ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 35 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35
Näyttää tulokset 1.021 - 1.036 / 1036

Aihe: Grammanviilausta raharajoitteisille

^^Putkiosat kannattaa punnita. Osa perus Thompsoneista on aika painavia. Takapaka voi olla aika iso möykky. Yhdestä pyörästä vaihdoin pinnat, kun originaalit oli 2 mm tökköjä. Originaali satula voi olla helposti yli 300 g. Hiilaritangolla saa yleensä myös ajotuntumaa miellyttävämmäksi. Todennäköisesti merkittävä kevennys on aika kannattamatonta.

XT pakan kun XTR pakkaan vaihtaa niin 100 grammaa säästyy ja 100 euroa maksaa lisää. Ja melkein sama satulassa, siinä 100 € investointi säästää 150 grammaa.

Eli vanha euro ja gramma sääntö pitää paikkaansa. Eli kilon tiputus vaatisi tonnin rahaa. Ei taida tulla kauppoja.

Ehkä se kiekkojen ja renkaiden kevennys olisi järkevämpää... mutta ei sielläkään isoista eroista puhuta.

Osta muutamalla rahalla bike-discountista joku poistomyynnin hiilarirunko. Nishiki voi painaa yli 2kg. Samoin Mavicin peruskiekot, ne voisi päivittää kevyemmiksi. Putkiosien keventely on turhaa näpertelyä ennen kuin runko ja kiekot on asiallisessa kunnossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Eli vanha euro ja gramma sääntö pitää paikkaansa. Eli kilon tiputus vaatisi tonnin rahaa. Ei taida tulla kauppoja.
    Keulan osalta varmaan saman suuntaista. Jos siinä on nyt joku ihan perus Foxin Float, alekorin RS:n Rebaan tai SIDiin vaihtamalla saattaa saada 300 eurolla 300 grammaa tai 400 eurolla 400 grammaa pois. Mutta jos nykyisessä keulassa ei ole mitään vikaa niin ehdottomasti ne kiekot, renkaat ja ehkä ohjaustanko ensin. Miksei myös se runko, niitä ylivuotisia Cubeja ja Radoneja saa Saksasta välillä käytännössä ilmaiseksi.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    ^^Putkiosat kannattaa punnita. Osa perus Thompsoneista on aika painavia.
    Bike24 sivuilta pikaisesti painoja tutkiskelin, niin stemmeissä ja tolpissa ei isoja eroja ollut, jos ei järjettömän kalliisiin mennä. Mutta hiilariohjaustanko voisi tiputtaa karkeasti arvaten 150 g.

Rungon vaihdossa saa olla tarkka, että ohjain- ja keskiölaakerit, levyjarruadapterit, satulatolppa ja sen kiristin, kiekkojen akselit, etuvaihtajan kiinnitys yms. sopii uuteen runkoon. Vaijerit ja kuoret menee helposti vaihtoon myös ja huonolla tuurilla levyjarrun letkutkin. Eihän ne muka kalliita ole, mutta useammasta kertyy äkkiä kohtuullinen summa. Kokonainen tarjouspyörä voi tulla äkkiä kilpailukykyiseksi.

15 eurolla saa halutessaan 200 g pois, jos vaihtaa 300 gramman satulan 100 g täyskuituiseen kiinasatulaan. Mulla on takajäykässä ja maantiepyörässä nyt ollut puoli vuotta sellaiset.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    15 eurolla saa halutessaan 200 g pois, jos vaihtaa 300 gramman satulan 100 g täyskuituiseen kiinasatulaan. Mulla on takajäykässä ja maantiepyörässä nyt ollut puoli vuotta sellaiset.
    Onko heittää mitään vinkkiä mistä sivustolta noita kiinankuituisia kannattaisi katsoa?

EBay.com/co.uk/de
    Aliexpress
    Wish

Noista löytyy mitä vaan, mutta kannattaa lueskella tilaajien arvosteluja ja silti voi saada p.skaa. Kiinalaiset kopioivat toisiaankin ja laatuvaihtelua löytyy laidasta toiseen.

Pitää tunnustaa että olen kelvottoman huono keventäjä. Osia kun yksi kerrallaan arvio, niin tuntuu kovin järjen vastaiselta maksaa moninkertaisia hintoja, vain sen osan keveyden takia. Kun sen halvemman osan toiminnallisuus on kuitenkin yhtä hyvä.

Taidan olla tuomittu ajamaan painavalla pyörällä. Ja mukavalla WTB:n satulalla.

Pitää tunnustaa että olen kelvottoman huono keventäjä. Osia kun yksi kerrallaan arvio, niin tuntuu kovin järjen vastaiselta maksaa moninkertaisia hintoja, vain sen osan keveyden takia. Kun sen halvemman osan toiminnallisuus on kuitenkin yhtä hyvä.

Mukavin omista satuloista painaa 106g ja maksoi alle 40€ kotia tuotuna.

Minullakin on WTB:n satuloita. Juurikin mukavuussyistä. Paino on mikä on. Ja monta muuta osaa, esimerkiksi voimansiirrossa Sramin GX, sieltä "ei kevyimmästä päästä". Samoin kiekkopuolella.

Varmasti radikaalisti keventämällä (huomattavia summia käyttämällä) saisi erilaista käyttäytymistä pyörään, mutta luultavasti en pitäisi sitä eroa rahan menoa vastaavana.

tempokisu Guest
    Minulla on melkein kilon satulat kaikissa fillareissani; tarvii kuitenkin pystyä istumaan. Yksi hiilikuitupala on olohuoneen hyllyllä koristeena, eihän noin kovalla pienellä palalla voi istua, kun omaa pehvapehmuketta ei ole. Noin 7kg painoinen maantiepyörä on minulle oikein hyvä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TrailRider Katso viesti
    Onko heittää mitään vinkkiä mistä sivustolta noita kiinankuituisia kannattaisi katsoa?
    Itse tilasin tämän. Ja nimenomaan tuolta Julia's Carbon Bike storesta aliexpressin kautta. Ensin tilasin kesällä yhden maantiepyörään, sitten syksyllä kaksi lisää omaan ja kaverin takajäykkään maastopyörään. Silloin hinta oli 16 dollaria mutta nytkin edullinen 19,80 dollaria.
    https://www.aliexpress.com/item/Full...428166981.html

On kestänyt siis toistaiseksi kaikki moitteetta viime kesän (jolloin ostin maantiepyörään) ja maasturissa syksyn-talven ja tän kevään. Maasturilla olen ajanut välillä myös maastossa
    Pääasiassa kylläkin työmatkaa hiekalla ja asfaltilla mutta siis tuossa Espoon keskuspuiston kivikkojuurokassa olen ajanut ihan normaalisti ja ajattelematta että varon satulaa mitenkään. Toki painan vain reilu 70 kiloa.

Keventely ja muukin fillarin speksaaminen on tietenkin hyvin henkilökohtainen juttu, jota kukin miettii omista lähtökohdistaan.
    Itse olen "keventänyt" usein esimerkiksi vaihtamalla ohjaustangon ja satulatolpan kuituiseen. Näissä olen ehkä enemmän tavoitellut joustoa ja tärinän suodatusta, ja kevennys on tullut ikäänkuin bonuksena. Mutta juuri tuo yhteisvaikutus on itselle ollut riittävä peruste. Toki voi olla osittain plaseboefektiä, mutta tyytyväinen olen ollut.

Mikähän tämä Enve V2 on, kun Enven sivuilla ne on jotain M-sarjaa? Olisko hyvä?

https://www.sportax.fi/product/1527/...iilikuitutanko
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •