GarminGiantElectrobike
Sivu 3 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 164

Aihe: 41. Pirkan Pyöräily 10.6.2018

  1. #61
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Pitää kyllä olla äärimmäisen huono tuuri että tuohon renkaansa rikkoo se sepeli meinaa olla pahaa, ei old style hiekkatie.

  2. #62
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.694
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raimo R Katso viesti
    Minun puolestani voidaan pitää ainakin 32A-ryhmällä renkaiden putsaustauko heti hiekkatieosuuden (= Porin tien ylityksen) jälkeen jos se tuntuu yhdenkään mielestä tarpeelliselta! Uskon, että 30A:llakin onnistuu samoin?
    Onnistuu kyllä renkaanputsaustauko Porintien ylityksen jälkeen. Arvelen, että renkaan saa helpommin rikottua asfaltilla jossakin routamontussa kuin tuolla hiekkatieosuudella.

    Jollei muuta ilmene, niin 30A-ryhmä ajaa siis tuolla Raimo R:n aikaisemmin postittaman reitin Karhen ja Viitapohjan kautta. Suunnitellut pysähdykset ovat: Kehäkukka n. 5 min, Komi soppatauko n. 15 min ja Murole n. 10 min. Uskon, että osallistujat tulevat pitämään tämän vuoden reiteistä.

  3. #63
    Liittynyt
    06/2017
    Paikkakunta
    Ylöjärvi, Kyrönlahti
    Viestit
    60
    Pysähtyykö 28A -ryhmä kaikissa juomapisteissä?
    Munalla töihin ja kuorilla kotiin!

  4. #64
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    481
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nanolady Katso viesti
    Pysähtyykö 28A -ryhmä kaikissa juomapisteissä?
    28A pysähtyy Hämeenkyrössä, Komissa ja Muroleessa. Hämeenkyrön tauko on noin 5min, Komissa noin 15 min, ehditään syömään soppaa ja Muroleessa noin 10min.
    Siuron jälkeen pidetään lyhyt biotauko ja tarvittaessa myöhemminkin.

  5. #65
    Liittynyt
    06/2017
    Paikkakunta
    Ylöjärvi, Kyrönlahti
    Viestit
    60
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti josku Katso viesti
    28A pysähtyy Hämeenkyrössä, Komissa ja Muroleessa. Hämeenkyrön tauko on noin 5min, Komissa noin 15 min, ehditään syömään soppaa ja Muroleessa noin 10min.
    Siuron jälkeen pidetään lyhyt biotauko ja tarvittaessa myöhemminkin.
    hämeenkyrössä ja komissahan on huussit, kuis murole? Siuro? Näin bibseillä ajavana naisena tämä kiinnostaa myös... �� Puskaan en mene riisumaan itseäni ilkosilleni! ��
    Munalla töihin ja kuorilla kotiin!

  6. #66
    Muroleessa on siirrettävä vessavaunu. Ei ihan sisävessan tasoinen, mutta kuitenkin suljettavia koppeja.
    http://www.kaupinkanuunat.fi

  7. #67
    Liittynyt
    06/2017
    Paikkakunta
    Ylöjärvi, Kyrönlahti
    Viestit
    60
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esa S Katso viesti
    Muroleessa on siirrettävä vessavaunu. Ei ihan sisävessan tasoinen, mutta kuitenkin suljettavia koppeja.
    No onhan tuo nyt ihan luxusta!
    Munalla töihin ja kuorilla kotiin!

  8. #68
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Musistaakseni vuonna 2006 olen viimeksi käynyt Pirkan klassikon ajamassa ja silloin taukopaikoille ilmoitettiin seuraavat välimatkat: 30, 58, 71, 97 ja 121 km. Vieläkö nuo mahtaa pitää paikkaansa?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  9. #69
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    143
    30B ryhmä ajaa myös Ilveskalliontien kautta! Siinä on siis 1,8 km hyväkuntoista hiekkatietä. Pinta on ollut kova ja tasainen ainakin tähän saakka. Hyvin ajettavissa. Pysähdymme entiseen malliin Hämeenkyrössä (5 min), Komissa (15 min) ja Murolessa (10 min).


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #70
    Niin siis kaikki Pitkän Pirkan ajajat ajavat Ilveskalliontien kautta. Ensimmäinen tauko on Jumesniemessä, mutta nopeusryhmät ei siinä vielä pysähdy, paitsi n. 25km/h ryhmä, joka pysähtyy joka huoltopisteellä.
    http://www.kaupinkanuunat.fi

  11. #71
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nanolady Katso viesti
    No onhan tuo nyt ihan luxusta!
    Eikun Muroleessa onkin ihan sisävessat. Eli suorastaan luxusta!
    http://www.kaupinkanuunat.fi

  12. #72
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.469
    Muistutuksena vielä Hiekkapirkan kuvailua:

    Se on todella hieno ja vaihteleva, mutta melkoisen raskas. Polkua ei ole, metsäautotietä jonkun verran.
    Pinta oli hyvin vaihteleva, valtaosin erinomainen, mutta mukana myös sepeliä tien leveydeltä ja routavaurioita sitomassa.

    Matkaa kertyy noin 175km ja ollaan alle puolet ajasta sorapinnalla.
    Kaikki klassikon huoltopisteet ovat käytettävissämme.
    Huoltoauto ei seuraa soratieosuuksilla. Reittiä ei ole merkitty. Ajo ryhmissä GPS-jäljen avulla.
    Ajoaika tullee olemaan yli 8 tuntia ja kokonaisaika liki 10 tuntia.
    Lähtö jäähallilta klo 08.00, heti omille teille, ei tunnelin kautta.

    Tässä tapahtumassa ajettava reitti
    https://ridewithgps.com/trips/23221609
    Nousumetrejä tuo sovellus liiottelee pahoin. Oikeesti kertyy noin 1800 metriä.
    Hiekkateitä on noin 65km, loput asfalttia, suurelta osin yhteistä Klassikon 134km reitin kanssa.

    Arvioin, että n 20km/h ajoajalle on sopiva ryhmän koossapysymisen kannalta.
    Jos väkeä tulee paljon (yli 30), jaetaan ryhmä kahtia ja mahdollisesti nopeampaan (n 22km/h) ja hitaampaan (n 20km/h).
    Ilmoittaudu normaalisti Klassikolle ja kirjaa tähän taulukkoon, että tulet mukaan Hiekkatiepirkkaan.

    Fillarina toimii cyclocrosspyörä ja toki myös maastopyörä rullaavilla renkailla. Maantiesliksit eivät sovellu reitille.

    https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing
    ****Timo
    ex tusinakerholainen



  13. #73
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nopparis Katso viesti
    30B ryhmä ajaa myös Ilveskalliontien kautta! Siinä on siis 1,8 km hyväkuntoista hiekkatietä. Pinta on ollut kova ja tasainen ainakin tähän saakka. Hyvin ajettavissa. Pysähdymme entiseen malliin Hämeenkyrössä (5 min), Komissa (15 min) ja Murolessa (10 min).


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ajaako 30B ryhmä siis tapahtuman järjestäjän mukaista reittiä? Osallistun mieluummin siihen ryhmään joka menee järjestävän tahon reittisuunnitelman mukaista reittiä riippumatta teiden kunnosta.

  14. #74
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsk Katso viesti
    Ajaako 30B ryhmä siis tapahtuman järjestäjän mukaista reittiä? Osallistun mieluummin siihen ryhmään joka menee järjestävän tahon reittisuunnitelman mukaista reittiä riippumatta teiden kunnosta.
    Kyllä ajaa. Ainoastaan 34, 32A ja 30A ajavat poikkeavia, mutta kylläkin ihan järjestävän tahon tukemia reittejä. 28B tekee myös ihan pienen poikkeaman perusreitiltä.
    Lopulliset reitit julkaistaan ihan kohta. Tänä vuonna on poikkeuksellisen paljon tietöitä, jotka ovat aiheuttaneet mutoksia perinteisiin reitteihin.
    http://www.kaupinkanuunat.fi

  15. #75
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.694
    Sunnuntain sääennuste: Aurinkoista tai puolipilvistä, lämpötila 23 C ja tuulta 1 m/s. Aika täydelliseltä näyttää!

  16. #76
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    55
    Vaikuttaa täydelliseltä. Mulla on jännitysnuha ja se saisi jäädä pois. Ensin ohjelmassa Pitkä Pirkka ja perjantaina yöpyöräily. Hyvä fiilis päästä polkeen Pirkkaa!

  17. #77
    Reitti on nyt päivitetty sivuille http://www.pirkankierros.fi/pirkan-pyoraily/

    Erikoisreitit eroaa sitten mahdollisimman vähän tästä.
    34 km/h ryhmällä on pisin osuus omaa reittiä, kun kierretään Parkanon kautta: https://ridewithgps.com/routes/27718942

    32A ja 30A tekevät kaksi lyhyempää poikkeamaa, ensin hiukan oikaisten Karhen kautta ja lopussa kiertäen Viitapohjan kautta. Tästä tulee vielä päivitetty reitti tänne.
    http://www.kaupinkanuunat.fi

  18. #78
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    354
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esa S Katso viesti
    32A ja 30A tekevät kaksi lyhyempää poikkeamaa, ensin hiukan oikaisten Karhen kautta ja lopussa kiertäen Viitapohjan kautta. Tästä tulee vielä päivitetty reitti tänne.
    Tässä 32A:n ja 30A:n päivitetty reitti: https://ridewithgps.com/routes/26851589
    Maaseutulaiset, wiimeksi moniaat Birkkalaiset, walittawat, että polkupyöräurheilijat kowasti pelottawat heidän hewosiansa, kun eiwät ... AL 23.9.1890

  19. #79
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.694
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raimo R Katso viesti
    Tässä 32A:n ja 30A:n päivitetty reitti: https://ridewithgps.com/routes/26851589
    30A-ryhmän reittiin ja ajamiseen liittyvää tietoa.

    Raimo R:n yllä postittama reitti on siis 30A:n ja 32A:n virallinen Pirkan pyöräilyn järjestäjän kanssa sovittu reitti. Reitti on varsin tarkasti saman pituinen kuin normaalireittikin ja se poikkeaa normaalireitistä Karhen pätkällä (23 km) ja Viitapohjan pätkällä (24 km). Koska erikoisreitin osia ei ole erikseen merkitty, huolehdimme että kaikki 30A:ssa ajavat pääsevät takaisin normaalireitille eivätkä eksy. Hoidamme tämän siten, että joku 30A:n vetäjä ajaa porukan perällä erikoispätkät ja jää tarvittaessa auttamaan junasta putoajan tai putoajat perusreitille. Tämä "latupartio" ei siis jätä ketään Karhen tai Viitapohjan reitille yksin, koska sieltä ei ole merkittyä ohjausta pois.

    32A-ryhmä ajaa samaa reittiä kuin 30A. Jos sieltä putoaa ajajia jotka saamme kiinni, otamme heidät mukaan omaan ryhmäämme.

    Nähdään sunnuntaina!
    T. 30A:n kippari

  20. #80
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.469
    Hiekkapirkan nuotit:
    *startti klo 08.00
    *hiekkateillä väljässä muodossa, jonossa, parijonossa, häröpallona reiät itsenäisesti vahtien ja väistäen
    *ääntä saa käyttää
    *töppäreiden päällä aina ryhmä kokoon
    *näköyhteys säilytetään: kukin vastaa siitä ettei hänen takaansa katkea
    *rengasrikot ja muut tekniset hoidetaan yhdessä
    *asfaltilla tiivis parijono

    *kaikissa huolloissa stopataan
    *jos haluaa jättää jonkun soratieosuuden väliin, on se ok kunhan ilmoittaa. Sen jälkeen omillaan tai odottaa seuraavassa huollossa
    *sopivin fillari on CX- ja GG- pyörä, mutta hyvin rullaava maasturi toimii myös.

    "Pelotonin" tavoitekeskari on noin 20km/h, neljän hengen veturiporukan mukana.
    Jos/kun jotkut haluaa ajaa nopeammin, se on ok, mutta silloin he ovat omillaan GPS-jäljen varassa.

    Tässä reitti: https://ridewithgps.com/trips/23221609

    Tervetuloa mukaan!
    ****Timo
    ex tusinakerholainen



  21. #81
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    55
    Jos tarttee huoltoauton teknisiä palveluita, niin käykö kortti vai pitääkö varata seteliraha ajopaidan taskuun?

  22. #82
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    185
    Onko pitkällä lenkillä soppa vain mallia "liha-" vai onko kettutyttöruokaakin tarjolla?

  23. #83
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.469
    Aina on ollut punalihatonkin vaihtoehto.
    ****Timo
    ex tusinakerholainen



  24. #84
    Liittynyt
    02/2006
    Viestit
    1.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tapio-T Katso viesti
    Jos tarttee huoltoauton teknisiä palveluita, niin käykö kortti vai pitääkö varata seteliraha ajopaidan taskuun?
    Ei tuoreita tietoja, mutta sain muutama vuosi sitten pankkisiirtlomakkeen mukaan.
    ___________________________
    Kare Eskola:
    PeeHoo ei taida ymmärtää kilpapyöräilyä.

  25. #85
    Liittynyt
    06/2017
    Paikkakunta
    Ylöjärvi, Kyrönlahti
    Viestit
    60
    Muutama tuttu karhella haluaisi nähdä pyöräilijät, mutta mihinkähän aikaan mahdollisesti porukat ohittaa karhen?
    Munalla töihin ja kuorilla kotiin!

  26. #86
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raimo R Katso viesti
    Tässä 32A:n ja 30A:n päivitetty reitti: https://ridewithgps.com/routes/26851589
    Viitapohjan sakkolenkki lisää energiantarvetta - etenkin kun se sijoittuu loppukilometreille. En ole infosta huomannut että pysähdyttäisiin Muroleen jälkeen.... kai pysähdytään?
    Teoriassa käytännöllä ja teorialla ei ole mitään eroa - mutta käytännössä on

  27. #87
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    228
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nanolady Katso viesti
    Muutama tuttu karhella haluaisi nähdä pyöräilijät, mutta mihinkähän aikaan mahdollisesti porukat ohittaa karhen?
    Vaikka en ole itse noissa ryhmissä niin sivistynyt arvaus on, eka ryhmä tulee noin varttia vailla yksitoista ja toinen ryhmä noin vartin perässä. Tämä laskemalla, että ajoaika on noin 3 tuntia (95 km), ilmoitetutut tauot n. 20 minuuttia. Kun 32 A:n lähtöaika on 7:24, niin 10:45 pitäisi olla Karhessa. 30 A lähtee 4 minuuttia myöhemmin ja ajaa 10 minuuttia hitaammin. Perinteisesti tauot venyvät hieman ja nyt kun alussa on mäkinen Jumesniementie, niin ei kovin todennäköisesti olla edellä laskennallista aikataulua, mutta varmuuden vuoksi voisi olla paikalla 10 minuuttia aikaisemmin.

    Toisaalta jos tekniikka kiinnostaa ja eikä viitsi odotella kymmentä minuuttia kauniissa kesäsäässä, niin aina voi ladata Racemaps appsin. Eiköhän siellä porukassa ole joku, joka on ladannut tuon ja rekisteröitynyt niin, että ryhmän nimi on nimessä (32A tai 30A).
    http://www.pirkankierros.fi/hyodynna...-kannykalla-2/

  28. #88
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    149
    Varmaankin vähintään suurin osa elleivät kaikki ajane Sammon valtatietä ajoradalla, mutta huomautetaan nyt varmuudenvuoksi. Pyörätie Sammon valtatien vieressä 2,5 km ennen maalia on poikki työmaan takia. Väli Rauninkatu - Tanhuankatu. Kun Aitolahdentieltä kurvataan oikealle Sammon valtatielle, eisiis kannata mennä pyörätielle vaan jatkaa ajoradalla ainakin Hintsankadun risteykseen asti tai paremminkin niin pitkälle kunnes tikkarimiehet muuten opastavat.
    Yksi Kaupin kanuunankuulista - ei niin kova eikä nopea, mutta kuitenkin pyöreä ja painava.

  29. #89
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.694
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti onnimanni Katso viesti
    Viitapohjan sakkolenkki lisää energiantarvetta - etenkin kun se sijoittuu loppukilometreille. En ole infosta huomannut että pysähdyttäisiin Muroleen jälkeen.... kai pysähdytään?
    Pysähdytään toki - maalissa. 30A:n pysähdyssuunnitelma on

    Kehäkukka 64 km 5 min - Banaaneja ja suklaata taskuihin + juotavaa
    Komi 80 km 15 min - Ruokailu, geelejä taskuihin + juotavaa
    Murole 145 km 10 min - Mustikkakeittoa, leipiä, suolakurkkuja + juotavaa
    Maali 217 km - Keittoa

    Muroleesta on vähän yli 70 km maaliin eli suunnilleen kolmasosa matkasta. Viitapohjan pätkän kanssa se menee ilman stoppeja kahteen ja puoleen tuntiin. Muroleessa on hyvä juoda muutama mukillinen ja tankata juomapullot täyteen, koska loppumatkalla aina kuluu juotavaa. Lisäksi taskuissa/juomapulloissa kannattaa pitää sellaista energiaa, jota voi syödä/juoda ajaessa.

  30. #90
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.694
    Kun hain kuuden jälkeen numerolaput jäähallilta ja ajoin reitin alkua, niin huomasin että pientareella jäähallilta rantatunneliin näytti olevan aika paljon irtokiviä. Kannattaa pysyä ajoradalla.

Samanlaisia aiheita

  1. 40. Pirkan Pyöräily 11.6.2017
    By Talisker in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 149
    Viimeinen viesti: 18.06.2017, 11.05
  2. 39. Pirkan Pyöräily 12.6.2016
    By Talisker in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 177
    Viimeinen viesti: 25.06.2016, 16.46

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •