeni. Mutta liekö kellään tuosta kokemusta.

Mitäpä vielä?

Samanlaisia aiheita

1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat