
Alkujaan tämän lähetti
Kari Hoo
EFAT on kyllä varsin mielenkiintoinen, Vartiokylän pyörän oma tuote, jonka väitetään olevan 1000W. Tästä kiinnostaisi erityisesti kuulla kokemuksia.
EFatin napamoottori on takapyörässä ja se lisää vetävän pyörän pitoa enemmän kuin keskimoottori.[/QUOTE]Jä tähän perustelu. Moottorin paino ei fillareissa juurikaan vaikuta positiiviseen suuntaan eikä sille ole usein tarvetta, koska kuitenkin Kuskin tarttee siirtää hanuriaan vain hieman taakse saadakseen aikaiseksi saman painonsiirron. Yleensä pito loppuu ylämäessä, läskillä tilanteessa, jossa kaikki paino alkaa olemaan takapyörällä. Pomppuisella pätkällä taasen on parempi, että jousittamaton massa olisi suht keskellä pyörää (täysjoustoissa se muuttuukin jo jousitetuksi keskimoottorilla).
Ja vielä, kun läskillä möngitään hitaassa paikassa, jossa läski loistaa, ei napamoottorissa riitä vääntö. Keskiömoottorissa piisaa, kun on vaihteisto välissä.
Jos ajetaan teitä pitkin, on napamoottori ihan ok.
Mitäpä vielä?
Miten niin tyhmä kysymys??
Kirjanmerkit