Useat kiekkovalmistajien tutkimukset on tulleet tässä sivutuuliherkkyyskysymyksessä siihen lopputulokseen, että "hankalassa" kiekossa ilmavirtaus eroaa kehän jättöreunasta (eli tuulen alapuolelta) turbulenttisesti joka aiheuttaa nykimistä tai haukkaamista tai milloin mitäkin. Läpileikkaukseltaan U-muotoinen kehä on hyvä useilla ilmavirran kohtauskulmilla ja ainakin Zipp sekä Enve taitavat molemmat olla sitä mieltä, että pullistettu U on vielä parempi.
Jos puhe oli tästä kiekosta, tuo näyttää teoreettisesti aika keskiverrolta. Muistaakseni kapea V-muotoinen kehä on teoreettisissa "tosielämän tilanteissa" huonoin vaihtoehto.
Tällä viikolla on tullut ajettua vaihtelevissa tuuliolosuhteissa aika-ajopyörällä jossa edessä Zipp 808 ja maantiepyörällä jossa edessä FFWD F5R. Selvästi hankalinta oli maanantaina 808:n ja aika-ajopyörän kanssa pyörivässä vastatuulessa, mutta toisaalta pyörissä painopistekin on niin erilainen ettei voi oikein vetää johtopäätöksiä.









Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit