ContinentalHuntteriFanticCanyonElectrobikeLostInLapland
Sivu 35 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35 36 37 45 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 2214

Aihe: Avautumista vaikeast elämästä liikenteessä

Joo, turhan herkkä tuon tangon muodosta.
    Väärää puolta vastaan tuleva on paha pyörälläkin ajaessa. Yksi tyyppi tulee jokseenkin joka aamu vasempaa ajaen vanhalla valtatiellä, jossa tosin melkoisen leveät pientareet, kaikenlaista liikennettäkin, raskasta mukana, aluksi väistin keskelle tietä kuin jotain vaikkapa vammaista väistäisin, mutta kun totesi tämän ihmemiehen terveeksi työmatkalaiseksi, ajan kohti väistäköön värää puolta ajava. Poliisikoulutusta ei ole, joten jätän sikseen.

Avautuminen avautumisesta lienee kuitenkin sallittua? Ja jos sillä vuodatuksella sain yhdenkin lukijan luopumaan ennakkokäsityksestään, se oli kirjoittamisen arvoista

Nuo vasemman laidan sankarit olisivat muuten harmittomia, mutta kun ei ole mitään keinoa arvata aikooko tämä väistää ja jos aikoo, oikealle (eli ajoradan puolelle) vai vasemmalle (eli pientareen puolelle, mikäli siellä on tilaa). Onneksi he ovat melko harvinainen ihmislaji.

Oma ratkaisuni näissä tilanteissa on ottaa ratkaisu omiin käsiin ja mahdollisimman aikaisin: vilkaisen taakseni ja siirryn heti kun mahdollista (ja tarvittaessa suuntamerkkiä näytettyäni) reilusti ajoradan puolelle ja ohitan heidät niin sanotulla riittävällä turvaetäisyydellä. (Toistaiseksi ei ole sattunut tilannetta jossa autoliikenne samaan suuntaan olisi ollut niin tiivistä ettei väistö olisi käynyt päinsä.)

Huvittavaa kyllä, tämänpäiväisellä lenkillä oli hieman vastaavanlainen tilanne. Vasemmalla vastaantulija oli tosin rullaluisteluhiihtäjä. Siinä kävi niin että juuri kun olin väistämässä keskelle tietä hiihtäjä teki saman tempun...

...mutta onneksi kumpikaan ei ollut aikonut jättää väistämistään viime tinkaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    ...
    Huvittavaa kyllä, tämänpäiväisellä lenkillä oli hieman vastaavanlainen tilanne. Vasemmalla vastaantulija oli tosin rullaluisteluhiihtäjä. Siinä kävi niin että juuri kun olin väistämässä keskelle tietä hiihtäjä teki saman tempun...

...mutta onneksi kumpikaan ei ollut aikonut jättää väistämistään viime tinkaan
    Korjatkaa jos olen väärässä (ei olisi ensimmäinen kerta) mutta eikös sen rullaluistelijan pidäkin olla siellä vasemmassa laidassa? Ennen ainakin tieliikennelaissa tms. rullaluistelija rinnastettiin jalankulkijaan... Ei kai sauvojen mukanaolo muuta asiaa?

-jp-

Jep. Rullaluistelija sauvoilla tai ilman on jalankulkija (kuten myös rullahiihtäjä).

Sähköpotkulautailijatkin taitaa teknisesti olla jalankulkijoita, siinä kun saadaan koko porukka ruuhka-aikaan tonne alkaa soppa olla kasassa

Rullaluistelija ja monet muutkin tuon tapaiset rinnastetaan jalankulkijaan, heille suositus vasemman reunan käyttö, mutta vastaantullessa se on pyöräilijään verrattava lievä ongelma juuri kuten kuovipolku totesi.

Ylempänä kertomani pyöräilijä on näitä joustavia liikennesääntöjen noudattajia, kun jousto palvelee omaa liikkumista. Pyörätieltä tullaan vasemmalta puolelta vatatietä, sitte n. 5 km vasenta reunaa, sen jälkeen jälleen samalle puolelle pyörätielle. Pyöräilijöiden maine kasvaa, väärää reunaa ajava aikuinen terve pyöräilijä harmittaa kaikkia muita samalla tienosalla liikkujia.

Koska olen harvinaisen hyvällä tuulella, en huomauta siitä että en väittänyt että vastaatulija oli pykälien mukaan väärällä puolella enkä siitä ettei sellaista johtopäätöstä että olisin ollut sitä mieltä voi kirjoittamastani tehdä. Huomautan ainoastaan että tarkkaavainen lukija olisi huomannut myös sanat "hieman vastaavanlainen" ja ymmärtänyt mitä kirjoittaja niillä mahdollisesti halusi sanoa.

Tilanteessahan oli hauskaa että lainsäädännön mukaan jalankulkijaan rinnastettavissa oleva ja ikään kuin sellaisena itseään pitävä rullahiihtäjä ei kohtaamistilanteessa kuitenkaan toiminut kuten jalankulkija eli pysynyt siellä vasemmassa laidassaan vaan toimikin ikään kuin pyöräilijä - tosin unohtaen hetkeksi sen että oli siinä tapauksessa väärällä puolella ja väistämällä oikealle saattoikin väistää väärälle puolelle

Arvelen syyksi tavaksi tullutta tottumusta tai jonkinlaista halua olla se kohteliaampi osapuoli. Tai sitä että hän ajatteli että hän väistää ajoradalle koska näkee edestä tulevat autot paremmin kuin pyöräilijät näkevät takaa tulevat. Oli miten oli, teoriassa koossa olisi ollut kaikki tyhmän ja tarpeettoman onnettomuuden ainekset, jos hän olisi jättänyt väistöliikkeensä yhtään myöhäisemmäksi. Nyt ehdin vielä hyvin peruuttaa aivojen raajoille jo lähettämän käskyn

Onnettomuus on aina kärkkymässä hyvin lähellä eikä tule kello kaulassa!

Tuttavani ajoi maantiepyörällä ihan sääntöjen mukaan pyörätietä, autotien alituksessa vauhtiakin, kissa säntäsi tien yli äkillisesti, jäi nopeasti etenevä pyöräilijä huomiotta, pyöräilijä väisti päälleajoa ja joutui asfaltin reunan ulkopuolelle, kaatui pahasti ja lonkka murtui niin pahoin, että nyt on kokonaan uusi tekonivel. Tapauksesta on nyt kaksi kuukautta, paraneminen etenee hyvin ja ajaa voi taas jokseenkin entiseen tapaan.

Minä en ole vielä noissa ikävissä tilastoissa, varoakin yritän, mutta yllättäviä tilanteita tulee kohdalle, aina uudenlaisia, kun ei yksin ole tiellä.

Jeesustelua, en tiedä... ei tapahtunut kelvillä... laitanpa tänne.

Eli tässä pari työpäivää sitten kotiin polkiessa Larun siltaa böndelle päin edellä ajeli vanhalla maantiekonkelilla semmoinen itseä vähän vanhempi keski-ikäinen mieshenkilö. Jäin vähän matkan päähän perään parempaa ohituspaikkaa odottamaan, kun vauhditkin likimain samat. Alkoi jo pyöräkin herättää kiinnostusta ja naureskelin, että ihan samat kaivonkansien väistelylinjat ja kanttarien väistöt kuin itsellä, kun Pohjoiskaarelle käännyttiin ajoradalle. Ei varmaan ensikertalainen tällä reitillä ja odotin jo ohituspaikkaa, että pääsisi tarkemmin vilkuilemaan Wanhaa Kunnon Pyörää. Niinhän mä luulin... Positiiviset pöhinät vaihtui aika äkkiä hämmentyneeseen witutukseen.

Ihan siinä Pohjoiskaaren ensi metreillä tämä elämänkoululainen päättikin ensin puhallella vähän, röhäyttää kurkusta hyvät möhnät suuhun ja räkäistä klimpin suoraan tien varrelle pysäköidyn auton sivulasiin. Mitvit? Auto oli siinä kohdassa harvinaista kyllä "yksin", eli etu- ja takapuolilla olisi ollut autotonta tilaa klimpeille. En muista, mikä auto oli kyseessä, mutta ei se edes mikään erityisen hieno ollut, että proleangstikaan olisi selittänyt. Kai sillä vaan on sitten tuommoinen tapa ollut jo kymmeniä vuosia? Lasi on toki se vähiten vahingollinen vaihtoehto. Itsekään en vielä tuolla varmuudella noin tarkasti osuisi, vaikka lyhtypylväisiin yms. tulee välillä ajaessa tähtäiltyä hiljaisilla osuuksilla, kun kukaan ei nää.

Yllättävissä tilanteissä sitä näköjään edelleen näkee asioita, joille ei keksi minkäänlaista selitystä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hyötypolkija Katso viesti
    Jeesustelua, en tiedä... ei tapahtunut kelvillä... laitanpa tänne.

Eli tässä pari työpäivää sitten kotiin polkiessa Larun siltaa böndelle päin edellä ajeli vanhalla maantiekonkelilla semmoinen itseä vähän vanhempi keski-ikäinen mieshenkilö. Jäin vähän matkan päähän perään parempaa ohituspaikkaa odottamaan, kun vauhditkin likimain samat. Alkoi jo pyöräkin herättää kiinnostusta ja naureskelin, että ihan samat kaivonkansien väistelylinjat ja kanttarien väistöt kuin itsellä, kun Pohjoiskaarelle käännyttiin ajoradalle. Ei varmaan ensikertalainen tällä reitillä ja odotin jo ohituspaikkaa, että pääsisi tarkemmin vilkuilemaan Wanhaa Kunnon Pyörää. Niinhän mä luulin... Positiiviset pöhinät vaihtui aika äkkiä hämmentyneeseen witutukseen.

Ihan siinä Pohjoiskaaren ensi metreillä tämä elämänkoululainen päättikin ensin puhallella vähän, röhäyttää kurkusta hyvät möhnät suuhun ja räkäistä klimpin suoraan tien varrelle pysäköidyn auton sivulasiin. Mitvit? Auto oli siinä kohdassa harvinaista kyllä "yksin", eli etu- ja takapuolilla olisi ollut autotonta tilaa klimpeille. En muista, mikä auto oli kyseessä, mutta ei se edes mikään erityisen hieno ollut, että proleangstikaan olisi selittänyt. Kai sillä vaan on sitten tuommoinen tapa ollut jo kymmeniä vuosia? Lasi on toki se vähiten vahingollinen vaihtoehto. Itsekään en vielä tuolla varmuudella noin tarkasti osuisi, vaikka lyhtypylväisiin yms. tulee välillä ajaessa tähtäiltyä hiljaisilla osuuksilla, kun kukaan ei nää.

Yllättävissä tilanteissä sitä näköjään edelleen näkee asioita, joille ei keksi minkäänlaista selitystä.
    Tuollaisen tilanteen kun auton omistaja, *aksikuski tai muu *usipäisten pyöräilijöiden turpakirja-sivua seuraava pääsee todistamaan, niin taas tulee mainetta ja lisää vihaa niskaan. En tiedä mitä kaveri on joutunut kokemaan pystyäkseen kehittämään tuollaisen tavan, mutta ei mene jakeluun ihan helpolla. Selvyyden vuoksi, kun en paikkaa tunne - onko tuossa pysäköintikielto (tai mitään), joka voisi tuon reagoinnin laukaista (ei sillä, että tekisi asiasta yhtään hyväksyttävämpää, mutta ehkä himpun ymmärrettävämpää).
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Sanoisin, että yksi syy lisää ottaa etäisyyttä mamil-porukkaan. Ajelen jo nyt väljemmissä vaatteissa ja harvemmin maantien laitaa. Olen oikeastaan jo miettinyt maantiepyörän myymistäkin.

Aika hauskaa että jokin vanhalla maantiekonkelilla ajava vähän vanhempi keski-ikäinen mieshenkilö eli juuri sellainen tyypillinen elämäntapapyöräilijä joka kippurasarvisesta pyörästään huolimatta on kaikkea muuta kuin maantiepyöräilijä ja joka tässä tapauksessa on melko selvästi lähinnä mielenterveyspalvelujen tarpeessa oleva tyyppi pystytään näkemään ensisijaisesti tai vain ja ainoastaan joku muka mamil-pourukkaan kuuluva - ja vain siksi että paremmin väljissä vaatteissa ja muualla kuin maantien laidalla viihtyvä saa sillä keinoin haettua itselleen vahvistusta omakuvaansa. Siis voihan vitalis ja herra mun jee!

Tee ihmeessä sitä mistä tykkät ja myy tai vaikka anna pois se maantiepyöräsi sen kummemmin miettimättä ja kenellekään selittelemättä! Ei elämä siitä parane että sitä säilytät tai että yrität hakea jonkin mielestäsi itsellesi tai muille kelpaavan mutta todellisuudessa aivan hupsun selityksen siihen mikset aja maantiepyörällä ja siihen sopivissa kuteissa!

Minun suhteeni mihinkään pyöräilyn osalta määriteltävään ryhmään on varsin etäinen, mutta siihen on ihan eri syyt kuin huonosti käyttäytyvät pyöräilijät. Jos nyt jotain maailmanparantamista haetaan, ainoa minun mahdollisuuksieni rajoissa oleva asia on käyttäytyä itse mahdollisimman hyvin pyörätyypistä ja vaatetuksesta riippumatta sekä viedä pyöräilyyn liittyvää positiivista viestiä eteenpäin. Sen takia, että joku toinen ei osaa käyttäytyä, en suostu luopumaan itselleni tärkeistä asioista.

Jälleen kuin omasta näppäimistöstäni, kun vaan osais aina järjestellä kirjaimet noin hyvin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Minun suhteeni mihinkään pyöräilyn osalta määriteltävään ryhmään on varsin etäinen, mutta siihen on ihan eri syyt kuin huonosti käyttäytyvät pyöräilijät. Jos nyt jotain maailmanparantamista haetaan, ainoa minun mahdollisuuksieni rajoissa oleva asia on käyttäytyä itse mahdollisimman hyvin pyörätyypistä ja vaatetuksesta riippumatta sekä viedä pyöräilyyn liittyvää positiivista viestiä eteenpäin. Sen takia, että joku toinen ei osaa käyttäytyä, en suostu luopumaan itselleni tärkeistä asioista.
    Kyllä juurikin näin. Kaikkien pitäisi pyrkiä pysymään asiallisina liikenteessä. Itse pyrin tähän aina. Kun on asiallinen ja käyttäytyy hyvin, niin elämä on helpompaa kaikille. Minun kohdalleni on sattunut mulkkuja autoilijoita sekä mulkkuja pyöräilijöitä. Olkaa asiallisia liikenteessä hyvät ystävät.

^
    ^^
    ^^^
    Kovin helpo olla samaa mieltä. Itsekin koetan (tunnustan: joskus vaihtelevalla menestyksellä) positiivista ja sietävää asennetta ja levittää sitä ympärillenikin. Mutta joskus iskee heikkouden hetki kun joku /C-eilee oikeen kunnolla ja kävelee kanssaliikennöitsijöiden oikeuksien yli miten tahtoo.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Tuollaisen tilanteen kun auton omistaja, *aksikuski tai muu *usipäisten pyöräilijöiden turpakirja-sivua seuraava pääsee todistamaan, niin taas tulee mainetta ja lisää vihaa niskaan. En tiedä mitä kaveri on joutunut kokemaan pystyäkseen kehittämään tuollaisen tavan, mutta ei mene jakeluun ihan helpolla. Selvyyden vuoksi, kun en paikkaa tunne - onko tuossa pysäköintikielto (tai mitään), joka voisi tuon reagoinnin laukaista (ei sillä, että tekisi asiasta yhtään hyväksyttävämpää, mutta ehkä himpun ymmärrettävämpää).
    Tuon maineen pilaamisen takia se nimenomaan itseäkin alkoi ärsyttää. Ajankohta oli vielä semmoinen, että tuossa oli aika vilkasta.
    En ole aivan varma sen auton sijainnista, en siihen niin kiinnittänyt huomiota, mutta uskoisin sen olleen sallitussa kohdassa. Vaikka olisi ollut kielletyllä alueella, ei se kyllä mitenkään kenenkään liikkumista haitannut ja muutenkin sen uunon toiminta näytti siltä, että räkää nyt vaan sattui tulemaan juuri sillä hetkellä, niin ei nanosekuntiakaan jaksanut odottaa.
    Voi toki olla, että tunnisti autoksi, jonka kanssa on joskus ottanut yhteen tuolla kapealla kadulla tms., ei voi tietää.

Ei tuo siis mikään mamils-prototyyppi ollut. Olisko jotain tuulipuvun tynkää ollut päällä ja fillariksi epäilin sieltä kauempaa takaa katsoen jotain wanhaa Kulkuri-ikäluokan maantiepyörää. Mutta jäi sitten hämmennykseltä sekin asia tarkemmin katsomatta.

Kapeahko jalkakäytävä, pyöräilijä ja kaksi punaista vilkkuvaa valoa edessä, muttei yhtään valkoista valoa.

Erikoinen yhtälö, kun pyrkimys on varmasti turvalliseen liikkumiseen. Voin olla väärässä, mutta mielestäni sääntöjä noudattamalla tavoite saavutetaan, ei sooloilemalla. Ehkä kyse on vain täydellisestä tietämättömyydestä, mikä laittaa keksimään pyörän uudestaan ja silloinhan lopputulos on yleensä jotain muuta kuin pyöreä.

Jos koittaa keksiä syitä tuollaiseen käytökseen, taustalla on varmasti autojen pelko. Se varmaan syntyy massa- ja nopeuserosta. Se ei kuitenkaan estä itseä tunkemasta pyörällä hitaampien jalankulkijoiden sekaan. Eli eräänlainen viidakon laki edelleen ohjaa ihmisen käytöstä silloin, kun säännöt ja varmasti moni muukin liikenteeseen liittyvä asia on hukassa.

tempokisu Guest
    prkl, se on nyt sillee että parkkiruudusta lähtevä väistää, ihan sama tuleeko se toinen auto vasemmalta vai oikeelta mutta parkkiruudusta lähtevän pitää väistää. Tänään yksi ukkeli väkisten pukkasi sieltä ja mä annoin äänimerkkiä pitkään. Ukkeli avasi etuikkunan ja yritti jotain inistä sieltä, ajoin niin lähelle kun uskalsin ja edelleen äänimerkkiä tööttäilin.
    Samaa mieltä edellisen kanssa, voisi opetella vähän niitä pelisääntöjä.
    Toinen hassu asia on jos olet menossa parkkiruutuun ja ehdit sinne ennemmin kun toiselta puolelta yrittävä, niin turha siitä on suuttua ja mielenosoitusta kauppajonossa aiheuttaa.
    Nauratti nimittäin kun kerran näin kävi, mä ehdin ensin ja ämmä joutui hakeen toisen ruudun. Sitten kauppajonossa yritti estää mua laittamasta ostoksiani hihnalle, työnsi mun ostokset pois että "älä sotke". Ei tulisi mieleenikään sotkee sun pskaostoksiin omia herkkupalojani. Muitakin nauratti ton ämmän käytös.

Järvenpään keskustassa _talutin_ pyöräni suojatien (tai oikeammin pyörätien jatkeen) yli. Autoilija palkitsi töötillä ja keskarilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti persbrandt Katso viesti
    Järvenpään keskustassa _talutin_ pyöräni suojatien (tai oikeammin pyörätien jatkeen) yli. Autoilija palkitsi töötillä ja keskarilla.
    Pienen ihmisen ilo onnistua! Minulla nää nostaa hymyn huulille...

^Kannatan hymyilytaktiikkaa.
    epäasiallinen maastopyöräilijä

Helsinki taksi ajoi persiissä kiinni kun menin möykkykuhmurajäällä ratikkakiskojen välissä alamäkeä vauhdilla. Piti sitten vetää risteyksessä lipat mielenosoitukseksi kun kiskot kääntyi, sentään taksi hidasti risteykseen kun oikealta olisi voinut tulla joku. Muuten olisi tullut päälle. No en olis muualla kaatunutkaan mutta kiskot yllätti vaikka mietin että pitää varoa kiskoja. Kumma juttu, nastat varmaan tai sit hetkeksi herpaantui kun katsoin oikealle ja samaan aikaan kiskot kääntyi. Toiset lipat jo tänä talvena, alkaa olla kiintiö täynnä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Tänään yksi ukkeli väkisten pukkasi sieltä ja mä annoin äänimerkkiä pitkään. Ukkeli avasi etuikkunan ja yritti jotain inistä sieltä, ajoin niin lähelle kun uskalsin ja edelleen äänimerkkiä tööttäilin.
    Samaa mieltä edellisen kanssa, voisi opetella vähän niitä pelisääntöjä.
    Pelottavaa, kun oikeuttaa itselleen sääntöjen rikkomisen sillä, että toinen ei noudattanut sääntöjä, vaikka samalla vaatii toista noudattamaan sääntöjä. Kyse ei siis taida olla kiinnostuksesta sääntöjen noudattamiseen, vaan valtapelistä: Minun varpaitani ei tallota.

Ajoin tänään n. klo 13:30 Helsingissä Wallininkatua kääntyäkseni oikealle Sturenkadun suuntaiselle pyörätielle. Tuossa sillalla on ajoradasta erotettu pyöräkaista (maalattu punaisella ja valkoinen sulkuviiva erottaa ajoradasta). Pöperöä oli jonkin verran mutta eteenpäin pääsi ja punaistakin näkyi siellä täällä että tiesi olevansa oikealla puolella. Valkoinen pakettiauto oli ryhmittynyt punaisiin valoihin ja eturengas oli kokonaan punaisella maalilla. Ohi kuitenkin pääsi juuri ja juuri, vähän piti jalalla ottaa tukea että pääsi lumikasasta yli. Tuo oli juuri kuskin ikkunan kohdalla ja huikkasin hänelle että "tässä on kyllä pyörätie" (no niin, tarkkaan ottaen pyöräkaista). Autolla oli vielä useampi metri väliä edessä olevaan. Kuski kuitenkin päättää lähteä kiilaamaan entistä enemmän oikealle minua kohti. Samalla huudan että "Älä nyt päälle aja!" ja taputtelen autoa kylkeen. Pääsen vielä ikkunan kohdalle ja tässä vaiheessa kuski on avannut ikkunaa ja sieltä kuuluu "S**T*N*N HULLU". Sitten siinä vaihdetaan perinteisiä suomalaisia kohteliaisuuksia puolin ja toisin. Sitten kuski kiilaa eturenkaansa entistä enemmän eteeni ja tässä vaiheessa on jo sen verran adrenaliinia että ajattelen toiveikkaana että kohta kaveri tulee sieltä ulos. Valo on jo kuitenkin vaihtunut ja kuski kaasuttaa tiehensä. Takana autossa oli tuollainen pyörätuolimerkki (auto soveltuu pyörätuolin kuljetukseen), eli jonkinlaisesta "ammattikuskista" saattoi olla kyse.
    ollikainen muokkasi tätä : 21.01.2019 at 21.47

tempokisu Guest
    ^^ saa sitä tööttiä käyttää jos aihetta on. Siksihän se töötti siellä varusteena on että sitä käytetään tarvittaessa eikä vaan koristeena ....en mä ilahdu jos meinataan kylkeen ajaa.

^^ saa sitä tööttiä käyttää jos aihetta on. Siksihän se töötti siellä varusteena on että sitä käytetään tarvittaessa eikä vaan koristeena ....en mä ilahdu jos meinataan kylkeen ajaa.
    ajoin niin lähelle kun uskalsin ja edelleen äänimerkkiä tööttäilin.
    Selkeästi Tampereen tienoilla on eri laki äänimerkin käytöstä kuin muualla Suomessa.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Äänimerkillä lienee ensisijaisempaakin käyttöä - vaikka sellainen onkin maamme teillä verrattain harvinaista - kuin muiden virheistä huomauttaminen eikä viimeksi mainittuun tarvitse töötin soittamista pitkään tai toistuvasti.

Eihän tuo pyöräkaistan käyttö ihan oikein mennyt, jos kiilattiin. Tieliikenneasetus 36 a § kertoo ryhmittymisestä ja pyöräkaistasta seuraavaa:

"Ryhmittymiseen kääntymistä varten saavat pyöräkaistaa käyttää kaikki ajoneuvot. Pyöräkaistaa saa käyttää myös kiinteistölle, pysäköintipaikalle ja linja-auton pysäkille ajoa varten."

Ehkä itse en lähtisi pyöräkaistalle (kääntymään?) ryhmittynyttä autoilijaa oikealta ohittamaan. Tai ainakin tekisin sen erittäin varovaisesti.

Jos edessä liikennevaloissa ei ole niin sanottua pyörätaskua, niin vain se silly cyclist lähtee etenemään mahdollisesti oikealle kääntyvien autojen oikealta puolelta.

Mutta ollikaisen jutusta ei mitenkään käynyt ilmi että invataksi(?) oli kääntymässä oikealle, ollikainen kertoo vain että kuski "kaasutti tiehensä" valon vaihduttua, minkä tulkitsisin pikemminkin niinpäin että auto jatkoi suoraan.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •