GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 85 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 75 83 84 85 86 87 95 135 185 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.521 - 2.550 / 15440

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #2521
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Jollain varmaan löytyy kokemuksia Genesis Vagabondista ? Taitaa mennä 2.25" isp 65mm sks bluemealsien kanssa. Olisi oiva työmatkapyörä ja hiekkatieretkille kova jollain nopealla 2" xc-kumilla. Onkohan m-koko liiann iso 171cm kuskille ?
    Eipäs ollut omissakaan projektikuvissa suoraa kuvaa ISP:n clearancesta, mutta kyttäile täältä jos auttaa yhtään:
    https://1drv.ms/f/s!AqKIWXpNjgPmk_UeZGGFywkG0j2ciw

    Mulla pituutta 178 ja töppöjaloilla pituutta 78, M-koko hyvä melko pystyllä asennolla 70mm suoralla stemmillä. Työmatka- ja hiekkaretkihommiin tämä on tosiaan erinomainen peli jos rungon paino ei haittaa. Kesäksi pistin juuri alle Schwalben G-one Allroundit koossa 2.25", hauskan överi nappula.

  2. #2522
    Luulen että ei Grave Grindr pyörästä oikein ole ympärivuotiseen ajoin Helsingissä, koska suolaus viisi kuukautta vuodessa ruostuttaa teräksisen polkupyörän. Elikä talvella pitää sitten ajaa jollain muulla kuin teräksisiä llä. Alumiininen ei oikein kiinnosta. Jääkö vaihtoehdoksi sitten titaaninen pyörä?. Titaanisia Gravel Grindr pyöriä ei taida vielä olla olemassa!?

  3. #2523
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Flextone2 Katso viesti
    Konan Rove NRB DL vai Sutra LTD, siinäpä vasta pulma. Auringon paistaessa kyrsii kun ei noita pääse täällä Kymärilandiassa pääse kokeilemaan....
    Sutrasta ei kokemusta ja Rovestakin vain pintapuolisesti mutta Rove NRB DL vaikuttaa ainakin hyvältä. Vaimo tuollaisen juuri osti.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tuo52tuo Katso viesti
    Luulen että ei Grave Grindr pyörästä oikein ole ympärivuotiseen ajoin Helsingissä, koska suolaus viisi kuukautta vuodessa ruostuttaa teräksisen polkupyörän. Elikä talvella pitää sitten ajaa jollain muulla kuin teräksisiä llä. Alumiininen ei oikein kiinnosta. Jääkö vaihtoehdoksi sitten titaaninen pyörä?. Titaanisia Gravel Grindr pyöriä ei taida vielä olla olemassa!?
    Teräksisistä ei kokemusta, mutta eikös nuo vähän paremmin kestä suolaa kun suojaa rungon asianmukaisesti.

    Mutta onhan noita titaanisia pilvinpimein. Kinesis Tripster ATR, Mason, PlanetX yms... Ja toki sitten hiilikuituisia myös jos ei alumiini kelpaa.

  4. #2524
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Jos vaikka pesee pyörän joskus niin ei kyllä pitäisi olla puhki ruostuminen ongelma.

  5. #2525
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.894
    Eipä tarvii siitä genesiksen vagabondistakaan haaveilla sitten Kauan sitä netissä ihmettelin ja tänään sain aikaiseksi raahautua HI5 Bikesiin, niin tuntia ennen saapumistani paikalle se oli myyty. Mitäs nyt sitten ? Joku edullinen vastaava monstercrossi valmiina kokonaisuutena 1*11(tai 1*12), nestejarrut ja lokarikiinnikkeet pitäisi olla. Runkomateriaalilla ei ole niin väliä.

  6. #2526
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    ^Miksi se Vagabond pitää olla valmiiksi koottu? Kysyin Raisposta Vagabondin runkoa ja oliko se nyt 450 € tilaamalla. Saa ainakin ne osat mistä tykkää.

  7. #2527
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.894
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    ^Miksi se Vagabond pitää olla valmiiksi koottu? Kysyin Raisposta Vagabondin runkoa ja oliko se nyt 450 € tilaamalla. Saa ainakin ne osat mistä tykkää.
    Ei ole oikein tilaa, eikö taitoa kasausprojektille, joten se on ehkä suurin syy ja yleensä itse kasaamalla menee rahaa enemmään, kuin tuotantopyörän ostamalla. Onneksi tässä viiden pyörän omistajana ei ole mikään kiire mihinkään, kun on pyörä kaikkiin tarvitsemiini tarpeisiin, joten voi seurailla rauhassa mitä markkinoilla tapahtuu, mutta tekisi mieli tuo työmatka/yleiscyclo päivitellä monstercrossiin tai gg-pyörään mikä nielee vähän pulleampaa kumia. Nuo vitus substancet on aika hyvin hinnoiteltu ja olisi varmasti yksi vaihtoehto, mutta noita kapeampia 27.5" kiekoille olevia nastarenkaita ei taida vielä löytyä keneltäkään valmistajalta. Mutta katsellaan nyt rauhassa mihin päin markkinat nyt menee ja ajellaan rauhassa pyörällä missä ei ole mitään vikaa, mutta jostain vain se vaihtamisen himo iskee.

  8. #2528
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    ^Rahaa menee juu vaikka sais rungon puoli ilmaiseksi ja laittaa kopallisen vanhaa osaa. Pitkään mäkin Vagabondia speksasin, mutta pidin sitä hieman ylipainoisena, liikaa sloupattuna ja mielenkiinnottomana, jotta tilauskynnys olisi ylittynyt. Ja hah, lankesin tuolla toisessa topikissa speksattavaan laihaläskiin. Mahtuu varmasti Icespikerit jos tarvetta ilmenisi. Gravelpyöräksi se muuttuu toivottavasti näillä: https://www.bike24.com/1.php?content...14;mid=0;pgc=0

  9. #2529
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Easton keksi pyörän uudestaan..eli kammet, joissa on kaksi eturatasta... ;D

    Noh ei sentään vaan juutu olikin siis Easton Gravel Rings eli spideritön, kaksirattainen kampisetti.



    (Vähän rattaiden lukumäärästä riippumatta spiderittömissä systeemeissä mietityttää se, että aika paljon menee menee työstettyä alumiinia kaatikselle joka kerta, kun rattaan vaihtaa. Ja vähän sama uusissa neljäpulttisissa maantieseteissäkin. Jos siis vertaa vanhaan aikaan, kun eturatas oli vaan - noh se oli ratas. Ei että niilläkään maailmaa olis pelastettu, mutta kuitenkin ja marginaalista painonsäästöä ja modernimpaa ulkonäköä lukuunottamatta mitään erityistä hyötyä noilla uudemmilla systeemeillä ei saavuteta. Tai oikeastaan jopa päin vastoin, rattaan vaihtaminen oli helpompaa spideriaikakaudella.)
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #2530
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Easton keksi pyörän uudestaan..eli kammet, joissa on kaksi eturatasta... ;D
    Tuo on hyvä suunta eli enemmän rattaita eteen. Ihan todellisuudessakin ihmettelen, että miksi sinne eteen ei saada kunnollisia pikkurattaita ylämäkiin. Esim.


  11. #2531
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    ^ 90-luvulla Shimano LX ja XT kammissa ainakin oli isoon rattaaseen integroitu spideri. Varastosta löytyy vielä kahdetkin sellaiset.

  12. #2532
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Pesin talven ravat ja suolat pois ja alta paljastuikin pyörä, joka näyttää edelleen melkein uudelta

    Sukulakurenkaista oli tullut tollanen 38-milliseksi listattu tubeless ready -versio, joten päätin kokeilla. Kaikesta hypetyksestä johtuen odotukset oli aika korkealla. Näppituntumaltaan oli aika paksukylkiset nuokin, mutta ajotuntumaltaan selvästi näppituntumaa paremmat eli kyljet on joustavammat kuin, mitä tubeless ready -renkaissa keskimäärin tuppaa olemaan. Vähän sellanen umpikumimainen fiilis kuitenkin, ainakin näin aluksi. Mutta ehkä noi tuosta notkistuu, kun saavat vähän kilsoja alle ja "Made in Japan" lämmittää mieltä. Edelleen olen sitä mieltä, että ihan puhtaasti ajofiiliksen kantilta arvostellen ei Challengen Open Tubular + ohut butyyli- tai lateksisisuriyhdistelmää voita mikään tubeless ready. Mutta paljon muita hyviä ominaisuuksia tubelekseen tietty liittyy.

    Vähän toi 38 milliä (Belgium+:lla 40 mm true) myös tuntuu turhan möhköltä, vaikka ajaessa toi tuntuu itseasiassa leveyttään kapeammalta sopivasti pyöreän profiilin ansiosta. Joka tapauksessa mun osalta taitaa olla "paksuin mahdollinen rengas" -ajat ohi ja onneksi en aikoinaan speksannut Cycloon yhtään isompaa rengastilaa. 36-millinen olis voinut olla kesäkäyttöön kivempi sit kuitenkin. Edelleen etsinnässä se täydellinen ja oikea eli true 35-36 mm leveä, pieninappulainen, oikeasti ohutkylkinen, selvästi alle 400-grammainen ja pyöreäprofiilinen tubeless ready.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  13. #2533
    ^aah nätti edelleen! Harmi jos GK:t on liian möhköt...ja itse asiassa voisivat olla enemmän tan kuin brown!

    Samallapa muuten voisin kysyy: punnitsitko? Oon miettinyt noita paremman puoliskon pyörään jossa tällä hetkellä olevat Knardit alkaa olla aika silestonet.


    Mittaas muuten parin viikon päästä uudestaan. Mun 43:t (vanhempaa mallia jossa luki 40-622) venähtivät selvästi ja nyt hyvin ajettuina ovat pikemminkin 45 mm.

  14. #2534
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.206
    Oon sitä mieltä, että ompahan yks foorumin siisteimmistä kulkupeleistä edelleen tuo Stenun gg. Segmentissään ja sen ulkopuolella. Eikä siinä ole edes levareita ja läpiakseleita!
    Kova on polte päästä soraa rouskuttelemaan. Vielä on lunta, jäätä ja pehmeetä täälläpäin noilla syrjäisemmillä pätkillä. Alle livahti 35mm Paselat TG versiona. Ne on kivasti rullaavat mutta ennenkaikkea komeet gummit
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  15. #2535
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.135
    Ghetto grinderiä rakentelemaan, hyvin tuo kapea takahaarukka leveni ja oikeni 135mm kiekolle sopivaksi.
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

  16. #2536
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    ^ Lopputulos on kaukana ghettoisesta. Hieno.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Oon sitä mieltä, että ompahan yks foorumin siisteimmistä kulkupeleistä...Eikä siinä ole edes levareita ja läpiakseleita!
    Kiitos tästä. Unohdit mainita matalahkon emäputken ja spacerstackin.. ;D
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  17. #2537
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.206
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Kiitos tästä. Unohdit mainita matalahkon emäputken ja spacerstackin.. ;D
    Nii joo noi ja tietty 2x -voimansiirto! Huh huh
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  18. #2538
    Oishan toi vielä hienompi stemmi slämmättynä ja kahvat/tanko vaakatasoon käännettynä.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  19. #2539
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    ^ Mun mielestä ei olisi, speiserit on harkittu juttu

    Joo kahvat on vähän pystyssä talven jäljiltä, koska siten paksuilla hanskoilla ajaessa kädet ei valu hanskojen sisällä niin pahasti. Mutta jonkun verran pystyssä tykkään pitää kahvoja aina. Normiasento on suunnilleen sellainen, että yläotteen ja kahvojen vaakalinja menee stemmin yläpinnan suuntaisesti. Nyt taitaa olla aavistuksen pystymmässä. Vaakaan kahvat "kuuluu" maantiekilpapyörissä, joissa on 17-asteisen stemmi, kuten muuten myös slämmätyt stemmit. Imo. Muualla ne ei tuo mitään lisäarvoa, joskus jopa päin vastoin, kuten omasta mielestäni Cyclon kohdalla. Kahvojen "oikea" asento lienee se, mikä tuntuu parhaalta. Ihan vaikka jos pro-krossikuskien tankoja katsoo, niin aika isoja variaatioita on kahvojen asennoissa joka suuntaan, mutta keskimäärin näkyy enemmän pystyssä olevia kuin roikkuvia kahvoja. Maantiekisakuskeilla saattaa mennä toisin päin.

    Mitä muuten tulee Cyclon geoon, niin tuossa oli ajatuksena, että 38-40 mm renkaan kanssa saisi lokarin kruunun alapinnan tasalle, ilman mitään virityksiä, joten keula on vähän lyhyempi kuin normikrossikeulat (a-c 385 mm) ja koska halusin vaakaputkesta suorahkon, niin etupään korkeus oli melkolailla annettu.

    Toinen speiseripinkan olemassaoloon liittyvä harkittu juttu on se, että kun tulen lähteneeksi puhtaalle maantielenkille slikseillä, saa speiserit stemmin yläpuolelle ja gg/cx-ajoasento muuttu maantieajoasennoksi.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  20. #2540
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ... Edelleen olen sitä mieltä, että ihan puhtaasti ajofiiliksen kantilta arvostellen ei Challengen Open Tubular + ohut butyyli- tai lateksisisuriyhdistelmää voita mikään tubeless ready. Mutta paljon muita hyviä ominaisuuksia tubelekseen tietty liittyy...
    Hieno fillari! Täällä mennään myös gg-hommia Challengen OT-renkaalla ja on sillä kiva mennä, mutta sen verran reikäherkkää sorttimenttia tuntuu olevan, että ajofiiliskin on toisinaan koetuksella. Eilen viimeksi paikkailtiin. Pitäisi kaiketi vaihtaa renkaita ja luopua sisurista.

  21. #2541
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    On kyllä hieno peli tuo Stenun Cyclo. Pieni spacerikasa todellakin mahdollistaa matalamman ajoasennon jonkun nopeamman lenkin ajaksi, näin olen itsekin miettinyt seuraavan rungon mitoituksia. Jos emäputki olisi todella paljon pidempi, niin matalampi asento saataisiin tosiaan vain jollain -17 asteen stemmillä ja sellainen yhdistelmä ei ainakaan omaa silmää hivele...

    Eiköhän kahvojen asennossa ole tärkeintä se, että ajaja viihtyy pyörän päällä, eikä ylimääräisiä kolotuksia tule. Olen ymmärtänyt, että hyvä lähtökohta on se, että kämmen ja kyynärvarsi ovat suunnilleen yhdensuuntaiset, jolloin rannekanavat olisivat mahdollisimman hyvässä asennossa, eikä hartioillekaan tulisi ranteen asennosta johtuvia jännityksiä.

    Olen pari viikkoa ajanut työmatkaa (asfalttia ja sorapintaisia ulkoiluväyliä) Gravelking SK 43 millisillä ja lokareilla. Tuo on kyllä todella mukava rengas ja rullaakin yllättävän hyvin. Eikä tänä aamuna harmittanut ollenkaan, että Awoliin mahtuu kunnon lokasuojat noiden kanssa... Eli pidän vaatimuslistalla seuraavalle tämän tyyliselle rungolleni sen, että n. 40-43 mm (tai ainakin vähintään 38 mm) mahtuu lokareiden kanssa.

  22. #2542
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Edelleen etsinnässä se täydellinen ja oikea eli true 35-36 mm leveä, pieninappulainen, oikeasti ohutkylkinen, selvästi alle 400-grammainen ja pyöreäprofiilinen tubeless ready.
    Upea peli kyllä todellakin! Olikos näin että Gravelking SK 35-millisenä on lähempänä 38mm? 32-milliset omassa Pacerissa istuvat nätisti, mutta etuvaihtajan pantaa lukuunottamatta tilaa olisi joka puolella niin että juuri lainauksen yhtälö kiinnostaisi jatkossa jos nuo ei sitä ole.

    Ghettogravel-pätkässä jäin katsomaan noita Tektron jarruja, mitkä nuo on tarkalleen? Omat R737 ovat todella lähellä, mutta vaijerinsäätö ja pikalukko ovat mustaa muovia. Todella tärkeä yksityiskohta, tiedän, mutta ovat kyllä pistäneet rumasti silmään kasaamisesta asti. E pur si muove - ei prkl, se on muovia

  23. #2543
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gary oin' Katso viesti
    Upea peli kyllä todellakin! Olikos näin että Gravelking SK 35-millisenä on lähempänä 38mm?
    Käsittääkseni kyllä. Tästä syystä uudet gravelkingit myydään suoraan 38 millisenä.

  24. #2544
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    40
    Eikös Panaracer juuri korjannut aikaisemman 35mm GK SK:n merkintää vastaamaan paremmin todellisuutta eli 38mm. Eli vanha 35mm on nykyään 38mm. Mutta miksi Panaracer myy yhä 35mm versiota jos se on sama kuin 38mm? Ei kyllä ansaitse Panaracer tässä tapauksessa hatunnostoa "selvennyksistään".

    Muutenkin todella ärsyttäviä nämä rengasleveyksien ilmoittamiset. Etenkin gg-kumeissa monella on runko rajoittava tekijä ja siihen halutaan niin isoa kumia kuin mahtuu. Ja sitten etsitään jostain epävirallisista lähteistä mikä on todellinen leveys ja mitä mahtuu jne..

  25. #2545
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Lopputulos on kaukana ghettoisesta. Hieno.



    Kiitos tästä. Unohdit mainita matalahkon emäputken ja spacerstackin.. ;D
    Meillä "pienemmillä" ihmisillä on eri käsitys matalahkosta emäputkesta
    Upea laite on kyllä ja aivan varmasti vieläpä "function over form"
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  26. #2546
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Köfte Katso viesti
    Meillä "pienemmillä" ihmisillä on eri käsitys matalahkosta emäputkesta
    Heh...mutta jos huomoi, että tuossa on reach 399 mm ja emäputki 115, tosin ulkoiset laakerikupit eli integroituihin verrattuna sais laitta sen noin +20 mm, mutta siitäkin huolimatta se on lyhyenläntä.

    Speiseripinkan hyvistä puolista unohtui vielä mainita se, että metsäisemmässä menossa riski munaskuukkeleiden kipeytymiseen pienenee. Jos siis vertaa järjestelyyn, jossa tanko on samalla korkeudella, emäputki pitempi ja vaakaputki korkeammalla.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  27. #2547
    Ostin juuri gg-pyörän ja nyt mietin millaiset polkimet hankin siihen. Lukkopolkimet olisi tietenkin järkevin, paras ja luonnollisin valinta. Mutta... minulla on pieni kammo niitä kohtaan kaatumisen jälkeen, jossa minulta murtui sormi. Flättipolkimia on kaupat täynnä, mutta en osaa valita, mikä olisi paras vaihtoehto.

  28. #2548
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.206
    Samaa pohdin viime kesänä ja sain hyvän vinkin. XT touring piikkiflätti/lukkopolkimet. Ovat kunnon piikeillä.
    Ite tykänny sekakäyttössä

    Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  29. #2549
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MatiasT Katso viesti
    Ostin juuri gg-pyörän ja nyt mietin millaiset polkimet hankin siihen. Lukkopolkimet olisi tietenkin järkevin, paras ja luonnollisin valinta. Mutta... minulla on pieni kammo niitä kohtaan kaatumisen jälkeen, jossa minulta murtui sormi. Flättipolkimia on kaupat täynnä, mutta en osaa valita, mikä olisi paras vaihtoehto.
    Ei ne lukot mikään lopullinen ja paras valinta ole, fläteilläkin pääsee. Tärkeintä on että pyöräily on mukavaa. Fläteissä huonojen ja hyvin polkimien ja kenkien ero on valtava, joten ihan halvimpia ei kannata ostaa. Katselisin itse jotain järkevän hintaisia metallipiikeillä varustettuja muovipolkimia, esimerkiksi Raceface Chester. Kaveriksi sitten Five Tenin kengät, tai jotkut muut nimenomaan flättipolkimille suunnitellut kengät. Ainakin Giro ja Specialized tekee tuollaisia kenkiä myös. Kokeilematta ei meinaisi uskoa miten ison eron nuo kengät tekevät.

  30. #2550
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Samat, mutta vanhemmat eli ilman piikkejä olevat on minulla kuin Miklullakin ja pidän niitä minun tarpeeseeni hyvänä ratkaisuna.

    Mitään itseisarvoa ei lukoista silti kannata tehdä. Itse pidän niiden mukavuudesta, mutta esim. maastopyörässäni ei lukkoja ole. Tärkeintä on ajaa kalustolla, josta pitää ja joka tuntuu hyvältä. Tietysti joku saattaa olla ehdottomasti lukkojen kannalla, mutta tällainen kaveri tuskin osaa toisen asemaan asettua eli se huomioiden mielipiteitä kannattaa noteerata.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •