Toi oli uutta että tripla etuvaihtajan voi ainoastaan säätämällä saada toimimaan tupla eturattailla. Mutta taidan pysyä kolmessa rattaassa silti.
Huomasin, että olin arvioinut väärin tuon pikkueturattaan PCD-luvun, oikea oli 74 mm. Tässä linkissä on kattavasti taulukoitu eri PCD-lukuja:https://www.sheldonbrown.com/cribsheet-bcd.html
Wigglesta löysin Sora 39T 9-speed keskirattaan n. 10 eur ja postitkin vain Suomeen 4,4 eur päälle. Materiaali on vielä teräs, joten kestää vielä paremmin kulutusta. Taidan sen laittaa tilaukseen. Massaa toki tulee pyörään lisää, mutta mietitään sen vaikutusta vasta sitten kun vyötäröltä on lähtenyt kaikki vähäkin höllyvä pois. Jos vielä joskus innostun triathlonista (tällä pyörällä menty 3 kertaa puolimatka) niin ostetaan sitä varten sitten double kampisarja.
Katselin eturattaiden kulumaa eikä keskiratas minun silmääni hirveän paljon enemmän kuluneelta vaikuta. Aloin miettimään myös ketjun vaikutusta, sillä nyt ei ole alla edes Shimanon ketju vaan kokeilumielessä KMZ X9-73. Lisäksi ketjussa on mukana tullut pikalukko. Aiemmin olen käyttänyt vain Shimanon HG-93 ketjua ja SRAM pikalukkoa. Täytyypä viikonloppuna vaihtaa ketju kokeiluksi. Muutenkin on tarkoitus kierrättää 3 ketjua tällä takapakalla.

. Jos vielä joskus innostun triathlonista (tällä pyörällä menty 3 kertaa puolimatka) niin ostetaan sitä varten sitten double kampisarja.
Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit