GiantBikeshopElectrobikeLostInLapland
Sivu 9 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 292

Aihe: Salsa Blackborow

Polelle kilpailua?

Jännä... Rengasleveys ihmetyttää. 26*4,8" tai 27,5*4,5" ei luvata mahtuvan.

Lähetetty minun NEM-L21 laitteesta Tapatalkilla

salsan mukaan suunniteltu 4" renkaalle ja speksien mukaan mahtuis 4.33" rengasta... ei oikein täsmää tuon ultimate flotation määritelmän kanssa. Luulis että samalla vaivalla ois mahduttanu vaikka 2XL renkaat.

"OFF-ROAD EXPLORATION / ULTIMATE FLOTATION / OFF-ROAD EXPEDITION"
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

Pole Taiga SnowTrail

Blackborow Guest
    Oiskohan nyt Pole-miesten mielestäkin riittävän pitkä chainstay...

Uusi Blackborow, ruma (eli ei siis omaan makuuni), miksi piti uudelleen käyttää nimi, toi on varmaankin tarkoitettu pelkästään ylämäkiajoon

Minustakin olisi voinut uuden nimen keksiä rahtimallille. Vaikka "Cargoborow". Siinä olisi vähän symboliikkaakin, car go =auto pois.

Hommasinpa minäkin sitten Blackborown kun halavalla sain. Todella leppoisa ajaa, tykkään kovasti! Minulla oli tätä ennen Felt DD30, josta myös tykkäsin kovasti - nyt luovutin sen talouden toiselle jäsenelle. Geometriataulukoissa näissä ei ollut juurikaan eroa samassa koossa, mutta ajossa tuntuvat aivan erilaisilta.

Tuo uusi Blackborow on kyllä melkoinen möhkömaasturi - olisi sille saanut jonkun muun nimen laittaa. Plussaa siitä, että näyttää olevan mahdollisuus vetää kaapelit rungon sisältä.

Olikos porukoilla minkälaisia retkivarusteita BB:ssä? Runkolaukku, mikä ja mistä? Läskimasa on esitellyt jo omassaan tuon Topeakin tarakan ja mitä virittämistä vaati. Itse ei jaksaisi viritellä, joten jos tarakan hankin niin varmaankin tuon Salsan oman vaikka hinta on aikasta suolainen verrattuna esimerkiksi tuohon Topeakiin.

Morjesta. Tuli laitettua pyörään hieman uutta palikkaa. Etuvaihtaja kun on ollut toimettomana niin purkasin sen ja rattaat pois, https://absoluteblack.cc/oval-104bcd-chainring.html tuolta tuli 64bcd 26t ovaali tilalle. Kivasti tuli nyt tilaa ketjun viereen jos joskus 5" renkaat investoi...
    Jäykän satulatolpan vaihdoin e*thirteen TRS+ dropperiin. Katotaan miten pelaa pakkasilla..? Runkoon piti tietenkin porata reikä kaapelille mutta muuten ihan simppeli juttu.

https://www.superstarcomponents.com/...le-headset.htm tuollaista olen myös hieman miettinyt jos laittais. Sais köyhänmiehen "Polen"... Mitä mieltä olette?

Jos kuvat näkyisi tuolta https://photos.app.goo.gl/JASUdKKCYE6Ru7Fh2
    hana79 muokkasi tätä : 30.10.2017 at 21.13 Syy: kuvat
    YT Decoy comp, Salsa Blackborow GX 2016

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hana79 Katso viesti
    https://www.superstarcomponents.com/...le-headset.htm tuollaista olen myös hieman miettinyt jos laittais. Sais köyhänmiehen "Polen"... Mitä mieltä olette?

Mielenkiintoinen tuo kulmanloiventaja, mut eipä näy ykskään kuva mulle. 🤔

No nyt jos kuvat näkyis. Hassua kun näkyi minulla hyvin. Eihän niissä nyt mitään ihmeellistä mutta kuitenkin...
    Kyllä mie ton keulan loivennan varmaankin jossain kohtaa niin säästyy monta tonnia. Jos nyt olen oikein katsonut niin "T7-5 EC44/ZS56 130-140mm Taper" olisi minulle oikea laakerisetti?

Morjesta. ....

Jos kuvat näkyisi tuolta https://photos.app.goo.gl/JASUdKKCYE6Ru7Fh2
    Moi,
    Olen kahteen Mondrakeriin (täysjousto ja takajäykkään) tuon anglesetin laittanut ja hyviä ovat. Katsoon vaan tosiaan mikä on ylä- ja alapään koko. Supestarilla on monasti alet päällä, jolloin olen tilannut, omastani maksoin n.30€. ... toinen taisikin olla works componentsin tuote, mutta ovat kyllä hyvin saman näköisiä/laakerit pitkälti samat- Worksi vaan maksoi 50€ enempi.
    Laakerit kannattaa jo uutena rasvata+pyöritellä ja kupit myös paikalleen asennusvaseliinin kera.

Ja kyllä 44/56 sopii sinulle, Ec nostaa n.10mm stemmiä ylemmäksi vs. Zs (zero stack) Onko ohjainputkessa varaa/nyt spacereita stemmin alla ?
    Ja kunhan vain katsot että headtupen / emäputken korkeus vastaa valittua mallia.. Mitta G geo taulukossa. Onko sulla L vai XL koko ?

^ Kiitoksia vinkeistä. Joo minulla on xl koko eli emäputken mitta on 130mm. Ja stemmin alla on hitosti speissereitä eli se EC malli käy? Lisäsin kuvan tuonne kansioon josta näkee hieman tilannetta... Nyt tarjouksia kyttäilemään.

^ Kiitoksia vinkeistä. Joo minulla on xl koko eli emäputken mitta on 130mm. Ja stemmin alla on hitosti speissereitä eli se EC malli käy? Lisäsin kuvan tuonne kansioon josta näkee hieman tilannetta... Nyt tarjouksia kyttäilemään.
    Kyllä, EC käy, tuosta pinosta jää yksi 10mm spaceri hyllyyn silloin.

Taitaa olla kuskilla hiukka mittaa jo

^ Joo näin vähän ajattelinkin että homma menee. Toi kokoonpano on ollut tuossa keulassa uudesta asti, kovasti speissereitä. Jos sais jostain sellaisen loiventavan EC laakerin myös alapäähän niin periaatteessa keulankulma loiventuisi lisää? Superstarilla ei ole mielestäni, onkohan edes olemassakaan?
    Niin ja pituutta minulla on n.199cm

Ensimmäisessä kuvassa pyörä ilman loivennus laakeria.
    Pyörä ja laaseri samalla kohdalla molemmisaa kuvissa.

Tässä kuvassa loivennus laakerilla. 2 astetta vaikutti keulaan tuolleen.
    Ihan mukavalta on tuntunut, vielä en ole metsälenkkiä kokeillut että huomaako eroa...
    hana79 muokkasi tätä : 19.12.2017 at 11.47 Syy: Kuvasekoilu

Weston Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuutio Katso viesti
    Hommasinpa minäkin sitten Blackborown kun halavalla sain. Todella leppoisa ajaa, tykkään kovasti! Minulla oli tätä ennen Felt DD30, josta myös tykkäsin kovasti - nyt luovutin sen talouden toiselle jäsenelle. Geometriataulukoissa näissä ei ollut juurikaan eroa samassa koossa, mutta ajossa tuntuvat aivan erilaisilta.
    Pystyisitkö kuvailemaan tarkemmin, millä tavalla pyörät eroavat toisistaan? Läskihankinta alkaa itsellä olla ajankohtainen.

Ainakin renkaat tekee ison eron, jos on Lou vs. JJ.

Kyllä, renkaat tekevät ison eron ja siksi heitinkin Lout pois Blackborowstani eli DD:n ja Blackin olen ajanut samalla renkaalla ja vaikea on eroa muuten kuvailla kuin että BB on vaan jotenkin leppoisampi, ehkä se hiuksenhieno ero geometriassa tekee sen. En valitettavasti pysty kuvailemaan paremmin - molemmat ovat joka tapauksessa hyviä pyöriä, mutta kuitenkin tykkään Blackborowsta enemmän.

Weston Guest
    Hyvä kuulla. Kiitos. Hakusessa on juurikin vähemmän leppoisa fätti, joten tämä kääntää vaakakuppia edelleen DD:tä kohti.

No nyt on takapakka vaihdettu Sunracen 11-46 10 speediin. Ei mennyt kuin Strömsöössä... Alkuperäisillä Sram GX kamoilla yritin selvitä ensin, virhe. Nopea Googlettelu ja Shimano XT M8000 vaihtaja medium häkillä tilaukseen jota yritin ohjata Sramin GX liipasimella. No eihän se toiminut kunnolla. Onneksi naapurilla oli ylimääräisenä Shimanon SLX liipasin, nyt rokkaa hyvin.

Jarrujen vaihto oli helpompi. Shimano BR-M506 setti vanhojen Sram BB7 tilalle. Nyt jo ennen kunnollista sisäänajoa tuntuu paremmalta.

Renkaat saivat Schwalben nastat. Mcarbonilta tilasin nastasetin. Eturenkaaseen 226 nastaa ja taakse 160 about.

Eturengas

Takarengas

Eiköhän näillä eväillä mennä ainakin tämä talvi. Nyt äkkiseltään en keksi mitään järkevää päivitystä...
    Tuolla myös kuvat https://photos.app.goo.gl/JASUdKKCYE6Ru7Fh2

Ekat 3 kuvaa pimeenä mulla, miten lie muilla?

Foxcompissa olis yks pieni customkasattu Blackborow aika sopivalla hintaa kaupan: http://www.foxcomp.fi/salsa-blackborow-small

Onkohan vaikea homma vaihtaa keskiölaakeri Blackborowiin? En ole edes videota löytänyt netistä
    https://photos.app.goo.gl/PKKvTgzfUmT8LdRHA

^Keskiösi Press fit 41, videoita on lukuisia nuihin keskiöihin. Tai ei ehkä juuri kyseiseen pyörään, mutta periaate sama.
    Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

Tommosenki korvaavan kiertäen kiinnitettävän laakerisetin vois vaihtaa jos ei kiinnosta hakkaamalla vaihtaa jatkossa: https://wheelsmfg.com/pressfit-41mm-...nks-black.html

Kannattaa huomioida, että kammetkin joutuu sit vaihtamaan.

Kiitokset! Perriaatteessa ei kiinnosta hakkaamalla vaihtaminen... Hyvin ainakin irtosi vanha tuolla menetelmällä, nyt pitäisi uusi laakeri saada ehyenä paikalleen.
    caddis muokkasi tätä : 25.06.2018 at 11.48 Syy: typo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti caddis Katso viesti
    Kiitokset! Perriaatteessa ei kiinnosta hakkaamalla vaihtaminen... Hyvin ainakin irtosi vanha tuolla menetelmällä, nyt pitäisi uusi laakeri saada ehyenä paikalleen.
    Kierretankoa ja muttereita jotku käyttänyt paikalleen prässäykseen..

Sent from my TA-1004 using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kannattaa huomioida, että kammetkin joutuu sit vaihtamaan.
    Näissähän on vakioissa jo 24mm? Itse en kyllä kuvasta erota onko toi 24 vai 30mm.. Vai mihin tämä vaihtotarve perustuu? Kiinnostais kyl tollanen keskiö jos/kun alkaa keskiöongelmat

Sent from my TA-1004 using Tapatalk

Joo, just menossa kierretankoa ostamaan��

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •