ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 11 / 16 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 479

Aihe: Ritchey Commando fat 4"

Takana on isoimmalla rattaalla renkaan ja ketjun välissä tilaa alle 5 milliä, aika vähän?

Pyöräily on kivaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Takana on isoimmalla rattaalla renkaan ja ketjun välissä tilaa alle 5 milliä, aika vähän?
    Älä huoli kovaa ajoa vaan. Ketju osuu varmasti kumiin jossain vaiheessa, mutta vauhdit on, niin hitaat noilla pakan isoimmilla rattailla, että ei väliä. 170mm peräsessä, Muklukissa tuota tapahtui isoilla kumeilla.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Voi, voi.
    Reilu kuukausi Hopen napojen odottelua Hibikeltä. Ois kai ne tullut nopeemminkin mutta lisäsin pikalinkut tilaukseen vasta kahden viikon kohdalla.

Nythän ne jo melkein tulikin perille mutta posti ei löytänyt paketista muuta osoitetta kuin postinumeron ja lähettivät liukkaasti sen takaisin toimittajalle.

Syö miestä tämmöinen odottelu. Toisaalta nyt ei olis aikaakaan tuolle.

Lähetetty minun F3111 laitteesta Tapatalkilla

Ensilenkillä:

Lisää kuvia: https://photos.app.goo.gl/ZQtqCDyrfaO5Sy3v1

Oli niin kiire kasata, että unohdin testata D5:n mahtumista ja renkaat ovat nyt tubelessina…
    ealex muokkasi tätä : 05.06.2018 at 08.06

Hieno ja hienoja kuvia! Oma projekti on vähän tauolla, toivottavasti heinäkuun aikana tulisi valmiiksi. Jarruja pohdin ja luulen että ne tulevat olemaan mekaaniset Avid BB7. Takavaihtaja on myös pohdinnassa, sram NX, GX vaiko shimanon SLX.

Hieno! Omaan täytyis ennen talvea kyllä läskikiekot jostain haalia/ostaa tarpeet ja kasauttaa.

Get Fat

Oma projekti lepää vielä starttivaiheessa, hieno runko lojuu varastossa.

Mitäs jos toteuttaisi sähköversiona, joku takanapamoottori 500W...1000W?? Mistä löyisi osia - onko järkeä?

Eikös noi Hopen navat ole jo aika hyvät?

In progress...

^komia on

Onko olemassa järkevää kurakaarisettiä tälläiseen 29+ läskirunkoviritykseen? Jotenkin nuo läskiin tarkoitetut ei innosta ja googlaustaidot ei tuo haluttua tulosta

Get Fat

Hohhoijjaa. Mun Hope navat on kohta pyörineet neljä viikkoa postissa ties missä Saksan ja Suomen välillä. Ois kyllä suru puserossa jos ei ois muuta kalustoa käytössä.

Onko missään näkynyt kuvaa Commandosta runkolaukun kanssa? Anoppi on tulossa kylään, niin pitää laittaa se ompeluhommiin.

Eipä ole itselle tullut vastaan kuvaa. Täytyykin ottaa työlistalle runkolaukun tekeminen. Miksi muuten on mennyt noin monta viikkoa toimituksessa?

Mulla on katuosoitteessa kolme Ä-kirjainta jotka olivat muuttuneet DHL:n systeemissä muotoon AE. Meidän paikallinen posti ei sitten osannut tuon osoitteen perusteella tehdä jakelua vaan lähettivät paketin takaisin. Siitä meni 17 päivää että saivat roudattua laatikon Oulusta Vantaalle.
    Postin aspa sanoo vaan että sori ei voi tehdä muuta kuin odotella.

Sovittelin keväällä whiten runkolaukkua s-kokoiseen commandoon, mutta en kuvaa älynnyt ottaa.

Voisin illemmalla koittaa sellaisen ladata tänne. Vähän ehkä isonpuoleinen se laukku. Mutta mennee paremman puutteessa, kunhan vaihtaa vetskarit.

Get Fat

Mtbr foorumilta löytyy ainakin yksi kuva runkolaukulla.

http://forums.mtbr.com/attachments/f...ygoatcreek.jpg

Tollanen kasaantu töiden jälkeen paremmalle puoliskolle:

Kuten kuvasta saattaa käydä ilmi, niin laite on vielä hieman vaiheessa mutta ajokunnossa kuitenkin, mikä tärkeintä.

Itekki tyyppailin tuota ja tuntuu yllättävän näpsäkkäältä ainakin kun vertaa mun 2016 Muklukiin. Jotenkin...tavalliselta pyörältä. Varmaan johtuu siitä että 47 mm vanteilla ja 4" kumeilla pyörivät massat jää kohtuullisiksi eikä tuo muutenkaan oo mikään hirvee tankki, kuvan kunnossa vaaka näytti 13,48 kg.

EDIT mut voi hitto noita commandojen spacerpinoja :-O tossakin on VIIS senttiä avaruudettimia stemmin alla ja toi on sentään M-kokoa ja kuski vain 171 cm. Täytyy varmaan flipata stemmi toisinpäin ni pääsee osasta eroon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    EDIT mut voi hitto noita commandojen spacerpinoja :-O tossakin on VIIS senttiä avaruudettimia stemmin alla ja toi on sentään M-kokoa ja kuski vain 171 cm. Täytyy varmaan flipata stemmi toisinpäin ni pääsee osasta eroon.
    Olen tuota asiaa ihmetellyt muidenkin kuvista. Mikä tuohon on syynä? Eikö porukka sahaa haarukkaa sopivan mittaiseksi vai onko kaikki mitanneet geometrian ja todenneet että paras ratkaisu tulee alkuperäisellä haarukan mitalla. Mää olen ollut kokoajan siinä uskossa että kun kasaus alkaa joudun haarukan lyhentämään sopivaan mittaansa. Mutta komea on pyörä tästäkin huolimatta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Finale Katso viesti
    Olen tuota asiaa ihmetellyt muidenkin kuvista. Mikä tuohon on syynä? Eikö porukka sahaa haarukkaa sopivan mittaiseksi vai onko kaikki mitanneet geometrian ja todenneet että paras ratkaisu tulee alkuperäisellä haarukan mitalla. Mää olen ollut kokoajan siinä uskossa että kun kasaus alkaa joudun haarukan lyhentämään sopivaan mittaansa. Mutta komea on pyörä tästäkin huolimatta.
    Kyllähän kaulaputkesta lähti heti kasausvaiheessa useempi sentti Mut noi rungot *on* matalia.

Jätetty vaan varaa asentaa tämä..

https://www.charliethebikemonger.com...ade-7206-p.jpg

Voihan siihen laittaa tangon vähän reippaammalla risellä. Joku Klunker tyylinen vois olla ihan jeppis tuohon

Vaikkapa tuommoinen http://www.moonmenbikes.com/shop/moonriser-bar

Moonriser Titanium Bar
    $395.00
    tai sitten voi laittaa vitosella spacereita
    Pyöräily on kivaa!

Juu, kallishan tuo on. Vastaavantyylisiä alumiinisia luulis löytyvän edullisemmin.

Miten ois Jonesin riser bar?
    http://www.jonesbikes.com/jones-sg-2...um-loop-h-bar/

Kysyin tyttöystävältä ja se voi kuulemma elää 5 cm spacerpinkan kanssa.

Mulla on itse asiassa vaikeampaa sen suhteen

Jostain olen kuullut/lukenut muistisäännön, että maksimi spacermäärä olisi sama kuin ohjainputken halkaisija eli 1 1/8", n. 30mm. En tiedä mihin perustuu, täytyisi selvitellä.

Commandon geometria, kuten kuvastakin näkee, ei ole tarkoitettu joustohaarukalle. Rungon emäputki on silti minimaallisen lyhyt, joten tanko jää normaalimaasturin joustomatkan verran alemmas. Toisaalta jäykkä fillari maastoajossa kaipaa tankoa mielestäni normaalia hieman ylemmäs. Missään tapauksessa ei kannata kokeilematta katkoa kaulaputkea minimiin. Eikä tässä topikin kuvissa kellään ole ollut kokonaan katkaisematonta putkea. Itelläkin taitaa olla 30 mm spaceri ja semmi ylös ja 20 mm raiseritanko. Vertailun vuoksi 29er täpärissä -17 asteen stemmi ja flatti tanko.

Oliskohan katkaisematon putki jotain 15 cm yli minimin, että on siitä pakko jotain nipsasta. Onhan niitä kaikenlaisia nyrkkisääntöjä maksimi spaceripinolle, mutta en olisi huolissani teräsputken kestävyydestä tai liiasta notkumisesta. Tai riippuuhan se toki kuskin massasta, voimasta ja ajotapojen rajuudesta.

Nättejä kokoonpanoja on taas ilmestynyt monelle.

Tietysti toi maksimaalinen spacerien määrä selviäisi kulloisessakin tapauksessa parhaiten kokeilemalla törmäystilannetta simuloiden.
    Mutta sen verran olen ollut tekemisissä metallirakenteiden kanssa että ihan kokemukseen perustuen uskon että jos esimerkiksi on 40mm spacereita ja ajettaisiin kovalla vauhdilla etupyörä päin estettä painavan ja vahvan miehen ajamana niin etuhaarukka ja/tai ohjaustanko taipuisivat aivan mutkalle ja ruotoputki ei vähääkään muuttaisi muotoaan.
    Ja onhan niitä ruotoputken jatkohuolkkeja ja tosi pitkiä ja jyrkkiä stemmejäkin. Ei varmaan ketään ole myöskään koskaan nähnyt netissä kuvaa taipuneesta ruotoputkesta. Joten ei kyllä ole kovin kriittinen asia toi spacereiden määrä.

Itsellä on hieman normaalista poikkeava selän pituus ja tehdastekoisissa pyörissä on usein harmittanut just varsin lyhyeksi katkaistu ruotoputki ja se on ajanut mm risertankojen hankintaan ja joskus jyrkempiin stemmeihinkin. Olisinkin ilolla vastaanottanut 40mm tai jopa 50mm spacereita ottavan keulan.

Jonkun halpisrimpulapyörän etuhaarukan ruotoputki voi sitten ollakin eri juttu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maapaa Katso viesti
    Jätetty vaan varaa asentaa tämä..

https://www.charliethebikemonger.com...ade-7206-p.jpg
    Mistä tuollaisen pullonavaaja spacerin saa ?

Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Siemenlinko Katso viesti
    Mistä tuollaisen pullonavaaja spacerin saa ?
    Kysäse Charlielta josko heille tulisi vielä.
    https://www.charliethebikemonger.com...ade-7206-p.asp

Ebay sitten se toinen vaihtoehto.

Commando tuli valmiiksi ja 10km sisäänajolenkkikin tuli tehtyä. On kyllä hyvä geometria ja tosiaan helppo ajaa putkelta. Eikä hakkaa käsille ollenkaan niin kuin alumiinirungot. Lenkillä olin tuntevinani ajoittain pientä välystä etuhaarukassa. Voi kyllä olla että oli haamutuntemuksia. Hopen pikalinkut. Onko muuten veskuh lla ylimääräisenä niitä tekemiäsi välyksenpoistimia? Voisin olla kiinnostunut hankkimaan parin.

Kyllä minä voin muutamat välyksenpoistimet taivutella. Laita vaikka YV.

Materiaali ei muuten ole tämän eksoottisempi https://m.clasohlson.com/fi/Viem%C3%...sjousi/40-6851

Samanlaisia aiheita

1. Vastaukset: 10
    Viimeinen viesti: 13.04.2017, 10.02
  2. Rumin ja huonoin "ajokuntoinen" pyöräsi kuva topic.
    By Irocci in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 06.08.2016, 21.33

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •