Hyvä että Suomenojalla oli myyjällä parempi päivä, kuin Kluuvissa. Minä kun onnistuin nimittäin pilaamaan myyjän juhannuksen.

Tutustuin levyjarrulliseen maantiepyörään. Halusin nähdä kuinka hyvin heidän pyörässä läpiaksellilla oleva kiekko istuu etuhaarukkaan. Ilman lupaa kysymättä irroitin kiekon ja laitoin sen heti takaisin. No myyjähän näki tämän episodin ja rupesi huutamalla kysymään mitä minä teen. Sain kuulla ettei autokaupassakaan saa autosta irroittaa ovea. Täytyy kyllä sanoa, että en ole koskaan nähnyt myyjää noin vihaisena.

Myyjä nappasi pyörän minun edestä huollettavaksi. Sain kuulla jarrusatulan vaativan uudelleen keskittämisen aina kiekon irroittamisen jälkeen. Kysyin pitääkö jarrusatulat tosiaan keskittää, jos pyörää kuljettaa kiekot irroitettuna esimerkiksi pienen auton takakontista. Kuulemma pitää.

Onneksi omassa cyclocrossissa vanhemmat Shimanon Ultegran (6800) levyjarrusatulat ovat vaatineet säätöä vain täyshuollon yhteydessä. Kiekot ovat tälläkin hetkellä irti pyörästä, kun tuli niitä käytetyä rihtauspukissa. Noh.. kokemus tämäkin.