HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 16 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 26 66 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 2199

Aihe: Sähkömaastopyörä ehdotuksia

  1. #451
    Minkä mallin ostit? Olisiko sinulla mitään kuvia näyttää omastasi? Todella vähän löytyy käyttäjien ottamia kuvia. Lähteekö tuo shimano avustamaan heti kun polkimille laittaa painoa vai vaatiiko tietyn matkan liikettä? Lopettaako avustuksen heti kun polkemisen lopettaa vai viiveellä?
    Taidan kuitenkin päätyä odottamaan tätä spectralia. Nyt on aikaa miettiä minkä niistä ostaisi..

  2. #452
    Shimano vaatii vähän liikettä eli jos pysähtyy ylämäkeen niin pitää pystyä polkemaan hieman, ennenkuin moottori herää. Boschissa sama homma. Yamahan PW-X taas käy malttamattomana nykimään heti kun jalan vain laittaa polkimelle painoksi. Mutta Yamahassa avustus tuntuu hyytyvän kun kampikierrokset nousee korkealle. Esim. ottaessa vauhtia mäentöppyrään, tuntuu että sitä ei saa tarpeeksi kun avustus hyytyy, mutta kun kampikierrokset laskee, alkaa avustuskin heräillä.

    Fillarin takuuseen kannatta suhtautua vakavasti, jos meinaa fillarillaan nauttia harrastamisesta. Nimittäin vaikka ostaa fillarin Suomesta, niin jos myyjäliike on kaukana on takuuongelmien selvittäminen ikävää. Mitään ei pysty sanomaan ilman että koko fillari roudataan paikanpäälle. Sitten kun vihdoin omalla kustannuksella joko lähetät fillarin tai viet mennessäsi, niin saatetaan todeta ettei ole takuunalainen vika tai ettei ole mitään vikaa. Turvallisinta olisi ostaa oman asuinpaikkakunnan fillariliikkeestä, mutta heillä ei ehkä ole sitä merkkiä mitä kaipaat. Noissa sähköjutuissa voi tulla kaikenlaista toimintahäiriötä ja se voi johtua niin vedestä liittimissä kuin olla ihan tilapäinen häiriö, joka ei toistu enää uudelleen.

  3. #453
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Mun Bosch pyrkii eteenpäin ihan paikallaan poljinta painamalla. Tai sitten tarvittava liike on tosi vähäinen, muutama aste kammessa.

  4. #454
    Sama homma voima on kanssani heti ettei oikein satulaan kerkee jos sport päällä.

  5. #455
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    86
    Liekö miten paljon näitä Fanticin tekeleitä liikenteessä. Syksyn vertailin Motormanin esittelypyöriä ja ajelin vuoroin fätillä ja täpärillä ja kun tuo täpäri on + kokoinen ja siihen menee 3.0 kumit niin ajattelin omaan käyttöön sen riittävän. Kovin paljon ei pehmeässä tai talvella tule ajeltua ja taas pidempiä retkiä kelveillä tulee väliin heitettyä niin silloin selviän hyvin tällä. Erikoisempi ratkaisu on tässä kun etunen on 29 ja takana 27,5, tätä samaahan käyttää myö muutama muu valmistaja ja tulleneeko tästä joku standardi jatkossa...

  6. #456
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    41
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppony Katso viesti
    Liekö miten paljon näitä Fanticin tekeleitä liikenteessä. Syksyn vertailin Motormanin esittelypyöriä ja ajelin vuoroin fätillä ja täpärillä ja kun tuo täpäri on + kokoinen ja siihen menee 3.0 kumit niin ajattelin omaan käyttöön sen riittävän. Kovin paljon ei pehmeässä tai talvella tule ajeltua ja taas pidempiä retkiä kelveillä tulee väliin heitettyä niin silloin selviän hyvin tällä. Erikoisempi ratkaisu on tässä kun etunen on 29 ja takana 27,5, tätä samaahan käyttää myö muutama muu valmistaja ja tulleneeko tästä joku standardi jatkossa...
    Osaan sanoa sen että Brosen moottori, josta kannatta katsoo et päivitetty 2018 malli, on tehokkaampi.

  7. #457
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    289
    Miten Brose/Bosch/Shimano toimivat korkeammilla kadensseilla? Oma sweet spottini cadenssin osalta on tällä hetkellä 93 ja olen ymmärtänyt että osa moottoreista ei avusta korkeammilla kadensseilla juuri ollenkaan, pitääkö tämä paikkansa?

  8. #458
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cyclomiha Katso viesti
    Miten Brose/Bosch/Shimano toimivat korkeammilla kadensseilla? Oma sweet spottini cadenssin osalta on tällä hetkellä 93 ja olen ymmärtänyt että osa moottoreista ei avusta korkeammilla kadensseilla juuri ollenkaan, pitääkö tämä paikkansa?
    Ainakin nämä kolme toimivat paremmin korkeammalla kuin matalammalla kadenssilla. Ainakin jossain vaiheessa varsinkin Yamahassa oli ongelmaa korkeammalla kadenssilla, mutta näissä kolmessa en mitään ongelmaa testeissä ole huomannut (en siis testannut muita kuin Bosch, Brose ja Shimano). Useampi kymmentä tuntia tuli eri pyöriä ja moottoreita testattua, kun nyt alkukesästä vertailua tein.

  9. #459
    Tere!

    https://www.bike-discount.de/en/buy/...-n-blue-656053

    Sähkömaasturi kiinnostaa luomulla ajelun lisäksi! Pyörä tulee säännölliseen työmatka-ajoon sekä hauskanpitoon kun ei kiinnosta omilla reisillä pelkästään tunkata juurakossa. Työmatkaa 11km suunta ja kilometrejä pyörällä tulee muutenkin kohtuullisesti, luomua en tällätietoa jätä kokonaan pois toki sekin kaipaa päivitystä.

    Onko kenelläkään kokemuksia näistä Cuben -18 mallin sähkövehkeistä? Tuosta bike-discount lupaa -10% listahinnasta tilauksen yhteydessä. Olen tilaillut sieltä aiemmin jo 3 pyörää ja pari laatikollista muuta roihnaa joten pidän tuota luotettavana kauppiaana.

    Tuossa kiinnostaa esim. akun kesto, ajaako joku tällaisella asfaltilla työmatkaa, ja onko joku koittanut sovittaa tuohon vielä paksumpia kumeja kuin nuo 2.6? Kaikki tieto otetaan innolla vastaan! Toinen vaihtoehto voisi olla käytetty tai alennuksesta ostettu ylivuotinen Levo.

    Yritin parhaani mukaan kahlata foorumia läpi!

    -R

  10. #460
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    58
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Triadi Katso viesti
    Tere!

    https://www.bike-discount.de/en/buy/...-n-blue-656053

    Sähkömaasturi kiinnostaa luomulla ajelun lisäksi! Pyörä tulee säännölliseen työmatka-ajoon sekä hauskanpitoon kun ei kiinnosta omilla reisillä pelkästään tunkata juurakossa. Työmatkaa 11km suunta ja kilometrejä pyörällä tulee muutenkin kohtuullisesti, luomua en tällätietoa jätä kokonaan pois toki sekin kaipaa päivitystä.

    Onko kenelläkään kokemuksia näistä Cuben -18 mallin sähkövehkeistä? Tuosta bike-discount lupaa -10% listahinnasta tilauksen yhteydessä. Olen tilaillut sieltä aiemmin jo 3 pyörää ja pari laatikollista muuta roihnaa joten pidän tuota luotettavana kauppiaana.

    Tuossa kiinnostaa esim. akun kesto, ajaako joku tällaisella asfaltilla työmatkaa, ja onko joku koittanut sovittaa tuohon vielä paksumpia kumeja kuin nuo 2.6? Kaikki tieto otetaan innolla vastaan! Toinen vaihtoehto voisi olla käytetty tai alennuksesta ostettu ylivuotinen Levo.

    Yritin parhaani mukaan kahlata foorumia läpi!

    -R
    Moro

    Ei valitettavasti vielä kokemusta, kun pari kuukautta odottanut kyseistä pyörää. Ainakin luomu Cubet olleet hyviä pelejä niin miksei tämä sähköversio olis myös.

  11. #461
    Välihuutona mielipide https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...usta-keltainen
    Vs.
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...opyora-19-2018
    Käyttötarkoituksena työmatkat ja maastolenkit, ei sitä kovinta juurakkoa ja kiveä vaan lähinnä isompaa ja pienempää polkua. Molemmat varmaan ihan soivia pelejä ko. kevyehköön käyttöön, mutta viisaampien mielipiteitä arvostaisin.

  12. #462
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti speedypete Katso viesti
    Moro

    Ei valitettavasti vielä kokemusta, kun pari kuukautta odottanut kyseistä pyörää. Ainakin luomu Cubet olleet hyviä pelejä niin miksei tämä sähköversio olis myös.
    Pistähän kommentteja kun saat pyörän! Mistä tilasit vehkeen ja onko se toimituksesta myöhässä vai oliko tiedossa että tulisi näihin aikoihin?

    -R

  13. #463
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    314
    BH sähkömaastofillareita kävin koeajamassa maastossa. Ihan hirveitä menijöitä vaikka olisi millaista juurikivikkoa ylämäkeen kapealla polulla mistä ei voisi muuten kuvitellakaan ajavansa ja noissa olosuhteissa on kyllä hyvät täysjoustoiskarit ja plussarenkaat paikallaan. Mielestäni boschin kone oli parempi kuin yamaha jostain syystä, vähän ehkä tasaisempi/luonnollisempi veto mutta en kokeillut kuin puolisen tuntia kumpaakin. Koitin myös jotain kapearenkaista jäykkäperää rockshoxin judy etuiskarilla ja sähköavustus antaa vauhtia sen verran hankalaankin paikkaan että ei oikein riitä jousitus noihin olosuhteisiin, kädet ja jalat väsyy äkkiä. Tasapolulla kiihtyy kylläkin hirveää vauhtia ja on helpossa maastossa hauska tuon kiihtyvyyden vuoksi. hiekkatiellä/lenkkiradalla mielestäni aika tylsiä ajettavia kun avustus loppuu 25kmh kohdalla mutta kiipeää sillä tietysti ylämäet mihin ei aina jaksaisi muuten lähteä ajamaan. Sähköavustus tuntuu sille kuin olisi loputtomasti jerkkua reisissä ja polkisi kokoajan täysillä vaikka itse polkee kevyesti. Voin kuvitella että tuollaisella olisi hauska ajaa alamäessä koko päivä vaikka ilman hissiäkin kun pääsee sähkömoottorilla aina ylös. Voisi olla arkiajossa myös hyvä 10-20km matkalla jos haluaa ajaa hikoilematta ns hyötyajoja. Ei ollut kuitenkaan niin mullistava kokemus että olisi pakko saada mutta kyllähän noille käyttöä keksisi. Myös oma kevyt jäykkäperä tuntui mukavalle pois lähtiessä että ei nuo sen ajokokemusta pilanneet.

  14. #464
    ^Mielestäni jousitusta fillarissa on säädellyt aina sen tehoa syövä vaikutus. Joustomatka pitää olla kohtuullinen tai fillarilla on raskasta polkea ja tuohan pitkät joustot painoakin. Moottoripyörissä sen sijaan joustomatkat on aika pitkät ja jousitus aktiivista. Sähköavustus mahdollistaa fillareihin pitemmät ja aktiivisemmat (keinuu) joustot ihan tasamaa ajoonkin ja omasta mielestä se on sähköavustuksen paras puoli maastopyöräilyyn sen lisäksi että ylämäet pääsee kevyemmin. Siksi en ymmärrä jäykkäperäistä sähköavusteista maastofillaria - joka ostetaan maastokäyttöön. Hintahan se tietysti useimmilla määrää

  15. #465
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Onko kenelläkään kokemusta Mondrakerin e-craftysta, hinta on vähän korkea osiin nähden, mutta epäilemättä hyvä ajaa. Saako akun ladattua sen ollessa rungossa kiinni? Kyseistä pyörää ei taida olla Suomen kamaralla koeajettavana..

    Mitäpä vielä?
    Miten niin tyhmä kysymys??

  16. #466
    eCraftya ei ole tullut ajettua, mutta Craftya kyllä ja jos eCrafty on samalla geometrialla niin mitenköhän kevyt on nostaa keulaa? Itse harkitsin eCraftya mutta koeajo luomuversiolla hautasi hankkeen. Omasta mielestä sähköfillari pitää olla ketterä, koska massaa on niin paljon enemmän. Esim. manuaali sähköfillarilla vaatii aikamoisesti enemmän voimaa kuin kevyellä luomupyörällä.

  17. #467
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti
    eCraftya ei ole tullut ajettua, mutta Craftya kyllä ja jos eCrafty on samalla geometrialla niin mitenköhän kevyt on nostaa keulaa? Itse harkitsin eCraftya mutta koeajo luomuversiolla hautasi hankkeen. Omasta mielestä sähköfillari pitää olla ketterä, koska massaa on niin paljon enemmän. Esim. manuaali sähköfillarilla vaatii aikamoisesti enemmän voimaa kuin kevyellä luomupyörällä.
    Sepä se vähän arveluttaa. Mondrakereilla on tullu nyt tovi ajettua ja keula kevenee tarvittaessa riittävästi noilla luomuilla, mutta sähköversiossa alkaa olemaan liian pitkä takahaarukka, että uskaltais oikein kokeilematta ostaa. Pitäis jaksaa paneutua noihin. Merkkejä ja malleja on niin tuhottomasti, että on melko savotta löytää itselleen mieleinen geometriataulukoita vertaamalla. Siksipä olis kätevä aloittaa siitä minkä tuntee.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  18. #468
    Liittynyt
    03/2018
    Viestit
    251
    Hakuehdot: Shimanon moottori, Fox 36 / Lyrik keula

    Mitäs muita vaihtoehtoja on kuin Focuksen pyörät? Pivot Shuttlea ei oteta mukaan hintana vuoksi (10 000 €), eli alle 5000 €.

  19. #469
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547

  20. #470
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    322

  21. #471
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    http://vitusbikes.com/products/e-sommet-vr-2018/

    4100 euroa, saatavuus tällä hetkellä kiven alla tosin.

  22. #472
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Yllä muutes varsin mielenkiintoinen laite.. Pitää tutustua lähemmin.

    Mitäpä vielä?
    Miten niin tyhmä kysymys??

  23. #473
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    334

  24. #474
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    85
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti
    Shimano vaatii vähän liikettä eli jos pysähtyy ylämäkeen niin pitää pystyä polkemaan hieman, ennenkuin moottori herää. Boschissa sama homma. Yamahan PW-X taas käy malttamattomana nykimään heti kun jalan vain laittaa polkimelle painoksi.
    Lainaan vanhaa, mutta ajattelin silti vastata jos joku lukee näitä eroja. Noissa on varmaan aika paljon eroja. Testasin uutta Cubea Boschilla ja kyllä se vaati ihan polkemista liikkeelle lähtöön. Lisäksi testasin Ghostia Boschilla ja myös omaa eri mallin Ghostia niin molemmissa vaatii polkemista kunnolla. Kun taasen testasin Helkaman maasturia Shimanolla niin se lähti vetään kun vain vatkasi sentin liikettä edes takaisin polkimilla.

  25. #475
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.613
    Vitusella pätevän oloinen pitkä geometria mutta standover ja keskiön korkeus puuttuu. Moni pyörävaihtoehto karsiutuu laahaavan keskiön vuoksi.

  26. #476
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Vitusella pätevän oloinen pitkä geometria mutta standover ja keskiön korkeus puuttuu. Moni pyörävaihtoehto karsiutuu laahaavan keskiön vuoksi.
    BB drop 25mm, Mondraker e-craftyssa sama, spessun turbo levossa 4mm vähemmän, eli korkeutta samalla renkaalla hivenen enemmän. patsastelukorkeutta ei näy olevan, mutta rungon muotoa katsoen, tiedän, ettei se ainakaan itselleni ole ongelma.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  27. #477
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    Sähkömaastopyörä ehdotuksia

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jabi Katso viesti
    Lainaan vanhaa, mutta ajattelin silti vastata jos joku lukee näitä eroja. Noissa on varmaan aika paljon eroja. Testasin uutta Cubea Boschilla ja kyllä se vaati ihan polkemista liikkeelle lähtöön. Lisäksi testasin Ghostia Boschilla ja myös omaa eri mallin Ghostia niin molemmissa vaatii polkemista kunnolla. Kun taasen testasin Helkaman maasturia Shimanolla niin se lähti vetään kun vain vatkasi sentin liikettä edes takaisin polkimilla.
    Ja toistan tähänkin, ei vastaa Boschin omistajana kokemusta, itsellä tuossa KTM Macina Freeze Performance CX:llä ei tarvitse kuin painaa poljinta ja jos on turbo päällä, meinaa syöksyä eteenpäin. Tiedän hyvin kun lähden pihasta ja avaan portin pyörän selässä istuen, siinä porttia avatessa on tullut koomisia hetkiä kun on mennyt vähän painoa polkimelle turbon kanssa

    Lähden myös järjestään helposti uudestaan liikkeelle ylämäkeen maastossa vaikka olisi tullut jyrkkään paikkaan stoppi. Avustaa heti.

    Ei ole 2018 mallista tosin kokemusta, ero käsittääkseni vain softassa (muutakin kuin eMTB) ja päivityksellä vanhaan sekin.

  28. #478

    Viesti

    Löytyykö apuja threadista.

    Ensimmäistä sähköpyörää ostamassa ja testailtu on:
    https://larunpyora.com/tuote/2017-focus-jam2-ltd-29/
    https://larunpyora.com/tuote/2017-un...plus-27-black/

    Boschin moottorin käytöksestä pidin enemmän kuin Shimanon, paljon pehmeämpi avustus polkemisen alkaessa.

    Villinä korttina https://www.bike-discount.de/en/buy/...ue-2017-737674

    Kuskin mitat olisi 171/73 ja haaroista lattiaan 70cm.
    Häpeääkö tuo Bikediscountin Cube noille kahdelle missään muodossa? Tai onko jotain muita otollisia vaihtoehtoja 3-3.5k tietämillä?
    Pyöräsivuja selailtu jokunen tovi ja tuo Bikediscountin Cube viehättäisi tässä vaiheessa eniten.

    Tarkoitus olisi poljeskella "rauhallisesti" metsäpolkuja sun muita ja tähän asti ollut jäykkäperä, mutta sähkötäpäri kiinnostaisi suuresti.
    Ei siis tarvitse olla kaikkein hifein malli, mutta ei viitsisi ihan paskaakaan ostaa.

    Kiitoksia etukäteen jo avusta

  29. #479
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Hissitolppaa taitaa jäädä Cubessa kaipaamaan. 120 sentin jousto on vaatimattomampi ja renkaiksi ei mene 2.6 leveämpää, mutta tuskin Cubea pas kaksi voi moittia.

  30. #480
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plati Katso viesti
    Löytyykö apuja threadista.

    ..

    Tarkoitus olisi poljeskella "rauhallisesti" metsäpolkuja sun muita ja tähän asti ollut jäykkäperä, mutta sähkötäpäri kiinnostaisi suuresti.
    Mainitsemistasi Focus Jam2. Kahden akun konsepti on hyvä, voi joko ajaa kevyellä vähän lyhyempää tai lisäakun kanssa pidempää matkaa. Ainoa (joskin iso) heikkous on se, että runkoakkua ei saa (helpolla) irti, joten pyörää ei jätetä talvella ulos, ja lataaminen tapahtuu rungossa kiinni. Todella hienon näköinen pyörä, esim. Pivot on tuohon verrattuna mielestäni karmean mopomaisen näköinen.

    Mielestäni Shimano on Boschia selvästi luonnollisempi avustukseltaan, joskin myös selvästi havaittavasti heikompi väännöltään.

Samanlaisia aiheita

  1. Sähkömaastopyörä CFS:ää sairastavalle
    By immudium in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 04.12.2017, 13.09
  2. Tytölle kunnon maasturi - ehdotuksia?
    By FatLady in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 19.04.2016, 21.37
  3. Ehdotuksia talvitreenaukseen
    By fillari-isi in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 51
    Viimeinen viesti: 13.02.2015, 23.30

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •