Alkujaan tämän lähetti
Laroute
Kokeileppas tuohon vielä ISM Time Trial satulaa, niin ei paikat puudu. Itse hommasin maantiepyörääni sen ja nyt olen reilun paritonnia tämän vuoden aikana sillä ajanut ja ei ole enää paluuta perinteiseen satulaan, joita minulla on hyllyt väärällään. Olen suhtautunut ISM satuloihin vuosia naureskellen (yli 40 v pyöräilyä maantiepyörillä). Uhrasin kuukauden satulan ymmärtämiseen, jota se todellakin vaatii, koska "UCI Tail Trick". Pallit lepää matalimmassakin asennossa ilmassa ja istuinluut nautiskelee. Siemenjohdin kiittelee ja ajoasento vaatii vieläkin matalampaa ajoasentoa.
Näinkin vanhan liiton miehenä kiinnitin huomiota tuohon ohjaustangon "markettimaiseen" asentoon, joka tuntuu olevan trendikästä. Eli, tangon alaoasat sojottaa alaspäin. Tuollaista ei yleensä näe, mitä kovempaa (ammattimaisemmin) ajetaan. Se on varmaankin sinulle hyvä, mutta keskimääräisesti ajatellen vahvasti alaotteella ajaessa epämukava. Oletko kokeillut vaakataso asentoa, se tuo monille tuolla tangolla myös yläotteelta useampia vaihtoehtoja. Tämä on ainoastaan oma mielipiteeni ja todennäköisesti virheellinen sinulle.
Jos kääntäisit ohjaustankoa kuvan suunnassa vasemmalle, eli myötäpäivään, saisit tangon alaosaa n. 3 senttiä taaksepäin ja siten leppoisamman asennon alaotteelta ajaessa. Kuvan mittasuhteista nähtynä olet kurottavassa asennossa ja mahdollisesti epämukavassa asennossa alaotteella ajettaessa pidempiä siivuja. Otathan huomioon humalatilani kommentoinnissa!
Kirjanmerkit