GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 53 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 43 51 52 53 54 55 63 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.561 - 1.590 / 2138

Aihe: Pole Taiga Fatbike

  1. #1561
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Onkos tuo taiga halventunu? ALu haarukan kans 2000€ ja blutolla 2400€.
    Muistelisin että oli jonkuverran enemmän ennen

  2. #1562
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    Olisiko taas hinta ilman alv:tä, johtunee vissiin ip-osoitteista mistä yhdistyy nettiin...

  3. #1563
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Nojoo tais olla. Tabletilla nyt anto erit hinnat.
    Meinasin jo alkaa harkitsemaan polea 😁

  4. #1564
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    36
    Päädyin etuhaarukan kanssa Sarman 49-senttiseen
    https://sarmabikes.com/collections-c...0mm-thru-axle/


    4.8 Snowshoe XL haarukassa:


    Axle to crown on 2cm vähemmän kuin Blutolla, joten ohjauskulmaksi tulee suunnilleen 67 astetta. Laskin parille keulavaihtoehdolle jätöt ja wheel flopin vertailuksi:
    Bluto Bluto sagilla Sarma Pole Crocs
    Axle to
    crown
    511 491 491 470 468
    Ohjauskulma 66 67 67 68 68
    Offset 51 51 50 53 45
    Jättö 107,6 100,4 101,5 91,1 99,7
    Wheel flop 40,0 36,1 36,5 31,6 34,6
    Paino
    akselin kanssa
    1865 1865 782 1225 750
    jättö = (R x cos(a) - off) ) / sin(a) (R = pyörän säde, a=ohjauskulma, off=offset)
    wheel flop = j x sin(a) x cos(a) (j=jättö, a = ohjauskulma)
    https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Bicycle_and_motorcycle_geometry&ol did=457304904




    Polen nettisivuilla geometriatiedot on ilmoitettu Blutolla ilman sagia, mikä on hiukan hämäävää, kun sitten Polen jäykkä keula onkin 4cm lyhyempi, jolloin ohjauskulma n. 2 astetta pystympi ja bb drop (Polen ilmoituksen mukaan) 64mm. Minusta olisi korrektia jos tästä olisi jonkinlainen maininta geometriatiedoissa.

    Samaa vikaa on Sarman tiedoissa, painoksi on kirjattu optimistisesti 590g, mun vaa'an mukaan lukema on 700g, ja siihen reilu 80g akseli päälle. Myös offset oli virheellisesti ilmoitettu 45 mm:ksi, mutta ovat nyt näköjään korjanneet 50:ksi.

    Vertailuja ja ostoksia on mukava tehdä kun on varmat perustiedot lähtökohtana...

    Ajogeometrialtaan Sarma vastaa Blutoa kun otetaan sag huomioon. Jätön ja wheel flopin perusteella voisi kuvitella, että Polen jäykän keulan ja Sarman välillä olisi tunnistettava ero ajotuntumassa, mutta mun keho/aivot ei sitä kyllä laita merkille. Suurin ero tuntuu olevan bb dropin lievä pienentyminen eli poljin ei uppoa ihan niin syvälle lumeen spoorin reunassa, ja jokunen kivikosketus jää vähemmäksi lumettomassa maastossa. Blutoon en ajotuntumaa vielä ole verrannut, sitä testataan sitten kun lumet sulavat.

  5. #1565
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463

    Vink vink

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ratine Katso viesti
    Päädyin etuhaarukan kanssa Sarman 49-senttiseen
    https://sarmabikes.com/collections-c...0mm-thru-axle/

    ....

    Axle to crown on 2cm vähemmän kuin Blutolla, joten ohjauskulmaksi tulee suunnilleen 67 astetta. Laskin parille keulavaihtoehdolle jätöt ja wheel flopin vertailuksi:
    Bluto Bluto sagilla Sarma Pole Crocs
    Axle to
    crown
    511 491 491 470 468
    Ohjauskulma 66 67 67 68 68
    Offset 51 51 50 53 45
    Jättö 107,6 100,4 101,5 91,1 99,7
    Wheel flop 40,0 36,1 36,5 31,6 34,6
    Paino
    akselin kanssa
    1865 1865 782 1225 750
    jättö = (R x cos(a) - off) ) / sin(a) (R = pyörän säde, a=ohjauskulma, off=offset)
    wheel flop = j x sin(a) x cos(a) (j=jättö, a = ohjauskulma)
    https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Bicycle_and_motorcycle_geometry&ol did=457304904




    Polen nettisivuilla geometriatiedot on ilmoitettu Blutolla ilman sagia, mikä on hiukan hämäävää, kun sitten Polen jäykkä keula onkin 4cm lyhyempi, jolloin ohjauskulma n. 2 astetta pystympi ja bb drop (Polen ilmoituksen mukaan) 64mm. Minusta olisi korrektia jos tästä olisi jonkinlainen maininta geometriatiedoissa.

    ....


    .

    Hyvä rapsa, Polella on ilmeisesti oltu hajulla Bluton ominaisuuksista kun alukeklu vastaa aika 1:1 stuck down Blutoa

  6. #1566
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Tää jäi joskus mua hämäämään, että mistä crocin keulan mitta on otettu? Kävin mittaamassa omani ja epäilen, että laskijalla on kiepahtanut numerot ympäri. Mittaustulokseni on nimittäin 486mm, jopa useasti tarkistettuna. Kuva nyt on suuntaa antava, kun vaikea pitää mittaa ja kameraa samaan aikaan..

    Toinen jännä havainto, kun mittailtu juttuja, niin Taiga proton alukeulan A-C 490mm, tuotantomallissa tuo taulukon 470mm.
    Protorungon HA 68, tuotantomallissa 66ast
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  7. #1567
    Olikos kellään Taigassa Whiten Interceptorin etuhaarukkaa? Sitä sais nyt halpuutuksesta...

  8. #1568
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Siinä Himoksen lähellä
    Viestit
    234
    No nyt on kohta vajaa puolivuotta taivallettu Taigalla, sain pyörän joulukuun alkupuolella. Vähän kahtia jakoiset fiilikset, pyörä ei kuitenkaan ole ihan ilmainen hinnaltaan. Tykkään pyörästä, sen geometria on minusta hyvä ja kumeja vaihtamalla saa monenlaista menopeliä samasta laiteesta. Mutta pikku harmit latistaa tunnelmaa.
    1. rungon väljä satulatputki. Ahistaa kun tietää sen olemassa olon, mutta onneksi runko on vaihtumassa takuuseen.
    2. takavanteesta katkesi vetopuolelta pinna. Vanne ei ole saanut kolhuja, lommoja ei ole ja se on suora. Näillä ajetuilla kilsoilla/ajoajalla ei pitäisi pinnojen vielä katkeilla minun ajotyylillä. Lisäksi DTSwissin oma laskuri antoi pikkasen liian pitkän mitan pinnalle, pää tuli nippelistä läpi jonkun matkaa.
    3. Eilen alkoi keskiön suunnalta kuulua napsetta ja pauketta. RaceFacen preloadin säätäminen ei auttanut ja tänään otin laakerit näkösälle. Ei-vetopuolen laakerista löytyi ruskeaa väriä ja laakerissa tuntui selvästi karheutta. Vetopuolella oli ihan toimiva laakeri. Edelleen, ajetuilla kilometreillä ei tälläisiä pitäisi tulla...
    . . . Join the fat side of the force . . .

  9. #1569
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Optiflow Katso viesti
    No nyt on kohta vajaa puolivuotta taivallettu Taigalla, sain pyörän joulukuun alkupuolella. Vähän kahtia jakoiset fiilikset, pyörä ei kuitenkaan ole ihan ilmainen hinnaltaan. Tykkään pyörästä, sen geometria on minusta hyvä ja kumeja vaihtamalla saa monenlaista menopeliä samasta laiteesta. Mutta pikku harmit latistaa tunnelmaa.
    1. rungon väljä satulatputki. Ahistaa kun tietää sen olemassa olon, mutta onneksi runko on vaihtumassa takuuseen.
    2. takavanteesta katkesi vetopuolelta pinna. Vanne ei ole saanut kolhuja, lommoja ei ole ja se on suora. Näillä ajetuilla kilsoilla/ajoajalla ei pitäisi pinnojen vielä katkeilla minun ajotyylillä. Lisäksi DTSwissin oma laskuri antoi pikkasen liian pitkän mitan pinnalle, pää tuli nippelistä läpi jonkun matkaa.
    3. Eilen alkoi keskiön suunnalta kuulua napsetta ja pauketta. RaceFacen preloadin säätäminen ei auttanut ja tänään otin laakerit näkösälle. Ei-vetopuolen laakerista löytyi ruskeaa väriä ja laakerissa tuntui selvästi karheutta. Vetopuolella oli ihan toimiva laakeri. Edelleen, ajetuilla kilometreillä ei tälläisiä pitäisi tulla...
    Ikäviä ja masentavia juttuja varmasti, mutta eikai 2-3 kohdat varsinaisesti Polen piikkiin mene vaan DT:n ja Racefacen? Eikö noikin menisi vielä takuun piikkiin?

    Hyvä homma, että runko on menossa takuuvaihtoon kun kerta viallinen yksilö on sattunut. 👍

  10. #1570
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Siinä Himoksen lähellä
    Viestit
    234
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    Ikäviä ja masentavia juttuja varmasti, mutta eikai 2-3 kohdat varsinaisesti Polen piikkiin mene vaan DT:n ja Racefacen? Eikö noikin menisi vielä takuun piikkiin?

    Hyvä homma, että runko on menossa takuuvaihtoon kun kerta viallinen yksilö on sattunut. 
    Näinhän tuo on. Kaikki nuo mainitut on kuitenkin korjattavissa olevia, joten pääsee vielä nauttimaan ajamisestakin. RF:n laakerithan on ilmeisesti aika susia, ainakin tämmöinen kuva tulee, kun on useampaa palstaa lukenut. Hankintahinta huomioiden odottaisi kuitenkin osien kestävän normaalia, niille tarkoitettua käyttöä, muutamaa kuukautta pidemmän ajanjakson.
    . . . Join the fat side of the force . . .

  11. #1571
    Itellä ollu tammikuusta -17 taiga. Eipä oo optiflown kertomia ongelmia. Ja myös sitä mieltä ettei noi kohdat 2 ja 3 minunkaan mielestä mee polen piikkiin. Kyllä noissa duden yms. läskien ketjuissa voi lukee kuinka keskiöt paukkuu. Eiku kovaa ajoo ku saat osat kuntoon.

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

  12. #1572
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Optiflow Katso viesti
    Näinhän tuo on. Kaikki nuo mainitut on kuitenkin korjattavissa olevia, joten pääsee vielä nauttimaan ajamisestakin. RF:n laakerithan on ilmeisesti aika susia, ainakin tämmöinen kuva tulee, kun on useampaa palstaa lukenut. Hankintahinta huomioiden odottaisi kuitenkin osien kestävän normaalia, niille tarkoitettua käyttöä, muutamaa kuukautta pidemmän ajanjakson.
    no onneksi sulla on bsa laakerit tuossa. Nuo vaihtaa sekunnissa. Canonin fätbikessä on pressfitit, ja pari kk sitten huolletut laakerit ovat nyt aika selvät. Ei niin kiva vaihtaa...
    Tuo on varmaan tosi yleistä että keskiölaakerit menevät, fätbikessä ja talvipyöräilyssä.

  13. #1573
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Siinä Himoksen lähellä
    Viestit
    234
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makimies Katso viesti
    Tuo on varmaan tosi yleistä että keskiölaakerit menevät, fätbikessä ja talvipyöräilyssä.
    Mutta toisaalta... Just tein pikku yleishuoltoa mun vanhalle OnOne, Fattylle joka on nyt siskoni käytössä. Sen Truvativ Howitzer keskiölaakerit on vuodelta 2013 ja toimii vieläkin todella pehmeästi. Ja niillä on ajettu todella paljon ympäri vuoden. Sen pidin kyllä huolen niissä että voitelua on, mutta en kertaakaan ottanut niitä auki ekan puolen vuoden aikana.
    Sain tuuppaamalla rasvaa laakeriin hiljenemään nuo RaceFacet ja tänään oli ilo ajaa lenkkiä. Mutta vaihdettava ne on.
    Käytiin siskon kanssa heittään parin tunnin lenkki ja hänkin ihmetteli Taigan mäen nousukykyä. Fatty kun meinaa keulia kuulemma koko ajan, kun taas minä päästelin Taigalla ilman mitään ongelmia. Silkkaa nautintoa! Niinkuin kirjoitin aikaisemmin, tykkään Taigan geometriasta.
    Optiflow muokkasi tätä : 10.05.2018 at 20.37 Syy: typo
    . . . Join the fat side of the force . . .

  14. #1574
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    Onko teillä keskiön alle porattuna veden poistoreikä. Ekassa fätissä laakerin ruostumisongelma, sen jälkeen olen kaikkiin porannut reiän, ei ruosteisia laakereita. Mulla pyörä kulkee lämpöisestä kylmään, niin kondenssivettäkin tulee, puhumattakaan pesusta.
    Polen osalta yhteys ensin asiakaspalveluun, niin ei vaikuta runkotakuuseen. Itse sain siunauksen yhdelle keskelle poratulle 5 mm reiälle.

  15. #1575
    Kyllä tuossa mun Taigassa näytti reikä olevan keskiössä. Viime vuoden mallia pyörä.

  16. #1576
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    Niin, mulla siis ensimmäisiä tuotantosarjan pyöriä ( ellei jopa eka musta ), joten nykyään keskiön reikä voi olla jo tehtaalla porattuna....
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

  17. #1577
    Mulla oli kans valmiina reikä keskiössä. Ja race face laakerit alkas paukkumaan toissa viikolla, ei auttanu puhdistus ja uudelleen rasvaus. Taiga hankittu viime marraskuussa...

  18. #1578
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    314
    Mikä noissa laakereissa on vikana? Mulla on eri pyörässä varmaan halvimmat laakerit mitä markkinoilta saa eikä ole ollut mitään ongelmia 2 vuoden aikana. Miten tämän hintaluokan vehkeessä voi olla huonot laakerit?

  19. #1579
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kni94 Katso viesti
    Mikä noissa laakereissa on vikana? Mulla on eri pyörässä varmaan halvimmat laakerit mitä markkinoilta saa eikä ole ollut mitään ongelmia 2 vuoden aikana. Miten tämän hintaluokan vehkeessä voi olla huonot laakerit?
    Se on RaceFacen 30mm akselilla olevien keskiölaakereiden outous tai heikkous, on niin pienet kuulat tjsp.
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  20. #1580
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    296
    Minulla on nyt ollut samanlainen RF:n keskiö Evolinkissä 2 vuotta ja Taigassa 1 vuoden. Nyt saattaapi tuo Evolinkissä oleva naksua, mutta muuta vikaa niissä ei ole ollut. Kumpikaan ei jumita eikä niissä mitään väljyyttä tunnu olevan. Kummallakin pyörällä on ajettu sekä kesällä että talvella. Evolinkillä tosin paljon enemmän. Vaihdan luultavasti tuon Evolinkin keskiön kesällä jossain sopivassa välissä.
    Taigasta sen verran että minulla on siinä Manitoun Muinainen Norsu (Mastodon) keulana ja tuntuu sopivan siihen kuin nenä päähän. Se on 100 mm Comp Ext eli sopii sellainen 2 xlälkin siihen.
    Talviajosta tuolla keulalla ei ole vielä kokemusta mutta kivikossa ja juurakossa ero jäykkään keulaan on kyllä huimaava.

  21. #1581
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miumau Katso viesti
    Taigasta sen verran että minulla on siinä Manitoun Muinainen Norsu (Mastodon) keulana ja tuntuu sopivan siihen kuin nenä päähän. Se on 100 mm Comp Ext eli sopii sellainen 2 xlälkin siihen.
    Talviajosta tuolla keulalla ei ole vielä kokemusta mutta kivikossa ja juurakossa ero jäykkään keulaan on kyllä huimaava.
    Jäikö pajon pelivaraa alaputken ja säätönamiskoiden väliin? Minkä kokoinen runko? Tuota keulaa harkinnut itsekkin, L kokoinen runko. Ja pro versio kiikarissa, jossa vissiin vielä korkeammat säätönamiskat...
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  22. #1582
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    296
    L kokoinen tuo miunkin pyörä on, joten siihen ainakin sopii. Vajaa sentti jää tuon keulan ja rungon väliin jos keulan kääntää ihan poikittain. Pro versiota minäkin suunnittelin aluksi ostavani, mutta kun aikani niitä speksejä tuijottelin niin näyttäisi siltä että ainoa ero noiden pron ja compin välillä paino ja high speed kompression säätö mahdollisuus. Niin ja onnistuin löytämään tuon keulaan nettikaupasta 470 € niin ei tarvinnut hirveästi miettiä minkä ostaa.

  23. #1583
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Aika sopivasti on comppi lähteny. Mä kokeilen mitä toi 120mm ext pro sanoo. Ei oo ollu jousitusta aikoihin, mut joskus hissipyöräilyssä rytisee senverran että ehkä olis apua vietereistä.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  24. #1584
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Aika sopivasti on comppi lähteny. Mä kokeilen mitä toi 120mm ext pro sanoo. Ei oo ollu jousitusta aikoihin, mut joskus hissipyöräilyssä rytisee senverran että ehkä olis apua vietereistä.
    Jos et tykkää, lupaan ostaa pois -50%
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  25. #1585
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Jos et tykkää, lupaan ostaa pois -50%
    Onnistuu. Pistetään vaan ovh kohalleen niin saat vaikka -60%..! 😎
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  26. #1586
    zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Höh,Eipä näkynyt sinivalkoista 100v väritystä listalla.
    Fyrkat valmiina...
    Fyrkat tuhlattu johonkin muuhun,stalkkailtu silloin tällöin tilannetta jos vaikka innostuisi uudestaan.
    Kovasti yritättänyt ajella boostipöörän kapealla Qfactorilla kuvarastilenkkejä mutta polvi oppinut 190mm fläsän leveyteen.
    Kaupan sivuilla viimeisin päivitys:
    New orders delivery time: approx May 2018

  27. #1587
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Kaupan sivuilla viimeisin päivitys: New orders delivery time: approx May 2018
    Toisessa ketjussa onkin Polen toimituksista juttua. Tehdas Taiwanissa meni vaihtoon ja ekat ei-koneistetut alumiinirungot tulevat lentäen tässä kuussa, loput laivalla perästä. Veikkaisin heinäkuuta upouusille tilauksille toimitusta jos myymättömiä runkoja tulee ekassa laivassa.

  28. #1588
    Liittynyt
    05/2008
    Viestit
    78
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kni94 Katso viesti
    Mikä noissa laakereissa on vikana? Mulla on eri pyörässä varmaan halvimmat laakerit mitä markkinoilta saa eikä ole ollut mitään ongelmia 2 vuoden aikana. Miten tämän hintaluokan vehkeessä voi olla huonot laakerit?
    Mulla on ollu kohta 1,5 vuotta taiga ainoana maastopyöränä ja ajettu viikottain, myös läpi talven. Keskiössä ei mitään ongelmaa, ei väljyyttä eikä rahinaa, vaikka on tullu aika huolella uitettua pyörää vaikka missä Voihan noissa komponenteissa olla laatueroja eri tuotantoerissä.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  29. #1589
    Tekisi kyllä kovasti mieli päivittää nykyinen fätti Taigaan, speksailin tässä tuota kampisettiä.

    Kertokaas, pitääkö tuohon olla 120mm BSA kampisetti. Josko tilaisi tuollaisen Sramin DUB Gx kampisetin.

  30. #1590
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    210
    terse.
    Paljon taiga painaa blutolla? Kiinnostais vertailla nykyisen laitteen kanssa. Mahtuuko mastodon pyörähtää, ettei ota alaputkeen kiinni?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •