Jokunen vuosi sitten auto(ilija) ajoi päälle suojatiellä kun oltiin kaverin kanssa talvilenkillä. Liukas tie....ja onneksi, sillä raahauduin vaan sen auton etupään mukana. Siihen tuli sattumalta just ambulanssi, ja käski mun mennä terveyskeskukseen JOS jotain kuitenkin on. No mä kävin, aika turha käynti.
Sitten kun 2005 tuli eteen kääntyvän ämmäpyöräilijän takia olkapäävamma, kukaan mitään auttanu, ja ambulanssikuskit totesi että eip tässä mitään. Mutta kun katkennut supraspinatusjänne.....Kävin terkkarissa, jossa nuori poitsu kirjoitti ihan oudon lausunnon, että klossi jäi kiinni polkimeen....no eipä jääny. Menin valittaan ylilääkärille että väärät esitiedot, ja (tuttu) ylilääkäri antoi mun ite kirjoittaa miten siinä kävi.
Onneksi vakuutus korvasi leikkauksen ( 5400e) ja kuntoutuksen ( 450e) mutta tapahtumasta lähti sittemmin ikävämpi episodi vielä ja mun kisailu loppui siihen.
Mun kokemuksen mukaan julkisen puolen "hoito" on lähinnä vitsi. Huonosti migreeniäkään on osattu hoitaa, tai edes tiedetty mitäs tässä ny pitäisi ....
ONNEKSI äitini sydänoireet otettiin vakavasti ja hoidettiin hyvin niin Valkeakosken kuin TAYSinkin sydänpuolella! sehän se tässä on tärkeintä ollut. En jaksa uskoa että mun vaivoja otettaisiin vakavasti, kun ei ole aiemminkaan otettu ja siellä kuitenkin jonkiilainen "rikosrekisteri" taustalla on. Jos sikseen tulee, niin kuolen mieluummin kotona kun TAYSissa.

Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit