En henkilökohtaisesti ole vielä aloittanut valmistautumista. Paitsi henkisesti olemalla banaanissa.
En henkilökohtaisesti ole vielä aloittanut valmistautumista. Paitsi henkisesti olemalla banaanissa.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Juuri näin, hyvä yhteenveto.
On erityisen tärkeää jakaa voimat (ja pitää energiatasoista huolta) niin, että jaksaa ajaa hyvällä jalalla ja flowlla vielä Tuulivaaran (40km) noususta eteenpäin. Vikalla 20km on suhteellisesti eniten nousua ja teknistä maastoa ja siellä tulee isoimmat tappiot tai nousut. Toki jos meinaa kisailla top 50 sijoista, täytyy olla ”hyvissä” porukoissa ekan 20km aikana (pahjaat porukat tulee sit muissa kun. Klo 9:00 lähdössä). Tuossa on ainakin itselleni kova haaste, kun ei tule nykyisin kisattua, eikä ole sitä kovuutta/kykyä lähteä ajamaan kovaa heti paukusta.
Toki renkaan rullaavuus merkitsee erityisesti ekalla 20km. Muuten ei niin isoa merkitystä. kunhan ovat esim tällä foorumilla toimiviksi todettuja, ehjät ja eivät aivan loppuun ajettu. Kostea keli nostaa renkaan (ja oikeiden rengaspaineiden) merkitystä jonkin verran.
Sent from my iPhone using Tapatalk
www.tahkomtb.fi
www.kuopys.fi
[QUOTE=MakeK;2755831]Moi!
Vanhat tulokset on tallessa, mutta niiden kokoaminen vaatii hiukan aikaa/työtä. Yritetään saada ne sivuille tässä talven aikana.
Ekan kahdeksan vuoden tulokset löytyy netistä:
http://www.elisanet.fi/kai_js_nurmin...TBResults.html
Viimeisen kolmen vuoden tulokset nykyisestä Ultimate LiVE -ilmoittautumis- ja tulospalvelusta.
Hieno juttu, että löytyi ja jos ne vielä saa virallisillekin TahkonMTB sivuille, niin hyvä.
Jatkossakin kannataa pitää tulokset myös omilla sivuilla, koska tulospalvelun tuottajiinkin voi tulla muutoksia.
Kiva tarkastella tuloksista monien pyöräilijöiden kehitystä. Mielenkiintoisia nimiähän siellä esiintyy.
KIITOS!
Tuleeko loppulasku olemaan sama kuin viime vuonna?
99% varmuudella sanoisin että kyllä... mutta nyt se bermiosuus on saatu lopulliseen muotoonsa. Viime kesänä se oli vielä hyvin keskeneräinen/viimeistelemättä. Tuo loppulaskun loppunousuun lähtö pitää kokeilla saada ajettavammaksi.
www.tahkomtb.fi
www.kuopys.fi
www.tahkomtb.fi
www.kuopys.fi
Kuulostaa ihan hyvältä. Oli se lasku viime kesänäkin jo parempi kuin sitä edellinen. Niin, se kouruosuus oli ajomiehille todella turvallinen kun ymmärsi nöyrästi hyödyntää kallistukset. Kaikki kaatumiset ja melkein kaatumiset, jotka näin, johtuivat siitä, että lähdettiin oikomaan sisäkurvin kautta (jolloin eturengas tuli väärässä kulmassa poorin pohjalle ja siitä ympäri tai muuten nurin). Toivottavasti kaikki selviytyvät tulevana suvena paremmin siitä. Se loppulaskun nousu jäi potuttamaan viime kesänä... kyllä se oli ajettavissa jo silloinkin, mutta kun valitsin sen savipolun jälkeisessä jyrkässä käännöksessä liian pehmeän ajolinjan. Renkaat upposi niin syvälle yllättäen, ettei auttanut muu kuin nöyrtyä kävelyhommiin. Kovemmalla kiihdytyksellä olisi sen pehmeänkin saattanut selvittää: jälkiviisaampana.
Loppulaskun nousu oli ihan parasta, kaikki 2/3 ajamalla ylös. Pitäiskö alkaa taas reenaan jos tulee joku suonenveto ja painaa ilmottaudu...
Loppulaskun nousu meni puujaloilla kävellen(kramppeja) - olin antanut kaikkeni jo alamäkeen tietämättä yllättävästä ylämäestä
Todellakin iso parannus jos se mutapätkä ennen jyrkkää olisi kovempi/nopeampi että saisi hieman alkuvauhtia siihen jyrkälle.
Vanha mutta lihava.
Oliko jo jossain speksejä siitä mini matkasta? Viralliset sivut sanoo "Cannot GET /"
Eipä ole yhteenkään sähköpostiin vastattu =(
Siellähän se on tulossa. Korso 96 ensin alle ja sitten tietää vähän missä liikutaan. Suurimmat ongelmat edellisvuosien tapaan a) läskiys b) paskuus. Myös mahdollisesti c) laattapiste collection toisella kierroksella
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Tuo MiniMtb kiinnostaisi myös kun pari junnua olisi lähdössä mukaan. Kuinka pitkä ja tekninen reitti kyseessä?
Moi!
Pahoittelut hitaasta vastaamisesta! Pidettiin suunnittelupalaveria ja tämä MiniMTB reitti tulisi olemaan n. 5 (+-2km) Tahkolahden alueella. Reitti tulee olemaan teknisesti helppo, mutta toki on hyvä olla perus maastoajotaidot hallussa.
Katsotaan laskettelurinteiden sulamisen jälkeen saataisiinko reitti nostettua rinteiden alaosaan niin että se toimisi samaan aikaan muiden ajajien kanssa. Tässäkin vaihtoehdossa reitti olisi teknisesti helppo.
Toisena vaihtoehtona reitti ulkoilureittejä hyödyntäen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
www.tahkomtb.fi
www.kuopys.fi
Juuri nyt olisin valmis. Tuntuis olevan kuntohuipun tynkää... mutta onkohan enää kuukauden päästä?! Vaikka onhan nytkin välillä huonon jalan päiviä.
Monen vuoden tauon jälkeen tulee lähdettyä ja huomenna tuopin ääressä tiimi speksaa majoituksen
Pari kierrosta olisi tarkoitus ajella. Kuivalla kelillä täysjäkkis RalliRaneilla ja jos sadetta tulee niin täpäri Ardenteilla. Ei noita kumiloita jaksa enää vaihtaa.
EDIT: no nih, ilmo on inessä.
JackOja muokkasi tätä : 23.05.2018 at 12.42
Reitti katselmoitu ja seuraavina viikkoina on kohtuu kova urakka saada se ajokuntoon. Tällaista jälkeä ei paikallisetkaan muista koskaan nähneensä.
Muutama kuva Kinahmilta ja Rahasmäestä:
Tuonne ei todellakaan kannata suunnata ”ajamaan” lähiaikoina.
Tässä yhteydessä on myös hyvä muistuttaa, että TahkoMTB:llä on lupa harjoittaa maastopyöräilytoimintaa reitillä vain tapahtumaviikonloppuna. Muina aikoina voi reitillä liikkua jokamiehen oikeuksien/velvollisuuksien puitteissa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
www.tahkomtb.fi
www.kuopys.fi
Ilmoittauduttu porukalla 45km:lle koska kaikki seurueemme jäsenet kokivat sen mielekkäämmäksi kun 60km (ei tarvitse tunkata).
Vanha mutta lihava.
Ilmoittautuminen suoritettu viime vuoden puolella, matka 240 jotta saa tunkata neljä kertaa taivaan portaat
No jo nyt on perkele, (pätevöitynyt) sääprofeetta ennustaa aiwampaskaa keliä välille 3.6. - 4.8. Pitääkö toi nyt ajaa Goretakki päällä ja kurasortsit jalassa![]()
Heitän kysymyksen 45km ajaneille jo ennen kuin ryhdyn tutkimaan reittikarttoja. Onko teknistä alustaa vähemmän kuin 25km:llä? Tarkoitan kun 25km:llä alkaa rankat kivikkoiset nousut jo alku matkasta, niin onko harjanteen päälle nousu neljävitosella helpompi ja onko polkuosuus nopeampaa siihen saakka kunnes reitti yhtyy taas kaksivitoseen? Eli tuleeko matkanlisäys vain maantieajelusta ja tasaisemmista poluista?
Olen jo valmis, mutta luulen ettei Tahko ole vielä valmis minua varten.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Kiitos Hermanille. 45km:ä uskaltaa siis harkita...
Voi herranjestas sentään: lupauduin lähtemään Tahko 300 km:lle. Eli kierros alle ennen kuin alkaa 240 km. Tarkoittaa VIISI KERTAA Taivaan portaat :/ :/. Kuka kantaa mut Kinahmi kakkosen päälle viimeisellä kierroksella![]()
. Joutuu varmaan kapuamaan ihan ite....
T.
Matti
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Kirjanmerkit