HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 162 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 62 112 152 160 161 162 163 164 172 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.831 - 4.860 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

Nyt viikon verran ajanut uudella tangolla Answerin 20/20 jälkeen.
    Tämä on Sq-labin 30x, josta alu ja carbon versioita, eri backsweepeillä ja raise:lla.
    Tämän leveys on 780mm, mutta voi kaventaa 720mm...

Olen tykännyt!

Beargreasesta 5-tuumainen?

kKokeilin hakua, mutten millään saanut hakusanoja sattumaan oikein.. Muistan nähneeni tällä palstalla jutun siitä, kuinka 2015 alurunkoiseen Beargreaseen oli yhytetty 5-tuumaiset renkaat, vaikkei sen pitäisi olla mahdollista (ainakaan valmistajan mukaan)

Tunnustaako joku? Tai muistaako joku kuka se oli? Onko vielä käytössä? Mitä kaikkea se vaatikaan?

Anteeksi kauhee kyselyikä..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari71 Katso viesti
    Nyt viikon verran ajanut uudella tangolla Answerin 20/20 jälkeen.
    Tämä on Sq-labin 30x, josta alu ja carbon versioita, eri backsweepeillä ja raise:lla.
    Tämän leveys on 780mm, mutta voi kaventaa 720mm...

Olen tykännyt!

Itse katselin tuota myös, kun oli toisen Answerin osto ajankohtaista, mutta päädyin edelleen Answeriin + 2X20mm jatkoihin syystä, että kuvien mukaan tuo SQ vaatii pidemmän stemmin, kun tankoa ei ole taivutettu eteenpäin ainakaan, niin paljon kuin tuota 20/20.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lukihäiriö iski

Get Fat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tiltman Katso viesti
    kKokeilin hakua, mutten millään saanut hakusanoja sattumaan oikein.. Muistan nähneeni tällä palstalla jutun siitä, kuinka 2015 alurunkoiseen Beargreaseen oli yhytetty 5-tuumaiset renkaat, vaikkei sen pitäisi olla mahdollista (ainakaan valmistajan mukaan)

Tunnustaako joku? Tai muistaako joku kuka se oli? Onko vielä käytössä? Mitä kaikkea se vaatikaan?

Anteeksi kauhee kyselyikä..
    5” en tiedä, enkä oikeen usko...
    4,8” menee viä 65mm kiekolla, kun on 1x10. 11speedissä pakka tulee sisemmäksi jolloin ketju ottaa herkemmin kiinni. Tilavin Alu- Salsa oli ennen sinistä -15 vuotista Beargrease 2:ta. 13/14oli vielä BSA kierrekeskiökin, niin pystyi vähän spacereilla pelaamaan ketjulle helpommin tilaa.

Itsellä pyörinyt bud 4,8 65mm Nextie kiekolla Beargrease 2:n perässä. Profiilissa voi olla viä kuvia.

No, juuri tätä minä muistelinkin. Kiitos spekseistä!

Ajoin Alu Muklukkia 170mm peräistä -15 ja -14 vihree ja kulta alternator dropoutella varustettuna 4.8"jj ja 80mm vanne ja 1x10 ihan ok ja Loukin mahtui. Sillä ainakin saattoi hipsiä ketju kumia, mutta runkoon mahtui hienosti. Tämä siis oli mielestäni tilavampi, kuin Beargrease.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trecu Katso viesti
    Niin toi on sama juttu et joutuu trialia harrastaa oviaukoissakin. Kaikkein ärsyttävintä kun menee vauhdilla alamäkeä ja sitten tulee tuntemattomilla polulla yhtäkkiä jotain kiharaa mutkaa, pusikoita, ja puita niin on kauheata taiteilua. sais mennä vauhdikkaammin ahtaatkin paikat. Täytyy vähän kerralla koittaa kaventaa.
    Itellä 780mm leveä 35mm nousulla ja tykännyt: asento pystympi ja vakaa kovemmissa vauhdeissa. Pariin kertaan raapinut pikkurillin nahkoja puihin ja meinannut kaventaa.

Mutta oliko niin, että hiilaritanko pitää jotenkin "kiertämällä" sahata eikä vaan suoraan pätkäyttää poikki? Onko vaara, että lähtee purkautumaan tai jotain?

Eron alumiiniseen huomaa lähinnä painossa ja tunnossa pakkasella kuten yllä todettu. Kait se pikkasen on hellempi käsille töyssyissä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    Itellä 780mm leveä 35mm nousulla ja tykännyt: asento pystympi ja vakaa kovemmissa vauhdeissa. Pariin kertaan raapinut pikkurillin nahkoja puihin ja meinannut kaventaa.

Mutta oliko niin, että hiilaritanko pitää jotenkin "kiertämällä" sahata eikä vaan suoraan pätkäyttää poikki? Onko vaara, että lähtee purkautumaan tai jotain?

Eron alumiiniseen huomaa lähinnä painossa ja tunnossa pakkasella kuten yllä todettu. Kait se pikkasen on hellempi käsille töyssyissä.

Näin ajattelin sen katkaista
    https://www.youtube.com/watch?v=kSKmS3qB9I4
    ja tälläisellä
    http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ri-2000016948/
    ja leikattuihin päihin laittaa epoksi liimalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trecu Katso viesti
    Näin ajattelin sen katkaista
    https://www.youtube.com/watch?v=kSKmS3qB9I4
    ja tälläisellä
    http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ri-2000016948/
    ja leikattuihin päihin laittaa epoksi liimalla.
    Kokeilepa ensin metalliputkeen tuota katkaisijaa ja mieti mitä se tekee laminaatille. Enintään merkin tekisin tuolla ja rautasahalla katkaisu.
    Itse käytän leveää maalarinteippiä, rautasahaa ja viilaa.
    Alumiinille tuo rulla toimii ok.

Kyllä se hiili tolla poikki menee, mutta pikkasen tuppaa turvottamaan leikkauskohtaa joten hiomaan joutuu ulkopuolta jos on tiukka sovitus.
    Terä pitää olla hyvä, ja pyörittää kannattaa enemmän pienemmällä kiristyksellä kuin metalliputkilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    Kyllä se hiili tolla poikki menee, mutta pikkasen tuppaa turvottamaan leikkauskohtaa joten hiomaan joutuu ulkopuolta jos on tiukka sovitus.
    Terä pitää olla hyvä, ja pyörittää kannattaa enemmän pienemmällä kiristyksellä kuin metalliputkilla.
    Varmasti menee poikki, mutta rikkoo rakennetta enemmän kuin rautasaha.

Yleensä tuo hiilikuitutavara tolpat ja tangot ovat sen verran kalliita että kannattaa tehdä kunnolla homma kun siihen alkaa...
    Eli esim. Parkilla on rautasahan terän paikalle vaihdettava hiilikuidun katkaisuun tehty terä. Käyttämällä sellaista ja tolppaan/tankoon kevyesti kiristettävää ohjuria saa suoraan ja nätisti poikki.
    Ja muista, mittaa kahdesti ja leikkaa yhdesti, aina voi leikata lisää jos on tarvis mutta ei enää lisätä....
    Tuo hiilikuitupöly on todella vaarallista hengittää eli leikkaus mielellään ulkona ettei jää kotiin leviämään pölyt. Ja maski suositeltava hengityssuojaksi.
    Viimeistely hienolla hiemapaperilla nurkat viistoksi leikkauskohdista ja muutenkin mahd. röpylät pois ja Voila!
    Itse olen kyllä vetänyt tuollaisella terällä kerralla poikki ilman ongelmia. Haukkuu hintansa jo varmasti ensimmäisessä pilatussa tangossa...

No niin nyt tuli tanko ja se on 750mm leveä vaikka piti olla 780 ja ajatus oli katkaista se 740mm. No nyt ei tarvitse katkaista ollenkaan. Joskus väärä tuote voi ollakin sopiva ��

Jotkut ovat vissiin jo ostelleet niitä Manitoun Mastodoneja ja ehtineet niillä ajaakin. Niiden piti sietää jopa pakkastakin kaiken muun ohella. Pysyykö ne nyt pakkasella käyttökelpoisena vai tuleeko stuckdown tai öljyt jämähtävät jo 5 asteen pakkasessa.

On toi ainakin toistaiseksi toiminut moitteetta näissä etelän pakkasissa.

Mahtuuko kaikkiin Salsan Mukluk runkoihin 4.4" jumbo jim ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Mahtuuko kaikkiin Salsan Mukluk runkoihin 4.4" jumbo jim ?
    Onko joku vuosimalli erityisesti mielessä? 2014-Muklukissa oli talvella Dillinger 5, joka on hiukan leveämpi kuin 4.4" JJ. Ekassa Mukluk-mallissa minulla taisi olla Surly Big Fat Larry, joka myös kai on hiukan leveämpi.

Olen siis melko varma että mahtuu kaikkiin, mutta ei välttämättä jos on kaksi eturatasta.

Skickat från min E5603 via Tapatalk

www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    Onko joku vuosimalli erityisesti mielessä? 2014-Muklukissa oli talvella Dillinger 5, joka on hiukan leveämpi kuin 4.4" JJ. Ekassa Mukluk-mallissa minulla taisi olla Surly Big Fat Larry, joka myös kai on hiukan leveämpi.

Olen siis melko varma että mahtuu kaikkiin, mutta ei välttämättä jos on kaksi eturatasta.

Skickat från min E5603 via Tapatalk
    Ei vielä mallista tietoa, mutta tämä tieto riittää Kiitos.

Nythän on parhaimmat läskikelit, talven jäänteet sladisia ja pitäviä.Jos on kuntoa kertynyt hiihdosta esim

Olisko jollain antaa vinkkiä mistä löytäis edulliset kammet 190 perälle. Tallissa makaa whiten 3 pron runko ja miettiny josko matalalla budjetilla kasailis siitä toimivan laitteen. Oon vaan huomannut että on olemassa henkilöitä jotka vaan aina löytävät ne parhaat tarjoukset. Ja itse en siihen porukkaan kuulu.

2FatPro tartteis ehkä uudet kammet. Käykö esim. nämä:

https://www.menopelimarket.fi/Race-F...190mm-peraelle

Voi olla että tämä vastaus tulee myöhässä, mutta omaan 2fattiin vaihdoin Sramin GX 1400-kammet, joissa näyttäisi olevan pienempi q factor kuin noissa Race Faceissa. Niitä suosittelisin, mutta kyllähän nuokin käyvät.

White 4comppiin tuli asennettua ztton 11-50T kasetti medium häkkisen Slxn kaveriksi, yhtään isompaa hammas-eroa ei tuo vaihtaja syö

Vaihtajan korvaketta viilaten ja yhtä rattaan välilevyä siistien hiomalla tuli hyvä, Kiinan toleranssit on näköjään vähän mitä on: Goatlink jäi alkujaan kantamaan & levyssä oli jotain pursetta

Alkuun turhan kevyt tuntui loppulenkistä jo hyvältä

Lähetetty minun Mi A1 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mettis Katso viesti
    Lainataanpa vanhempaa viestiä ja kysytään uudestaan, että ottiko tuossa rungossa keulan säätönamiskat tuohon alaputkeen kiinni? Olen ymmärtänyt, että Mastodon ei sovi nykyisiin Trekin runkoihin, kun vaarana, että osuu alaputkeen.
    Trek Farley 5 2018 19,5 kokoisena Mastodon PRO EXT 120mm jää säätönupin ja rungon väliin n. 3mm. Eli mahtuu tuosta koosta ylöspäin.

Onko joku päässyt itse vertailemaan Blutoa ja Mastodonia? Millaiset fiilingit on niistä jääneet? Bluto on kevyt, mutta ilmeisesti heppoisempi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Seps Katso viesti
    Voi olla että tämä vastaus tulee myöhässä, mutta omaan 2fattiin vaihdoin Sramin GX 1400-kammet, joissa näyttäisi olevan pienempi q factor kuin noissa Race Faceissa. Niitä suosittelisin, mutta kyllähän nuokin käyvät.
    Kiitos. Sramit näyttää olevan GXP-mallia, niin pitääkö vaihtaa myös laakerit? Mistään en myöskään löytänyt mainintaa että Sramit olisi juuri 190mm perälle sopivat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rcta Katso viesti
    Kiitos. Sramit näyttää olevan GXP-mallia, niin pitääkö vaihtaa myös laakerit? Mistään en myöskään löytänyt mainintaa että Sramit olisi juuri 190mm perälle sopivat.
    Kammet taitavat olla tosiaan 170-perälle tarkoitetut ja itse ostin nuo GXP-malliset, en tiedä olisiko BB30-versiota ollut tarjolla joten keskiö meni uusiksi. Ketjulinjaa pääsee korjaamaan hieman kun ostaa BB30 direct mount rattaan. Tästä listauksesta katsoin sopivat osat ja sopivat 2fattiinkin http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...75#post2632275 . Joitakin sivuja aiemmin tuolla taitaa olla puhetta siitä ketjulinjan korjaamisesta, mutta aivan hyvin on pelannut.

Ok, kiitos. Eli Race Facet kävisi suoraan, Sramit vaatii lisäksi uuden laakerin+rattaan (+ketjun). Liekkö noiden kestävyydellä suurtakaan eroa?

moro, voisko jokin ohjeistaa mitä pitää ja mistä kannattaa hankkia osat kun on vaihtamassa etujousitetun canyon dude cf 2016 yhdelle eturattaalle. Painon ei tarvi olla mitään hifistelyä, kunhan toimii varmasti ja on kustannustehokas. Lähteekö kammet millasella ulosvetäjällä? kiitokset etukäteen!
    t.kimmo

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •