ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 109 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 59 99 107 108 109 110 111 119 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.241 - 3.270 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #3241
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Suosittelisin kuitenkin, että otat tuntumaa nykyiseen setuppiin vähän enemmän ennenkuin lähdet muuttamaan. Toki rattaat ovat kulutustavaraa ja voit myöhemmin vaihtaa takaisin nuo alkuperäiset, mutta yhden lenkin perusteella ei kannata vielä luovuttaa ;-)
    Tämä on ehdottoman totta! Kun vaihtaa pyörätyypistä toiseen, välitykset tuntuvat väärältä mutta kun jalat taas löytävät paikkansa, ne ovatkin pian taas ihan sopivat.

    Toinen juttu on että jos päätät vaihtaa, kannattaa tehdä selväksi mikä nykyisessä on vikana. Jos pienin välitys riittää jyrkimpiin ja/tai pisimpiin mäkiin, ei ehkä ole syytä vaihtaa pientä eturatasta vaan riittää kun vaihtaa ison eturattaan pienempään, jolloin sillekin tulee enemmän käyttöä. Jos taas tarvitaan vielä pari kevyempää välitystä, voi vaihtaa eturattaankin.

    Maantiepakaksi 11-30 on mielestäni riittävä ja pitää olla melko varma että todella tarvitsee 34 x 32 -yhdistelmää, sillä tuollaisen pakan väistämätön varjopuoli 11-rattaisenakin on että välistä tuntuu kovin usein puuttuvan juuri se mitä kaipaisi.


    PS Kysymys ei taida olla kovin sidoksissa pyörämerkkiin eikä kysyjän Canyonissa taida olla tässä suhteessa mitään erikoisominaisuuksia, joten osuvia vastauksia saattaisi saada osuvammassa osiossa.

  2. #3242
    Liittynyt
    05/2017
    Viestit
    65
    https://www.canyon.com/fi/fitness/ro...-al-6-wmn.html Tyttöystäväni hommasi nyt alennuksesta yleis/lenkkipyöräksi tuollaisen. Pyörä vaikuttaa muuten erittäin pätevältä, mutta kiekot ovat lievähkö kysymysmerkki. Varsinkin, kun muuten samoilla osilla pykälän verran parempi malli on noilla DT Swissin kiekoilla n. 1kg:n kevyempi.

    Tulipahan vaan semmoinen mieleen, että jos jossain vaiheessa haluaisi nuo kiekot päivittää parempiin, niin minkälaisia suosittelisitte? Tosiaan levyjarrullinen pyörä kyseessä 30mm:n renkailla.

  3. #3243
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Onhan tossa paremmassa 7.0 mallissa hiilikuitu haarukkakin. Taitaa suurin osa painonsäästöstä tulla siitä.

  4. #3244
    Liittynyt
    05/2017
    Viestit
    65
    ^ Hyvä huomio! En itse tuota ollut huomannutkaan. Aika jännä, ettei kutosessa sitä ollut. Noh, joka tapauksessa tuohon hintaluokkaansa paras mahdollinen vaihtoehto, uskaltaisin sanoa.

    Nuo kiekot mietitytti tuon minulle vieraan valmistajan takia ja kun netistä ei oikein löytynyt niistä tietoa, joten ajattelin, että ne ovat varmaan se pahin "pullonkaula".

  5. #3245
    Olen nyt katsellut uutta maantiepyörää canyonilta niin iski valinnan vaikeus. Kumpi näistä olisi järkevämpi Endurance CF 8.0 vai Ultimate CF SL 8.0? Onko Endurancessa liian pysty ajoasento? Kuitenkin haluaisin ehkä hieman enemmän mukavuuspainoitteisen pyörän. Lisäksi kumpi koko olisi parempi S vai M? Mittani ovat 177cm ja inseam 83cm.

  6. #3246
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Tässä huitaisu valintasuositukseksi, ota ensinmainittu S-kokoisena, niin on mukava eikä kuitenkaan liian pysty ajoasento.

  7. #3247
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    505
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti anttimut Katso viesti
    Olen nyt katsellut uutta maantiepyörää canyonilta niin iski valinnan vaikeus. Kumpi näistä olisi järkevämpi Endurance CF 8.0 vai Ultimate CF SL 8.0? Onko Endurancessa liian pysty ajoasento? Kuitenkin haluaisin ehkä hieman enemmän mukavuuspainoitteisen pyörän. Lisäksi kumpi koko olisi parempi S vai M? Mittani ovat 177cm ja inseam 83cm.
    Koossa M on Enduracessa 11 mm korkeampi Stack ja 5 mm lyhyempi Reach. Eli karkeasti yhden 10 mm spacerin ero eli ei mikään valtava

  8. #3248
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jim717 Katso viesti
    Koossa M on Enduracessa 11 mm korkeampi Stack ja 5 mm lyhyempi Reach. Eli karkeasti yhden 10 mm spacerin ero eli ei mikään valtava
    Tuota asiaa itsekkin katselin äsken. Periaatteessa tuon Ultimaten ajoasennon saisi muutettua lähemmäksi Endurancea tuolla spacerilla, mutta Endurancen ajoasentoa ei saa Ultimaten kaltaiseksi. Äsken kyselin aspasta koko suositusta niin suosittelivat S kokoa noilla mitoilla.

  9. #3249
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.076
    Taitaa Ultimatesta saada Enduracen pelkästään kääntämällä tankoa vähän ylöspäin. Ainakin kun vertasin kuvia photoshopissa päälletysten, nuo erot vaikuttivat varsin vähäisiltä. No onhan noissa pyörissä jotain muitakin eroja, kuten satulatolppa, kiekot ja rengastus, eli valinta ei ole ihan pelkkää geometrian tuijottelua.

  10. #3250
    Nyt on tilattu Ultimate CF 8.0 koossa S. Uuden maantiepyörän hankintaa tuli vatvottua viime kesästä asti, niin toivottavasti tuosta on pyörää pitkäksi aikaa.

  11. #3251
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Taitaa Ultimatesta saada Enduracen pelkästään kääntämällä tankoa vähän ylöspäin.
    Tämän kirjoittaminen tuntuu jotenkin itsestään selvyyden jankkaamiselta, mutta alleviivaanpa kuitenkin perusasian.

    Rungon stack- ja reach-mitta määrittelevät rungon korkeussuunnassa ajoasennon säätöminimin ja pituussuunnassa säätöoptimin. Keulan kaulaputki ei tule ikinä tehtaalta minimimittaan sahattuna, eli alusrenkaita ohjainkannattimen alle lisäämällä (tai ohjainkannattimen kulmaa muuttamalla) ohjaamo nousee ylemmäs. Ohjainkannattimen pituutta muuttamalla toteutuva ajoasento lyhenee tai pitenee. Tehdaskokoonpanoon kuuluu harvoin esim. 17° ohjainkannatinta, joka tuottaa negatiivikulmassa ilman alusrenkaita matalimman mahdollisen ohjaamon.

    Sitä kisakireääkin maantiepyörää voi ajaa ihan hyvin pystystä ajoasennosta jos rakentaa sellaiset säädöt. Myöhemmin kisakireään maantiepyörään voi kilometrien kertyessä rakentaa matalamman ajoasennon, kun se alkaa tuntua mielekkäältä. Endurance-pyörä on aina sen leppoisamman ajoasennon pyörä.

    Toki pyörien rungoissa on varmasti muitakin ominaisuuseroja kuin pelkkä geometria. Olisi hassua, jos Ultimatea ei olisi lähtökohtaisesti suunniteltu kevyemmäksi, jäykemmäksi ja vähemmän tien pinnan tuntumaa suodattavaksi. Ja sekin olisi hassua, jos Endurancessa ei olisi enemmän rengastilaa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  12. #3252
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Hyvää asiaa joka tapauksessa. Itse päädyin viime kesänä Enduraceen joka oli stack ja reach mitoiltaan lähellä tuhoutunutta Scott CR1 runkoa jostain 2005 tietämiltä. Ilmeisesti rungot ovat madaltuneet aikojen saatossa.

    Mulla ainakin on kiinteä stemmi-tanko yhdistelmä jonka kääntäminen tuottaa erikoisen lopputuloksen

    Lähetetty minun Nokia 8 Sirocco laitteesta Tapatalkilla
    Ride and Smile!

  13. #3253
    Viime kesänä tuli ostettua Endurace CF SL Disc 8.0. Aivan loistava peli ja vielä kauniskin. Tähän asti ajanut vaihtelee maantieajoa, mutta nyt olisi suunnitelmissa hankkia siihen toinen kiekko pari. Alkuperäisiin mavicin Aksiumeihin suunnitelmissa joku vähän leveämpi rengas jolla olisi hyvä ajella myös kivituhkalla ym. hiekkasiirtymiä mm. työmatkoilla. Kuinka leveä rengas siihen mahtuu ja mitä rengasta suosittelisitte?
    Toinen kysymys koskee sitten vanteita eli mitä suosittelisitten +- 500€:n hintaluokassa? Toiveena olisi kevyempi kuin tämä alkuperäinen ja sekä vähän korkeampi profiilinen mikä näyttäisi hyvältä mustassa Enduracessa?

  14. #3254
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    207
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Joni.O Katso viesti
    Viime kesänä tuli ostettua Endurace CF SL Disc 8.0. Aivan loistava peli ja vielä kauniskin. Tähän asti ajanut vaihtelee maantieajoa, mutta nyt olisi suunnitelmissa hankkia siihen toinen kiekko pari. Alkuperäisiin mavicin Aksiumeihin suunnitelmissa joku vähän leveämpi rengas jolla olisi hyvä ajella myös kivituhkalla ym. hiekkasiirtymiä mm. työmatkoilla. Kuinka leveä rengas siihen mahtuu ja mitä rengasta suosittelisitte?
    Toinen kysymys koskee sitten vanteita eli mitä suosittelisitten +- 500€:n hintaluokassa? Toiveena olisi kevyempi kuin tämä alkuperäinen ja sekä vähän korkeampi profiilinen mikä näyttäisi hyvältä mustassa Enduracessa?
    Suoramyyntipyörään suoramyyntikiekot alle 500 eurolla esim.

    Hunt Aero Light Disc, 28mm syvät alumiinivanteet, tubeless ready ja noin 1500g https://www.huntbikewheels.com/produ...-28deep-22wide

    Prime RR-38 Disc, 38mm syvät kuituvanteet, tubeless ready ja noin 1700g http://www.wiggle.co.uk/prime-rr-38-...ad-wheelset-1/

  15. #3255
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    65
    Olisiko joku osannut neuvoa, käyvätkö nämä vanteet (DT Swiss P 1800 SPLINE db 23 disc) vuoden 2017 Canyon Inflite AL 9.0:aan?

  16. #3256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eeva Katso viesti
    Olisiko joku osannut neuvoa, käyvätkö nämä vanteet (DT Swiss P 1800 SPLINE db 23 disc) vuoden 2017 Canyon Inflite AL 9.0:aan?
    Ei käy suoraan, ellei kiekkojen mukana tule myös 9x100 / 10x135 QR päätytulpat. Toki ne voi ostaa myös erikseen.

    Itse kun ostin DT swissin suunnilleen vastaavat kiekot niin niissä oli valmiiksi asennettuna 12x100 ja 12x142 läpiakseleiden päätytulpat, mutta mukana tulivat myös 15x100 mm tulpat etukiekolle, sekä aiemmin mainitsemani pikalinkkupäätytulpat.

    Jos laittaa viestiä Bike24:lle niin varmaan kertovat tarkemmin mitä kaikkea kiekkojen mukana saa.

  17. #3257
    Alumiinia vai hiilikuitua? Suuriin piirtein samaan rahaan lähtee Endurace AL Disc 8.0 ultagra-osasarjalla ja Endurace CF SL Disc 7.0 105:lla. Nykyinen cyclo ja sitä edeltävät ovat minulla olleet alumiinia ja aikojen alussa toki myös terästä. Nyt mietityttää, että pitäiskö lähteä kuitulinjalla ja tyytyä 105:seen vai jatkaa tutulla ja turvallisella linjalla ja saada ultegraa. Hintaero on noin 200 € alumiinin ja ultegran hyväksi.

    Ajatuksia, kommentteja? GCN:n jepet oli sitä mieltä, että samalla rahalla suosi parempaa osasarjaa. https://www.youtube.com/watch?v=h3RG5dztrXM

  18. #3258
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Itse menisin paremmalla rungolla. Helppo päivitellä jälkikäteen osia ja kyllähän osasarja kuluu.

    Helpompaa päivittää osia kuin runkoa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  19. #3259
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cycloseppä Katso viesti
    Alumiinia vai hiilikuitua? Suuriin piirtein samaan rahaan lähtee Endurace AL Disc 8.0 ultagra-osasarjalla ja Endurace CF SL Disc 7.0 105:lla. Nykyinen cyclo ja sitä edeltävät ovat minulla olleet alumiinia ja aikojen alussa toki myös terästä. Nyt mietityttää, että pitäiskö lähteä kuitulinjalla ja tyytyä 105:seen vai jatkaa tutulla ja turvallisella linjalla ja saada ultegraa. Hintaero on noin 200 € alumiinin ja ultegran hyväksi.

    Ajatuksia, kommentteja? GCN:n jepet oli sitä mieltä, että samalla rahalla suosi parempaa osasarjaa. https://www.youtube.com/watch?v=h3RG5dztrXM
    En ole ikinä ajanut hiilikuituisella konkelilla joten en sitä osaa kaivata. Alumiinisella Enduracella toki olen ajanut ja todennut sen mukavaksi. Itse ostaisin alumiinisen 105 osasarjalla. Rahaa säästyisi laadukkaisiin kiekkoihin.

  20. #3260
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jeijei Katso viesti
    Itse menisin paremmalla rungolla. Helppo päivitellä jälkikäteen osia ja kyllähän osasarja kuluu.

    Helpompaa päivittää osia kuin runkoa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Tämä tässä.

    Myöskään tuo 5800-sarjan 105 ei häpeä mielestäni yhtään 6800-Ultegralle. Omissa pyörissä molemmat ja ajelua tulee ristiin rastiin.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  21. #3261
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    146
    Hiilikuitumallissa on hieman suuremmat eturattaat 52-36, jos tykkää polkea kovempaa vauhtia. 105-osasarja on tosi hyvä!

  22. #3262
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vectori Katso viesti
    Hiilikuitumallissa on hieman suuremmat eturattaat 52-36, jos tykkää polkea kovempaa vauhtia. 105-osasarja on tosi hyvä!
    Ajan aina täysiä, kovaa se ei kyllä välttämättä ole.

    Mutta mutta, pääsinkin kokeilemaan kollegan hiilari-Canyonia ja varmaan siihen suuntaan alan taipua. Kokemusta on Tiagrasta ja Ultegrasta, että sopii 105 siinä mielessä hyvin kokeiltavaksi.

    Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

  23. #3263
    Tossa kun oli reissua varten purkanut Aeroadin palasiks ja perillä sitten kasasi, niin tuli läksyt opittua kantapään kautta.

    Alimman spacerin pikku ruuvissa tuntu vaan olevan löysää ja kiristelin sitten sitä reippaasti höyhenen voimalla. Mielestäni ei ikinä lähelläkään käyny sitä 1.5nm. Kuitenkin sitten huomasin että se oli haljennu ku nakki edestä päin. Tollo olo. Onneksi varaosa on halpa.

    Ei ole ihan selvinny mikä funktio sillä alimmalla spacer härpäkkeellä on tossa kokonaisuudessa. Vai onko vaan yksinkertaisesti yhtenäisen linjan luova härpäke? Mutta miksi sitten kiristys mahdollisuus?


  24. #3264

  25. #3265

  26. #3266

  27. #3267
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Kyllä tohon integroituun tanko stemmi yhdistelmään löytyy eri ohjeet canyonin sivulla.
    Siinähän on toi päälikorkki ruuvilla kiinni eikä tommonen pelkkä painettava suojus.
    Itellä 2 canyonia joissa integroitu tanko stemmi yhdistelmä ja yksi missä painettava päätykorkki.
    https://www.canyon.com/no/service/su...rticles_id=132
    Kohdasta Canyon Integrated Stem and Handlebars kuvat 14-19

  28. #3268
    Se on sitten muuttunut ellei peräti kokonaan vaihtunut kun Aeroadista tuli uusi eli tämä nykyinen malli.

    PS Huonoon kysymykseen saa huonoja vastauksia

  29. #3269
    Mitä varsinaisesti huonoa siinä kysymyksessä nyt oli?

    Sen alimman osan kun pois ottaa ja tutkii niin ei se nosta itteensä ja ole liikkuvia osia siinä yhtään (niin kuin noissa videoissa). Pari tiivistettä ja ruuvi kiristää vaan osan kiinni putkeen (1.5nm lukee osassa).
    Päällimmäisessä korkissahan tosiaan on pitkä ruuvi ja putken sisällä kiristys. Headsetin hulina vähenee kyllä sitä kiristämällä.




    Eikö tuo tarkoita että ovat heittäneet sen murheenkryyni i-lock systeemin jorpakkoon tässä 2018 mallissa? Hämmentävää kun ohjeita/manuaaleja on todella monta erilaista.

  30. #3270
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ZaWing Katso viesti
    Mitä varsinaisesti huonoa siinä kysymyksessä nyt oli?
    Varsinaista kommentissani kysymyksen huonoudesta oli tietenkin se että teknisissä kysymyksissä jotka liittyvät johon osaan tai tekniseen ratkaisuun josta on olemassa osittain tai kokonaan erilaisia versioita eri pyörämallien tai vuosimallienkin välillä olisi hyvä pyrkiä yksilöimään mahdollisimman tarkasti mistä on kysymys.



    PS Se hymiö siellä perässä oli tarkoitettu osoittamaan etten pitänyt kysymystä erityisen huonona - olihan sen liitteenä kuvakin josta minua fiksumpi olisi hyvinkin saattanut tunnistaa mallin - ja että sen piikki oli kohdistettu lähinnä siihen tolloon joka ei edes katsonut kuvaa kunnolla. Mutta myönnettäköön että etenkin jälkimmäisen ymmärtäminen olisi vaatinut myötäelävämpää lukutapaa kuin mikä keskustelufoorumeilla on yleisintä

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •