Joo, 11-36 siinä on. Hyvin oon pärjänny sillä tähän asti.
Joo, 11-36 siinä on. Hyvin oon pärjänny sillä tähän asti.
Tekisi mieli vähän päivitellä tuota Silverback Scoop Deluxea. Käykö tämä kiinankeula Deluxeen?
https://icancycling.com/collections/...nt=19961541382
Tuolla muutakin hiilarihilpettä jotka kiinnostaisi, esim. seat post, flat bar jne, vaan uskaltaako noihin kiinan hiilarivehkeisiin luottaa?
Navan vaihdolla joo. Sulla on 9qr pikalinkku hässäkkä. Tossa on 150x15 läpiakseli.
Oiskohan sinkku ollut fiksumpi valinta?
Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla
Eikös se voi olla sekä että eli siinä on jotkut adapterit laitettu ja läpiakselikin toimisi. Mun mielestä mulla on joku semmonen omassa pyörässä mutta en tiedä tarvitseeko siihen sitten jotain väliin, oon mennyt pikalinkulla. Oma pyörä ei siis ole Silverback.
Keski-ikäinen "läski" etsii pitkästä aikaa fillaria tositarkoituksella..
Fätin valinta on kyllä aika haastava homma, vaihtoehtoja ja hintoja löytyy turhankin paljon.
Olen rajannut valintaani pitkälti tämän säikeen perusteella Silverbackin tuotteisiin, mutta silti vaihtoehtoja on turhankin paljon
(Varsinkin kun ehdin näkemään Scoop Deluxen alennuksen, mutta kaikki oli jo myyty)
Tämän päivän vaihtoehdot tonnin luokassa ovat
Scoop Delight 850 euroa
Scoop Deluxe 950 euroa (oli tarjouksessa 650 e, onkohan poistuva malli?)
Scoop Fatty 930 euroa (Alennuksessa, normi hinta 1130 euroa)
Sitten on tietty Single ja Double, mutta onko niissä mitään niin mullistavaa kuitenkaan?
Eli kysymys: Minkä Sinä valitsisit?
Läpiakselit on kyl varmaan hyvä pointti. Itella vanhempi fatty jossa pikalinkut(uusissa läpiakseli). Kyl se perä hieman notkuu. Huomaa ku ajaa putkimaista ränniä laidalta laidalle.
Aksetkin löystyy et niitä häätyy kiristellä aina välillä.
Viimekesä meni rannekipujen kanssa. Joka osittain korjaantu paremmalla tangolla joka antaa iskuja anteeksi. Läskipyöräilyni on tutkimusmatkailua/retkeilyä enkä ajele hyvillä baanoilla. Paljon on kivikkoja, monttuja ja juurakoita![]()
Talvella ajot on vähäisiä.
Siksi seuraavaksi aijon hankkia joustohaarukalla olevan. Onko se silverback vai joku muu niin se jää nähtäväksi.
Mutta halvinta ei ikinä kannate ostaa![]()
Aika samanlaista mullakin se ajo, jos myös talvipolkuja tulee kierreltyä. Mietin vaan että mahtaako joustokeula useimmissa tilanteissa ehtiä reagoimaan noihin myökkyihin, kun vauhti on tosiaan usein kävelyvauhdin luokkaa. Mutta jos sellainen joskus tulee hankittua, niin varmaankin nykyistä pyörää päivitän Mastodonilla. Tarjouksista ulkomailta välillä saanut n. 550 e, ja sehän on halpaa kun lupaa ittelle että tänä vuonna ei muita pyöriä hankita.![]()
Jäykällä keulalla olevalla läskillä voi hyvin ajella ihan kaikenlaisilla pinnoilla, hyvinkin kivikkoisilla ja juurakkoisillakin. Joustokeula tulee enemmän tarpeelliseksi jos halutaan kovempia vauhteja.
Totta turiset. Sopivan matalat paineet, niin kyllä ne juurakot yms sinne läskikumiin vaimenee.
Joku jolla läskissä joustokeula on, voisi laittaa keulaputken alaosaan vaikkapa nippusiteen tai kuminauhan kiinni ja ajella sellaista rauhallista ajoa. Näkisi montako senttiä se keula joustaa. Veikkaan, että hinnat alkaen -joustokeulassa ei senttiäkään :P
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Ennen kuin sen Mastodonin läskijoustokeula tuli, mietin että Bluton RCT malli olis kiinnostava. Ainakin paperilla se mahdollisuus säätää keula lukittuun asentoon / polkuajeluun / täyteen joustavuuteen kuulostaa hyvältä. Mutta kyllähän se oma ajelu tuppaa olemaan tunkkaamista paikoissa joihin ei olis kannattanut edes mennä, tai fiilistellen polkuja ajellen rauhallista vauhtia, joten ei sitten ole tullut haaveilua pidemmälle mentyä.
Juu sellaseen jyystöt imho turhia. Itekkin miettiny, pitäiskö miettiä jotain muuta komboa kesäsemppiin&kisasempiin hommiin. Bluto on kuitenkin käsittääkseni aika peruskeula.
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Viime syksynä ostettuun Fattyyn saapui tänään uusi etuakseli yllättäen. Verkkokaupalle kirjoittelin tuolloin hetimiten navan holkin ja suojakupin välisestä hankaamisesta. Uusi akseli tasapaksua materiaalia ja kuvassa vasemmalla.
Lähetetty minun SM-J500FN laitteesta Tapatalkilla
Tänään lenkillä huomasin että Deluxen etupyörän laakeri lonksuu hieman. Mistähän voisi johtua, en ole aiemmin huomannut tätä, onko laakeri jo alle kuukauden ajolla löystynyt tai jotain?
Miten tulisi menetellä, verkkokaupallahan on 32 päivän palautusoikeuskin. Takuuhan tossa on 12kk, mutta en ole kovin luottavainen jos tässä vaiheessa jo lonksuu.
Helepostikki uutena. Monesti myös laakerien rasvauksen jälkeen. Jos siinä on samanlaiset kupit konelaakerin päällä ku 2016 fattys niin niitä voipi kiristellä vaikka parilla jakarilla tai sitte 17mm cone wrench:llä (mikä lienee suomeksi?) Ei liian kireään. Muuten heittää laakerit pyörimästä tai menee rikki.
Sormella kokeile miten pyörii.
Pyörillehän tulis tehdä ensihuolto olikohan se 300km tai jotain.
Osat hakee paikkansa
Tervehdys! 2017 viime metreillä tuli hankittua Scoop Fatty ja nyt olen jo ihan mielissäni nuohunnut metsiä sen +500 km! Pyörä on tosi hyvä, joskin paremmasta ei tietoa, mutta onko kellään muulla alkanut jarrut reistailla? Aluksi meni takajarru ja nyt myös etujarru aloitti helvetillisen elämöinnin. Otin palat pois ja huomasin, että molempien renkaiden paloissa oli jarruista peräisin olevaa öljyä. Veikkaus on että kovaan pakkaseen yhdistetty armoton käyttö on ongelmat aiheuttanut, mutta hankala sanoa kun ei ole kokemusta hydraulisista jarruista. Että onkohan tämä takuuasia vai vaihtaakko vaan uudet palat ja toivoo, että tiivisteet pitää?
Millä tavoin ne "meni"? Eikö jarruta enää, vai pitääkö kovaa mekkalaa? Jos jarruteho menee, lienee takuujuttu. Ääntäminen taas on enempi vähempi levyjarrujen ominaisuus. Jarrulevyjen puhdistusaine saattaa auttaa, ainakin hetkeksi.
Jos paloilla on mitään öljyä, niin jarruteho heikkenee kovasti / täysin. Todennäköisesti kyse on kuitenkin vain jarrupaloista irronneesta pölystä, joka on kyllä mustaa ja sotkee kaiken. Jos se kuitenkin tuntuu öljyiseltä, niin kannattaa etsiä vuotoa siitä jarrusatulasta. Ja semmoisen ilmetessä ottaa yhteyttä Verkkokauppaan takuun tiimoilta.
Joo, eli jarrutusteho heikkeni huomattavasti ja sitten molemmista kuuluu sellaista ulvomista, että korvatulpat tarvii. Kun otin palat irti jarrusatuloista (onkohan tämä oikea termi?), niin huomasin että satuloissa oli öljyvanat ja itse palojen takana oli öljyä.
Hioin paloja hiekkapaperilla ja putsasin jarrulevyt, mutta eipä tuo juuri auttanut, jarrujen teho vieläkin suht huono ja ääni ihan yhtä kova. Ihmetyttää vain kun molemmat jarrut muka prakaavat samalla tavalla ja tämän vuoksi tekisi mieli syyttää ilmastoa. Mutta pitääpä kysyä takuusta; se on vaan aina harmi kun se aika jonka pyörä on korjauksessa on pois pyöräilystä!
Eikös se öljy tuhoa jarrupalat? Ainaki monissa ohjeissa kehotetaan ne vaihtamaan jos öljyä pääsee niihin.
Takuuseen vaan jos siel jotai vikaa on. Joku paikallinen sopimushuoltaja sen tekee
Jos sitä on päässy itte paloille, niin ne lienee vaihtokuntoiset. Tai en just jarrunesteistä tiedä, mutta eikös se Shimanolla ole jotain mineraaliöljyä?
Ittellä joskus jotain öljyistä (en muista enää mitä, ei ollu kuitenkaan ketjuöljyä) pääsi jarrupaloille, ja ne meni sen sileän tien vaihtoon. Paloista oikein näki kun ne oli öljynsä imaisseet, joten ei puhettakaan että olisi voinut puhdistaa / hioa.
Jos palat vaihtaa eikä mene takuuna, kannattanee vaihtaa palat metallipaloihin ja tarvittaessa päivittää levyt yhteensopiviksi, jos nykyiset on orgaaniset resin-palat. Omassa singlessä vaihdoin metallipaloihin ja kyllä talvella huomaa että selvästi paremmin säilyy jarruteho. Kesällä eroa en niin huomannut, vaikka kai sitä märällä kelillä vastaavasti pitäisi olla. Metallipalat tosin voi olla äänekkäämmät, mutta mulla ei ole vinkuneet.
Mitä raati olisi mieltä tuosta scoopin singlestä ja scoop fattystä?
Tätä ketjua lukeneena huomasin, että vanteet eivät ole singlessä olleet mitä pitää.
Singlessä pitäisi olla speksien mukaan mulefutit.
Tuo vanne homma on itselle tärkeä jotta saisi tehtyä tubeleksen helpolla.
Onko läskissä muuten iso ero sisuri vs tubeless, omistin aiemmin white 3 liten jossa oli väljät kehät enkä edes ryhtynyt yrittämään tehdä tubelesta tuohon.
Ainakin tuo oma jäykkäperäinen, kapearenkainen maasturi kulkee kepeästi tubelessina.
Ainakin omassa 2018 mallisessa singlessä on Mulefetit alla.
Typotus johtuu tästä älykälättimestä.
Mitä pahemmalta tuntuu, sitä parempaa se tekee.
Eikös se ollut parin vuoden takaisissa pyörissä kun ne tulivat niin eivät olleet mulefuteilla, en tiedä ainakaan yhtään näkemääni pyörää kaveripiirissä tai somekuvien perusteella että olisivat jollain muulla kuin mulefuteilla.
Kirjanmerkit