Tuo tunne ei ole minulle vieras ja olen itsekin protestoinut suureen ääneen ja useammassa ketjussa silloin kun on mielestäni menty liiaksi metsään, kun on poikettu sieltä missä yleensä ja normaalisti pyörällä ajetaan tai kun on valittu sataprosenttisen ei-pyöräilyllinen kuvakulma.
Mutta olen kuitenkin sitä mieltä että jos pitää pysyttäytyä asfaltoiduilla kaduilla, teillä tai kelveillä, rajoitamme mahdolisten rastien piiriä aivan liikaa ja suljemme aivan turhaan pois valtavan joukon (ainakin jollain tavalla ja jotakuta) kiinnostavia rasteja. Ja onhan sitä paitsi gravel suurinta hottia
Uutta rastia varten ei ole menty minnekään poluille - eli haluan ehdottomasti korostaa että rasti löytyy ihan vain tavallista ulkoilutietä ajamalla. En nyt ole täysin varma siitä olenko kuvatessani ottanut askeleen tai kaksi hiekkatieltä mutta metriäkään en ole rastia viedessäni polkua ajanut.
"Kuvassa ei ole oikein mitään lisäinfoa" on erinomaisen osuva kuvaus siitä mitä yleensä päässäni liikkuu silloin kun en rastia heti tunnistaMutta sehän ei aina tarkoita sitä etteikö kuvasta olisi paikkaa ennestään tuntemattakin luettavissa enemmänkin.
Koska tiedän miltä kuvaamani paikka luonnossa näyttää - muu olisikin varsin outoa- olen jäävi sanomaan paljonko kuva pystyy muille kertomaan, mutta uskoin ja jaksan yhä toivoa että paljonkin. Esimerkiksi maastonmuodoista, kasvullisuudesta ja sen aukoista, polun kulusta ja sellaisesta. Hakijat voisivat myös luottaa siihen että mihinkään ihan mihin vaan keskellä joka puolelta ihan sitä samaa tyyppisiin paikkoihin en rasteja vie.
Tapanani ei ole myöskään ollut viedä niitä paikkoihin joissa juuri kukaan muu ei aja. Jos ja kun lisävihjeitä tässä vielä tarvitaan, laitankin paikasta Stravan Heat Map -kuvan!

Mutta sehän ei aina tarkoita sitä etteikö kuvasta olisi paikkaa ennestään tuntemattakin luettavissa enemmänkin.
- olen jäävi sanomaan paljonko kuva pystyy muille kertomaan, mutta uskoin ja jaksan yhä toivoa että paljonkin. Esimerkiksi maastonmuodoista, kasvullisuudesta ja sen aukoista, polun kulusta ja sellaisesta. Hakijat voisivat myös luottaa siihen että mihinkään ihan mihin vaan keskellä joka puolelta ihan sitä samaa tyyppisiin paikkoihin en rasteja vie.
Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit