ElectrobikeGiantLostInLaplandBikeshop
Sivu 11 / 26 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 21 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 767

Aihe: Yt industries pyörät

Youtuben puolelta aukesi esittelyvideos. Ehkä olen vähän vanhanaikainen, kun hiukan enemmän informaatiota uudesta mallista odotin. Varsinkin kun noin pitkä video oli tehty.

Lopussa sentään mainittiin uudesta Caprasta: 27.5 ja 29 , mutta en nähnyt täälläkin kiinnostusta herättänyttä 27.5+ -tietoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Youtuben puolelta aukesi esittelyvideos. Ehkä olen vähän vanhanaikainen, kun hiukan enemmän informaatiota uudesta mallista odotin. Varsinkin kun noin pitkä video oli tehty.

Lopussa sentään mainittiin uudesta Caprasta: 27.5 ja 29 , mutta en nähnyt täälläkin kiinnostusta herättänyttä 27.5+ -tietoa.
    Se on vain mainos? YT:n sivuilla julkaistaan tänään kyllä tarkemmat speksit.

EDIT: Veikkaan ettei nuo plussakumit ole muutenkaan tuollaisissa enduro-tyylisissä pyörissä kauhean suosittuja enemmistön mielestä. Mun mielestä ohjauksesta tulee hieman epätarkka tuollaisella "liian isolla" kumilla, kun käytetään sille sopivia paineita. Lisäksi rengas alkaa taittumaan myös alle rajummassa menossa vaikka olisi kuinka leveä vanne. Ratkaisuna voi lisätä renkaaseen painetta, mutta siinä menetetään plussarenkaan ideaa/hyötyjä ja liian kovalla paineella renkaasta tulee vaan kivikossa pomppiva koripallo, koska siinä ei ole kauheasti paluuvaimennusta kumiseoksesta riippuen. Tuotakin voi tietysti hieman kompensoida iskunvaimentimien paluuvaimennuksella, mutta plussarenkaan hyöty jää silti mielestäni olemattomaksi.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

^käyttäjien mututuntuma ympäri nettiä tuntuu olevan, että 29" on nopeampi ajaa, plussa fiilistelyyn parempi. Tiedän sen yhden testin joka todisti siinä tilanteessa toisin.
    Roots, bloody roots

Olette varmasti oikeassa, mitä nopeuteen ja tarkkuuteen tulee. Epäilemättä myöskään vakavammin Enduroa ajavat eivät suuremmin ole pluskumien suosijoita. Ja eihän endurotykki ehkä muutenkaan taida olla ihan paras paikka plusrenkaille.

Oikeastaan odotin, tuoko po. valmistaja markkinoille runkoa jossa olisi isommat rengastilat, kun monet muut sellaisia malleja lanseeraavat. Mutta varmasti on perusteensa YT:llä uuden mallin yksityiskohtiin, ja se on sopivassa käytössä ja oikealla kuskilla varmastikin hyvä.

Pinkbikessä tarjolla kuvaa...tai screenshottia tulevasta.

Roots, bloody roots

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Olette varmasti oikeassa, mitä nopeuteen ja tarkkuuteen tulee. Epäilemättä myöskään vakavammin Enduroa ajavat eivät suuremmin ole pluskumien suosijoita. Ja eihän endurotykki ehkä muutenkaan taida olla ihan paras paikka plusrenkaille.

Oikeastaan odotin, tuoko po. valmistaja markkinoille runkoa jossa olisi isommat rengastilat, kun monet muut sellaisia malleja lanseeraavat. Mutta varmasti on perusteensa YT:llä uuden mallin yksityiskohtiin, ja se on sopivassa käytössä ja oikealla kuskilla varmastikin hyvä.
    Noita plussatäpäreitä alkaa mun mielestä olemaan ihan hyvin jo markkinoilla, niin miksi et ostaisi vaan sellaista joka on jo olemassa? Tuntuu, että odotat kokoajan jotain uutuuksia ja olet kiinnostunut vain siitä kuinka suuri rengas niihin mahtuu.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Mulla on jo plustäpäri. Hyödynsin XXL:n tarjousta. Hauska ja mukava se on ajella. Ja siihen menee 3" renkaat. Mutta se ei ehkä ole ihan sitä, mitä plustäpäriltä odotan. Ja kun jo on "koeajopyörä" niin olen ajatellut että vähän tarkemmin katselen seuraavan hankintaa, kun ei ole erityisempää kiirettä.

Mutta jos yleisesti pluspyörästä puhutaan, tai sellaista haetaan, on rengastila kyllä hyvin oleellinen seikka. Tietysti renkaan muutkin ominaisuudet on tärkeitä, mutta kyllä renkaan korkeus ja leveys ja ilmatila vaikuttavat paljon ajettavuuteen. Tässä tietysti tullaan makuasioihin, sekä erilaisen ajotavan vaikutuksiin.

yt:n sivut ovat alhaalla mutta vitalmtb on julkaissut koeajoraportin:
    https://www.vitalmtb.com/features/Th...-YT-Capra,2195

Hyvältä vaikuttaa ja kiinnostavia, teollisuuden haaraa haastavia valintoja. Edelleen Sramin jarrut Elaston kiusaksi
    Roots, bloody roots

Jarrut voi onneksi aina vaihtaa. Itse ostin Sramin R jarrujen tilalle takajäykkääni ihan vain kokeilumielessä Shimanon Zeet.

Eikö mitä, Sramin Code on oikeasti huippu. Pitää päivittää jossain välissä sellaiset.
    Roots, bloody roots

Melkoista suitsutusta saa Capra:

http://reviews.mtbr.com/2018-yt-capra-released
    Roots, bloody roots

Saisipa jeffsynkin xxl koossa.

Osaako joku yt:ltä pyörän tilannut kertoa, että tuleeko pyörä postin kyydissä kotiovelle vai postiin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kipinöitä Katso viesti
    Osaako joku yt:ltä pyörän tilannut kertoa, että tuleeko pyörä postin kyydissä kotiovelle vai postiin?
    Minä tilasin vuosi sitten syksyllä ja kotiovelle asti tuli.

Lähetetty minun SM-G935F laitteesta Tapatalkilla

Moi,

Tässä nyt jo hetken aikaa katsellut itselle täpäriä ja yt merkkinä herättää ostohaluja.

Olen katsellut 27.5 capraa ja jeffsyä mutta en osaa päättää kumpaan sijoittaisin.

Haluja olisi harrastaa alamäki painotteista ajoa sen takia mietin capraa. Mutta perhellisenä aika on rajallista ja lähin bike park on yli 100km päässä.

Onko siis mitään järkeä ostaa capraa jos kesässä pääsee muutamia päiviä oikeasti ajamaan vähän kovempaa alamäkeen?
    Muuten ajot olisi pääasiassa ihan normi polkuajoa sekä teknistämaastoa. Onko capra overkill siihen?

Ja sitten toisinpäin.

Jeffsy on varmasti loistava poluille ja tekniseen mutta miten sillä pärjää bike parkissa?

Kaverin kanssa olis puhetta kun jos/kun saan pyörän hommattua niin olisi tarkoitus kesälomalla lähteä leville katsomaan pyöräily mestoja.

Jos joku osaisi auttaa tai kertoa omia kokemuksia niin olisin kiitollinen.

Terv.
    Mika

Hyvin on itsellä onnistunut parkkiajot ja enduro-kisat 29 Jeffsyllä, joten eiköhän se tuolla 27.5 Jeffsylläkin onnistu kun siinä on vielä enempi joustoakin ja esim. pidempi reach. Eli itse ostaisin Jeffsyn tuon kuvauksen perusteella. Uusi Capra on aika järeä vehje.

Itsellä Capra ja on kyllä soiva myös polkurymistelyssä ja jokapaikan höylänä, MUTTA jos uusinta ostaa, niin Jeffsystä on tullut hitusempi rouheempi ja lähempänä viime vuosien Capraa, mutta 29” kiekoilla, joten ei olisi itselle kuin yksi vaihtoehto, Jeffsy. Vaikuttaa ihan päälikkö kamppeelta kaikkeen ajamiseen, myös parkkeihin.

Vielä tuohon rengas valintaan niin tällä hetkellä löytyy 29 jäykkäperä radon millä hoidan kaikki metsärymistelyt sekä työmatka ajot.

Joten ajattelin että täpäri voisi olla ihan hauska 27.5 rengastuksella.

Radon jää kuitenkin taloon hoitamaan työmatkapyörän virkaa ja miksei joskus johonkin polullekin mukaan.

Olisin jo viime vuonna ostanut ton capran alesta mutta ei ollut enää kokoja jäljellä joten jäin odottaa tämän vuoden malleja.

Nyt kun tavaraa on saatavilla niin aloin miettimään noiden 2 eroja sekä mikä olisi järkevämpää hankkia.

Jotenkin tuo capra vaan kolahtaa itselle vaikka ei siinä oikein mitään järkeä taida näillä ajoilla ole.

Täytyy nyt miettiä kumman sitä tilaisi.

Kiitos vastanneille

Nyt on jeffsy 27 AL laitettu tilaukseen. Toivottavasti toimitus ei kestä kovin kauaa.

Vähän heräteostoksena tuli napattua Jeffsy 29 AL Comp, kun 10.5. asti saa 10% alennusta. Eka täysjousto, enkä hirveästi ole näihin tutustunut, mutta kai tuolla ajaa voi.

Kauanko yt:llä kestää yleensä toimitus?

Pyörä on lähtenyt liikkeelle 8 päivä ja ei ole vielä tullut perille.

Seurannan mukaan jumittunut johonkin Saksaan tai sitten on jo luovutettu itellalle mutta itellan seurannasta ei numerolla löydy mitään

Alkaa pikku hiljaan tulemaan mielipahaa.

Lähetetty minun VTR-L29 laitteesta Tapatalkilla

Laita mailia asiakaspalveluun, vastailivat ainakin itselleni nopeasti. Pyörä tuli noin viikossa.

Laitoin vielä eilen postia yt:lle ja vastaus tulikin samana iltana.
    Pyörä on kuulemma matkalla ja toimitus voi kuulemma kestää jopa 12 työpäivää.

Laskujeni mukaan tänään pyörän pitäisi sitten saapua. En nyt kyllä lähtisi lyömään vetoa sen puolesta.

Odotellaan

Kahdeksan päivää meni itsellä ja yksi viikonloppu siis tuossa luonnolisesti välissä, joten nopeastihan se tuli. Postikaan ei hautonut pakettia ja kuski jopa soitteli, kun en (tietenkään) ollut päivällä kotona ottamassa vastaan.

Pyörä saapui viimein ja nyt päässyt muutaman kerran sillä jo ajamaankin. Toimitus kesti muistaakseni 15 arkipäivää

Nyt olisi muutama kysymys jos vaikka joku osaisi auttaa.

Isoimmilla vaihteilla kun yritää vähänkin polkea niin ketju hyppii yli rattaan ja tästä syystä polkemisesta ei tule mitään . Tämä tapahtuu ainakin 2 pienimmällä rattaalla. En oikein ymmärrä mistä tämä johtuu koska muuten ei ole tälläistä ongelmaa.
    Vaihteet tuntuu muutenkin olevan säädetty vähän sinne päin kun ei aina tunnu vaihtavan kunnolla.

Sitten tämä e13 hissitolppa.
    Onko muilla sivuttaisliikettä hissitolpassa? Luulin ensiksi että minulla on satula löysässä kunnes huomasin että koko sisempi putki liikkuu hieman. Otin jo koko satulan pois ja yritin kiristää putken päässä olevaa kuusiokoloruuvia mutta ei auttanut asiaan.

Kaverin reverbissä on myös hieman liikettä kun sitä kokeilin mutta se nyt tuntuu muutenkin toimivan joskus ja jouluna.

Olen pyörään muuten todella tyytyväinen mutta tämä nämä 2 asiaa nyt vähän vituttaa. Foxin keulassa tai takaiskarissa ei myöskään ollut ainuttakaan volume spaceria mikä vähän ihmetytti kun pyörää kokoilin.
    Pistin tilaukseen eteen 3 ja taakse sen kitin.

Rockshoxin osilla olevassa jeffyssä käsittääkseni tulee mukana volume spacerit/tokenit.

Olisin toivonut että melkein 2500€ pyörässä vaihteet olisi säädetty heti kunnolla ettei niitä tarvitse heti ensimmäisenä alkaa säätämään varsinkin kun on kova polte päästä pyöräilemään.

Itselle tämä ensimmäinen täysjousto ja onhan tuo aivan huikea laite tuohon rahaan. Nyt on jo menty sellaisita paikoista että en olisi jäykkäperä radonilla olisi mennyt vaikka olisi maksettu.

-Mika

Pyörä saapui viimein ja nyt päässyt muutaman kerran sillä jo ajamaankin. Toimitus kesti muistaakseni 15 arkipäivää

Nyt olisi muutama kysymys jos vaikka joku osaisi auttaa.

Isoimmilla vaihteilla kun yrittää vähänkin polkea niin ketju hyppii yli rattaan ja tästä syystä polkemisesta ei tule mitään . Tämä tapahtuu ainakin 2 pienimmällä rattaalla. En oikein ymmärrä mistä tämä johtuu koska muuten ei ole tälläistä ongelmaa.
    Vaihteet tuntuu muutenkin olevan säädetty vähän sinne päin kun ei aina tunnu vaihtavan kunnolla.

Sitten tämä e13 hissitolppa.
    Onko muilla sivuttaisliikettä hissitolpassa? Luulin ensiksi että minulla on satula löysällä kunnes huomasin että koko sisempi putki liikkuu hieman. Otin jo koko satulan pois ja yritin kiristää putken päässä olevaa kuusiokoloruuvia mutta ei auttanut asiaan.

Kaverin reverbissä on myös hieman liikettä kun sitä kokeilin mutta se nyt tuntuu muutenkin toimivan joskus ja jouluna.

Olen pyörään muuten todella tyytyväinen mutta tämä nämä 2 asiaa nyt vähän vituttaa. Foxin keulassa tai takaiskarissa ei myöskään ollut ainuttakaan volume spaceria mikä vähän ihmetytti kun pyörää kokoilin.
    Pistin tilaukseen eteen 3 ja taakse sen kitin.

Rockshoxin osilla olevassa jeffyssä käsittääkseni tulee mukana volume spacerit/tokenit.

Olisin toivonut että melkein 2500€ pyörässä vaihteet olisi säädetty heti kunnolla ettei niitä tarvitse heti ensimmäisenä alkaa säätämään varsinkin kun on kova polte päästä pyöräilemään.

Itselle tämä ensimmäinen täysjousto ja onhan tuo aivan huikea laite tuohon rahaan. Nyt on jo menty sellaisista paikoista että en jäykkäperä radonilla olisi mennyt vaikka olisi maksettu.

-Mika
    Huge004 muokkasi tätä : 07.06.2018 at 07.54

Korvake lienee kiero ja syypää tuohon vaihteiden hyppimiseen.

Mä en ainakaan ole kaivannut 29 Jeffsyssä noita volume spacereita takaiskariin. Päinvastoin, ne on muistaakseni kaikki multa poistettu huollossa tai ehkä yksi jätetty. Tuo takajousitus on riittävän progressiivinen mun ajoon vaikka itse iskari olisi täysin lineaarinen.

Ja se korvake on tosiaan todella pehmeää materiaalia. Tehty varmaan jostain juustosta tai taikinasta. Mulla on vääntynyt jo kaksi ihan pienistä iskuista.

Täytyy tarkistaa onko korvake päässyt vääntymään jossain vaiheessa.
    Tämä vika oli kyllä jo mielestäni silloin kun pyörän sain kasaan ja nopeasti kokeilin tiellä.

Itsellä on kans tuo takaiskari toiminut ihan hyvin ilman spacereitakin. Ei ole ainakaan vielä pohjannut.
    Mutta etuiskarin olen kyllä saanut jo pohjaamaan kun oli vähän isompi droppi.
    spacerit laitoin tilaukseen ihan varmuuden vuoksi vaikka en ollut vielä yhtään lenkkiä ehtinyt ajamaan.

Muutenkin on vielä vähän hakemista säätöjen kanssa.
    Takaiskari tuntuu välillä hieman jäykältä mutta voi johtua siitä että olen reboundin säätänyt todella hitaalle.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •