GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 7 / 16 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 479

Aihe: Ritchey Commando fat 4"

  1. #181
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyhä Risti Katso viesti
    Joku kysyy kuitenkin... Aikooko joku suojata rungon sisältäpäin esim. Frame Saverillä tms.? Itselläni ei ole ainakaan ennen ollut tarvetta moiseen.
    Ruostesuojaukset voisi kiinnostaa minuakin. Ilmeisesti Ritchey on jonkun pinnoituksesen laittanut uudempiin runkoihin, mutta ei taida tässä olla vielä mitään:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti https://eu.ritcheylogic.com/eu_en/support/faq
    Since 2017, all of our frames are ED treated, which means they undergo a weather-proofing treatment prior to paint. However, we believe it is still good practice to use frame saver on the inside of your frame regardless. Especially if your frame is from pre-2017.
    Terästä ei ole aiemmin ollut, joten en tiedä onko tarpeellista. Reikä veden poistumiselle saattaisi olla myös hyvä, mutta en tiedä uskallanko tuota alkaa porailemaan.

  2. #182
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.509
    Juuri luin ruosteenestosta jonkun toteuttaman käytännön testin http://forums.mtbr.com/fat-bikes/ant...t-1073581.html

    Harmi vain noita tuotemerkkejä ei taida Suomessa näkyä. Frame saver pärjäsi huonosti. Meinaan kyllä jotain sumutella rungon sisään, ehkä pellavaöljyä.
    Pyöräily on kivaa!

  3. #183
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Miksei esim tectyl ml kelpaa. Löytyy kilikalina ja ruiskutavarana, eikä ole kallista.

  4. #184
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.135
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Miksei esim tectyl ml kelpaa. Löytyy kilikalina ja ruiskutavarana, eikä ole kallista.
    Kyllä tuollainen aerosoli Tectyl on ihan riittävä ja sillä pienellä pillillä on helppo ruiskutella niistä pienistä vedenpoistoreijistä ruosteenestoainetta. Biltsun pellavaöljypohjaista on kehuttu monella autofoorumilla hyväksi:http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/...ine-2000021462

    Helpoimmalla pääsee kun vie rungon ruostesuojaamoon, kossupullolla pitäisi onnistua käsittely. Itse pistin ruostesuojaruiskulla kun joskus sellaisen ostin.
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

  5. #185
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    339
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anderi Katso viesti
    Kyselin tarjousta läskiin 29+kiekkoparille. Saksasta 415 e novatec navat + duroc 40 kehät rakennettuna. http://www.best-bike-parts.de/

    Nyt vaan mietiskelen jotta ostaako nuo vai kokeilisko ensin jumbo Jim 4.0 nykyisillä kiekoilla. Maxxis colossus on nyt alla ja vähän paremmin rullaavaa kumesta oli idea kesäks.

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
    Kysyitkö ihan vaan sähköpostilla ko. kiekkoja? Runko saapui ja kiekot olisi hankintalistalla ensimmäisenä. L-koko on mielestäni aika samankokoinen kuin L-koon kona wo, takahaarukka on vähän pidempi.
    Olihan se niin, että etunapa 135mm 9/10mm akselilla ja takanapa 170mm 9/10mm akselilla? Kiekkoasiat ei ole omaa vahvuusaluetta varsinaisesti.

  6. #186
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Ei se akseli mikään 9/10mm voi olla. Etunavan akselin pääty on 10 mm ja takanavan 10 mm ja molemmat tulee pikalinkulla kiinni. Sitten vaan ajellaan kädet ristissä, ettei kiekot tipu.

    EDIT. Saatana, etuhaarukka on sittenkin 10 mm akselilla. Saatanan epästandardi mitta. ***** mitä paskaa!
    Juha Jokila muokkasi tätä : 27.04.2018 at 15.08

  7. #187
    Ilmoitinpa tässä jännät mitat..
    Itse itselleni vastaten, on se L näillä mitoilla aika kippana. Jää tilaamati.
    Nyt jos jollain esim L-koon ICT jouten, voisin moisen hankkia. Uudelleen.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rote Katso viesti
    Tässä oli jo kirjauduttava varta vasten foorumille, tätä kysymystä varten. On tuo niin nätti. Kuski on 186/inseam n.89. Aikaisempi kokemus Surlyn ICT koko L:stä puoltaisi Commandoa kokoa XL. No mutta, XL myyty loppuun.

    Saako commando L-koolla + setback-tolpalla ja pidemmällä stemmillä saman ajotuntuman, vai minkä sillä saa? ICT/L toptube 630, reach 440, Commando/L toptube 604, reach 417.

  8. #188
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Jarrutkin saapuivat. Onko tossa rungossa nyt suoraan sellaiset kiinnikkkeet, ettei 160mm jarrut tartte adapteria? Ainakaan nää spykejen mukana tulleet ei kyllä käy tohon mitenkään päin

    Get Fat

  9. #189
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    339
    Kiitokset tarkennuksesta napojen ja akselien suhteen. Nyt on neuvottelu menossa best bike partsin kanssa.

  10. #190
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    Runkosetin painoa enemmän jengiä saattaa kiinnostaa tämä:



    Kuvassa 4.4" Jumbo Jim tubelessina Mulefut kehällä (nappulasta nappulaan ≈106 mm). Tilaa ahtaimmassa kohdassa n. 5 mm /puoli - suunnilleen saman verran kuin 2016 Muklukissa (josta tota kiekkoa lainasin) kun alternaattorit on etuasennossa.
    Omassa kommandossa on mielestäni tuossa noin sentti tilaa ja kummina sama koko jumbojim. Voisko 70mm vanne hoikentaa kummia?


  11. #191
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Saatana, etuhaarukka on sittenkin 10 mm akselilla. Saatanan epästandardi mitta. ***** mitä paskaa!

  12. #192
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Joopa, just hain navat ja etuseen kai sit vaihettava päädyt

    Get Fat

  13. #193
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Saatana, etuhaarukka on sittenkin 10 mm akselilla. Saatanan epästandardi mitta. ***** mitä paskaa!
    Onko oikeasti olemassa 135mm etuhaarukkaa, missä ei olisi 10mm dropouteja? Siihenhän ei sopisi mikään ”alkuperäinen” 135mm etunapa. Isompi kysymys on, miksi keksittiin 135mm napa 9mm akselilla?

  14. #194
    Tuossa kuva Juhalle ja miksei muillekin. Keskiömuhvi ennen ja jälkeen preparaation

    Lähetetty minun F3111 laitteesta Tapatalkilla

  15. #195
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Onko oikeasti olemassa 135mm etuhaarukkaa, missä ei olisi 10mm dropouteja? Siihenhän ei sopisi mikään ”alkuperäinen” 135mm etunapa. Isompi kysymys on, miksi keksittiin 135mm napa 9mm akselilla?
    Ihan kuin päin vaan. Levyjarrun keskitystäkin on kahta sorttia. Ei Hopella edes ole 10 mm akselin päitä. I9 navoissa näyttäisi olevan.

  16. #196
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Mahtaako tuosta millin erosta olla haittaa vai voisiko siihen virittää holkin tms?

  17. #197
    Öö, mistä tommosen 10x135 navan sitten saa? Novatec näyttää olevan 9x135 myös. Mieluiten löytyisi joku suht edullinen.

  18. #198
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.509
    Niin, onkohan tuosta haittaa? En kamalasti panikoisi vielä. Dropoutin pääty on pyöreä, sinnehän pyöreä akseli painuu. Holkin voi varmasti viritellä melko pienellä vaivalla. Tänään juuri tilasin tonnilla osia, en halua luovuttaa
    Pyöräily on kivaa!

  19. #199

    Ritchey Commando fat 4"

    I9 10x135 QR etunapa on Rear disc offset spacing (mitätämänytonkaansuomeksi), eli sehän ei käy.

  20. #200
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    339
    Best bike parts tarjosi Duroc 40 + novatec 9x135mm ja 10x170mm alle 400€. Mutta täytynee hetki pohtia ja tutkia tuota etunapa asiaa.

  21. #201
    Bike24:ssa sanotaan Hope Fatsno navasta näin:

    The Fatsno front hub is designed for fat bike forks with a 135*mm spacing and 10*mm dropouts. Because of the bigger over lock nut distance the Fatsno front only works with rear quick releases (not included in delivery).

    https://www.bike24.com/p2149480.html


    Lähetetty minun F3111 laitteesta Tapatalkilla

  22. #202
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Alkaa pääsemään jo koeajolle maastoon kohta. Pihalla tuntuu neutraalille. https://photos.app.goo.gl/raTn8FKwEHcyp2QN2


  23. #203
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Näyttääpä se hyvälle!
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  24. #204
    On tämä osien speksaaminen kyllä melkoinen viidakko. Osa navoista ei edes mainitse onko akseli 9 vai 10 millinen, josta saa sellaisen käsityksen, että asialla ei ole merkitystä. Isompi ei tietenkään pienempään mene mutta mitenkähän tuo 9 mm akseli mahtaa sitten toimia 10 mm dropoutissa?

    Ja mitä ihmettä tuo Hopen navan tekstikin meinaa jos 9 mm akseli on suunniteltu 10 mm dropouttiin mutta pikalinkkuna on kuitenkin käytettävä takapäähän suunniteltua linkkua. Selkee homma.

  25. #205
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    339
    Olivat kämmänneet tarjouksessaan, 36 reikäiset novatech eivät sovi 32 reikäisiin durociin.xD Tarjoavat tilalle saman hintaisia O-Liten napoja tai yhteensä pari satkua kalliimpia Hopen napoja. Itellä ei kokemusta O-Litesta.

  26. #206
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Otin sarjan parempia kuvia kun saatiin vähän päivänvaloakin:

  27. #207
    Ihana!

    Sullahan on Hope navat tuossa? Menikö se etunapa 10mm haloonsa ilman ylimääräistä klappia? Omat navat on vielä jossain matkalla.

    Lähetetty minun F3111 laitteesta Tapatalkilla

  28. #208
    Liittynyt
    01/2017
    Viestit
    109
    Todella hieno uskallatko kertoa kokonaiskuluja mitä puoli-ilmainen runko maksoi.

  29. #209
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti veskuh Katso viesti
    Ihana!

    Sullahan on Hope navat tuossa? Menikö se etunapa 10mm haloonsa ilman ylimääräistä klappia? Omat navat on vielä jossain matkalla.

    Lähetetty minun F3111 laitteesta Tapatalkilla
    Onhan siinä milli klappia ja akselin nysty menee niin syvälle, että osa pikalinkkua jää paksenevan dropoutin varaan ja vähän vääntyy. Kyllähän tuollainen epätarkkuus on huono, mutta ajattelin nyt katsoa seuraako siitä oikeasti haittaa.

    edit. Pikalinkku on pakko asemoida dropouttiin ns. oikealle kohdalle. Silloin akselin päädyn nysty jää ikään kuin kellumaan. Pikkusen haastavaa levyjarrun säätöjen kanssa kun kiekko asetuu mihin sattuu.
    Juha Jokila muokkasi tätä : 29.04.2018 at 14.03

  30. #210
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikkesi Katso viesti
    Todella hieno uskallatko kertoa kokonaiskuluja mitä puoli-ilmainen runko maksoi.
    Riippuu vähän siitä määritelläänkö kierrätyslaatikon osille hintaa vai ei ja lasketaanko tavaratelineet mukaan. Sanoisinko, että runko oli noin 10 % pyörän arvosta.

Samanlaisia aiheita

  1. Vastaukset: 10
    Viimeinen viesti: 13.04.2017, 10.02
  2. Rumin ja huonoin "ajokuntoinen" pyöräsi kuva topic.
    By Irocci in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 06.08.2016, 21.33

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •