HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 83 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 73 81 82 83 84 85 93 133 183 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.461 - 2.490 / 15440

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #2461
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    Niin tarkoitatte ilmeisesti kahvojen paikkaa tangossa? Tuota pystyy ilmeisesti jonkinverran siirtämään? En oo tuohon asiaan ollenkaan perehtynyt. Lbs vaan laittoi kahvat tuohon kohtaan.

    Mitä tarkoitat kompaktimmalla tangolla? Noissa näytti olevan leveyden lisäksi pieniä eroja tangon reachissa ja droppien muodossa.

    Alkaa jo kuulostaa lupaavalta jos tangon korkeudessa ei tuolla 0° stemmilläkään ole huomautettavaa.
    Kahvan paikkaa tangossa. Joutunee käyttämään teippiä auki, mutta ei ole ainakaan omilla ollut ongelma. Hupun alta löytyy kiristys ruuvi.
    Itse nostaisin vaikka kuvassa jarru onkin painettuna. Lyhentää vähän ohjaamoa ja muuttaa ranteen asentoa.
    Viimeksi kun vaihdoin sarvet niin ajoin monta keikkaa trainerissa ennen kuin laitoin teipit.

  2. #2462
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Samoin olen omissani tehnyt, teippaus vasta sitten kun kahvat ovat varmasti paikoillaan. Teippauksen jälkeen liikkuvat kovin vähän.

    Olipas Epic-Cyclesillä henkeäsalpaavan hienoa tarjontaa kun selailin heidän valikoimaansa!

  3. #2463
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Eipä tuota korvaavaa pyörää crocketin tilalle tarvinnut kaukaa etsiä. Trekin uusi checkpoint näyttää täyttävän kaikki speksit.
    Kuitua, lähes maantiepyörän geo, riittävä rengastila ja molemmissa päissä paikat telineille. Lisäksi tuo on vielä komeakin.
    Tuo tulee toimimaan hienosti nopeana rospuuttoajan pyöränä ja tourgin käytössä kesällä.

    http://www.velonews.com/2018/03/bike...el-bike_457653

    Sitten vain stalkkaamaan tarjouksia. Täys hintaisenahan tuota ei osta erkkikään.

  4. #2464
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Kahvan paikkaa tangossa. Joutunee käyttämään teippiä auki, mutta ei ole ainakaan omilla ollut ongelma. Hupun alta löytyy kiristys ruuvi.
    Itse nostaisin vaikka kuvassa jarru onkin painettuna. Lyhentää vähän ohjaamoa ja muuttaa ranteen asentoa.
    Viimeksi kun vaihdoin sarvet niin ajoin monta keikkaa trainerissa ennen kuin laitoin teipit.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Samoin olen omissani tehnyt, teippaus vasta sitten kun kahvat ovat varmasti paikoillaan. Teippauksen jälkeen liikkuvat kovin vähän.

    Olipas Epic-Cyclesillä henkeäsalpaavan hienoa tarjontaa kun selailin heidän valikoimaansa!
    Okei, hyvä tietää.

    Pyörän suhteen nyt odottelen parista eri firmasta vastausta, että onko tuota runkoa Arran blue värissä ja 54cm koossa saatavilla lähiaikoina. Pitänee odotellessa perehtyä vielä lisävaihtoehtoihin jos vaikka vielä löytyis varteenotettava vaihtoehto.

  5. #2465
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Tripsteri vastauksia odotellessa vertailin piruuttani sen jo hylätyn ykkösvaihtoehdon eli Kona Rove NRB DL:n isomman runkokoon (52cm) geometriaa tuohon omaan 54cm kokoiseen Tripsteriin. Konassa vakiostemmi eli +6° ja Tripsterissä 0° 80mm stemmi. Punainen on Kona ja sininen Tripsteri.



    Hyvin samankaltaiselta nuo omaan silmäännäyttäisi. Konastahan on aiemmin katsottu lähinnä 50cm kokoa kun myyjä epäili 52cm koon reachia liian pitkäksi. Tuon kuvan perusteella kuitenkin ei yhtäkkiä tuntuisikaan mahdottomalta tuo Konan 52cm koko. Tuohonkin on vielä kuitenkin vähän tehtävissä esim +10° stemmillä ja 15mm nostavalla riseri tangolla. Tämä siis sillä oletuksella, että alemman kuvalinkin mukainen ajoasento tuntuu lisätestailujen jälkeen kohtuullisen hyvältä.

    Kinesis myyjä (Epic-Cycles) vastasi myös ja sanoi, että tavallisesti emännän mitoilla (169,5cm ja 82cm inseam) he suosittelisivat kokoa pienempää Tripsteristä eli 51cm kokoa.

    Mutta ei tuo ajoasento nyt kovin pahalta näyttänyt siinä kuvassa minkä postasin aiemmin. Niinkuin tekin kuvan perusteella sanoitte.

    Tuossa vielä linkki kuvaan.
    https://aijaa.com/8IXtfX Kuvassa tosiaan 54cm kokoinen Tripsteri.

    Kenties tuon kuvan perusteella voisi sen verran elätellä Konan suhteen toiveita, että olisi perusteltua ajaa Bikeshoppiin 4h suuntaansa kokeilemaan tuota 52cm Konaa ja toki myös 50cm kokoakin?
    santei muokkasi tätä : 31.03.2018 at 22.36 Syy: Fontille tapahtui jotain omituista, pahoitteluni.

  6. #2466
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    santelin olis kannattanut avata ihan oma topikki. Tämä virtuaalipolkeminen geometriasimulaatorissa alkaa saavuttaa aika eeppiset mittasuhteet. Itellä sellainen kokemus, että mikään määrä pähkäilyä ja mittojen katselua ei vie ekalla kerralla kohdilleen muuta kuin tuurilla.

  7. #2467
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    santelin olis kannattanut avata ihan oma topikki. Tämä virtuaalipolkeminen geometriasimulaatorissa alkaa saavuttaa aika eeppiset mittasuhteet. Itellä sellainen kokemus, että mikään määrä pähkäilyä ja mittojen katselua ei vie ekalla kerralla kohdilleen muuta kuin tuurilla.
    Sanoppa, on kyllä virtuaalipolkemista tullut viime päivinä aivan liikaa. :'D Noin 15 omaa postausta sitten totesinkin, että olis pitäny avata oma topikki mut silloin epäilin sen olevan jo myöhäistä kun kuvittelin valinnan olevan selvä. Voisi tietysti harkita sitä omaa topikkia vieläkin ja laittaa aloituspostaukseen koosteena kaikki jo käyty keskustelu.

  8. #2468
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Kinesis myyjä on todennäköisesti hyvin oikeassa. Kooltaan hyvään, sopivaan runkoon saa ajettavuuden miellyttäväksi. Nyt huomio on kiinnittynyt kovin paljon keulan korkeuteen, kun vaakapituus on se jolle ei voi myöhemmin mitään. Se ei saisi olla noilla ajajan mitoilla ainakaan päälle 540 mm kun 74 asteen satulaputki. Kuvassa ei ollut huomautettavaa, mutta vasta ajaessa ajaja liian pituuden huomaa.
    Kinesin myyjän nettisivuilla oli kokosuositus ja siinä suositeltiin runkokokoa 51.
    Kona on hieno pyörä, Kinesis hienopi, väri taitaa olla aina tuo metallin väri?

  9. #2469
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Kinesis myyjä on todennäköisesti hyvin oikeassa. Kooltaan hyvään, sopivaan runkoon saa ajettavuuden miellyttäväksi. Nyt huomio on kiinnittynyt kovin paljon keulan korkeuteen, kun vaakapituus on se jolle ei voi myöhemmin mitään. Se ei saisi olla noilla ajajan mitoilla ainakaan päälle 540 mm kun 74 asteen satulaputki. Kuvassa ei ollut huomautettavaa, mutta vasta ajaessa ajaja liian pituuden huomaa.
    Kinesin myyjän nettisivuilla oli kokosuositus ja siinä suositeltiin runkokokoa 51.
    Kona on hieno pyörä, Kinesis hienopi, väri taitaa olla aina tuo metallin väri?
    Jäin tuijottomaan sitä emäputken pituutta/keulan korkeutta kun ajattelin, että pienemmässä koossa tulee ongelmaksi tuo satulan ja tangon välinen droppi kuten Konassa. Tuntuu emäputken pituus lyhenevän senteillä kun taas vaakaputki milleillä. Samalla satulaputken pituus lyhenee mutta ajoasennon kannalta satulan korkeus pysyy vakiona --> tolppaa enemmän näkyvissä. Näin sitä itse järkeilin. Voin toki olla väärässä. Esimerkiksi Kinesis 51cm ja 54cm kokojen välillä reach lyhenee vain 3 milliä kun taas emäputki lyhenee jopa 2,5 senttiä.

    Vaikutuksia ajettavuuteen en toki osaa spekuloida tätä vähääkään.

    Oot kyllä oikeassa, että ajaessa vasta sen liian pituuden huomaa varsinkin jos kyse ei ole mistään kymmenistä senteistä vaan pienestä hienosäädöstä.

  10. #2470
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Ihan oikein luemme kumpikin mittoja. Omissa valinnoissa olen pyrkinyt välttämään kovin lyhyttä stemmiä, koska se vaikuttaa paljon ajettavuuden laatuun.

    Mittani ovat 174/83 cm ja kilot tuossa 65, pyörän rungon vaakamitta (TTL) 530 mm, satulakulma 74 ja emäputki 130, tämä toimii aivan loistavasti 100 mm stemmillä, joka on optimaalinen tämän kokoiseen. Vielä 90 mm stemmi ei liioin huononna, mutta eipä sen alle liioin. Hyvägeometrinen runko ei ole ihan herkkä ja kuskikin tottuu moneen.

    Suoraan ei minun esimerkkiä voi soveltaa, vaikka en pahakseni pane vaikka sen tekeekin. Mutta kun hakee hyvää, kallistakin vaihtoehtoa, niin parhaaseen tulee valintavaiheessa pyrkiä. Ajettavuus keskeisin tavoite, ulkonäkö merkitsee myös paljon, kun vaimoväelle tulee.

    PS Ajo omallani on hyvin saman tapaista mihin näillä kahdella keskeisimmällä mallillakin on tarkoitus ajaa, täysin kisavapaata matka- retkityyppistä paljon asfaltilla ja talvella 35 mm nastarenkailla, lokarit ja muutoinkin melkoisen varusteltu. Alla vielä Kinesin mitoitus, jossa myös kokosuositus.

    https://www.kinesisbikes.co.uk/Catal...ripster-ATR-V2

  11. #2471
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Äänestän läpi-akseleita, varsinkin levyjarrupyörissä. Katoin tallin katossa roikkuneen 10v vanhan alusen jäykkäperän takakiekkoa jotta tuohan on vinossa?
    Pyörä katolleen, pikalinkku auki ja hahlojen pohjaan painaen kiekkoa sivusuunnassa vääntelin, klonk klonk!

    Ei oo ollut linkku aina riittävän kireellä, korjaus varsin helppo, ohutta peltiä vetopuolella akselin etu ja toisella takapuolelle.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  12. #2472
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    santelin olis kannattanut avata ihan oma topikki. Tämä virtuaalipolkeminen geometriasimulaatorissa alkaa saavuttaa aika eeppiset mittasuhteet. Itellä sellainen kokemus, että mikään määrä pähkäilyä ja mittojen katselua ei vie ekalla kerralla kohdilleen muuta kuin tuurilla.
    Kaikki hyvin totta. Eiköhän tämä saada vedetyksi loppuun kuitenin täällä, tiedä vaikka yleisempääkin etua tällä saataisiin.
    Pitkään mietin minäkin täydellistä pyörää, noin niinkuin täydellistä ajolleen, omissa ajatuksissa pääasiassa, sitten peesasin arctic bikeria, kun mitat kuskeilla samat, pyörä sopii kuin räätälin tekemä puku.

  13. #2473
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Ehkä tästä joku muukin voi oppia geometrioista ja erilaisista säätömahdollisuuksista. Jos ei, niin ainakin minä opin.

    Testailtiin taas ajoasentoa vähän lisää tuon oman Tripsterini avulla. Yritin simuloida Konan 50cm runkokoon satula ja tangon välistä droppia säätämällä dropin silmämääräisesti samanlaiseksi. Tuollainen droppi on kyllä vaimolle aivan mahdoton. Niska ei taivu riittävästi, että ajaessa näkisi eteenpäin ja muutenkin tuntui epämukavalta. Joten johtopäätöksenä, että kyllä satulan ja tangon pitää olla ainakin lähes samalla tasolla. 51cm Tripsteri on vain 3mm lyhyempi reachiltaan, mutta emäputki on 25mm matalampi joten epäilen, että tuossa 51cm koossa voisi tulla sama ongelma vastaan, että satulan ja tangon droppia on liikaa.

    Lisäksi huomattiin, että tuo oma 54cm Tripsteri on kuitenkin vaimolle pikkuisen hieman liian pitkä. Kyynärvarret menee lukkoon kun kädet on hupuilla. Senttikin taakse päin niin alkaa olla jo hyvä. Uskoisin, että erilaisella stemmillä ja/tai tangolla sekä kahvojen paikkaa säätämällä tuosta voisi saada hyvän.
    Luultavasti käymme nyt kuitenkin kokeilemassa tuota 52cm Konaa paikanpäällä. Jos vaikuttaa mahdottomalta niin saa sitten Konan vihdoin pudottaa kokonaan vaihtoehdoista pois.

    Eiköhän tämä asia pian saada päätökseen.

  14. #2474
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Ei sillä dropilla ole oikeasti kamalaa merkitystä, varsinkaan alussa. Ei pyörää ajeta noin, mitä tuossa kuvassa yllä. Kädet ei ole suorana lukossa, vaan kulmassa halutun asennon mukaan. Eli vaikka hieroo sitä geometriaa millilleen kohdilleen, niin omalla istuma-asennolla ja yläkropan asennolla se todellinen ajoasento muuttuu kymmenillä senteillä.

  15. #2475
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ei sillä dropilla ole oikeasti kamalaa merkitystä, varsinkaan alussa. Ei pyörää ajeta noin, mitä tuossa kuvassa yllä. Kädet ei ole suorana lukossa, vaan kulmassa halutun asennon mukaan. Eli vaikka hieroo sitä geometriaa millilleen kohdilleen, niin omalla istuma-asennolla ja yläkropan asennolla se todellinen ajoasento muuttuu kymmenillä senteillä.
    Tarkoitat varmaan noin niinkuin yleisesti? Tässähän tapauksessa oli tulevalla kuskilla hieman hartia/niskaseudun ongelmia joten niska on normaalia jäykempi.

    Muuten olen kanssasi samaa mieltä, että oikeasti ajamallahan asia selviäisi paremmin. Hetkenpäästä jo luulisi tien olevien sulat niin voisi siihen asti odotella, että pääsisi edes muutaman kilometrin testilenkille.
    Tuota en osannutkaan ajatella, että todellinen ajoasento saattaa noinkin reilusti muuttua istuma- ja yläkropan asentoa muuttamalla.

  16. #2476
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    No ehkä ei nyt kymmenillä senteillä pituussuunnassa, siinähän tippuisi jo satulasta Mutta tosiaan, paljon se asento voi muuttua ja pitääkin muuttua jatkuvasti. Kun sillä pyörällä vaan ajaa, niin yhtäkkiä huomaakin niskan taipuvan ja painon poistuvan käsiltä kokonaan.

  17. #2477
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No ehkä ei nyt kymmenillä senteillä pituussuunnassa, siinähän tippuisi jo satulasta Mutta tosiaan, paljon se asento voi muuttua ja pitääkin muuttua jatkuvasti. Kun sillä pyörällä vaan ajaa, niin yhtäkkiä huomaakin niskan taipuvan ja painon poistuvan käsiltä kokonaan.
    Joo. No jokatapauksessa selkeästi kannattaa edes pieni testilenkki tehdä heti kun kelit antaa myöden ajaa ilman nastoja, ellei asia ole ennen sitä jollain tapaa ratkennut.

  18. #2478
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    Joo. No jokatapauksessa selkeästi kannattaa edes pieni testilenkki tehdä heti kun kelit antaa myöden ajaa ilman nastoja, ellei asia ole ennen sitä jollain tapaa ratkennut.
    Enpähän tiedä. Jos ensimmäistä kertaa ajetaan kippurasarvisella, niin silloin valitaan mahdollisimman lyhyt ja pysty ajoasento ja se tuntuu just parhaalta. Jos vaikka minä saisi valita itse kitaran, millä olisi alkuun helpointa soittaa, niin ottaisin siihen vain kaksi kieltä.

  19. #2479
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Enpähän tiedä. Jos ensimmäistä kertaa ajetaan kippurasarvisella, niin silloin valitaan mahdollisimman lyhyt ja pysty ajoasento ja se tuntuu just parhaalta. Jos vaikka minä saisi valita itse kitaran, millä olisi alkuun helpointa soittaa, niin ottaisin siihen vain kaksi kieltä.
    Tuokin on kyllä totta. Ekan pyörän kanssa varmaan vähän tuuristakin kiinni, että onko pyörä enää 2000 kilometrin jälkeenkin sopivan tuntuinen.

  20. #2480
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    Tuokin on kyllä totta. Ekan pyörän kanssa varmaan vähän tuuristakin kiinni, että onko pyörä enää 2000 kilometrin jälkeenkin sopivan tuntuinen.
    En tiedä. Itse valkkasin ekan pyörän pelkästään competive cyclistin laskurin mukaan ja pyörä on edelleen juuri käypäinen geoltaan. Stemmi tietenkin vaihtunut pidempään. Jos olisin valinnut pyörää pelkästään koeajon perusteella, niin metsään oltaisiin menty ja kauas. Onneksi olen niin laiska, etten jaksanut kauppoihin lähteä.

  21. #2481
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    Tarkoitat varmaan noin niinkuin yleisesti? Tässähän tapauksessa oli tulevalla kuskilla hieman hartia/niskaseudun ongelmia joten niska on normaalia jäykempi.

    Muuten olen kanssasi samaa mieltä, että oikeasti ajamallahan asia selviäisi paremmin. Hetkenpäästä jo luulisi tien olevien sulat niin voisi siihen asti odotella, että pääsisi edes muutaman kilometrin testilenkille.
    Tuota en osannutkaan ajatella, että todellinen ajoasento saattaa noinkin reilusti muuttua istuma- ja yläkropan asentoa muuttamalla.
    Maantiepyörän ajoasennon perusta tehdään keskivartalon lihaksilla. Kun tämä on kunnossa niin yläkroppaa on helppo ojentaa eteenpäin painon karkaamatta silti liikaa käsille. Käsillä ei tulisi juurikaan nojata ohjaustankoon.
    Jos keskivartalosta löytyy tarpeeksi pitoa, niin pelkästään käsivarsia, olkapäistä lähtien ojentaen voi käsien paikkaa tangolla muuttaa muuttaa senttitolkulla.

    Omassakin maantiepyörässä tuntuu, että talven aikana pyörän seistessä joku on siirtänyt rattia kauemmaksi...

    Uutta pyörää kun kokeilee niin keskikroppaan rutistusta, napa vatsalihaksilla selkärankaan kiinni ja olkapäät alas pois korvista.

  22. #2482
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    107
    Nyt gg-pyörät klondikseen ja messiin -> https://helcx.com/2018/03/22/breakaw...ind-28-4-2018/

  23. #2483
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Maantiepyörän ajoasennon perusta tehdään keskivartalon lihaksilla. Kun tämä on kunnossa niin yläkroppaa on helppo ojentaa eteenpäin painon karkaamatta silti liikaa käsille. Käsillä ei tulisi juurikaan nojata ohjaustankoon.
    Jos keskivartalosta löytyy tarpeeksi pitoa, niin pelkästään käsivarsia, olkapäistä lähtien ojentaen voi käsien paikkaa tangolla muuttaa muuttaa senttitolkulla.

    Omassakin maantiepyörässä tuntuu, että talven aikana pyörän seistessä joku on siirtänyt rattia kauemmaksi...
    Tämä oli se mitä hain, en vaan osannut taaskaan selittää. Satulassa voi liikkua ja käsillä pitää kiinni melkein mistä kohtaa tahaansa. Siltikin se yläkroppa pysyy paikallaan. Pidemmässä asennossa on muuten se iso etu, että luonnollisia käsien paikkoja tulee paljon enemmän. Yläotteelta ajokin on tukevan tuntuista, toisinkin lyhyen ohjaamon kanssa.

    Eli pari senttiä suosituksia lyhempi stemmi alkuun ja vaikkapa 5cm droppia. Sen jälkeen vain paljon ajoa ja säätöä kun siltä tuntuu.

  24. #2484
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    144
    Kuinka merkitykselliset läpiakselit on hydraulisten levyjen kanssa?
    Kannattaako läpiakseleista maksaa lisää vai ajaako pikalinkut saman asian?

    Hybridi hydraulisilla levyillä ja pikalinkuilla on kyllä pelannut mutta cyclon keulan kiristys on pikalinkuilla aika tarkkaa levyjen säädön kanssa. Hybridi on tosin alu-keulalla ja cyclo hiilikuidulla.

  25. #2485
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jomppanen Katso viesti
    Kuinka merkitykselliset läpiakselit on hydraulisten levyjen kanssa?
    Kannattaako läpiakseleista maksaa lisää vai ajaako pikalinkut saman asian?....
    Etkö ole lukenut tätä topiccia viime aikoina? Toisten mielestä ehdottomat ja toisille taas ei merkitystä. Mutta voidaanhan tästäkin uusi vääntö aloittaa. Santeikin taisi päästä jonkinlaiseen (väli)ratkaisuun.

    Jos löytää kivan rungon tai fillarin ostaa sen akseleista välittämättä. Jos ne läpiakselit siinä ovat ei niistä haittaakaan ole.

    Laatukiekkoja hankkiessa kannattaa taas varmistaa, että navat ovat konvertoitavissa muillekin akselityypeille.


  26. #2486
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    123
    ^^hydraulisilla jarruilla pikalinkut toimii ihan hyvin. Työmatkacyclossa on sellaiset ja kahdet kiekot, joita tuli vaihdeltua paljon. Jarrumännät voi työntää aina työntää takaisin kiekkoa vaihtaessa ja sitten parilla pumppauksella ne taas asettuvat paikalleen. Taloudessa on myös kaksi pyörää läpiakseleilla ja niiden etu olisi nähdäkseni näissä mekaanisissa levyjarruissa, joiden säätäminen onkin hieman vaikeampaa

  27. #2487
    Liikenisiköhän ajatuksia ja mielipiteitä minun vaiheiluun uuden pyörän valinnassa? Haaveena olisi korvata vanha cyclocrossi (ehkä 2009 vm. Specialized Tricross Sport), jollain vähän monipuolisemmalla ja modernimmalla kapineella. Käyttö on ympärivuotista työmatkapyöräilyä, lenkkiajoa sekä soralla että asfaltilla ja jotain pienimuotoista retkeilyä. Paksuhkot kumit kiinnostaisivat. Jollain sumealla logiikalla seuraavat ovat toistaiseksi herättäneet mielenkiintoa:
    -Kona Sutra Ltd
    -Surly Midnight Special
    -Kona Rovesta joku malli
    -Pelago Stavangerin 2018 vuosimalli
    -Salsa Journeyman


    Vanhassa pyörässä olen käyttänyt Gilles Berthoudin tankolaukkua sitä varten kaverin tekemällä etutarakalla. Olen ollut ratkaisuun tosi tyytyväinen ja seuraavaan ottaisin mielelläni samanlaisen. Lokarit tulisi myös.


    Kaikki näkökulmat näiden osalta tai muista vaihtoehdoista ovat tervetulleita!

  28. #2488
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.612
    Eihän tossa vaihtamalla valtavasti monipuolisempaa saa, mutta varmaan paremman. Journeymanissa ei kyllä osien puolesta kovin hyvää päivitystä saisi ja vannejarrutkin vaihtuisivat vain huonoihin levyjarruihin.

    muita vaihtoehtoja ehkä:
    Salsa Vaya
    All-City Space Horse Disc ja Gorilla Monsoon
    Specialized Sequoia ja Awol
    Genesis Croix-de-fer

  29. #2489
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    Minulla on suunnilleen yhtä vanha Tricross Comp (Ultegra/105/FSA osilla). Joskus olen miettinyt sen päivittämistä, mutta en tiedä miten siitä monipuolisemmaksi pääsee? Modernimmaksi varmasti pääsee.

    Olen ajanut ympäri vuoden työmatkaa, lenkkiä, hinannut lasten peräkärryä jne. Siihen saa hyvin telineitä ja lokasuojia kiinni, renkaat tai kiekot vaihtamalla pärjää maantielläkin. Painoa on silloin alle 10 kiloa. Olen ajanut Tricrossilla jokusen kuntoajon, Tour de Helsingin, Giro d'Espoossa ja mitä näitä nyt on, kerran Vätternrundaninkin. Jotkut ovat kai sillä retkeilleetkin, mutta ehkä hiilikuituhaarukka ei ole täydellinen ratkaisu kuorman kanssa?.

    Levyjarrut olisi ainoa syy minulla päivitykseen. Talvella kärryn kanssa olisi hyvä olla paremmat jarrut. Niin ja tietysti uusi pyörä olisi kiva muuten vain, mutta aika samanlaiseen päätyisin nytkin. En ottaisi varta vasten paksumpia kumeja (30-40 mm on hyvä).
    Pyöräily on kivaa!

  30. #2490
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    ^ Jos nykyiset vannejarrut on cantit, niin ne paranee huomattavasti, kun vaihtaa jarrut mini-v-jarruiksi ja välttää kiekkoja, joissa on ihan hinnat alkaen -tyyppiset vanteet. Vannejarruissa on paljon hyviä puolia, joita kovin moni ei nykyään enää edes muista. Minä en vaihtaisi toimivaa fillaria vain sen vuoksi, että saisin levyjarrut. Mutta minä olenkin minä
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •