Zwift.com

Alkujaan tämän lähetti
Jyrki P
Tuolta löytyy kaikenlaista hyödyllistä koskien zwiftiä.
https://zwiftinsider.com/tests/
Mutta lyhyesti niin ajajan pituus vaikuttaa eli pidemmällä on enemmän tuulenvastusta zwiftissäkin. Pyörä/kiekot vaikuttaa aika paljon nopeuteen ja varsinkin tasaisella kannattaa käyttää zipp808 ja valita sellainen pyörä minkä aero-tähdet on neljä. Jos ns.tron pyörä on käytössä niin se on tällä hetkellä nopein pyörä.
Järkevällä kisaamisella voi säästää paljon watteja kun peesaa paljon ja iskee viimeisellä kilometrillä. Peesauksen apu on karkeasti 0.3-0.5w/kg riippuen kuskin koosta. Tasasella w/kg lukemalla ei ole niin paljon väliä vaan watit on tärkeämmät eli painavemmat kuskit pärjää paremmin kun oletettavasti heillä on voimaa enemmän.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Samoilla linjoilla. Kyllä tuo ajotaktiikka/peesaus näyttelee tässä isointa roolia. Näinhän se on oikeissakin kisoissa... eli harvoin eniten watteja tuottava tai edes kovakuntoisin on podiumilla.
Olen itse huomannut pyörän (Trek Émonda) ja kiekkojen (Zipp 202) tuoman edun nousuissa. Usein joku Aasian suunnalta oleva kaveri on ajanut rinnalla isommilla W/kg arvoilla (oletus, että tuolta tulevat kaverit ovat pienikokoisempia ja kevyempiä). Tasaisella voi olla haastavampaa havaita tätä... mutta yleensä joudun itse tekemään tasaisella enemmän duunia (mun pmi 21,5). On kyllä jäänyt vaihtamatta pyörää ja kiekkoja tasaiselle.
Mitä tulee kuskien kokoon, näkee pukee Zwift isokokoiset/painavat ajajat hyvin atleettiseen ulkonäköön. Testasin laittamalla oman painon 200kg, ja muutuin heti voimanostajan näköiseksi. 
Ja sit taas ajamaan...
www.tahkomtb.fi
www.kuopys.fi
www.tahkomtb.fi
www.kuopys.fi
Kirjanmerkit