ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 103 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 53 93 101 102 103 104 105 113 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.061 - 3.090 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #3061
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    No näin sen on pakko olla. Mutta kiva, että muidenkin mielestä asia on huonosti ilmaistu.
    Mutta asian hoksaa kun katsot tätä mountain kingin kuvaa. Ei voi olla niin, että rengas kävisi vain hardpacked maastoon 5/6 arvoisesti ja lisäksi täysin päin vastaiseen mutamaastoon myös 4/6 arvoisesti mutta ei lainkaan mihinkään näiden välimaastoon.
    Asian voi ymmärtää myös sen kautta, että olisi kovin epäloogista värittää yksittäiset maastoalueet välillä alkaen vasemmalta ja välillä alkaen oikealta. Siksi tuo on tulkittava niin, että maastot on valittu vasemmalta oikealle kohtuullisen loogisesti kovasta pehmeään ja tämä ruutujen "väritys" harmaaksi ei ole tehty yksittäinen maastoalue kerrallaan, vaan lähtien tietystä pisteestä akselin vasemmasta laidasta ja maalaten harmaalla tiettyyn pisteeseen saakka oikealle.

    https://www.continental-tires.com/bi...ing-protection



    edit: He, hei! Heiltä löytyy toisaalta sivuillansa sama asia paremmin graafisesti toteutettuna. Tästä sen ymmärtää heti mutta hauskasti lopputulos ei ole silti ihan sama. Tässä sopivuusalue on piirretty hieman lyhyemmäksi... ja värit on hämäykseksi toisinpäin... Nerokasta.
    https://www.continental-tires.com/bi.../mountain-king

  2. #3062
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    No näköjään! Enpä ole koskaan asiaa syvällisemmin ajatellut.

  3. #3063
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Tilasin muun sekalaisen tilauksen ohella Bike-componentsista yhden 29 Macig Mary Addix soft snakeskin renkaan 2.35 leveänä. Tulee 29 etujoustoon jossa tällä hetkellä pitävin rengas (toki nyt on ollut nastat) on ollut 2.4 leveä Ardent. Ardent jää siis taakse ja MM eteen. Katsotaan mahtuuko pyörimään Sid-keulassa, luultavasti mahtuu kun 2.4 Ardentkin mahtui.

  4. #3064
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    193
    Vaimon jäykkäperään mietin rengastusta. Ardentin aattelin laittaa taakse, mutta mitä eteen? Samanlainen 2.4" leveenä? Ajo on aikalailla xc-painotteista, välillä jotain raffimpaakin. Tubelessillä ei väliä, koska perus bulkkivanteet ei suostu tiivistymään.
    Edit: kesäksi siis, ei talviajoa ole tiedossa.

  5. #3065
    Laittaisin nappulan eteen ja semisliksin taakse.

  6. #3066
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Mä en nyt meinaa saada selville onko Maxxis Minion DHR II 27.5 3c renkaasta oikeasti sekä 2.6 että 2.6 WT versiot vai vain yksi ainoa versio. 2.4 leveistä esim on molemmat ja wt versiota tsuositellaan 35 vanteelle mutta sen sanotaan käyvån myös 30 mm vanteelle. Bike-Components esim myy dhf ja dhr renkaasta vain 2.6 wt nimistä versiota. Canyonin nettisivuilla on molemmat mutta dhr II wt version kuvassa on dhf rengas. Valmistajan sivuilla ei ole maasta riippuen koko 2.6 rengasta lainkaan tai on vain yksi 3c 120 tpi 2.6 rengas, ei erikseen 2.6 wt versiota.
    Onkohan siis Dhr II 2.6 renkaasta myös wt ja jos on niin onko 30 mm sisäleveelle vanteelle kumpi parempi...

    edit: Tulin vähän siihen tulokseen ettei 2.6 koosta ole olemassa mitään wt versiota. Missään kuvassa 2.6 renkaan kyljessä ei ole wt merkintää. Oli miten oli, tilaan sellaisen 2.6 DHR II renkaan. Uudessa 2018 Spectralissa on edessä DHF 2.6 mutta takana pieninappulaisempi Rekon+ 2.6. Taakse nyt siis Rekonin tilalle tulee DHR II 2.6 3C 120 tpi.
    Kallishan tuo on, 65 euroa. Aion puolestaan palauttaa tuossa ylempänä mainitsemani 2.35 Magic Maryn Addix-seoksella, jonka tilasin eteen vähän overkill renkaaksi 29 takajäykkään. Siitä saa ostohinnan 45 euroa takaisin, kun on vielä avaamattomana paketissaan ja bike-componentsilla on 100 päivän palautusoikeus ja Paypal korvaa palautuspostikulut. Grand Canyoniin saa siis riittää 2.4 29-Ardentit, kun kunnon liukkailla voi lähteä mieluummin ulkoiluttamaan tätä uutta Spectralia 2.6 DHF/DHR renkailla.
    kauris muokkasi tätä : 14.03.2018 at 21.30

  7. #3067
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    MTB Podcastiin oli Maxxiksen työntekijä kommentoinut tätä WT-asiaa: https://soundcloud.com/mtbpodcast/mt...l-more#t=21:15
    Eli kaikki 2.4, 2.5 ja 2.6 Maxxikset olisivat WT, merkinnöistä riippumatta. Paitsi 2.4 Ardent. WT-merkki saattaa siis puuttua, mutta nuo kaikki ovat silti i30-35mm vanteille suunniteltuja WT-malleja.

  8. #3068
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lanssi Katso viesti
    Vaimon jäykkäperään mietin rengastusta. Ardentin aattelin laittaa taakse, mutta mitä eteen? Samanlainen 2.4" leveenä? Ajo on aikalailla xc-painotteista, välillä jotain raffimpaakin. Tubelessillä ei väliä, koska perus bulkkivanteet ei suostu tiivistymään.
    Edit: kesäksi siis, ei talviajoa ole tiedossa.
    Meinasin nyt laittaa tähän Contin X-Kingin taakse, ja Mountain Kingin eteen, 2.4" Protection molemmat. Katotaan miten toimii, Contin kumeista ei ole maastosta kokemusta.

  9. #3069
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Sun nimimerkistä tulee mieleen appiukkoni, joka aina lapseni nähdessään kysyy niiltä mitä lanssi tarkoittaa. Olen jo minäkin oppinut, että se on puutavaran väliaikainen säilytyspaikka.
    Slangissa tai armeijakielessä se tarkoitti toki tutummin ambulanssia.

    Contin X-king on erittäin hyvin rullaava rengas ja kuivalla toki pitäväkin. Xc-painoitteiseen ajoon ja miksei muuhunkin hyvä mutta märällä tai mudalla liukas. Käytän itse kesäkaudella X-kingiä 29-takajäykässä maasturissani, jolla ajan pääasiassa työmatkaa mutta välillä ihan kunnon maastoakin. Viime vuonna kun ajoin enemmän maastoa, pidin kuitenkin edessa ja takana Ardentteja. Silläkin eteen kaipasi lisää pitoa varsinkin märällä.

  10. #3070
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Contin 2,2" X-King RaceSport Black Chili on yksi surkeimmista kokeilemistani renkaista otsikon mukaisiin olosuhteisiin. Totesin nuo todella huonoiksi jopa kuivassa maastossa, mutta märällä lähinnä hengenvaarallinen. Takana ehkä menettelee, mutta sinnekin löytyy parempiakin kumeja. Kaiken lisäksi kauhea säätö saada nuo toimimaan edes tubelessina, joten eipä tule Contin kumeja enää minulle.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  11. #3071
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Contin 2,2" X-King RaceSport Black Chili on yksi surkeimmista kokeilemistani renkaista otsikon mukaisiin olosuhteisiin. Totesin nuo todella huonoiksi jopa kuivassa maastossa, mutta märällä lähinnä hengenvaarallinen. Takana ehkä menettelee, mutta sinnekin löytyy parempiakin kumeja. Kaiken lisäksi kauhea säätö saada nuo toimimaan edes tubelessina, joten eipä tule Contin kumeja enää minulle.
    Racekingit olivat itselläkin vaikeimmat litkuttaa, kunnes joku vinkkasi että pyyhi renkaan kiiltävä sisäpinta jollain liuottimella mataksi. Tämän jälkeen yhdet helpommista litkuttaa kun sisäpinta ei enää hylji nesteitä. Toki supersonicit ja racesportitkin jonkin verran hengittää kyljistä, mutta kaikkea ei voi saada. Nopeus ja suuri ilmatilavuus iso plussa (myös heikkous, sillä kyljet alttiina) Märälle juurakolle en kyllä lähtisi ajamaan henkselit paukkuen

    Edit. Lukihäiriö, puhuttiinkin x-kingeistä, mutta näistäkin samanlainen kokemus litkuttamisen suhteen (liuotin on must). Ovat kyllä jostain syystä vieläkin liukkaammat märällä kuin racekingit...liekkö yhtenäinen nappularivistö syynä tähän?

  12. #3072
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    114
    Arvon raati.

    Helsingin keskuspuiston poluille renkaat hakusessa 29er XC tyyliseen pyörään. Ainakin viime vuoden kesän perusteella oli suuren osan ajasta otsakkeen mukaiset olosuhteet vallitsevia.

    Pyörän mukana tulleet kumit, Schwalben Smart Sam Active line, eivät vakuuta kovin kummoisella muta/märkä juurakko pidollaan. Ihan kivasti rullaa ja kuivalla kalliolla nyt pitää mikä vain. Paitsi ISP, se tuli kokeiltua jo.

    Olisiko Schwalben Nobby Nic edessä ja Rocket Ron takana hyvä kompromissi rullaavuuden ja märkä pidon välillä. Pitää samoilla nakeilla kuitenkin ajaa myös muut ajot. Esim kesällä 10km työmatkat.

    Vai hankkisiko sovinnolla toiset kiekot ja vaihtelisi arkipyöräilyn rullaavan setin ja hupipyöräilyn kunnon maastosetin välillä? Samalla voisi hankkia tubeless yhteensopivina ne toiset vanteet, jolloin voisi heittää maastokumeista sisurit kuikkaan.

  13. #3073
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Nn ja Rr yhdistelmä ei ole kovin luottamusta herättävä otsikon kelissä. Työmatkat toki sujuu vastaavasti ihan kivasti. Itselläni oli viime loppukesänä ja syksynä 2.4 leveät Maxxis Ardentit edessä ja takana. Niillä ajoi 15 km suuntaansa työmatkaa ja välillä kävi maastossa kelillä kuin kelillä mutta märät juuret oli niilläkin hieman turhan liukkaita. Vertailukohtana 26 täpärin Hans Dampf jonka pito on ihan toista luokkaa. Eli märälle maastoon tarvitsisi kyllä ihan eri renkaat kuin mitkä on kivat työmatkalla asfaltilla ja hiekalla.
    kauris muokkasi tätä : 12.04.2018 at 09.21 Syy: Kännykällä tehtyjä kirjoitusvirheitä korjattu pädillä

  14. #3074
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    114
    Näin arvelinkin.

    Eli tubeless kiekkoja metsästämään.

  15. #3075
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Jos haluu pitävät renkaat jotka myös rullaa niin Specializedin Fast Trakit Gripton kumiseoksella saattaa positiivisesti yllättää pidollaan!

    Itse ajelin viime syksyn märät kelit noilla. Todella vähän lipsuvat ja jos ja kun saa lipsumaan niin tapahtuu sekin todella hallitusti.

    Rullavuutta noista löytyy sen verran, että spessun tiimikuskit ajaa xc kisat noilla renkailla.
    The end of the road is just the beginning...

  16. #3076
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Hmm, tuollaista fast trakkia vois sitten ehkä harkita taakse. Takajäykkään xc pyörään siis. Märkään metsään menen yleensä eri pyörällä kokonaan.

    Ja otsikon vierestä totean taas minäkin, että Contin X-king on tosiaan erittäin vaikea litkutettava. Nyt koitin ensin pyyhkiä vinkistä sisäpinnan tärpätillä. Ensin laitoin kumin suoraan paikoilleen ja litkut sisään ja eikun huoltoasemalle. Ei noussut. Mutta aseman piha ja auto sai osansa litkusta. Sitten kotona sisurilla nosto vanteelle ja sisuri pois vain toisen kyljen avaamalla. Uudelleen asemalle ja armotonta suhuutusta. Ei tahtonut onnistua. Välillä jo luovutin ja annoin auton rengaspaineita tarkistavien tarkistella renkaitaan. Sitten vielä jatkoin ja lopulta homma onnistui. Nyt rengas pysyy vanteella mutta yön aikana paineet putoaa lähelle nollaa. Pitäis varmaan lisätä vähän litkua ja pitää kyljellään yms jotta vähän paremmin pitäisi.

  17. #3077
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Asensin juuri itsellekin 29 2.4 x-king protectionin kun halvalla sai. Putsailin sisäpuolen huolella isopropanolilla ja napsahti napsauttimella ilman sielua kerralla paikoilleen. Flox Ex kehänä stanin teipein. Stanin litkut. Piti yli vuorokauden ilmat ml. kaksi työmatkaa mutta sen jälkeen yön aikana kahdesti tiputtanut alle baariin. Ei jälkiä vuodoista.

  18. #3078
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    314
    Tässä kun on pari vuotta ollut vakiorenkaat (smart samit) 29" radonin jäykkäperä maasturissa niin mietin josko noita olisi järkevä päivittää. Ajan sisuskumien kanssa ainakin toistaiseksi. Ajot perus metsäajoa kapeilla poluilla missä on välillä paljon mutaa, kiviä ja juuria. Välillä vähän pururataa ja hiekkatietä. Sitten kaupungissa ihan perus kulkemista+pieniä hyppyjä mutta tällä ei taida olla niin väliä. Kuljen pyörällä myös kaupungille/salille 5-10km muutaman kerran viikossa asfalttia pitkin mutta ei tuosta maasturilla taida saada ikinä "tehokasta" ihan sama mitkä renkaat on

    On kysytty varmasti 100 sivun verran mutta kysytään uudestaan, täälläkin moni näkyy litkuttelevan niin en tiedä miten samat renkaat toimii sitten sisuskumin kanssa.

    e: Vai saako halpisvanteesta tehtyä tubelessin? Keulaa vaihtaessa paikallisen pyöräliikkeen omistaja kertoi että tubeless on vähän turhan hehkutettu juttu ja monesti tulee vuoto-ongelmia eikä erot niin suuria että kaikkien sitä kannattaisi tehdä. On kuitenkin todella eriävä mielipide kuin mitä netistä saa lukea, en tiedä mikä on totuus.

  19. #3079
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.339
    Pyöräliikkeelle tee-se-itse-tubelessien kanssa pelaaminen ei varmasti järkevää ajankäyttöä. Omalla ajalla saa melkeinpä vanteesta kuin vanteesta tehtyä tubeless-sopivan mutta yleiskäyttöiseen pyörään se ei ehkä ole ihan välttämätöntä.

    Hatunnosto kuitenkin siitä jos on Smart Sameilla jaksanut ajaa metsässä.
    Vaihtamalla vaikkapa Racing Ralpheihin tulee jo aika paljon maastokelpoisuutta lisää ja tiepätkät menevät vielä mukavasti.

  20. #3080
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    314
    Onhan niillä tullut ajettua kun ei paremmastakaan tiedä Kuitenkin ajo on ollut tähän asti aika maltillista (laiskaa) mutta kuntopohjaa on tehty salilla ja muissa harrastuksissa sen verran että ajattelin ottaa maastopyöräilyn tosissaan tänä kesänä tehokkaaman kropan kanssa.

    Noita racing ralphejakin jos googlettaa niin löytyy hirveästi haukkumista että eivät pidä mitään, tosin niin löytyy joka renkaasta. Ei kai mikään rengas pidä pystysuoraa märkää kalliota ylös ajaessa mutta koitetaan jos löytyisi jotain järkeviä vinkkejä täältä

    Spessun griptoneja on kyllä kehuttu sen verran että ne voisi kiinnostaa olettaen että toimivat sisäkumin kanssakin. En ymmärrä noiden renkaiden kuvioinnista kovin paljoa ja näkyy olevan monenlaista maastorengasta
    https://tinyurl.com/ya3hl5wb

  21. #3081
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Hatunnosto kuitenkin siitä jos on Smart Sameilla jaksanut ajaa metsässä.
    Ei ne nyt ihan niin huonot ole. Mudassa aika onnettomat, mutta kuivalla kalliolla pitää ihan kivasti.
    Ainakin rauhallisessa nyyppäajossa, kun ei paremmasta tiedä tai vaan osaa.
    Veden peittämällä jäällä eivät kovin kivat. Kävin viime viikonloppuna ajamassa Pitkäkoskelta Paloheinään ja muuten ihan ok, mutta kerran olin melkein ojassa hienon kakspyörä driftin jälkeen ja pitkospuilla piti hypätä pyörän selästä pois kun eturengas lipsahti sivulle. Muutamat jyrkemmät mäet jäi kokonaan yrittämättä ajaa.

  22. #3082
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.182
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kni94 Katso viesti
    Noita racing ralphejakin jos googlettaa niin löytyy hirveästi haukkumista että eivät pidä mitään
    RalliRane on kiva kumi, mutta se ei ole topicinmukainen "märälle juurakolle ja kivikolle rengas".


  23. #3083
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    314
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Scrap Katso viesti
    Ei ne nyt ihan niin huonot ole. Mudassa aika onnettomat, mutta kuivalla kalliolla pitää ihan kivasti.
    Ainakin rauhallisessa nyyppäajossa, kun ei paremmasta tiedä tai vaan osaa.
    Veden peittämällä jäällä eivät kovin kivat. Kävin viime viikonloppuna ajamassa Pitkäkoskelta Paloheinään ja muuten ihan ok, mutta kerran olin melkein ojassa hienon kakspyörä driftin jälkeen ja pitkospuilla piti hypätä pyörän selästä pois kun eturengas lipsahti sivulle. Muutamat jyrkemmät mäet jäi kokonaan yrittämättä ajaa.
    Samit on hyvät jäällä driftailuun joo. Oli edessä Ice spiker pro ja takana smart sam, keväisellä vesijäätiköllä varoittamatta takapää heitti leikkisän 180 asteen käännöksen mutta onneksi etupää piti ja jotenkin pysyin pystyssä

    Tilasin nuo specializedin fast trak griptonit 2,3 koossa kun ovat keränneet kehuja. Syteen tai saveen, vielä ei ole ajot jääneet renkaiden takia ja kaupasta saa uusia

  24. #3084
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.339
    Smart Samin tyyppinen kumi on usein hyvä kalliolla koska siinä on paljon kumia kiveä vasten mutta märällä maastoajossa taas sitten huono samasta syystä, nappulat eivät pääse puremaan alustaan ja kuviokin on tukkeutuu heti. Suosittelu kuitenkin vaikeaa, tässä topikissa on käsitelty enemmän vaikeiden kelien rengastusta ja yleiskumeista maastoon on jutut vähän enempi hajallaan.

  25. #3085
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    314
    Ei jumankauta että rullaa hyvin noi fast trakit tubelesina tehdasasennettuihin smart sameihin verrattuna. Samalla polkuvoimalla pääsee puolet pidemmälle ja tuntuu ettei pyörää tarvitse edes polkea enää ei voisi kuvitellakaan ajavansa vanhoilla. Niin kauan sitä on tyytyväinen kun ei tiedä paremmasta. Mitähän sitä keksii seuraavaks päivittää..

  26. #3086
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Fast trak gripton malleissa on oikeesti ihan hämmentävän hyvä märkäpitokin,kun kumminkin puhutaan rullaavasta renkaasta..
    The end of the road is just the beginning...

  27. #3087
    Laitoin uudet kummit tilaukseen. Maxxis minion dhr joka tulossa taakse ja eteen Continentalin Trail King. Ilmeisesti ainakin tuo conti kannattaisi litkuttaa jos meinaa matalilla paineilla mennä?

  28. #3088
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Kaikki kannattaa litkuttaa mutta tuo Conti on haastava ainakin Stanin litkuilla. Renkaan sisäpinta kannattaa pyyhkiä ipalla tai vaikka jarrukliineriin kastetulla rätillä ja litku hieroa harjalla tai rätillä sisäpintaan, sitten vasta normaalit toimet.

    Minulla Trail King Black chili seoksella takana ja mielestäni oikein mainio pito ja rullaavuus

  29. #3089
    Liittynyt
    06/2017
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    88
    Laitoin juuri vanteille contin xking ja mountainkingit tubeleksena ja oli helpoimmat renkaat laittaa tähän mennessä.

    Varmuuden vuoksi pyyhin sisäpinnan asetonilla ja sitten tiskiharjalla harjasin litkua sisäpintaan ennen vanteelle laittoa. Nousi jalkapumpulla lähes heti ja piti ilmat samantien. Kävin tunnin lenkin ajaas samantien ja paineet säily ja mistään ei tihku litkua.

    Taitaa olla menneiden vuosien ongelmia continentaleiden litkutukset.

    Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

  30. #3090
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visa_äs Katso viesti
    Laitoin juuri vanteille contin xking ja mountainkingit tubeleksena ja oli helpoimmat renkaat laittaa tähän mennessä.

    Varmuuden vuoksi pyyhin sisäpinnan asetonilla ja sitten tiskiharjalla harjasin litkua sisäpintaan ennen vanteelle laittoa. Nousi jalkapumpulla lähes heti ja piti ilmat samantien. Kävin tunnin lenkin ajaas samantien ja paineet säily ja mistään ei tihku litkua.

    Taitaa olla menneiden vuosien ongelmia continentaleiden litkutukset.

    Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
    Ongelmat ovat tulleet yleensä niille, jotka eivät asetonia tms. liuottimia käyttäneet...mukaanlukien itseni Vanteille ovat nousseet aina, mutta tiivistyminen on noin 1000x nopeampaa, kun pyyhkii kalvot veks

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •