ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 57 / 83 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 47 55 56 57 58 59 67 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.681 - 1.710 / 2473

Aihe: Pyöräilyhousut

Jep, kokoeroa ja leikkausta epäilen itsekkin. Free-aerot ovat L-koossa isot ja M on taas kaiketi hivenen pieni. Preemio ihan nappi m kokoisena.

^Mulla onkin luultavasti juuri tästä kyse, kun Sorpassot tuntui alkuun ihan mukavalta mutta kevään lenkeillä alkoi kyllä painaa ikävästi padin reunoilta. Pitänee vielä antaa Castellille mahdollisuus, mutta nämä vei vähän fiiliksen ja saa katselemaan jotain muuta mieluummin.

Assoksiin en osaa verrata, mutta LaPassionella mitoitus mielestäni aikalailla identtinen Castellin kanssa.
    30 vrkn maksuton palautusoikeus ja huippunopeat toimitukset. Lisäksi hinnat järkevämmät kuin saman luokan kilpailijoilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Se ihmeen syy liittynee pieniin eroihin siinä miten eri mallien housut on leikattu tai niiden välisiin pieniin kokoeroihin tai siihen miten eri mallien materiaali venyy kun housut on vetänyt päälleen - eli sama pehmuste voi yksissä housuissa asettua käytössä hieman eri paikkaan tai olla hieman kireämpi tai löysempi jostain kohtaa kuin toisissa.
    Tuota kokojuttua mietin itsekin kun ihmettelin uuden LaPassionen huippupadin epämukavuutta.

Tuo PSN bibseissä oleva pehmuste on huomattavasti paksumpi mitä omissa Castelleissa. Kuitenkin ergonomisesti muotoiltu. Classicissa oli normaalin paksunen.

Itsekkin todennut ettei M-koon Castelli ole ihan täydellinen ja L-koko taas iso. La Passionella M istuu loistavasti eikä purista mistään.

Toimitus tuli DHLn kyydillä pikana päivässä. Olikohan se WELCOME10 millä sai 10% viellä pois.

Ehkä max 20 kertaa käytetyt Santini Magot alkoi tehdä eteen reikää saumaan melko kriittiseen kohtaan. Tyytyväinen olen ollut, tilasin uudet, vaikka noin äkkiä menivätkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilgios Katso viesti
    Ehkä max 20 kertaa käytetyt Santini Magot alkoi tehdä eteen reikää saumaan melko kriittiseen kohtaan. Tyytyväinen olen ollut, tilasin uudet, vaikka noin äkkiä menivätkin.
    Eli kuukaudessa entiset, jos olisivat ainoat housut. Alan kyllä itsekkin ymmärtämään, miksi puhutaan erikseen training bibseistä.

Ja tästähän pääseekin siihen, että ei tuo castellinkaan pehmuste ehkä aivan susi ole. Käyttöä ja pesukertoja on vaan alkanut tulla niin paljon, että lyhyemmille ajoille täytyisi hommata edullisemmat ja yksinkertaisemmat housut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Tuo PSN bibseissä oleva pehmuste on huomattavasti paksumpi mitä omissa Castelleissa. Kuitenkin ergonomisesti muotoiltu. Classicissa oli normaalin paksunen.

Itsekkin todennut ettei M-koon Castelli ole ihan täydellinen ja L-koko taas iso. La Passionella M istuu loistavasti eikä purista mistään.

Toimitus tuli DHLn kyydillä pikana päivässä. Olikohan se WELCOME10 millä sai 10% viellä pois.
    Hyvä tietää. Me oltiin muistaakseni aika samoilla mitoilla, eli tuon psn lightweightin uskaltaa sitten tilata etelän lämpöön.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Eli kuukaudessa entiset, jos olisivat ainoat housut. Alan kyllä itsekkin ymmärtämään, miksi puhutaan erikseen training bibseistä.
    Mie kierrätän paljon ajettuja housuja juuri lyhkäsille lenkille ja treeneihin trainerilla. Noissa ei tosin kannattas säästää, hanuriongelmat on hanurista jos niitä saa aikaiseks...

Täytyy liittyä tähän keskinäisen kehun kerhoon. Ostin jokin aikaa sitten la Passionen square bib housut ja mukavimmat tähän astisista housuista. Ensimmäinen koeajelu kesti nelisen tuntia ja seuraava seitsemän. Ikuna ei ole berberissä tuntunut näin hyvältä lenkin jälkeen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hyvä tietää. Me oltiin muistaakseni aika samoilla mitoilla, eli tuon psn lightweightin uskaltaa sitten tilata etelän lämpöön.
    Kannattaa ainakin kokeilla sopiiko jos uusia housuja kaipaa. M-koon Castelli meni itselleni päälle suhkot helposti, mutta pehmuste ei varmaan mennyt täysin oikeeseen paikkaan kun puutuu pidemmässä ajossa.

Muutenkin näin kun haluaa mahdollisian logovapaita ja simppeli kuosisia vaatteita niin La Passione sopii siihen kategoriaan. Ja maksaa saman verran kuin muiden merkkien halpamaissa valmistetut tuotteet ja laatu ollut erittäin hyvää.

Tuossa viime loka/marras/joulukuun retkien jälkeen väitän että henkselittömillä vaippahousuilla on sanan mukaisesti paikkansa. Siinä kun metässä +5 vesisateessa yläkroppa paljaana kyykistelet isomman hädän takia niin jotain tulee mieleen. CRC:ltä Funkierin lyhyet tilasin riskillä muun roinan ohella, sekä M että L on mulle aivan jees. Ei paha hinta mutta ny ei hyllyssä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Minulle taas oli uusi havainto nämä liner-tyyppiset pöksyt. Ja kävin hakemassa Sportaxista Endurat testiin.

Housuja on tarkoitus käyttää muiden retkeilyhousujen kanssa ja lökäreiden alla. Tavalliset henskeli trikoot lökäreiden alla on kyllä muuten mukavat mutta helteellä pirukkaan kuumat.

Millaisia kokemuksia teillä on näistä liner housuista tunnin parin lenkeillä.

Goren linereilla ajaa kyllä sen mitä muillakin ajohousuilla, ne on tarpeeksi napakat ja säämiskä hyvä.

Onkohan Enduran uudet linerit jo parempia, entiset ei toimineet minulla ollenkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Hyviä kokemuksia. Tosin ajan kauemmin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Goren linereilla ajaa kyllä sen mitä muillakin ajohousuilla, ne on tarpeeksi napakat ja säämiskä hyvä.
    Juuri näin. Mulla on muutamat GBW:n pehmustealkkarit eikä voi kun kehua.

Onkohan Enduran uudet linerit jo parempia, entiset ei toimineet minulla ollenkaan.
    Ei mullakaan. Ota muuten hankinta-aikeissa huomioon, että ovat jotenkin muuttaneet kokojaan. Nykyinen L vastaa vähintäänkin entistä XL:ää.

Craftilla on kanssa boksereita joissa on pehmuste. Niillä ajaa kanssa pidempäänkin kun koko on oikea.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Minulle taas oli uusi havainto nämä liner-tyyppiset pöksyt. Ja kävin hakemassa Sportaxista Endurat testiin.

Housuja on tarkoitus käyttää muiden retkeilyhousujen kanssa ja lökäreiden alla. Tavalliset henskeli trikoot lökäreiden alla on kyllä muuten mukavat mutta helteellä pirukkaan kuumat.

Hyviä kokemuksia, Enduran linereita käytetty pari vuotta. Pisimmät lenkit 200km ja ei ongelmia. Shortsien tai pitkien juoksutrikoiden alla tulee käytettyä.

Assos on lisännyt valikoimaansa dyneemalla vahvistetut ajohousut (bibsit). Dyneema estää kankaan repeämisen kaatuillessa tms. Saa nähdä koska maantiepuolelle: jotkut valmistajathan ovat jo esitelleet maantiepaitoja/housuja, joissa strategisissa paikoissa käytetty dyneemaa. Peruspolkijalle eivät ehkä tarpeelliset, mutta pro-polkijoille kaatumisia sattuu aika säännöllisesti.
    https://www.assos.com/xc-bib-shorts?...ang=en&cur=EUR
    Rule #1: Obey The Rules

Koleana iltana kävin koeajamassa uudet Sportful fiandre light norain bibsit. TC Pro pehmuste todettu täydelliseksi, ohut mutta mukava paras mitä on tullut vastaan, Castellin progetto x2 on sopivan ohut mutta inan epämukava, Dhb asv taas aavistuksen verran turhan paksu mutta kuitenkin hyvä. Sportful pitää tuulta keskivertoa paremmin vaikka kangas ei mitään paksua olekkaan, mutta ne lahkeensuut! 7cm korkeat lahkeensuut, mitäköhän siinäkin on ajateltu..

Korkeat tai leveät lahkeensuut ovat paremmat kuin kapeat sikäli kun kapeat puristavat ja leveät eivät. Ja jos lahkeensuiden tarkoitus on (a) estää lahkeita nousemasta tai kasaantumasta ja (b) estää vettä valumasta ihonpinnassa lahkeensuiden alta, niiden täytyy olla riittävän tiukat ja tiiviit - jolloin meillä on olemassa se kapean puristavan lahkeensuun riski. Leveät lahkeensuut yleensä toimivat olematta yhtä tiukat.

Samantyyppiseen ratkaisuun on päädytty muidenkin valmistajien sadekelille tarkoitetussa housumallissa

Ongelmaksi tietenkin muodostuu jos reisissä on mittaa enemmän kuin muuten sopiviin housuihin on mitoitettu...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilgios Katso viesti
    Mie kierrätän paljon ajettuja housuja juuri lyhkäsille lenkille ja treeneihin trainerilla.
    Tuo trainerihomma on kakspiippuinen juttu. Sitä ei millään haluaisi iskeä pakasta revittyjä uusia pöksyjä hikoiltavaksi mutta toisaalta, trainerilla ajossa just kaipaa niitä PARHAITA mahdollisia housuja kun (ainakin itsellä) ajo on niin staattista paikallaan istumista. Ulkona tulee luonnostaan enemmän kevenneltyä kuoppien kohdalla ja putkelta ajelua jne että perse ei ole läheskään niin kovilla mitä trainerilla istuessa. Olenkin joskus tehnyt traineroidessa niin että olen vetänyt päälle KAHDET huonot housut... Eli vähän niinqu köyhänmiehen luksussäämiskä.

Disclaimer: Huonoilla housuilla tarkoitan tässä tapauksessa kaksia jo parhaat päivänsä nähneitä Free Aeroita.

VesaP hinkkaa trainerilla kahdet housu jalassa, ei helv.. Siitäkö toi nimimerkin lisäteksti "ei mikään tavis" tulee

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Craftilla on kanssa boksereita joissa on pehmuste. Niillä ajaa kanssa pidempäänkin kun koko on oikea.
    Mun on tainnut tulla ostettua vähän liian pienet tällaiset, koska parin pesun jälkeen menneet kasaan ja pehmusteen reunat painaa / hinkkaa vähän sieltä ja siitä vierestä..

Peukalo ylös LaPassione

Tilasin maanantaina LaPassionen PSN Lightweight bibsit. Tulivat jo perjantaina perille.
    Lauantaina oli 400km matka ajettavana ja huomasin perjantaina että castelli premio housuistani oli säämiskä ratkennut. Niinkuin muistakin free aeroistani.

Tottait mä lähen uusilla housuillani reissuun

Nämäpä muuten toimi!
    Okei, pientä punotusta on, mutta ehkä olisi voinut lisätä rasvaa jossain välissä matkaa ja hommata sopivamman satulan.
    Bibsit omaan hanuriin istu mukavasti, pysy heppi paikallaan, lahje sopivan pitkä ja sopivan napakat.
    Sanoisin että lahkeen mitta on aika lähelle premiota, tai sen ja free aeron välistä.

Olen 80kg/186cm
    Nämä LaPassionet on L kokoa
    Castelleja olen myös käyttänyt L kokoisina

Istuuko nämä PSN lightweightit oikeasti ajossa hyvin? Minulla lahkeen grippi tuntuu tiukalta, mutta housut ovat säämiskän kohdalta ja vyötäröltä väljät. Samoin henkselit ovat löysät.
    178cm/70kg ovat mittoja. Ja passsionet, kuten castellin preemiotkin M-kokoa. S-koon housut olisivat varmastikkin grippien kohdalta liian tiukat.

Eli summattuna tosi paljon castellia löysempi leikkaus.

Kolmen lenkin kokemuksella LaPassionen PSN bibsit istuu hyvin, ei valittamista sen suhteen. Oikeastaan valitus tulee siitä, että omilla mitoilla piti ottaa M koko supportin neuvomana (174cm / 72kg) ja niissä lahkeet on aika pitkät minulle. Asia korjaantuu vetämällä lahkeet hieman ylemmäksi, mutta valmistajalla voisi olla myös "lyhytlahkeisia" M -kokoja valikoimassa meille, jotka ei pituuden puolesta mene valmistajan speksiin

Jep, minä olen 178 ja M-koossa on tosiaan pitkä lahje. Tulin siihen tulokseen, että lightweight mallin kangas on niin venyvää, että housut tuntuvat löysiltä pehmusteen ja vyötärön kohdalta. En tykkää. Muutenkin tuo napaan asti tuleva etumus on vähän outo. Normaali PSN malli on varmastikkin istuvuuden osalta pätevämpi.

Jep, minä olen 178 ja M-koossa on tosiaan pitkä lahje. Tulin siihen tulokseen, että lightweight mallin kangas on niin venyvää, että housut tuntuvat löysiltä pehmusteen ja vyötärön kohdalta. En tykkää. Muutenkin tuo napaan asti tuleva etumus on vähän outo. Normaali PSN malli on varmastikkin istuvuuden osalta pätevämpi.
    Minulla on nimenomaan se normaali psn. Vertailukohta on Goren (mallia en muista) ja Enduran fs260pro housuihin niin arvotan PSN:n noiden yli. Jotenkin se vaippa on toimivampi.

178/74 M-koko on just passeli. Itselläni lahje tulee noin 5cm polvilumpiosta. Yhdet Nalinit housut omistan ja niissä häiritsee lyhyt lahje ulkonäönkin puolesta. Etumus on kieltämättä korkea, mutta olen havainnut sen itselleni mukavammaksi kuin matalat. Eipä napa vilku jos paita nousee vähän ja saa jotenkin ryhdikkäämmäksi paketin mahanseudulta ettei pursuile läskit.

Mutta onneksi palautus on DHL:llä helppoa. Saa kai tilattua noudonkin (itse vein toimipisteeseen) ja 5€ veloittavat. Seuraavana päivänä oli takaisin Italiassa ja pari päivää siitä niin rahat palautu takaisin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •