GiantHephaFillariElectrobike
Näyttää tulokset 1 - 15 / 15

Aihe: Pyöräteline takaluukkuun

Pyöräteline takaluukkuun

Autostani ei löydy peräkoukkua, eikä kattotelinetta ja pyörää pitäisi silti päästä kuskaamaan. Onko kenelläkään kokemuksia takaluukkuun kiinnitettävästä telineestä?

Jonkinsortin takakontti kuitenkin löytynee? Sen etuja tuommoseen b-rapputelineeseen verrattuna:

a) ei maksa mitään
    b) pyörä pysyy puhtaana (tosin auto paskaantuu jos on paskanen pyörä)
    c) ei naarmuta maalipintoja autosta
    d) pyörän uskaltaa jättää autoon paremmin jos lähtee itte jonnekin
    e) joo, varmaan joillakin tai monillakin on kokemuksia. Mulla ei joten ajattelin lähestyä asiaa tällä turhanpäiväisellä maililla.

Ei ole kokemusta, vaikka saisihan tuon epäkäytännöllisesti takaluukkuunkin kiinni. Mulla on vetokoukku, mutta kattotelineitä ei ihan heti tule. Kuskaan pyörää välillä auton sisällä, jos olen yksin liikenteessä. Katolle se kuitenkin menee päiväreissujen ajaksi, mutta ilman kattotelineitä. Tarvitsen vain pullon vettä, käsipyyheliinan ja pyörä on muutamassa minuutissa katolla Seasucker Talonilla, jossa imukupit pumpataan vakuumiin. Eturenkaan laitan suojapussissa auton sisälle. Käytän itse läpiakseli-versiota. Tietyissä pyörä-auto-kombinaatioissa täytyy vaan kampi muistaa laittaa nipparilla kiinni chainstayhin, ettei tule vahinkoja..
    https://www.youtube.com/watch?v=mBZN1Snhtvs
    Aivan pirun kätevä laite. Ja aivan sama ostatko läpiakseliversion vai QR-version, tuolta saat suoraan Seasuckeriin käypäiset akseli-kiinnikkeet
    https://www.merlincycles.com/delta-b...ch-103368.html

Plussat:
    - nopein mahdollinen teline asentaa ja irrottaa
    - ei vie tilaa, kulkee mukana reissulle vaikka vuokra-autoon
    - ei tarvitse pumppailla asennuksen jälkeen, pysyy vakuumissa 12 h reissutkin
    - yksi varaimukuppi ja huoltosilikoni mukana

Miinus:
    - pyörät ei lukossa, irroitus helppo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuutikki Katso viesti
    Autostani ei löydy peräkoukkua, eikä kattotelinetta ja pyörää pitäisi silti päästä kuskaamaan. Onko kenelläkään kokemuksia takaluukkuun kiinnitettävästä telineestä?
    Jos ei ole kattotelinettä, niin miksi ratkaisu olisi takaluukkuteline? Miksei kattoteline?

Vastaan nyt avartaakseni näkemystä. Minun autooni ei kattotelinettä tule, kun ajan n. 50 tkm vuodessa. Kulutus ja äänitaso nousee kattotelineen myötä. Kattoteline on myös ilman kattokiskoja aikas inhottava asennettava ja ei käy ihan minuutissa. Kattoteline on myös säilytettävänä yksi riesa muiden säilytettävien joukossa.
    golfer muokkasi tätä : 23.03.2018 at 08.50

On kokemusta. VesaP:n heitot osuivat nappiin, tai niistä on luettavissa kokemukset

On kokemusta. Useimmiten heitän pyörän mielummin takaluukkuun, kuin että alkaisin säätää telineen kanssa. Se vaatii kuitenkin mielellään puhtaan auton sekä aikaa ja mielenkiintoa asentaa se helvetinperkele.
    Where there's a will there's a way

Kattotelinettä ei voi laittaa kun ”kattokiskoja” ei ole. Takaluukkuun sisälle pyörä ei mahdu edes eturengas irrotettuna ja pyöriäkin pitäisi mahtua kaksi, eikä kyllä muutoinkaan innosta rapasta pyörää auton sisälle tuoda.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuutikki Katso viesti
    Kattotelinettä ei voi laittaa kun ”kattokiskoja” ei ole.
    Kattotelineen saa myös kattokiskottomaan autoon. Kerro mikä auto on kyseessä niin yhteisö etsii sulle palikat.

Avoautoon ei onnistu.

Golf eli pienen pieni auto

Mulla on golfissa tommonen https://www.thule.com/fi-fi/fi/bike-...way-2-_-991001 jonkun verran jälkiä jäänyt peltiin, kun en jaksanut laittaa mitään suojia ton alemman kumityynyn alle. Muuten on kyllä toiminut.

Saa Golffiinki taakkatelineen, esim Motonetistä tai käytettynäkin edukkaasti jostain voi tuurilla löytyä, vuosimallin mukaan

Kun irrottaa myös takarenkaan ja laskee tai irrottaa satulan, golfiin menee etupenkkiläisten lisäksi kaksi pyörää. Farkkugolfiin mahtuu yksi pyörä ilman renkaita edes takapenkkiä kaatamatta.
    Ja itse kysymykseen vastaus on että ei ole kokemusta takakonttitelineestä.

Kurakelejä varten mulla on pari isoa tyyliin 2x1,5 m kokoista suojamuovia. Tuli aikanaan jonkun sängyn suojamuovina. Yksi sellainen pohjalle ja jos kaksi pyörää, niin toista voi käyttää fillareiden välissä suojaamassa naarmuilta.

tempokisu Guest
    Isomazdaan menee kolme kilpuria, hätätilassa neljä. Takakoukkuun laitettavan telineen kanssa sitten viisi. Pikkumazda on kuljettanut kans neljää kilpuria, sen takatelineen kanssa. Etupenkeillä kaksi fillarikuskia, toinen meistä siis myös autokuski. Pari isoa vaatekassia ja eväskylmälaukku siellä jossain sitten, sekä kypärät.Yleensä meillä oli jo kisavermeet valmiiksi puettu niin vaatekassit ei ollu kovin isot. Filttejä fillareitten välissä, ja joskus pyyheetkin meni sinne suojapehmukkeeksi.

Minulla on tämä https://www.thule.com/fi-fi/fi/bike-...way-3-_-968001 ja ihan hyvin on toiminut. Ja ei ole jättänyt jälkiä kun olen laittanut kiveniskemämuovia kiinnitysten kohdalle. Tuohon ilkeää laittaa hyvinkin likaiset pyörät joita ei mielellään laita sisätiloihin. Kiinnitys käy ensimmäisen kerran jälkeen aika nopeasti mutta vie tämäkin säilytyksessä oman tilansa.

Samanlaisia aiheita

1. Hyvä pyöräteline?
    By PekkaL in forum Varusteet
    Vastaukset: 26
    Viimeinen viesti: 15.05.2025, 11.04
  2. Minkälainen pyöräteline auton katolle?
    By Rengas in forum Varusteet
    Vastaukset: 55
    Viimeinen viesti: 03.05.2017, 10.25
  3. Pyöräteline sisäkäyttöön
    By popomatic in forum Varusteet
    Vastaukset: 59
    Viimeinen viesti: 20.04.2015, 16.23
  4. Pyöräteline massoille?
    By ahma in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 14
    Viimeinen viesti: 07.06.2014, 23.26

Aiheen tagit