GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 198 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 98 148 188 196 197 198 199 200 208 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.911 - 5.940 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #5911
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Tuliko rungon pituus ongelmaksi, kun yleensä hybrideissä on enemmän pituutta kuin käyräsarvisissa?
    Tuo oli lähtöjään hieman pieni mulle joten pituus ei ollut ongelma ollenkaan, pikemminkin päinvastoin. Hyvä ajoasento vaati aika jyrkän stemmin ja pitkän satulaputken

    Päädyin kuitenkin vaihtamaan rungon 29" jäykkään kun sopiva tuli kohdalle. Tuosta kuva onkin toisessa ketjussa ja nyt tuossa alla. Vaakaputki on vielä pidempi ja tuntuis ajoltaan melko hyvältä.

    Sinänsä Scottissa mitään vikaa ollut, teki mieli vain rakentaa uutta.

    Tuohon on 29 jäykkä keula matkalla, läskin rengas ja keula on turhan raskas. Keskusteluahan tuo toki herättää


    Lähetetty minun Mi A1 laitteesta Tapatalkilla

  2. #5912
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    Saako Fiberiltä kysyä, että miten päädyit tällaiseen TT+road ratkaisuun? Vai onko jo jossain ketjussa asiasta ollut höpinää?
    Oli kaikenlaista ylijäämäosaa, ja niihin etsiskelin maantierunkoa. Kun sitten löytyi tämä vähän päälle kahdella sadalla, niin päätös oli helppo.

    Nyt näyttää tältä. Kohta trainerin päälle.

    10k-kerhon jäsen

  3. #5913
    r.a.i Guest
    Aah, Sulo Vilen metodi. Mutta hyvältä näyttää! Nuo TT rungot voi olla vähän kömpelön tuntuisia ajaa road-tyylisesti. Eiku TT-tanko kiinni ja viivalle kesällä.

  4. #5914
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Luulisin että tämä sopii hyvin lenkkeilyyn tai vaikka kuntoajoihin, mutta ei tosiaan mikään kriteriumien ajokki. "Sulo Vilenille" tarjottiin myös hyvää TT-tankoa halvalla, mutta kun en tullut tarttuneeksi siihen, niin eipä taida kesällä olla tempopyörää.
    10k-kerhon jäsen

  5. #5915
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Hieno Cervelo ja kiintoisaa raportointia projektin tiimoilta! Onko tuollainen runko kuinka painava, siis "normaaliin" hiilarimaantierunkoon nähden. Mitään en maantievehkeistä ymmärrä, mutta päättelisin kuvasta että ikään kuin ylimääräistä matskua tuollaisessa on. Onko se niin kuin aerokiekoissa että tietyn pisteen jälkeen aero-ominaisuudet tulevat painoa tärkeämmäksi?
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  6. #5916
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Onhan tuossa tosiaan materiaalia enemmän kuin vuorinousujen fillariksi suunnitelluissa, niin että runko saattaa painaa 1300-1500 grammaa. Tasaisella vauhdilla ei siitä tai kiekkojen painosta ole juurikaan haittaa - aerodynamiikka on tärkeämpi. Tässä projektissa kumpaakaan ei ole viritetty huippuunsa. Voisinkin iltapäivällä punnita. Veikkaisin, että ajokunnossa 7,8 kg.

    Projektiin menee runko+kiekot+kasaus+pienosia 750-800 € plus varastossa olevia osia (satula, voimansiirto, jarrut, tanko, polkimet jne). Ihan samanlaista comboa ei kaupasta löydy, mutta kyllä tästä pitäisi kaupassa pitkälti yli 3000 € maksaa.
    10k-kerhon jäsen

  7. #5917
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Porvoo/Singapore
    Viestit
    249
    Tää olikin jo kysytty.
    OSM-MTB

  8. #5918
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    33
    Itsellä on NIshiki Race Competion pyörä kelpo osilla. Hiilikuitu haarukat ja satulaputki sekä ohjaintanko. Ja 105 shimanon vaihteet/jarrut. Pyörän runkoa voisi päivittää hiilikuituun. Mitäs tuossa pitää ottaa huomioon, lähinnä osien sopivuuden osalta. Rungon geometria on tietysti makuasia.

    Liekä hommassa edes järkeä. Toisaalta missä tässä elämässä mitään itua on?

  9. #5919
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aatoss Katso viesti
    Pyörän runkoa voisi päivittää hiilikuituun. Mitäs tuossa pitää ottaa huomioon, lähinnä osien sopivuuden osalta.
    Ei se ole poikha kun näppäät vain.

    Keula - ohjainlaakeri (= keulan ohjainputken sekä rungon emäputken yhteensopivuus)
    Kammet - keskiölaakeri (= kampiakselin ja rungon keskiömuhvin yhteensopivuus) ja kampien q-factor (= rungon takahaarukan ulkoleveys ja kampien päiden välinen etäisyys sivusuunnassa)
    Satulatolppa - rungon satulaputken ja satulatolpan halkaisijan yhteensopivuus
    Kiekot - akselit (= napojen ja haarukoiden yhteensopivuus, toki etuakselia ei tarvitse miettiä jos kiekot ja keula säilyvät) ja tietysti kehäkoko (26”, 27,5” vai 29”, maailma tuntee sellaisiakin runkoja jotka on suunniteltu käytettäväksi esimerkiksi sekä 27,5”- että 29”-kiekoilla, mutta yleensä runko on tietysti suunniteltu yhdelle kehäkoolle)
    Jarrut - jarrutyyppi (= vanne- vai levyjarru) ja kiinnitysstandardi (= lähinnä levyjarrujen takajarrusatulan kiinnitys ja rungon jarrulevysopivuuden minimihalkaisija)
    Renkaat - rungon rengastila
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  10. #5920
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    33
    Thanks. Pitää alkaa selvittelemään. BikeDiscountissa näkyi olevan kelpo tarjouksia. Jos 500 ekee tuohon laittaisi.

  11. #5921
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Jos on valmiiksi pyörä josta ottaa osat niin siinä on se hyvä puoli että valinnanvapautta on mahdollisimman vähän. Lista vaan olemassa olevan pyörän spekseistä ja sitten etsimään siihen runkoa joka sopii mahdollisimman hyvin.

    Toinen tapa on ostaa fiiliksen perusteella vähän sitä sun tätä ilman että on kovinkaan tarkkaa ajatusta millaista projektia on tekemässä. Siinä vaiheessa kun projekti selkenee ja hankkii sen rungon (fiiliksellä sekin tottakai) huomaa ettei mikään olemassa oleva käy suoraan paikalleen runkoon. Itse harrastan monesti tätä tapaa enkä voi suositella sitä.

  12. #5922
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    33
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti

    Toinen tapa on ostaa fiiliksen perusteella vähän sitä sun tätä ilman että on kovinkaan tarkkaa ajatusta millaista projektia on tekemässä. Siinä vaiheessa kun projekti selkenee ja hankkii sen rungon (fiiliksellä sekin tottakai) huomaa ettei mikään olemassa oleva käy suoraan paikalleen runkoon. Itse harrastan monesti tätä tapaa enkä voi suositella sitä.
    Oikeastaan tuon takia kyselinkin. Ensin ajatus olikin että hommaisin huippurunkon ja siihen pikkuhiljaa osaa. Ne mitkä käy, otetaan vanhasta. Tunnen vain itseni että kuulostaa mukavalta ajankululta. Leppoisasti rakennellaan musiikkia kuunnellen. Jossain vaiheessa alkaa kuitenkin perkeleet ja kuusiokoloavaimet lenteleen.. Joten jos kerrankin koettaisi perehtyä.

  13. #5923
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    408
    Tällasta projektia olis kevääksi. Cotic Rocket 2018.

    Tanko ja stemmi on vaan pitämässä pyörää kasassa. Loput osat tulee toisesta pyörästä ja iskari on matkalla.

  14. #5924
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Asiallinen. Satuitko käyttämään runkoa puntarilla?

  15. #5925
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    408
    Oli jo kiinni ohjainlaakerin kupit, keskiö, bashi, satulaclämppi ja toi iskarin korvike ja painoa oli jotain 3,7 kiloa L koossa. En nyt ihan tarkkaan muista, mutta ei keveimmästä päästä ole.

  16. #5926
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.917
    Talven speksauksen jälkeen alkaa olemaan aika ryhtyä kokoonpanohommiin. Näyttäisi siis siltä, että tämä kesä ajellaan epämuodikkaasti vannejarrullisella cyclocrossilla . Trek Boone 7 runko ja vähän italialaista vaihdeosaa eli Campan SR. Aerotangonkin hommasin kun halvalla sain eikä ole ennen ollut . Kiekoiksi tulee Boonen vakiokiekot sorahommiin ja 38mm kevyet kuitutuubikiekot maantielle.



  17. #5927
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    28
    Kiinalaiset hiilarikammet tuli kotiin, ja niinkun arvasin ihan hyvälaatuisen oloiset, paitsi kaikki kierteet ihan mustassa töhnässä, samoin vasemman kammen boori. Koitin prässätä tuon boorin puhtaaksi kiristämällä kammet paikoilleen pöydällä, mutta pultti oli liian pehmeä ja kanta pyöristyi. Nyt pitää löytää pulttikaupasta sopiva tilalle, vaikka myyjä lupas lähettää uuden mutta kun nuo on niin huonolaatuisia. Pitäsköhän kysästä sorvaisko joku titaanista mulle tollasen?

  18. #5928
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    ^Musta näyttää siltä että oot tainnu väärästä pultista vääntää jos on tarkoitus kampea kiristellä kiinni. Eli tuo päälimmäinen iso lätkä on tarkoitettu vain sitä varten että sisällä oleva pultti (jossa siis tuo pienempi kuusiokolopää) nojaa tuohon kun kampi irroitetaan. Toimii siis ulosvetäjänä. Kampi laitetaan kiinni ja kiristellään siis tuosta sisältä pienemmästä kuusiokolosta. Toki en yhtään epäile etteikö materiaali olisi pehmeää, mutta kuvasta näyttäisi että tuo ulompi levyn kuusiokolo on vain menetetty ja tuolla sisällä näkyisi vielä ihan hyvät olakkeet.
    Respect is not given, it is taken.

  19. #5929
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^^ Jos/kun sama systeemi kuin Sramin GXP:issä, niin ulompi ulosvetäjän pultti joka myös ihan "merkkituotteessa" alumiinia ja erittäin helposti kyrvähtävää sorttimenttia. Lisäksi tuskin mikään muu pultti käy kuin juuri siihen suunniteltu, anfoortsunätli.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  20. #5930
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    28
    Oon ihan oikeasta kiristänyt, tuo ulompi levy oli muuten tehtaalta väännetty väärälle jengalle ja sitä ei enää voi ulosvetäjänä käyttää, kammessa oleva kierre on paksana. Ja se tosiaan on vasenkätinen kierre, yritän saada tuon käännettyä englanniksi että sais mahollisesti ehjän kammenkin...

    Tuo pultti on hieman erikoinen olakkeella oleva ~M12 x 1.0 ontto, mutta olakkeen voi korvata prikalla kun ulosvetoa ei voi muutenkaan käyttää ja näinollen kantakin voi olla mitä vaan kun tuon levyn jättää laittamatta.

  21. #5931
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fab Katso viesti
    Tavoitteena oli koota kulkine ympärivuotiseen työmatka-ajoon, kärryn vetoon, retkiajoon, soratieajoon ja muuhun sekalaiseen tarpeeseen kohtuullisella budjetilla...Salsan El Mariachi 2015 -rungosta ja se oli menoa sen jälkeen.
    Nyt tuli otettua lisäkuvia kyselijöille. Jatkossakin lähes jokapäiväisessä käytössä. Siirsin DIY-runkolaukun työmatka-ajoa varten ja sielläpä menee kätevästi kaikki lukosta eväisiin.

    Kosteille keleille eli loppu kevääksi ja syksyksi tulee pitkät lokarit. Kesäksi Panaracerin 40 mm leveetä cyclokumia.


  22. #5932
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Projekti valmistui...
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  23. #5933
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    88
    Voi poijjaat kun on hieno Colnago!

  24. #5934
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Shamuksen tekeleet eivät edelleenkään petä visuaalisesti.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  25. #5935
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    28
    Tää meinaa valmistua käsiin, nyt pitäs enää arpoa stemmin pituus ja nyplätä kaikkea pientä. Ja emäputken laakeria edelleen odottelen, ehkä se tulee ens viikolla.

  26. #5936
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Päheä Scorppari, pyykkiteline ei kuulune loppukokoonpanoon?
    Toisaalta tempokisoissa saattaisi saada respectiä pyykkärillä ja
    kuositetulla jumppapallolla, tasoitusvälineinä

    Asiaan, mikäs tuo jakkara on, näyttää kiinnostavalta?
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  27. #5937
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    28
    Jakkara on kiinalainen hiilari Fi'zi:k Arione kopio, saa nähä millanen se on käytössä.

    Makso parikymppiä joten ei korkeelta putoo, ellei se sit hajoo perseen alla ja on munat ihan kuidussa... Teen sille vähän kuormitustestejä ennen käyttöä.

  28. #5938
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Köfte Katso viesti
    Shamuksen tekeleet eivät edelleenkään petä visuaalisesti.
    Colnago on kyllä hieno 99 prosenttisesti. Omissa silmissäni tuo satulatolpan muoto on rikos ihmisyyttä kohtaan. Tuohon mielestäni sopisi perinteisempi tasapaksu tolppa sivulta katsottuna.

  29. #5939
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Mikä malli ja vuosi Shamus tuo on? C-sarjaa?

  30. #5940
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Extreme-C ja jotakin 2007-2008, vielä titaanisella ITA-keskiöllä.
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •