HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 11 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 21 61 111 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

Niinhän sitä luulisi mutta koskaan ei pidä väheksyä henkisiä watteja

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Niinhän sitä luulisi mutta koskaan ei pidä väheksyä henkisiä watteja
    Joo ei. Mutta eipä taida monikaan tehdastekoinen leveä lokari tulla riittävän eteen, jotta se vähentäisi ilmanvastusta.
    Jos se tosiaan loppuu ennen klo12 ja on vielä irti renkaasta, niin silloin vastus taitaa kyllä kasvaa.

Jotenkin näinhän ne yleensä ovat.

Ilo katsella noin tiukassa lihassa olevaa ajopeliä, ei lokarit pilaa vaikutelmaa, henkiset watit kunnossa, 5/5.

Tällä ketjulla onkin ollut hiljaista. No, kevät tulee ja kävin eilen iBikessä katsomassa WTB-tarjontaa tällä sektorilla. Merkistä on ollut puhetta täälläkin, mutta nyt kaipailisin hieman lisäneuvoja/kokemuksia/ajatuksia kolmen eri vaihtoehdon välitä.

1. Riddler 37c
    2. Riddler 45c
    3. Nano 40c

Kaksi jälkimmäistä mahtuvat mitä luultavimmin vain toiseen gg-tyyppisen kulkupeliini, joten siksi ykkösvaihtoehto on ykkösvaihtoehto. Siksi kysynkin, miten mahtavat Riddlerit ja Nanot sopia meikäläiseen, pääsääntöisesti hiekkateillä tapahtuvaan ajeluun. Toisinaan kiinnostaa mennä myös ihan metsäpolkujen puolelle. Nyt kakkoskiekoissa alla SK Gravelkingit a la 38 mm ja ykkösissä WTBn Exposuret a la 30 mm, eli jotain muuta nyt.

Eli isompaa rengasta ja parempaa pitoa tarjoavaa tubeless-vaihtoehtoa etsin vielä sillä lisäyksellä, että sepelikauden alkajaisiksi ei toimiva pistosuojauskaan ole haitaksi.

Mulla on ollut Riddler 37c takana ja 45c edessä tubelessina. Ei valittamista, rullaa kivasti asfaltilla ja tuntuu luottamusta herättävältä vähän raisummassakin menossa. Eivät ole ihan niin nopeat ja mukavat kuin Voyager hyperit mitkä oli noita ennen mutta ei jää kauaksi. Ensi kaudeksi laitan 37c:n myös eteen antamaan vähän lisää varvastilaa.

Tohon Isä Nitron listaan mahtuu vielä väliin Resolute 42 millisenä, eli jos Riddler on vähän liian tukeva ja Nano vähän liian matalakuvioinen niin Resolute saattaisi olla passeli.
    Kokoonsa nähden nämä kaikki ovat tosin aika kepeitä renkaita, joten parhaimmilaan nämä taitavat olla harrasteajossa sorateillä. Ainakaan Resoluten kohdalle ei mielestäni ole ollut mainintaan mistään kovin tukevasta pistosuokausesta, jonka takia ajan itse sepelikelit muilla renkailla.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Kiitti vastauksista. Harrasteajelu sorateillä ensisijaisesti mielessä, mutta eihän sitä asfalttiakaan voi välttää. Yksistään WTBllä on niin paljon tarjontaa tällä sektorilla, että ei tahdo perässä pysyä.

Jos sopii yksityisasioita tiedustella, niin millä Kalle H ajelet sepelikauden?

37-millisestä Riddleristä kannattaa huomioida, että se on profiililtaan tosi matala. Jopa jotkut 33-milliset krossirenkaat on korkeampia. Lisäksi noi WTB tubeless ready -runkoiset renkaat on aika paksukylkisiä, jonka seurauksena mun kokemus Riddleristä on se, että ei ollut mun makuun. Sisuriversio Nanosta on paljon smoothimpi sisureidenkin kera (Schwalbe SV18) kuin Riddler tubeleksena. Mä olen ajellut kahden talven nastattomat ajot sisuri-Nanoilla ilman flättejä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Tässä tuli paljon tarpeellista informaatiota. Kiitos siitä. Olin jo hakemassa noita Nanoja (joita oli hyllyssä), kun menin katsomaan mitä muuta on tarjolla vetäytyäkseni miettimään, mitä oikein elämältä haluan.

Oon ajattelun sepelikelit (vaihtelevaa työmatkaa) Maxxiksen 40mm Re-Fuse/Rambler yhdistelmällä, ne ovat kestänneet hyvin ja toimivat hyvin asfaltilla sekä helpommalla soratiellä. Lisäksi tuo yhdistelmä tuntuu kestävänä kulutusta todella hyvin.

Toi Resolute on mun mittapuulla kyljistä aika notkeat, mutta kuitenkin sellainen joka pitää ilmat heti ilman kikkailua. Resolutejen kanssa on koittanut ajaa lähes yksinomaan soraa/maastoa, koska tuollainen korkeahko keskinappula menee asfalttiajossa melko sileäksi. Yllättävän mukavasti toi Resolute kuitenkin rullaa myös asfaltilla, joten sen puolesta asfaltti ajokin onnistuu kyllä ok.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Joo mä ehkä yleistin vähän liikaa. Näppi- ja perstuntumalta esim. Cross Bosseissa on ohuemmat kyljet kuin 37-Riddlerissä. Sisuri-Nanoissa ehkä samaa luokkaa kuin Cross Bosseissa. Tubeless-Nanoa en ole koskaan hypistellyt, mutta speksien mukaan ne painaa n. 50 g enemmän, joten joku ero kylkien notkeudessakin on varmasti.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Joo mä ehkä yleistin vähän liikaa. Näppi- ja perstuntumalta esim. Cross Bosseissa on ohuemmat kyljet kuin 37-Riddlerissä. Sisuri-Nanoissa ehkä samaa luokkaa kuin Cross Bosseissa. Tubeless-Nanoa en ole koskaan hypistellyt, mutta speksien mukaan ne painaa n. 50 g enemmän, joten joku ero kylkien notkeudessakin on varmasti.
    Jatkan näppituntumafiilistelyä/-muistelua vielä sen verran, että CrossBosseissa ja noissa Resoluteissa kyljet ovat keskenään melko saman tuntuiset, eli noiden osalta "TCS Light/Fast Rolling" väittämä on jokseenkin yhdenmukainen.
    Speksien mukaan 37mm Riddler painaa 465g ja 42mm Resolute painaa 460g, joten ehkä tuosta painoerosta sitten osa selittyy kyljillä vaikka olettaisin kyllä, että nappuluissa on se isompi ero - Riddlerin sivunappulat näyttävät ainakin kuvissa melko järeiltä.
    Speksausta ja Pyöräilyä.

Mikä noista wtb:n gg-kumeista rullaa parhaiten assulla, todellista leveyttä saa olla max. 38mm?

edit. Tarkennuksena, työmatkat assua mutta lenkit sorateillä..
    stumpe muokkasi tätä : 19.03.2018 at 18.26

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Mikä noista wtb:n gg-kumeista rullaa parhaiten assulla, todellista leveyttä saa olla max. 38mm?
    Asfaltille en ottaisi noista WTB:n mitään, vaan jonkun sellaisen missä olisi siloisempi keskikohta. Keksi kohdan nappulat kuluu ainakin mulla todella nopeasti, etenkin takana.

Toisaalta itse en ainakaan huomannut kovin suurta eroa CrossBossin (35mm) tai Resoluten (42mm) välillä, seka-ajossa rullaavuuten se renkaan rungon joustavuus taitaa kuitenkin merkitä enemmän kuin kuvio.

Kesäksi hommasin ny tuolle kevyemmälle kiekkosetille seuraavat, ainakin näppitestin perusteella näiden kuvittelisi rullaavan kohtuullisesti.

https://www.cycletyres.com/hutchinso...eady-4162.html
    Speksausta ja Pyöräilyä.

Hutchin Overridet ovat erittäin mukavat ja nopeat renkaat keväästä syksyyn. Yllätyin kuinka kovilla paineilla noilla pystyi ajamaan pito-ominaisuuksien kärsimättä (3,5 bar muistaakseni).

Eräänlainen muhkea ja paranneltu versio Contin Cyclocross speedistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jekkujätkä Katso viesti
    Hutchin Overridet ...
    Justiinsa mietin mistä noi nyt löytäis kun Cycletyres.comin hylly on tyhjä.

Olis kiva kokeilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Justiinsa mietin mistä noi nyt löytäis kun Cycletyres.comin hylly on tyhjä.
    Hmm, tota tota... "In stock" siellä lukee sekä 35, että 38mm versioiden kohdalla.

Itse meinasin laittaa 35mm version taakse ja 38mm eteen. Ideana on se, että takaa saa vähän enemmän napakkuutta (asfaltti) ajoon ja edestä vähän enemmän pitoa/mukavuutta.
    Speksausta ja Pyöräilyä.

No ei vielä pari päivää sitten ollut. Hyvä jos löytyy.

EDIT:
    No juu, lähti 38-milliset tulemaan. Sopivasti saapui -10% alennuskoodikin aamulla.
    GravelKing SK 43-millisenä on ollut ihan mahtava kumiloinen ja hauska nähdä miltä tuollainen Hutsun 127tpi tuntuu tuon Pansun (tais olla 60tpi?) jälkeen. Sepelikaudelksi vois laittaa crossikumit ja sitten perään noi. Saapa nähdä palaako sorakunkut lopulta alle.
    JackOja muokkasi tätä : 20.03.2018 at 10.34

Jahas, eilinen viestini ei sitten lähtenytkään. Ei sen kummempaa, kuin että hain kivijalasta lopulta CrossBossit alle vaikka ne Nanotkin oli tarjolla siinä vieressä. CBt vastaavat ehkä sittenkin paperilla enemmän sitä mitä olen hakemassa, ja mahtuvat perimätiedon mukaan kaikkiin asiaankuuluviin pyöriini. Tällä ja parilla muulla palstalla on heitetty tarinaa, jonka mukaan olisivat kelpo gummit. Saas nährä sitten sepelin kanssa: kuviota ja nappuloita löytyy, mikä on aina hyvä lähtökohta.

Olipas muuten edulliset nuo Hutsut. Ja kevyet. Minulla on jo edellä mainitut Sorakuninkaat 38 mm koossa ja saatan kokeilla näitä yliajorenkaita, kun SKsta loppuvat kulutuspinnat. Eli pistäkääpä ajokokemuksia, jahka...

CrossBosseissa on myös melkoisen ohut pistosuojaus, joten kovin pahalle sepelikelille en niiden kanssa itse lähtisi. Saattaahan ne toki sopivan matalilla paineilla kestääkin. Hyvä rengas tuo CrossBoss kyllä on, siinä on mukavasti ilmatilaa (olivat mulla i20 vanteella n. 38mm leveät) ja notkeutta - nappulat tosin ovat vain siinä "keskikohdalla", eli kuvio ei ylety kovin pitkälle reunojen puolelle - saattaa tosin olla ihan hyväkin asia, jos tilan kanssa on ahdasta.
    Speksausta ja Pyöräilyä.

Jep. Hakusessa oli ensisijaisesti muut ominaisuudet, ja mahdollinen soveltuvuus sepelille lähinnä lisäarvo. Kädessä kun kokeilin, niin tein aivan saman huomion. Aika moni kuittaa tämän renkaan kohdalla todellisen leveyden 38 mm kohdalle.

GG pyörään kumit hakusessa noin 70/30 suhteella asvalttia/soraa ja mihinkään poluille ei ole tarkoitus viedä pyörää. Rungon rengastilan vuoksi koko 35-38mm välillä ja renkaat tulevat 20mm sisäleveälle vanteelle. Vaihtoehtoinen mielessä tällä hetkellä:

WTB Exposure 34c (kallis)
    Panaracer Gravelking SK (turhan kuvioitu?)
    Hutchinson Overide (35 vai 38?)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Late_h Katso viesti
    GG pyörään kumit hakusessa noin 70/30 suhteella asvalttia/soraa ja mihinkään poluille ei ole tarkoitus viedä pyörää. Rungon rengastilan vuoksi koko 35-38mm välillä ja renkaat tulevat 20mm sisäleveälle vanteelle. Vaihtoehtoinen mielessä tällä hetkellä:

WTB Exposure 34c (kallis)
    Panaracer Gravelking SK (turhan kuvioitu?)
    Hutchinson Overide (35 vai 38?)
    Kokemuksia en osaa vielä Gravelkingistä kertoa kun en ole vielä pyörällä päässyt ajamaan, mutta kuvioinnista sen verran, että itsekin kuvittelin kuvien perusteella sen olevan turhan kuvioitu. Livenä kuvio olikin kuitenkin aika maltillinen.

E: Kannattaa muuten lukea edellinen sivu. Vastaa aikalailla kysymykseesi.

Gravelking on hyvä ja hyvin rullaava rengas, jopa asfaltille.

Itselläni on käytössä molempia Pananracerin Gravelkingejä. Tuo ronski kuvioinen toimii hiton hyvin karkeammilla teillä ja tuo siloposkisempi kesäisillä kuivilla hiekkateillä, tai minkälaisella asvaltilla tahansa. Tuo rusoposkisempi on huikean rullaava myös asvaltilla. Siloposki on Paris Roubaix tyyppinen rengas 28 millisenä ja taitaa sopia aika isoon määrään maantiepyöriä. Rouhea rusoposki ei kokonsa puolesta sitä tee.

Eritoten tuo rouhea, pehmeällä kumiseoksella, on sellainen, joka antaa ymmärryksen, miksi Panaracer on siinä kapeassa osaamisessaan pirun hyvä.

Nyt tuli tilattua Gravelking 32mm, Gravelking SK 38mm ja WTB Resolute 42mm eri käyttötarkotuksiin. Eiköhän näillä pääse eteenpäin.

Gravelkingin hehkutuksesta huolimatta tilasin cycletyres.comista Hutchinson Overide 35:t.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Late_h Katso viesti
    Gravelkingin hehkutuksesta huolimatta tilasin cycletyres.comista Hutchinson Overide 35:t.
    Ei huonot varmasti nuokaan. Laita ihmeessä kevään tullen kokemuksia.

Mä olen ehkä eniten syyllistynyt GravelKingien hehkutukseen ja SILTI tilasin huvikseni kokeiltavaksi Hutsut.

EDIT: 38-milliset lyötiin äsken käteen ja pitihän ne heti punnita; 407 ja 417 grammaa. Enemmän kuin lääkäri määrää, muttei pahasti.

EDIT2: äkkiseltään tarkasteltuna varsin minimaalinen kuvio ja sileä keskiharjanne. Ei paljoa asiaa märälle savipolulle tai "metsään". Mutta rullannee asiallisesti. Suosituspaine maltillinen ja asiallinen 2 - 2.1 bar.
    JackOja muokkasi tätä : 26.03.2018 at 18.09

Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    Ei huonot varmasti nuokaan. Laita ihmeessä kevään tullen kokemuksia.
    Ajattelin ottaa vähän rullaavammat kun ko. pyörällä (joka tosin on vielä osina postissa tulossa maailmalta kohti Tamperetta) on tarkoitus osallistua myös Pirkan pyöräilyyn alkukesästä. Siinä saa ainakin vähän tuntumaa miten pysyy puhtaiden maantiepyörien joukossa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •