Samantyylinen ongelma oli muistaakseni jo 90-luvun lopulla esillä ratamoottoripyörien puolella. Rungoista tehtiin koko ajan jäykempiä ja pyöristä tehokkaampia, kunnes tultiin pisteeseen, jossa kaikkea tehoa ei saatu takapyörälle ja sitä kautta alkoi ongelmat ajettavuuden ja pidon kanssa. Nykyisin rungot ovat noissa peleissä käsittääkseni paljon joustavampia (oikeisiin suuntiin).
Fillareissa tuo kuskin säästäminen kuullostaa järkevältä ajatukselta, ollaan sitten polkemassa pitkää reissua tai kilpailua, jossa halutaan olla lopussa hieman paremmassa iskussa ratkaisuja varten. Tietenkin loppukirissä voidaan hieman hävitä löysemmän rungon takia, mutta jos häviö on pienempi, kuin säästyneet energiat, niin silloin lopputulos voi olla parempi. Rungon suunnittelulla tuota voidaan tietenkin vielä optimoida ja luulisinkin, että se on menossa juuri tuohon Stenun mainitsemaan suuntaan.
Kirjanmerkit