Uus stonga grainderiin. Niin ja tankoteipit myös.
Millähän tuosta vanhasta lähtis nuo liimajämät parhaiten? Tärpätillä, asetonilla..?
Uus stonga grainderiin. Niin ja tankoteipit myös.
Millähän tuosta vanhasta lähtis nuo liimajämät parhaiten? Tärpätillä, asetonilla..?
Mineraalitärpätti liuottaa monet teipinliimat, uskaltaa ainakin kokeilla.
Omissani ei ole ollut tarvetta poistaa vanhoja jämiä, kun uusi teippi peittää ne, mutta jos myyntiin tanko menee niin...
Sram Rise 60 kiekkojen alamittaan (0.03) koneistettujen taka-akselin laakerikaulojen toleransiin (15.015) palautus pyällyskehrällä&laakerilla mankeloimalla.
Nyt ei tipu vapaaratas pakan painosta kentälle, eikä kiekko klappaa.
Asensin lisää litkua talven seissyyn soran murskaimen renkaisiin ja säädin paineet kohdalleen sekä suoritin onnistuneen 20km koelenkin ilta yhdeksän jälkeen ilman työkaluja ja pumppua. Koska en ihan alkanut äijäilemään kännykkä oli sentään mukana. Sitä ei tarvittu.
Asensin tuubirenkaan vanteelle ilman liimaa venymään, pääsin sillä tekosyyllä kätevästi kotoa autotallille livahtamaan. Vahdin nyt sitä venymistä.
Pyöräily on kivaa!
^ Olethan havainnut, että oluen maltillinen nautiskelu notkistaa venymistä.
Rouvat eivät aina tätä ymmärrä (käsitä), joten siinä pientä tarkkuutta.
^Kyllä se auttaa
Todisteet olut-topicissa http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...41#post2773741
Pyöräily on kivaa!
No hyvä! Sittenhän olin vain turhaan huolissani![]()
Tuontikoiran seuraamista asensin napsun verran piukemmalle, ja sit tietty säätöjuoma siihen päälle (kotiinpäästyä).
Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne
Länkijarrun taakse V-jarrun tilalle ja uuden vaijerin etujarruun. Oli uudessa jarrussa jonkin verran sovittamista ja säätöä mutta tuntuu tulleen hyvä.
Harmi, että edessä on liikaa matkaa lokarin/valon kiinnityspisteeltä vanteelle, ei riitä mikään tietämäni länkijarru; taakse Tektro R559 riitti nippanappa. Nyt edes takajarru tuntuu maantiekahvoissa oikealta.
Kuus metriä leveän ja yhtä korkean Haki-telineen perinteisin puutasoin asentelin aamutuimaan
--
Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. - Michael Kosterlitz
Päivityskeppi veti XT 10v takasiirtäjän ripustuslinkun kieroon ja häkistäkin puuttui palanen, fillarin rungon derailleur hanger oli vahvempaa tekoa ja pysyi suorana.
Toimi jotenkuten, mutta piti raksuttavaa ääntä ketjun hyppiessä metsästä pois nilkuttaessa.
Kaapista ei löytynyt Shimppaa, mutta löytyi GX 10v ja toisesta pyörästä aikaistui 11v päivitysprojekti kun grippari vaihtoi toiseen stongaan.
![]()
Rouvan työmatkakulkineen huoltelin ulkopuuhien ja grillailun ohessa.
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-
uuteen kanjonin krossariin polkusimet , pumpun ja pullotelineen .. Sekä konversoin renkaat tubeless moodiin
-- not fast but furious --
Lopultakin ne ovat suorassa. Meni muutama vuosi vinolla stemmillä, eipä sitä juuri huomannut, kun vino oli kompensoitu tangolla ja kahvoilla, tähän oli kroppa tottunut, niin että kun nyt on varmasti suora 3T ARX ll stemmi, ei millään tahtonut saada tankoa suoraan kahvoja samalle korkeudelle ja samaan suuntaan. Piti käydä hakemassa vahvistusta omalta luottoammattilaiselta ennenkuin onnistui. Lähellä tosin jo oli. Ei koskaan ole noin vaikeaa ollut, pääsi väliin nauru väliin v-alkuinen sana.
Stemmikin on jo oikaistu, kahvan pohjukasta yksi kymmenesosamilliä pois tai kaksikin oikeasta reunasta, suoratankoisessa todettu suoraksi, siinä helpompi todeta. Taas mennään uusia haasteita kohti.😁
Yritin säätää Tacx Neon firmistä uusimmalle tasolle ennen eilistä treeniä mutta sehän olikin jo viimeisimmällä tasolla joten en sit säätänyt mitään. Joten offtopiccia koko tää viesti tarkalleen ottaen.
Saman tien innostuin sahaamaan siivun maantiepyörän kaulaputkesta, kun puursin tangon suoruuden kanssa, kaikki rinkulat olleet jo jonkin aikaa miinusstemmin yläpuolella, saa vieläkin jotain jäädä päälle, mutta vähennystä tapahtui.
Kokosin levyjarrumaantiepyörän (S-Works Tarmac disc SL6) runkosetistä valmiin. Menihän tuossa jokunen tovi, mielenkiintoisin työvaihe oli takajarrun hydrauliletkun pujotus rungon läpi ilmauksineen. Hyvähän tuosta kai tuli.
Ihmettelin viime aikoina ilmennyttä grainderin voimansiirron sietämätöntä nitinää ja rutinaa. Aikaisemmin tehtynä poljinhuolto ja sitten napahuolto (@Ibike). Nyt päätin seuraavaksi kokeeksi vaihtaa keskiölaakerit käytettyihin, jotka oli jemmassa varalla. Yllätyin kun kammenpultti aukesikin tosi helposti, olisko se ollut syynä? Varalaakerit olikin sitäpaitsi selvästi huonommassa kunnossa kuin asennettuna olleet, jotka pyörivät ihan sujuvasti.
Huomenna työmatkalla selviää oliko syy kammenpultissa, jännittää.
Samalla reissulla alakertaan voitelin myös täykkärin ketjut ja täpärin satulatolppaan tuuttasin hiilikuitutahnaa. Viime lenkillä valui ikävästi.
Niin ja tsekkasin vielä autonrenkaiden pulttien kireydet momenttiavaimella. Päässyt unohtumaan kesäkumien vaihdon jälkeen.
Kotterovanhukseen yhdistetyn alipaine- ja polttoainepumpun.
Nyykähtäneet alipainetoimilaitteet heräsivät eloon!
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-
Komponenttien loppuunajaminen edistyy, vaihdoin XT:n kammet LX:ään.
Nämä olivatkin jo palvelleet useammassa konkelissa ja hankaumat akselissa olivat tiedossa kun viimeksi asensin. Vähän oli hölmistynyt olo kun toinen kampi putoaa alta polkaisun jälkeen.
Neidin Jopoon uudet kupumutterit taka-akseliin aluslaattoineen näin iltavuoron jälkeen.
Vieläkin ihmetyttää edellisten katoaminen; olivat navan kevätsäädön jäljiltä 15 mm lenkki-
avaimella kiristetyt ihan huolella.
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-
Hiilikuitutangon maastopyörään ja tilasin toiseenkin.
epäasiallinen maastopyöräilijä
Olikohan viime viikolla vai milloin vaihdoin työmatkuttimeen pelkät ketjut koska rataspakkaa en saanut irti. Tarttis varmaan tehdä toisellekin cyclottimelle sama homma. Vaijereiden vaihto tarttis kanssa opetella.
Festina lente
Vaihdoin titskugrainderin keskiölaakerit äsken. Kestäiskö kitisemättä nyt jonkun aikaa.
Kinastelin sen jumittelevan käsijarrumekaniikan kanssa; saattaa jopa
toimia huomenissa katsuria tyydyttävällä tavalla. Pitää kuitenkin
hankkia uudet, noitakin on jo tekohengitelty riittävästi. Selviää
vähemmällä vaivalla ja voi samalla päivittää nesteetkin.
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-
Duunipuhelimen vaihto suoritettu eli asentamista ja säätämistä riitti/riittää. Härreguud mikä savotta, onneksi ei tarvitse kuin muutaman vuoden välein harrastaa.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
"Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"
Uudet Lake:t jalkoihin sopiviksi uunissa ja metallikikkareet pohjiin paikoilleen.
Grainderiin ehjät kammet hajonneiden tilalle.
Täysjuustoon Thomsonin hiilaristonga ja Shimpan XT 11spd päivityspaketti. Ketjut meni ensiks tietenkin väärinpäin vaikka tiedostinkin asennussuunnan. Jotenkin ne vaan kääntyi.
Ja pakan alimmainen spideri ei millään mennyt kasettirungon pohjaan asti ilman viilailuja. Hillittömästi piti poistaa tavaraa spiderista. Mikähän siinäkin? Silti piti naputella pohjaan eli ei se varmaankaan irti enää lähde.
Kirjanmerkit