HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 63 / 106 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 53 61 62 63 64 65 73 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.861 - 1.890 / 3177

Aihe: Vantaan kuvarastit

Vanha on Kisatie missä on otettu joskus loppukiriä Korson mtb-maratonilla. Rasti 748.

Uusi.

Omalla tavallaan "ärsyttäviä" nämä rastikuvat, joista heti tunnistaa paikan. Siis silloin, kun ei pääse hakemaan.

Eivät takuulla niin ärsyttäviä kuin ne jotka tietää tuntevansa heti kun joku toinen on käynyt ne hakemassa. Tai ne jotka tajuaa tunteneensa heti kun näkee rastin kartalla.

PS Mä olen melko varma että uusi rasti kuuluu jälkimmäiseen ryhmään...

Rasti 749 on Koivukylän S-market.

Uusi:

Rasti 750 on vanha teollisuuskiinteistö Rekolassa.

Uusi:
    Canyon Ultimate 7,9 k / GT Grade 25,0 k / Cannondale Quick 4,0 k / Ridley X-Fire 48 k (Myydyt: 44 k)

Vakulan talohan on nyt kovasti ajankohtainenkin:

https://www.vantaansanomat.fi/artikk...luaa-kunnostaa

https://www.rakennuslehti.fi/2018/03...usuunnitelmia/

Rekolantie 62:ssa sijaitseva Vakulan talo on valmistunut vuonna 1945 ja siinä on aikoinaan toiminut muun muassa tiilitehdas ja tekstiilitehdas. Nykyisin kaupungin omistamalla tontilla sijaitsevassa talossa toimii useita pienyrittäjiä. Se on luokiteltu Vantaan teollisen rakennusperinnön inventointiraportissa luokkaan A2, joka tarkoittaa, että kohde on periaatteessa suojelukohde, mutta asian varmistaminen vaatisi tarkemman tutkimuksen eikä kaikkea voi vaatia suojeltavaksi.

Tämän tunnistin (koska olen ajanut usein Laurintien-Rekolantien-Otavantien-Korsontien kautta tai päinvastoin ja tuollainen vanha teollisuusrakennus on miljoona kertaa kiinnostavampi kuin joku lähiösupermarketti. Mutta mulla ei ole samanlaista pyörää kuin ArtoR:llä ja muutenkin olin tänään melko vetämättömissä.

Uuden rastin takia minun ei kannata itseäni vaivata, se on niin selvästi spesialistien ja paikallisten heiniä

PS Miskatin rastikuvassa olisi sopivalla rajauksella kaikki valokuvataiteelliseen täysosumaan vaadittavat ainekset! "New Realities - Contemporary Finnish Photography" tai jotain

Ilmeisesti vihje on paikallaan. _Radan_ samalla puolella ollaan.
    Canyon Ultimate 7,9 k / GT Grade 25,0 k / Cannondale Quick 4,0 k / Ridley X-Fire 48 k (Myydyt: 44 k)

Arvaus paikasta on, kunhan ehtii tarkistamaan sen...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Rasti ei ollut tällä kertaa Sipen Kotileipä vaan tyhjillään oleva leipomo-kahvila Rekolantien varrella
    OT: Ovessa lukee nyt "avataan huhtikuussa".

Vanha, portti pääradalle vanhan Rekolan aseman kohdalla. Rasti 751.

Uusi, samalla puolella rataa.

Paikka on tiedossa, mutta tod.näk. joku muu ehtii tuonne ensin.

Meni melkeinpä yönoudoksi. Rasti 752 Kytötien ja Rautkallionkadun risteyksessä, mitä lie ostoskeskuskompleksia Koivukylän ytimessä.

Uusi:

Ei vain mitä lie ostoskeskuskompleksia vaan vuonna 1981 valmistunut Koivutorin ostoskeskus, joka on "edustava esimerkki 1980-luvun postmodernista suunnittelusta. Sen ulkonäköä leimaavat julkisivujen punatiilen lisäksi runsaat terassoinnit ja portaikot. Detaljeja on runsaasti." Koivutorin suunnittelivat arkkitehdit Eero Valjakka ja Aarno Passoja. Sama arkkitehtitoimisto Järvinen - Valjakka suunnitteli myös nykyään parempimaineiset Olarin ja Kuitinmäen ostarit.

PS Vanha rastikuva oli muuten edustava esimerkki sellaisesta - katsojasta riippuen - raivostuttavasta tutunkin tuntemattomaksi tekevästä tai hauskasta moneen kertaan nähdystäkin uuden näkökulman löytävästä rastikuvasta!

PPS Jos uusi rastikuva pitää sisällään jonkinlaisen vihjeen, rastia pitänee hakea Korson suunnalta...

Olen Kuovipolun kanssa samoilla linjoilla tosta edellisestä rastista. Oikein odotin koska joku keksii mistä se on. Näytti niiin tutulta, mutta en vaan keksinyt mistä...
    Ja mitä tohon uuteen rastiin tulee niin mä lähtisin etsimään (jos siis asuisin vielä tuolla päin) ehkä ennemmin Tikkurilasta. Mulla on vahva epäilys nimittäin tuosta.

Epäilys mullakin on tuosta, kunhan ehtii tuonnepäin...

Itse oli tarkoitus päivällä ajella kuvarasteilemaan mutta tuli muuta ohjelmaa. Jos päivällä ehdin niin ongelmaksi muodostuu seuraavan rastin keksiminen. ;/

Akvaario kurki Tikkurilan aseman vieressä. 753. rasti

Uusi muodonmuutos.

Kaikki eivät voi voittaaa...

Taitaa olla mahdotonta arvailla miten nopeasti joku rasti haetaan; joskus helpolta vaikuttava rasti odottaa hakijaansa päivätolkulla ja joskus vaikeaksi tarkoitettu haetaan jo pari tuntia sen laittamisen jälkeen. Joskus rastin tunnistavat odottavat että joku muu hakee sen tai eivät vain viitsi tai ehdi sillä suunnalla ajaa, joskus joku innostuu tutkimaan ja käy sen hakemassa vaikka räntäsateessa.

Tämän uuden rastin tiedän nähneeni, mutta taas sama juttu: kun muistaisi edes suunnilleen missäpäin! Vantaan alikulkuja ja vastaavia kiertelevä lenkki ei sekään ole ajatuksena houkutellut...

Mutta silti olisin ollut saletti siitä että rasti vaihtuisi vikkelään, koska sen verran monen fillarointireiteillä sen täytyi olla. Mutta ei!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Taitaa olla mahdotonta arvailla miten nopeasti joku rasti haetaan; joskus helpolta vaikuttava rasti odottaa hakijaansa päivätolkulla ja joskus vaikeaksi tarkoitettu haetaan jo pari tuntia sen laittamisen jälkeen. Joskus rastin tunnistavat odottavat että joku muu hakee sen tai eivät vain viitsi tai ehdi sillä suunnalla ajaa, joskus joku innostuu tutkimaan ja käy sen hakemassa vaikka räntäsateessa.

Tämän uuden rastin tiedän nähneeni, mutta taas sama juttu: kun muistaisi edes suunnilleen missäpäin! Vantaan alikulkuja ja vastaavia kiertelevä lenkki ei sekään ole ajatuksena houkutellut...

Mutta silti olisin ollut saletti siitä että rasti vaihtuisi vikkelään, koska sen verran monen fillarointireiteillä sen täytyi olla. Mutta ei!
    Niin totta tuo vaikeuden arviointi.

Koska mä en millään itse ehdi tätäkään hakemaan, voin hyvin antaa vihjeen: Tarkkaile pintaa. Se on laatoitettu. Laatoitetun pinnan väri vaihtelee. Kuivatuskin on hoidettu ainakin alikuluille epätyypilliseen tapaan johtamalla vesi uraan keskelle.

Toisena vihjeenä voisi todeta myös lateksille, että ette kai pyöräilleet tuossa, kun se on kiellettyä.

Punaisia päin ajaminenkin on kiellettyä...
    Mutta joo ei sinne ajamalla päässyt.
    Ei muuten oltu ainoita pyörän kanssa tuolla.

Vanha rasti, Leinelän asema, rasti 754 (en osaa lisätä linkkiä). Uusi tulee seuraavaan viestiin.

Katila muokkasi tätä : 19.04.2018 at 09.51 Syy: Rastinumeron lisäys

Uusi rasti. Ei mitään käryä onko ollut rastikuvana jo joskus aiemmin. Huomion herätti töröttimet katolla.

Festina lente

No tietysti! Olin nähnyt sen ylikulkusillalta, ei siis mikään ihme etteivät palaset loksahtaneet paikalleen!

http://www.tuulanarhinen.net/publicworks/animation.html

Olisko 413. rasti.

Olisi hyvinkin. Tosin silloin heinäkuussa 2014 haettiin härpäkkeitä eikä töröttimiä ja kuvakulmakin on nyt toinen, joten voisihan tuon joku (jolla on kerrassaan mainio uusi rasti jo mielessään) silti käydä hakemassa!

Ilmankos tuo rastikuva jotain muistituntosarvia heilutti: itse nuo härpäkkeet silloin bongasin ja kuvasin. Nyt en kylläkään lähde niitä uudella nimellä hakemaan .

Rasti 755. Jos ei Naehne+Kugel muille kelpaa niin...

...niin ehkä sitten tällainen maastorastiksi muuttuva umpikuja?

casanova muokkasi tätä : 21.04.2018 at 20.26 Syy: karttalinkki

^
    Oiva rajaus/suunta kuvassa, ehtispä sitä päivällä tuonne.. Ei toi mikään umpikuja ole vaan ihan läpi ajettava kinttupolku. Vaan minne kiikuttaisin seuraavan
    kaldera muokkasi tätä : 22.04.2018 at 02.02 Syy: pöh

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •