Salsan runkosettiä sais nyt kohtuuhintaan https://www.merlincycles.com/salsa-d...me-108339.html. 1K€ olisin ehkä tilannutkin jo, mutta toisaalta on kyllä aika no go tuo joustomäärä ja pitkähkö takahaarukka. Vaikka 120mm keulan laittasinkin eli 9.8 Stachen romut siis. Stacheenkin odottelee kesäkelejä 140mm ilmaruoto. Helpompi verrata kesä olosuheissa vanhaan, kun nyt suht sileillä lumipoluilla. L on taas Stachen L pienempi ja XL on seattube liian pitkä minulle, eli olkoon rahat säästöön vaikka täpäri kuume lähentelee 38.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Onhan nuo tosiaan Salsan ”ergono-geo-metriat vähän outoja, itsekkin tarvii xl rungon jossa ois lyhempi seat-tube ja paaaljon korkeempi stack
Trekilläkin yleensä aika matalat etupäät, paitsi stacessa.
Mutta hyviä tarjouksia tuolla muuten.
Varmaan alurunko on edullisempi, ainakin alkuvaiheessa. Mutta jos edes suurinpiirtein oikein muistan Fillari-lehden kommenttia Stache 9:ä käsittelevässä jutussa niin oli jotenkin:"melkein neljätuhatta euroa on paljon alurunkoisesta jäykkäperästä". Jotenka ei ehkä ihan edullinen uusi plustäpäri välttämättä ole. (toivottavasti olen väärässä, mutta tekisi melkein mieli heittää että ei tullessaan kovin paljon halvempi ole kuin Polen Machinen karvalakkimalli)
Mutta ainahan uudet mallit maksaa, ja hinta laskee uutuuden viehätyksen haihduttua.
Emäputket on ainakin lyhyitä carbon Stachessa L 10cm ja XL 11 cm. 29+ 120mm keulan ac on jo aika pitkä ja taitaa keskiö olla olevinaan paperilla matala, mutta ei käytännössä. Näistä lie korkeus johtuu. Minua ei ainalaan 120mm keulalla vielä haitta ja 20mm rise stongalla, mutta en ajakkaan pää edellä paitsi tänään taas, kun lähtö tuli noilla sirkkeleillä läskin jälkeen. 2.25" Spikerit oli alla ja +tkaan ei oli pelastanut.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Samaa mieltä tosta emäputken lyhyydestä. Voisi olla pidempikin tai edes vähän pidempi ruotoputki ja vähän lisää spacereita, kun itse tykkään vähän korkeammasta ohjaamosta. Mutta onhan sitä riserstongalla ollut helppo nostaa.
Yhdessä kuvassa joka netissä osui silmiin, oli takasvingin nivel tuotu keskiön etupuolelle. Mielenkiintoinen ratkaisu. Varmaan siihen on hyvät syynsä. Ja hinta oli samalla sivulla 3499€. Joten ei nyt mikään paha ylihinta.
Mitäs edullisemman pään aluvanteita porukka käyttää näissä 29+:ssa?
Race Face ARC 35 vaneelle rengassuositus on 48-68 mm ja ARC 45:lle 57-76 mm.
Tuntuisi aika hurjalle vetää joku Schwalbe G-one 2.35":a eli 60 mm leveänä jollekkin 45 mm vanteelle ja toisaalta paljonko 3" sitten muljuisi 100 g kevyemmällä 35 mm vanteella? Vähä päässyt lihoamaan tämä gravelgrinderi-/retkifilariprojekti tässä kevään korvalla.![]()
35mm kehän sisäleveys on paras allrounderi varsinkin jos meinaa tubelessina ajella.35mm alukehistä tsekkaisin myös RF:n lisäksi Velocityn,WTB sekä Spankyn nitiä on näkynyt alennushintaan tarjolla nettikaupoissa.Tuohon muljuamiseen löytyykin useita lisäsyitä vanteen leveyden lisäksi kuten varmaan tiedätkin joten G-Onesta en osaa sanoa mitään.Luulis markkinoilla olevan rengas tarjontaa rullaavuuta haluaville.
Just kaivoin syksyn jäljiltä Stachen rungon varastosta ja bygasin siitä sinkulan kelvirullailuihin,Nyt kun kaikki muut fillarit L kokoisia niin m kokoinen 17.5" Stache tuntui pitkästä aikaa aivan liian snadilta.
Tässä vielä venailen että uusi Parkin TS4 rihtauspukki saapuisi kotiovelle,pääsis tarkistamaan kaikki omat keikkosetit tulevaa kautta varten.
-160mm joustava
-29"
-3" renkaalle tila
Onkohan muita kuin Pole Machine?
Viime viikolla veivasin just 2.25" Icespikerit 41mm sisäleveille vanteille. Toimiva ei optimi, kunhan ei kivikkoon tarvi mennä. Kuvio selkeästi kapempi, kuin runko. Olikohan joitan vähän alle 65mm runko. Eli nuo 2.6" vois vielä toimia kesä käytössäkin. Oikeille 3" en ainakaan kaipaa yhtään leveämpiä vanteita. Renkaan muoto on optimi.
Tuo I35mm on varmaan hyvä kompromissi, jos mielii kaposampia kumejakin ajaa. Salsan Deadwoodin testejä taannoin lueskelin ja siinä valiteltiin kapeita vanteita oli 35mm/3". Nythän siinä onkin tehtaalta tullessaan 2.6 Maxxiset ja keula pidempi joustonen ei +versio.
CRC 45mm 28 reikäsiä halvalla http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod152721
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Kiitos zipo ja Antza. 35 mm olisi siis hyvä. Maxxis Minion 3":lle valmistaja näyttää suosittelevan 30 - 40 mm sisäleveetä vannetta, joten sama 35 mm on haarukan keskellä siinäkin.
Polen sivuilla mainitaan edelleen 29":lle 2.8" kumi ja 27.5":lle 3" kumi. https://polebicycles.com/machine/
Niin suosituksena, toisaalla teksteissä sanotaan kolmetuumaisen mahtuvan. Lisäksi Pole on vastannut kyselyyni että 29x3 mahtuu.
Löyty kuva Schwalbe G-One:sta 50 mm vanteella ja tyyppi kirjoittaa, että toimii hyvin. Eli saa plussapyörästäkin maantieversion helpolla.
![]()
Tuota juttua on tullut luettuakin joskus ja en epäile yhtään toimivuutta. Onhan nuo paljon pulleammat, kuin 2.25 Ice spikerit. Kerran meinasin jo tilatakkin nuo gummit, mutta en oikein käyttöä keksinyt nyt sitä voisi ollakkin, kun käsi on arkana maapalloon tutustumisesta ja maantiepyörä ei jotenkin nappaa vaikka sekin löytyy.
G-onesta näköjään tullut allround versio missä pikkasen ruovimpi nappula. 29" tosin vain 2.25" koossa. 27.5" löytyy + 2.8".
![]()
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Itse käytän 2,25-2,35” renkaat 50mm vanteella ja se on optimi minulle. Erityisesti 2,25” ISP on optimaalisempi 50mm vanteella, kuin kapeammalla. Kivikkoa ei tarvitse varoa yhtään, voi mennä vaikka Kaupin rantapolulle kesällä, pyörän runko, kammet ja takavaihtaja siinä kärsivät enemmän, kuin renkaat tai vanteet.![]()
Kokeilin kerran Rampage 29x2.35" 50 mm vanteilla. Ei kyllä ollut täysosuma. Kovalla alustalla ei rullannut yhtään kun koko kuvio otti kiinni alustaan. Olisi varmasti ihan jees 35 mm vanteella.
Skickat från min SM-A510F via Tapatalk
www.yetirides.com
www.instagram.com/yetinylund
Mike Curiak ei ainakaan ole lämmennyt uuteen pitkään ja matalaan geometriaan: http://lacemine29.blogspot.fi/2018/0...igm-shift.html
Skickat från min SM-A510F via Tapatalk
www.yetirides.com
www.instagram.com/yetinylund
Ei kiinnosta täpärit meikäläistä,Ovatten aivan tarpeettomia kun etujoustolla varustettu riittää omiin ajoihin,räädimmin ei uskalla/osaa/jaksa vaikka olisi DH pöörä käytössä.
Long,low and slack hardtail taas kiinnostaa kovastikin ...
Jepulis jee-> Pinkbike tesmaillut täpäri Stässii->www.pinkbike.com/news/trek-full-stache-first-ride.html:
Btw,Fillareissa saisi olla iscg tai kampisetissä bashille optio kun kuitenkin jossain vaiheessa kämmää.
Specsejä ja kauppojen sivuillekkin alkaa ilmaantua.
https://www.12gobiking.nl/trek-full-stache-8-29-2019
http://www.fietsenlenaerts.be/produc...full-stache-8/
Seuraava seat tuben seutu, kun ratkeaa tiedänkin minkä rungon rekki saa lähetellä takuuseen.
Antza44 muokkasi tätä : 05.04.2018 at 16.22
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
On kyllä kinnostava pyörä. Heti ei vaan ole rahaa siihen.
Skickat från min E5603 via Tapatalk
www.yetirides.com
www.instagram.com/yetinylund
Varsinkin Poleen verrattuna, jos rahallisesti aattelee saa koko pyörän runkosetin hinnalla. Veikkaan, että todellisuudessa peräpää on Stachessa tiloiltaan tilavampi, kuin Machine. Ei sillä ettei Machine olisi myös kiinnostava, mutta hinta on kyllä aika överi ja laittaa miettimään mitä muita vaihtoehtoja sillä saa.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Samaa mieltä. Toki on aika erityyppisistä pyöristä kyse. Pole olisi varmasti kiva esim. Åren Bikeparkissa, kun Stache on enemmän lähimetsän pyörä ja Pinkbiken testajossakin sanottiin että se oli turhan löysä vauhdikkaaseen alamäkiajoon. Tuskin huomaisin sen asian itse.
www.yetirides.com
www.instagram.com/yetinylund
Löytynee jo Trekin Suomi sivuiltakin. https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/p...reenvisibility
Mutta miksi ne ISCG tabit puuttuu!!!
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Kyllä. Omakin huomio kiinnittyi Machineen pitkälti sen vuoksi kun se nyt oli ainoa ajateltavissa oleva 29+, kun Deadwoodin 90mm joustot ja geo pudotti sen pois.
Mutta Machinessa on ainakin omiin ajeluihin, tai ehkä paremminkin kuljeskeluihin nähden varmaan 50% liikaa ominaisuuksia, ja melkein saman verran liikaa hintaa. Jos vaikka olisi kova Bikepark-kuski niin silloin olisi ihan toinen juttu.
Jotenka mielenkiintoinenhan uusi täpäriStache on.
Kirjanmerkit