LostInLaplandElectrobikeGiantBikeshop
Sivu 99 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 49 89 97 98 99 100 101 109 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.941 - 2.970 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

Ajaako kukaan foorumin 180cm kuskeista L-koolla? Dude kiinnostaisi kovasti, mutta täällä aiemminkin sivuttu kokokysymys M vai L arveluttaa ja koeajomahikset vähissä..

Mulla jalan sisämittä riippuen siitä kuinka lujaa pallit rusentaa kirjan selkämystä vasten noin 85-88cm.

L-koko lyhyemmällä stemmillä vaikuttaisi ajatuksena mulle sopivammalta verrattunaa M:n jossa vaakaputki ja reachi varsin lyhyehköt. Osaisiko joku vielä opastaa kokopäätöksessä paremmin?

Vaihtelevaan polkurymistelyyn olisin pyörää hankkimassa..

Toi on vähän siinä ja siinä kumpi koko. Itsellä M koko ja mittaa 182 cm ja inseam 85cm. Muutoksena 75mm stemmi vähän korkeammalla nousulla ja answer 20/20 tanko. Noilla virityksillä varsin passeli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti roope123 Katso viesti
    Ajaako kukaan foorumin 180cm kuskeista L-koolla? Dude kiinnostaisi kovasti, mutta täällä aiemminkin sivuttu kokokysymys M vai L arveluttaa ja koeajomahikset vähissä..

Mulla jalan sisämittä riippuen siitä kuinka lujaa pallit rusentaa kirjan selkämystä vasten noin 85-88cm.

L-koko lyhyemmällä stemmillä vaikuttaisi ajatuksena mulle sopivammalta verrattunaa M:n jossa vaakaputki ja reachi varsin lyhyehköt. Osaisiko joku vielä opastaa kokopäätöksessä paremmin?

Vaihtelevaan polkurymistelyyn olisin pyörää hankkimassa..
    Itse 180.5/87 ja M Dude 90mm stemmillä. L menee varsin hyvin, jos mielii lyhyttä stemmiä. Tosin 120mm 29+ keulalla etupää aika ylhäällä, jo M. Mistäpäin olet? Dudeja on meinaan kaikkialla ympäri Suomea foorumilaisilla.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti roope123 Katso viesti

Jos tuota kokoa lähtee toisesta päästä miettimään, niin mulla pituutta 171cm ja inseam jotain 78cm. Jyrkässäkin ylämäessä (esim. aliskalta kun nousee valille), jos ei pääsekkään ylös asti, niin helposti pystyy ottamaan jaloilla vastaan vauhdin loppuessa ilman että kulkuset ottaa tankoon. Äkkiseltään vois kuvitella että L taas vois sulle olla inseamin kannalta ihan sopiva, kun M-koossa jäis järkyttävästi tyhjää tilaa.
    Ainakin mulla S olis mennyt liian ahtaaksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makimies Katso viesti
    Eiköhän se ole sinun jarrusatula(männät) mikä vuotaa.
    Itsellä dudessa 180 levy takana
    Onneksi ei ollut tuosta kyse, vaan ehdotetulla kaasuliekillä polttamalla ainakin enin ulina lakkasi.

Hyvä tietää että 180mm levy mahtuu, mutta vaihtotarve siirtyi tulevaisuuteen.

Vielä irtosi euron vehkeillä🤓
    #läskitseikkailee
    Canyon Dude cf 9 Ex
    Canyon Dude Unlimited
    Felt Cruncher 24
    Canyon Endurace al 6.0

183 cm ja L Dude lyhyellä semmillä. En voi sietää ahdasta ohjaamoa ja M koko pelotti alamäessä. Mun cubekin on 22 rungolla vaikka kauppias tarjosi 20kokoa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Api76 Katso viesti
    183 cm ja L Dude lyhyellä semmillä. En voi sietää ahdasta ohjaamoa ja M koko pelotti alamäessä. Mun cubekin on 22 rungolla vaikka kauppias tarjosi 20kokoa...
    Jep. Itsekin 183 cm ja M koon dude, 800mm tangolla ja 60mm stemmillä, ihan "ok" ajaa mutta kovasti on OTB herkkä, varsinkin alamäessä paino on aivan liikaa edessä. Oikeastaan voisi sanoa että etuakselin yläpuolella.
    Kaverin L koon dudea testanneena ehdottomasti ottaisin nyt L-kokoisen, ja siinäkin voi laittaa esim. 30mm stemmin.
    L koko on huomattavasti vain korkeampi edestä, stemmin alta voi ottaa spacerit veke.

Jep. Itsekin 183 cm ja M koon dude, 800mm tangolla ja 60mm stemmillä, ihan "ok" ajaa mutta kovasti on OTB herkkä, varsinkin alamäessä paino on aivan liikaa edessä. Oikeastaan voisi sanoa että etuakselin yläpuolella.
    Kaverin L koon dudea testanneena ehdottomasti ottaisin nyt L-kokoisen, ja siinäkin voi laittaa esim. 30mm stemmin.
    L koko on huomattavasti vain korkeampi edestä, stemmin alta voi ottaa spacerit veke.
    Kaikki on niin, suhteellista. Mulla tosiaan M 180cm ja 90mm stemmi 760mm stonga ja ei todellakaan ole OTB herkillä. Stonga about penkin tasalla. Ei sillä, etteikö L olisi vielä epäherkempi OTB:lle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Kaikki on niin, suhteellista. Mulla tosiaan M 180cm ja 90mm stemmi 760mm stonga ja ei todellakaan ole OTB herkillä. Stonga about penkin tasalla. Ei sillä, etteikö L olisi vielä epäherkempi OTB:lle.
    niin, riippuu mihin vertaa. ja mitä ajaa ja missä.

... ja onko ylämäkimies vai alamäkimies.

Minun Dudella ajellaankin ainoastaan Trainerilla. Lyhyt ohjaamoinen pyörä on muuten OTB herkempi, kuin sama vehje pitkällä stemmillä/ohjaamolla vaikka stonga onkin lähempäna etuakselia kokeilkaa vaikka.

Mikä oli duden ohjainlaakerin koko?
    #läskitseikkailee
    Canyon Dude cf 9 Ex
    Canyon Dude Unlimited
    Felt Cruncher 24
    Canyon Endurace al 6.0

41 ja 52mm, 36x45 astetta. Cane creek 40-sarjaa orkkikset ainakin omassani Rudella.

Kiitos paljon.
    #läskitseikkailee
    Canyon Dude cf 9 Ex
    Canyon Dude Unlimited
    Felt Cruncher 24
    Canyon Endurace al 6.0

Ei ole helppoa Duden (CF9 Unlimited) saanti tällä hetkellä. Tilasin pyörän maaliskuun alussa ja tähän asti toimitus on näyttänyt heinäkuun alkupuolta. Nyt toimitus on siirtynyt jostain syystä elokuun loppuun. Uskohan tässä loppuu. No onneks suurin syy hankintaan on talvikelit, joten katsotaan nyt vielä miten käy. Pikkuhiljaa alkaa kyllä muutkin vaihtoehdot palaamaan käsittelyyn, mikäli tuo toimitus tuosta vielä siirtyilee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jopolla Katso viesti
    . .. Pikkuhiljaa alkaa kyllä muutkin vaihtoehdot palaamaan käsittelyyn, mikäli tuo toimitus tuosta vielä siirtyilee.
    Vaihtoehtoja ei ole liikaa. Mulla ois tuo sama malli kiikarissa, mutta jos saanti on hankalaa niin mistä ja mitä vastaavaa tilalle? Alle 3t€:lla pitäis saada.

Canyon vastasi kyselyyni: ”Tavarantoimittajan odottamattomasta viiveestä johtuen on tuotantoa jouduttu uudelleenjärjestelemää, minkä vuoksi osa tilauksista myöhästyy aiemmin ilmoitetusta. Kollegamme Saksassa tekevät parhaillaan kaikkensa, jotta viivästys saadaan minimoitua ja jotta pyöräsi pääsee toimitukseen niin pian kuin mahdollista. Olemme erittäin pahoillamme viivästyksestä.”

Mulla on sama hintahaarukka. Trek Farley 9.6 on toinen vaihtoehto mitä mietin. Tosin kalliimpi. Niin juu, sitäkään ei saa Suomesta.
    Ehkä vain odottelen. Kunhan tulee ennen lumia. Sittenhän voi tietty käydä vielä niinkin, että 2019 malli ehtii ilmestyä jos tuo tuosta elokuun lopusta vielä venähtää.
    Polen Taiga taitais myös lähteä tuohon hintaan. Siinä lienee aika lailla samat perushilut kuin Dudessa. Tosin geometria on erilainen, joten sitä pitäis päästä testaamaan vähän pidempään. Yllättävän hankalaa on löytää tuosta hintaluokasta Dudelle kilpailijaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jopolla Katso viesti
    Canyon vastasi kyselyyni: ”Tavarantoimittajan odottamattomasta viiveestä johtuen on tuotantoa jouduttu uudelleenjärjestelemää, minkä vuoksi osa tilauksista myöhästyy aiemmin ilmoitetusta. Kollegamme Saksassa tekevät parhaillaan kaikkensa, jotta viivästys saadaan minimoitua ja jotta pyöräsi pääsee toimitukseen niin pian kuin mahdollista. Olemme erittäin pahoillamme viivästyksestä.”
    Mikähän "tavarantoimittaja" siellä nyt tökkii. Ettei vaan olisi taas mennyt menekin arviointi pieleen ja runkotehtaalla on tehty muuta kuin läskejä. Vuosi sitten Canyonille jäi alennusmyynnin hinnoittelusta päätellen melkoinen nippu Dudeja myymättä. Olisikohan nyt sitten varmuuden vuoksi runkoja tehty aivan liian vähän? Onko läski tulossa takaisin muotiin?

Muuten olen sitä mieltä, että läskin joutuminen pois muodista on epäoikeudenmukaista. Sille nimittäin on käyttöä myös kesällä. Juuri kaahasin perheen kohtuullisen lujaa etenevän teinin peesissä vakiolenkin uuden ennätyksen. Edellinen oli ajettu XC-täpärillä. Se täpäri on edelleen varastossa, mutta ei sillä ajettua tule.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Mikähän "tavarantoimittaja" siellä nyt tökkii. Ettei vaan olisi taas mennyt menekin arviointi pieleen ja runkotehtaalla on tehty muuta kuin läskejä. Vuosi sitten Canyonille jäi alennusmyynnin hinnoittelusta päätellen melkoinen nippu Dudeja myymättä. Olisikohan nyt sitten varmuuden vuoksi runkoja tehty aivan liian vähän? Onko läski tulossa takaisin muotiin?

Muuten olen sitä mieltä, että läskin joutuminen pois muodista on epäoikeudenmukaista. Sille nimittäin on käyttöä myös kesällä. Juuri kaahasin perheen kohtuullisen lujaa etenevän teinin peesissä vakiolenkin uuden ennätyksen. Edellinen oli ajettu XC-täpärillä. Se täpäri on edelleen varastossa, mutta ei sillä ajettua tule.
    Mulla tilattu tammikuussa CF 9.0 Unlimited. Katevaraus meni jo kortilta ja näyttää tehtaaltalähtöä 11-15.6.

Saas nähä

Kertokaas joku käypänen hinta Dude cf runkosetille, koko M. Mukaan e13 kampisetti, 2x10 rattaat, pari ovaalia, ohjaustanko, stemmi, satulatolppa, satula.

Viikko sitten lauantaina hommasin cf 8:n 200km ajettuna ja keskiviikkona alkoi jo keskiö natisemaan, ite kerkesin ajaa 120km. Otin kammet pois ja se racefacen laakerin päällä oleva muovinen pölysuoja oli paskana.. Tilasin CRC:ltä korvikkeet hintaan 1.49€/kpl. Koittaa ny niitä ennen ku 60€ laakeria alkaa vaihtaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti

Kyllä läski toimii loistavasti myös kesällä ja mutapätkät menee heittämällä!
    Silloin, kun ite talvella läskiä ostin, niin monessa paikassa myytiin eioota. Sanottiin, että kysyntä hiipunu nii vähemmän valmistajat tehny pyöriä.

Asettaako hiilikuiturunko rajoitteita suurempien jarrulevyjen asentamiselle? Vai voinno vaan nakata adapterit satuloille ja isompaa levyä kiinni...?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti himo_kaappoo Katso viesti
    Asettaako hiilikuiturunko rajoitteita suurempien jarrulevyjen asentamiselle? Vai voinno vaan nakata adapterit satuloille ja isompaa levyä kiinni...?
    Miksikäs asettaisi? Jos saat isommat levyt mahtumaan niin siitä vain. Duden tapauksessa tuo voi tosin tehdä takana tiukkaa haarukan muodon takia.

Mitä ovaali ratasta ootte laittanut ch 8:n? Tilasin tuon https://www.superstarcomponents.com/...arrow-wide.htm standard version ja oikein päin asennettuna rattaan hampaan ja takahaarukan väliin jää noin 1mm väliä. Väärin päin asennettuna ketjulinja menee melko häröksi pienimmällä vaihteella. Oisko mun pitäny nyt kumminki tilata se boost versio?

Absolute blackillä näytti nyt jälkikäteen katottuna olevan boost levy samalla 3mm offsetillä kuin tuo superstarin standard levy ja heillä oli se boost versio 0mm offsetillä, eli mitäkhän hittoa sitä ny pitäis oikein tilata että saa oikeen??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uijui Katso viesti
    Mulla tilattu tammikuussa CF 9.0 Unlimited. Katevaraus meni jo kortilta ja näyttää tehtaaltalähtöä 11-15.6.

Saas nähä
    Dude lähti eilen tehtaalta aivan kuten pitikin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti himo_kaappoo Katso viesti
    Mitä ovaali ratasta ootte laittanut ch 8:n? Tilasin tuon https://www.superstarcomponents.com/...arrow-wide.htm standard version ja oikein päin asennettuna rattaan hampaan ja takahaarukan väliin jää noin 1mm väliä. Väärin päin asennettuna ketjulinja menee melko häröksi pienimmällä vaihteella. Oisko mun pitäny nyt kumminki tilata se boost versio?

Absolute blackillä näytti nyt jälkikäteen katottuna olevan boost levy samalla 3mm offsetillä kuin tuo superstarin standard levy ja heillä oli se boost versio 0mm offsetillä, eli mitäkhän hittoa sitä ny pitäis oikein tilata että saa oikeen??
    AB:lta istuu ainakin nimenomaan tuo 3mm offsetillä oleva boost mainiosti.

Aiheesta leivänpaahtimeen, kertokaapa Mastodon miehet ja miksei blutokin käyttökokemuksia joustokeulassa Dudessa? Meno toki pehmenee mutta miten noin muuten? Huomaako lisäpainoa, syökö polkemistehoa tai tuleeko keulasta levottomampi? Jäykkä Rudehan on todella tarkka ja tätä ominaisuutta ei mielellään kovin paljon karsisi.

Mastodontti kiinnostais kyllä kovasti. 120mm versio muutti vissiin keulakulmaaki jonkin verran?

Edit. Tämän nähtyäni taidan laittaa tilauksen sisään. Voi sitten heitellä Dudella backflippejä! https://www.youtube.com/watch?v=HTGVC8X1_YY
    Stricken muokkasi tätä : 16.06.2018 at 18.14

Mitä lakkaa kannattaa laittaa runkoon kun tullut naarmuja? Mielellään jotain ei spray tyylistä ja saa esim motonetista tai biltemasta?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sent from my MacBook Air using Safari

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •