HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 134 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 84 124 132 133 134 135 136 144 184 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.991 - 4.020 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #3991
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Gargamelille ja Iglumiehelle kiitokset kannustuksesta. Ei silti ollut apua.

    Kaivoin tuskastuneena esille talvi/varakiekot. Nousivat Mavicin vanteille kevyesti, plop ja naps. Ajellaan sitten noilla.

    Vanhat litkut ja yhden kesän ajaminen olivat selkeästi jäykistäneet kumia. Ja kyseessä on ensimmäisen sukupolven SK jolle manattiin epäsopivuutta Stanin vanteiden kanssa. (Sun ringlen kehät = stanin kehät) Uutena pehmeä ja notkea kumi venyi vielä paikoilleen mutta vanhemmiten ei enää.

    Mitkähän renkaat ostaisi noille kehille...
    Memento mori

  2. #3992
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    Gargamelille ja Iglumiehelle kiitokset kannustuksesta. Ei silti ollut apua.

    Kaivoin tuskastuneena esille talvi/varakiekot. Nousivat Mavicin vanteille kevyesti, plop ja naps. Ajellaan sitten noilla.

    Vanhat litkut ja yhden kesän ajaminen olivat selkeästi jäykistäneet kumia. Ja kyseessä on ensimmäisen sukupolven SK jolle manattiin epäsopivuutta Stanin vanteiden kanssa. (Sun ringlen kehät = stanin kehät) Uutena pehmeä ja notkea kumi venyi vielä paikoilleen mutta vanhemmiten ei enää.

    Mitkähän renkaat ostaisi noille kehille...
    Ne sunringlet ovat pirun hyvät kiekot, koska tubeless on istuu oikeasti jämäkästi paikallaan. Koetitko kunnon kompuralla ja letkulla? Minä en kyllä oikein jaksa uskoa, ettei rengas nousisi hyllylle, jos sinne tuuttaa 10bar paineella ilmaa sisälle. Venttiili tietenkin poistettuna.

  3. #3993
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    ^ Varmastikin nousisi jos riittävästi painetta tarjoaisi. Lainakompura oli rimpulaluokkaa, itse en moista työkalua omista.
    Ero renkaiden jäykkyydessä ja sovitteen tiukkuudessa vuodentakaiseen ensiasennukseen on kuitenkin merkittävä.

    Hyvät kiekot ovat kyllä nuo.
    Memento mori

  4. #3994
    Liittynyt
    04/2002
    Paikkakunta
    Mehän vieres
    Viestit
    280
    Sain lommon väännettyä pihdeillä suht kohdilleen ja vanteen taoin vasaralla pyöreämmäksi, pari milliä jäi notkolleen. Hiukan viilaa ja rengas vanteelle. Ekalla ei menny päälle ja fuskasi korjatusta kohdasta mutta toisella alkoi pitämään. Kovemmilla paineilla lenkille ja vähennys normaalin, edelleen pitää ilmaa.

  5. #3995
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Uusimmassa (julkaistu 16.5.2018) Trainerroadin podcastissa suositeltiin hiustenkuivaa/lämpöpuhallinta tubeless-renkaiden asennuksen apuvälineeksi. Jaksot on aika pitkiä, asia käsiteltiin ensimmäisen viiden minuutin aikana.

    Enpä ole ikinä kokeillut, mutta perstuntuma sanoisi että voi olla hyötyä. Eniten renkaat on vastustelleet asennusta talvella kylmässä autotallissa, kesällä samat yhdistelmät saattaa hypätä hyllylle ihan itsekseen. Lopultahan siinä hyllylle nostamisessa painitaan aika yksinkertaisen asian kanssa. Renkaan reunanauha pitäisi saada kohtaamaan kehän hyllyn reuna molemmin puolin tasaisesti. Pehmeä tai helposti muotoaan muuttava renkaan runko auttanee sitä alkupaineen saamista jonkun verran.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  6. #3996
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    *nips*
    Minä en kyllä oikein jaksa uskoa, ettei rengas nousisi hyllylle, jos sinne tuuttaa 10bar paineella ilmaa sisälle. Venttiili tietenkin poistettuna.
    Niin nousi. Naps ja pam.
    Memento mori

  7. #3997
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    36
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Uusimmassa (julkaistu 16.5.2018) Trainerroadin podcastissa suositeltiin hiustenkuivaa/lämpöpuhallinta tubeless-renkaiden asennuksen apuvälineeksi. Jaksot on aika pitkiä, asia käsiteltiin ensimmäisen viiden minuutin aikana.
    Mihin noita puhaltimia suositeltiin käytettäväksi? Olen yrittänyt litkuttaa 2018 Felt DD30 + JJ4.0 LiteSkin renkaita ja nyt aikani taisteltua, näyttää siltä, että liitos renkaan ja vanteen välillä pitää mutta vanteen rei'istä tursuaa nestettä ulos eikä ilmat pysy. Vanne teipattu Gorillalla ja jumppakuminauha päällä. Ajattelin testata Gorilla-teipin lämmittämistä, jopa kevyesti sulattaa sen vanteeseen... Onkohan mitään järkeä?

  8. #3998
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Renkaiden lämmittämiseen (eli pehmittämiseen).
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  9. #3999
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Vähän alkaa menee usko tähän tubeless hommaan. Tai lähinnä tuohon asennut/tiivistys prosessiin. Olin ajatellut laittaa nokian extreme 294 tubeleksina noille dt x470 vanteille. Ajattelin tällä kertaa kokeilla ei ghetto-menetelmää missä laitetaan vaan sähköteippiä vanteelle ja venttiili tiivistetään myös sähköteipillä.

    Marssin sitten taas huoltsikan pajalle nostattamaan renkaita kompuran kanssa. Ei noussut edes kompuralla kun venttiili oli paikallaan. Sisus irti niin jo alko nousemaan. Uus yritys venttiilin kanssa eikä taaskaan onnistunut. Noh ajattelin laittaa kuitenkin litkut sisään jos tiivistys onnistuisi siten. Eipä noussut venttiili paikallaan litkujen kanssakaan. Ei muutakuin venttiilin sisus irti ja tiivistämään. Litkua pukkas ulos joka paikasta mutta ei tietoakaan tiivistymisestä. Vähän lisää painetta ja BANG!

    Rengas räjähti taas irti vanteelta! Vähän aikaa oli sellainen mitä V***a olo kun korvissa soi ja huoltomiehet katteli silmät pyöreinä uusia seinäkoristuksiaan. Olis pitänyt vaan hommaa aidot tubeless vanteet ja renkaat.

    Että näin.
    Öh räjähtävä rengas on potentiaalisesti pirun vaarallinen. Expomo täytti kottikärryn rengasta huoltsikalla ja se räjähti leukaansa. Seurauksena vuoden sairasloma ja lukuisia leikkauksia leukaan ja hampaisiin, joista ei paljon jäänyt jäljelle.

    Ollut jumppaa yhdistelmällä Surly Rabbit Hole & Bomboloni, mikä pitäisi olla maailman helpoimpia. Ensimmäinen yritys nousi vanteelle jalkapumpulla, mutta tyhjeni parissa tunnissa. Lisäsin kierroksen gorillateippiä. Virhe: en käännellyt kiekkoa kyljellään. Toinen yritys, vaikeampaa mutta huoltsikalla onnistui. Parin päivän jälkeen tuntui että onnistui, mutta sitten nostin kiekon ja se oli tyhjentynyt kun tulin kotiin. Virhe. Koitin nostaa paineet väliaikaisesti yli kahden barin. Virhe, teippi alkoi puskea ulos kevennysreiistä.

  10. #4000
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Ja semmoinen virhe vielä, etten ollut laittanut vannenauhaa. Koko höskä saattaa mennä uudelleenasennukseen. Harjoitukset jatkuvat.

  11. #4001
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Olipas kiva ylläri viikonlopun mökkireissulla! Tytöt ihmettelivät lauantaiaamuna kovaa pamausta, ja myöhemmin illalla syy selvisi: Gravelking SK räjähti itsekseen irti vanteelta aamuauringossa. Reunat olivat pamahtaneet molemmin puolin täysin auki, eli kovaa oli lähtenyt! Laitoin sisuria sisään että pääsen kotiin, ja huomasin heti että renkaassa on tuon pamauksen jälkeen monen millin sivuttaisheitto, eli runko rikki ja rengas käyttökelvoton (kyllä sillä vielä satasen lenkin ajoi sisurilla kotimatkana, toista en lähtisi).

    Kysäistääs liikkeeltä onko tämä takuuhommia? Voi olla kylmää kyytiä, kun Panaracer ei virallisesti 32-millistä tubelessiksi ilmoita, mutta epävirallisia lausuntoja on ollut asennuksen puolesta.

  12. #4002
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.883
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JariL Katso viesti
    Mihin noita puhaltimia suositeltiin käytettäväksi? Olen yrittänyt litkuttaa 2018 Felt DD30 + JJ4.0 LiteSkin renkaita ja nyt aikani taisteltua, näyttää siltä, että liitos renkaan ja vanteen välillä pitää mutta vanteen rei'istä tursuaa nestettä ulos eikä ilmat pysy. Vanne teipattu Gorillalla ja jumppakuminauha päällä. Ajattelin testata Gorilla-teipin lämmittämistä, jopa kevyesti sulattaa sen vanteeseen... Onkohan mitään järkeä?
    Gorillan föönikäsittely saa sen tarttumaan paremmin kiinni. Ja helpottaa vanteelle leipomista jos profiili on hankala.

  13. #4003
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Laitetaan nyt kertauksena tapa, jolla tumpelokin saa tubelessready-vanteen litkutettua.

    Teippaus 1 kierros kaikkia: koristeteippi+Gorilla+vannenauha+Gorilla. 50mm ja 80mm leveisiin vanteisiin on juuri sopivan levyistä Gorillaa saatavana.

    Asenna rengas sisurilla siten, että liukastat toisen puolen Fairyllä tai saippualla. Sisuri saa varmuuden vuoksi olla yön yli. Kikkakasi, laita kiekko ämpärin päälle liukastettu puoli ylöspäin. Ota sisuri pois ja painele sormilla alempi kuiva laita kiinni vanteen reunaan. Asenna venttiili. Litkut voi kaataa tässä vaiheessa tai myöhemmin irrottamalla venttiilin sielun.

    Ylempää reunaa voi kohottaa vanteeseen rengasraudalla. Ilmaa sisään. Kun rengas on noussut vanteelle, hölskyttele ja pidä kiekkoa kyljellään jos et ole lähdössä ajamaan.

    Rengas oli tällä kertaa yllättävän tiukka kun laittoi sisuria, loppuasennuksessahan rengasrautoja voi käyttää huoletta.

  14. #4004
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    314
    Mulla ainakin tärkein taikatemppu oli kompura ja kovat paineet sisään ilman sielua, muuten ei noussut. Paha sanoa laajemmin kun kokemusta vain yksistä renkaista. Ei-tubeless vanteille riitti yksi kiekka gorillaa enkä käyttänyt fairyä.

  15. #4005
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Jonkin sortin disclaimer. Joskus se onnaa, joskus ei. Nyt kun on koko rulla gorillaa käytetty ja litra litkuja, sain renkaan nousemaan viidennen kerran. Kolmasti jalkapumpulla, kahdesti huoltoasemalla ja kerran ei noussut. Miksi tässä jamassa ollaan, niin viikon jälkeen paineet oli laskeneet joko kerralla tai pikku hiljaa, ja tein taas sen virheen että laitoin liikaa painetta, teipit pullistelivat koloistaan. Vinkkinä mainittakoon, että toisen puolen liukastaminen kannattanee tehdä siinä vaiheessa kun sisuri on puolityhjä. Lundbergin videolla näytetty toisen puolen nostaminen rengasraudalla ei onnistu Bombolonilla, koska se on niin lössä kummi ettei pysy alussa renkaan muotoisena vaan muodostaa terävän kiilan, josta ei saa otetta. Rengasraudalla nostaminen johtaa vain renkaan poistumiseen vanteelta. Lievätkö muutkin läskirenkaat samanlaisia, en tiedä. Yksi syy projektin vaikeuksiin lienee, että koska pyörä ei ole valmis, en pysty ajamaan rengasta sisään.

    Litralla litkua sain ohessa kyllä Rangerin ja Wild Gripin tubelessittua Spankin vanteille. Schwalben teipillä muistaaksein. Huoltoasemalle oli mentävä, vaikka ne näyttivät kotona hyviltä. Jaa Ranger olikin näemmä tyhjä. Suuri epäilys että kissa käynyt raapimassa, ei ole olosuhteetkaan ihan kohdillaan. Samasta syystä tuubirenkaan ympärillä on aina pyyheliina.

  16. #4006
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    314
    Onko muuten normaalia että tubeless rengas hitaasti vajuu ilmaa. Oli pyörä 1.5 viikkoa ajamatta ja oli takarengas sen verran vajunut että juurissa löi vanteelle mutta pääsi kuitenkin huoltoasemalle hyvin ja asfaltilla pystyi ajamaan. Yhden tai parinkaan maastolenkin jälkeen ei huomaa mitään vajausta mutta kun oli pidemmän aikaa ajamatta näkyi vuotavan jostain.

    Eihän se iso vaiva ole kerran viikossa katsoa paineet kohdalleen mutta pitäisikö niiden pysyä täysin samana pitkään.

  17. #4007
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    On normaalia. Jos oikein tuuri käy, niin pitää ilmat kuin auton rengas, mutta kerta viikkoon pikku lisäys on ok.

    Mitäpä vielä?
    Miten niin tyhmä kysymys??

  18. #4008
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Jep, mahtuu toleransseihin. Omassa käytössä on ollut mm. kaksi identtistä kiekkosettiä, joissa neljä ominaisuuksiltaan identtistä rengasta ja katraasta yksi rengas neljästä vajuu hiljalleen ilman selkeää syytä, muissa pysyy ilmat kuukausia.

    Polkupyöräilyssä rengaspaineiden tarkistus liittyy turvallisuuteen ja aika nopeasti siitä tulee tapa ennen jokaista lenkkiä, jos ei mittarilla tarkastaen niin vähintään peukalotuntumalla. Maastotubeless on hyvä esimerkki tarkastuskohteesta, sillä ei mikään estä sitä etteikö edellisen lenkin viimeisellä kilometrillä olisi voinut tulla pientä pistovuotoa, jonka litku paikkaa mutta samalla ehtii karata 0,5bar ilmaa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  19. #4009
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Ei nyt pahoja tubeless ongelmia, mutta kysynpä kuitenkin: paljonko litkua pitäisi laittaa 4” JJ:lle? 80mm Mulefut vanne.

    Tässä jotenkin innostuin kokeilemaan litkutusta kun nuo renkaat vaikuttivat pitävän ilman ilman litkujakin, huomasi sisäkumia vaihtaessa/paikatessa aina, että sisäkumin ja renkaan välistä ilma pääsi pakenemaan vain venttiilin juuresta. Ja vanteiden mukana oli tullut 2x59ml putelit ja venttiilit joten kynnys oli alhainen.

    No, tuo 59ml ei tuntunut riittävän, lähdin ajelemaan ja ihmettelin miten niin paljon aliohjaa. No, viimeistään kotona oli selvää mistä johtui, paineet oli noin 0,3bar. Ihan hyvinhän noinkin ajoi, mutta lähtiessä oli joku 0,7. Kova sihinä kävi kun nostin kokeeksi paineet jonnekin 1,5 hujakoille. Laitoin sitten toiset 59ml pullot sisään ja se tuntui auttavan. Mutta riittiköhän..

  20. #4010
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    95
    Vielä kun sulta löytyis yksi 59 ml pullo niin sitten olis hyvä 😄. Itse laitan läskiin 150-160 ml. Litkua pitää olla niin paljon että renkaan seinämille leviämisen jälkeen sitä vielä riittää paikkaukseen. Eli jos ravistelun/pyörittelyn jälkeen kuulet että loiskuu niin sit on hyvä.

  21. #4011
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Tuossa kun oli räjähtavistä renkaista yllä, niin sattuipa sitten. Liekö mainittu täällä, että riski on suuri kun venttiilin ottaa irti ja plösäytttää kunnon kompuralla.

    Kuulo ja terveys säilyi, mutta vapaaratas singahti navasta irti. Kiekkoa kädessä pidellessäni. Olen joskus vaihtanut päätyholkit uuteen Hopen napaan, mutten nyt kässää miten tuon päätyholkin saa kiinni kunnolla tai vapaarattaan. Noita kompuroita on monenlaisia huoltoasemillakin, lähimmällä toinen oli taas jotenkin tyhjä ja toista en ole saanut toimimaan koskaan.

  22. #4012
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Jos pikkuisen on tolkku mukana kompuran kanssa niin ei juuri mitään riskiä. Suojalasit on kuitenkin hyvä olla.

    Mitäpä vielä?
    Miten niin tyhmä kysymys??

  23. #4013
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Joo käsi pitää ottaa kahvalta heti kun pullistuu. Kun oli pidemmän aikaa hieronut venttiili paikallaan ilman tulosta, niin ei meinannut heti uskoa että nyt tapahtuu.

  24. #4014
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Ääk.. nostelin juuri vanteelle kompuralla ilman sielua kun harjoittelin. Jatkossa suojalasit päähän siis

    Tuossa aiemmin kyselin litkujen määrästä ja lisää tosiaan kaipasi (ja parempaa teippausta toinen). Muutaman päivän jälkeen tuntuu, että nyt alkaa paineet pysymään ihan mukavasti. Saa kyllä lähtiessä silti tarkistaa, mutta ei laske enää heti ajaessa sinne 0,2 tuntumaan.

    Tähän hätään en löytänyt kuin Orange Sealia XXL:stä, liekö ok. Jotenkin en tosin usko sen mitään kovin isoja reikiä paikkaavan, sen verran juoksevaa on.

  25. #4015
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    322
    Eipä tuo zefal merkkinen litku minulla koskaan alkanut pitämään kunnolla jos painetta laittoi yli 2 bar (29 Continental ja 27,5+ Knobby Nic), sopii siis minun kokemuksen mukaan lähinnä läskikumeihin eli Jumbo jimit on pitäneet ok eli pari kuukautta ilman ilman lisäystarvetta.
    Ostinpa sitten ihan muuhun käyttöön 11D raskaan kaluston (kuorma-autot/pyöräkuormaajat/traktorit) litkua. Sitä kun laittoi polkupyöränkin kumiin niin eipä ole sen jälkeen tarvinnut pumppailla. Melkoista mälliä ja ei varmastikaan gramman viilaajan ykkös vaihtoehto.

    Toisaalta myös Schwaben litku on pitänyt 27,5+ etukumissa.

  26. #4016
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Olen koittanut oikoa noissa litkutushommissa ja onnistunutkin, ei enää sisuria toisen laidan nostamiseen tai liukastetta toiselle puolelle tai mitään muutakaan kikkaa. Venttiili kiinni, litkut sisään ja pumppausta. Vain yksi juttu, joku voi pitää itsestäänselvyytenä mutta se riitti esim Spank/Wild Grip -komboon, joka ei noussut hyvällä kompressorillakaan ennen kuin otti venttiilin irti: kun litkut on sisällä, pyörittää rengasta haarukassa muutaman kerran että nesteet leviävät ympäri vannetta. Kun alkaa pumpata, litku suihkuaa ympäri vannetta molemmin puolin mutta pitää ilmat. Toimii ainakin semmoisessa tapauksessa, että rengas asettuu heti suht lupaavan näköisesti lähelle vannetta. Spankin vanteet saattavat olla tavallista parempia tässä suhteessa. Tietty Mulefut/Lou -kombo oli kanssa helppo. Wild Grip vaati kyllä tunnin parin ajon ennen kuin ilmat pysyivät pysyvästi, mutta sehän on normaalia. Töhnähän on Effetto Mariposo Caffelatex.

  27. #4017
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Pahoja ja pahoja ongelmia, mutta ainakin kiusallisia: olen tässä tehnyt havaintoja kahdesta WTB-merkin renkaasta eli Exposuresta (30) ja CrossBoss. Kumpainenkin oli vaikea saada vanteelle ja yhtä vaikeaa on ollut saada ilmoja pysymään. Niitä pitää melkein päivittäin lisäillä. Toki kyse on monesta seikasta kuten vanteesta, teipistä, venttiilistä ja asentajasta. Kaikki ovat suhteellisen ”kokeneita”, minullakin sentään kymmenittäin kokemusta välillä 28 mm - 4,8”.

    Onko meillä nyt WTBn kanssa kahdenkeskinen yhteensopivuusongelma vai mites muilla?

  28. #4018
    WTB Exposure 30 + Hope 20five + 2 kiekkaa wtb:n 26 mm teippiä + n. 40 ml Stanin litkua --> ei suurempia ongelmia: nousi jalkapumpulla, ei tipu vanteelta tyhjänäkään ja renkaissa pysyy ilma...noh, ekat pari viikkoa pysyi kehnommin, jonka jälkeen tuuttasin vähän litkua lisää ja nyt ehkä kerran viikossa saa ilmaa lisäillä. Ilmeisesti noi WTB:n renkaat on aika huokoisia ja vuotaa kunnes litku on täyttänyt kaikki pikku huokoset.

    ai niin, vanteet tosin piti teipata kahdesti ku onnistuin jotenkin tyrimään ekalla kerralla mut sehän ei ollut renkaiden vika >.<

  29. #4019
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Äh.. vituiks män.. jumppakumiviritykset vähän niin ja näin..

    Liimauksien kanssa pitäis olla tarkka kun tekee, ainakin kumiliima käpristi eikä liitoksista tullut kummoisia illalla. Yön oli liimaantumassa ja aamulla tubeless askarteluja. Eka kiekko meni kutakuinki ongelmitta, ehkä vähän tuuriakin. Toisen kanssa sitten alkoi ongelmat, alkuun venttiili teki repeymää kumeen eikä teippipaikkakaan auttanut.

    Revin siitä sitten kumen ja nauhat pois. Putsasin kiekon ja laitoin toisen vannenauhan tuon alkuperäisen asemesta.. 2kiekkaa gorillaa tiukasti kiekolle kirien ja teipin hieronta ennen renkaan laittoa.. Litku valmiiksi kehälle ja varastoon kompuran ääreen.. nousi kerrasta eikä mitään ongelmia.. Saatan tehdä toisenkin vielä gorillateippiä käyttäen.

    Trek Farley 5 - läskin kanssa meni ongelmitta ainakin se puoli vuotta kerrallaan. (Sunringle mulefut kiekot)

    Olkoon päivän varastossa ja huomenna testilenkille..

    Fattystripperit pitänee tilata varastoon... saakos noita muualta kuin tuolta www.fattystripper.com ista?
    -- not fast but furious --

  30. #4020
    Meni liian helposti, en oppinut mitään.. Gravelking SK 38 Huntin 4 Season vanteille.. Jalkapumpulla prestan kautta nousi vanteelle. Ilmat pois ja litkut perään. Vähän tihkui kyljistä yhden päivän.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •