GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 67 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 57 65 66 67 68 69 77 117 167 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.981 - 2.010 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #1981
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.833

  2. #1982

  3. #1983
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    124
    Radonin keula olisi ac mittojen perusteella lähempänä sitä mitä etsin. Lithic on todella hieno luokassaan. Ei ole kiirettä hankinnalla, kun metrin syvä hanki täällä kohta ja lisää sataa koko ajan...

  4. #1984
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Hieno on kieltämättä tuo avaruuskana. On-onen hinnat vaan tuppaa elämään niin että kun absolut tarvetta ei juuri ole niin ei tuu tilausnappiakaan painettua. Mihin hintahaarukkaan tuota runkosettiä on myyty?


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

  5. #1985
    Veikkaisin 599-1100 puntaa. Flame grilled kaiketi kalliimpi käsinmaalauksen vuoksi.

  6. #1986
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tukkasotka Katso viesti
    Veikkaisin 599-1100 puntaa. Flame grilled kaiketi kalliimpi käsinmaalauksen vuoksi.
    Tuossapa se "perusongelma" kiteytettynä; 599£ OK, 1,1 k£ NOK.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  7. #1987
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    https://www.on-one.co.uk/i/q/FROOSPC...ravel-frameset

    Näyttää tällä hetkellä olevan 799£ molemmissa väreissä. Muistaakseni tuota on ollut joskus tarjousposteissa 599£ hintaan, mutta tuolloin en tullut tarkistaneeksi, että oliko värien välillä hintaeroa.
    Kalle H muokkasi tätä : 04.02.2018 at 21.45
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  8. #1988
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Nuo On Onen sivut on kyllä aika mielenkiintoiset. esim. Bish Bash Bosh -runkosettiä on myynnissä kahdella eri hinnalla (mielestäni ihan tässä muutama päivä sitten oli kolme eri vaihtoehtoa??) ja se halvempikin mainostaa olevansa frameset

  9. #1989
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mitä ihmettä selität? Olihan tuossa himoitsemassasi Raleighissakin kierrekeskiö. Niinkuin monessa muussakin.
    BSA 68mm keskiöllä varustetuista kuitugrindereista voisi yhteisen hyvän nimissä tehdä tähän listaa. Aiemmin on mainittu jo

    On One Space Chicken: https://www.on-one.co.uk/c/q/bikes/g.../space-chicken

    Liekö Lauf True Grit jo esiintynyt täällä: http://www.laufforks.com/true-grit/

  10. #1990
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    True Gritista vielä...Suomessa ei ole toistaiseksi maahantuojaa, mutta online storesta saa tilattua ja pyörä toimitetaan Taiwanista. Hinnat on dollareina, verot ja kuljetuksen saa laskettua kokonaispakettiin, mutta pitääkö vielä maksaa tulli tms?

  11. #1991
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Aika rujon näköinen tuo haarukka, mutta suodattaa nimismiehenkiharat varmaankin mukavasti? Onko porukalla kokemuksia Laufin haarukoista? Geometria on pitkä ja kohtuullisen matala, kulmat erittäin loivat. 45mm kumi menee, jos on 1x11 -systeemi. Race Edition vaikuttaa kiinnostavalta. Painoa kuitenkin epäilen: 7,8kg! Verrokkina esim. Canyon Inflite CF SLX 9.0 Pro Race 7,7kg (https://www.canyon.com/fi/road/infli...-pro-race.html). Canyonissa 100g kevyempi runko, 700g kevyempi haarukka, sama osasarja, 100g painavammat kiekot, kevyempi penkki - lyhyellä matikalla erotusta pitäis olla enemmän kun 100g!

  12. #1992
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Nuo On Onen sivut on kyllä aika mielenkiintoiset.
    Joo siellä on tosiaan ainakin välillä ainakin noita "clearance"-runkoja, joiden hinnoittelu ei mene saman kaavan mukaan kuin perus runkosetit, joten hintoja voi olla useita, eikä se clearence ole aina halvin. On-One on juuri yksi niistä kaupoista, josta kannattaa ostaa vasta kun hinnat on -40..-50%

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taneli79 Katso viesti
    BSA 68mm keskiöllä varustetuista kuitugrindereista voisi yhteisen hyvän nimissä tehdä tähän listaa.
    Mä en ole oikein koskaan ymmärtänyt, että mikä tuosta BSA-keskiöstä tekee niin erinomaisen, tai että miksi pressfitti olisi automaattisesti huono? Mulla on itsellä nyt ollut pari vuotta pressfit-keksiöt maasturissa ja gravelissa (näillä ajettu pitkälle yli 10tkm), enkä ole kokenut niiden kanssa mitään erityisiä ongelmia - mielelläni ottaisin ko. tyyppisen keskiön myös kuiturunkoon. Noihinhan saa vaikka mitä parannuksia asennettua jälkikäteen (mm. Rotor/Halbini...), joten sellainen vaan kiinni, jos alkaa ahdistamaan. Rungon valinta on muutenkin niin vaikeata, että mielestäni keskiöntyypistä ei kannata tehdä liian isoa numeroa.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  13. #1993
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taneli79 Katso viesti
    True Gritista vielä...Suomessa ei ole toistaiseksi maahantuojaa, mutta online storesta saa tilattua ja pyörä toimitetaan Taiwanista. Hinnat on dollareina, verot ja kuljetuksen saa laskettua kokonaispakettiin, mutta pitääkö vielä maksaa tulli tms?
    Kyllähän Taiwanista tulevalle tavaralle tulli napsahtaa.

    Tullilaskuri näyttää Taiwanista tulevalle 5000 dollarin pyörälle tullit ja verot seuraavasti.

    Tullimaksu (14 %) 573,86 EUR
    ALV (24 %) 1*121,50 EUR

    http://tulli.fi/henkiloasiakkaat/net...e/tullilaskuri
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  14. #1994
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Mä en ole oikein koskaan ymmärtänyt, että mikä tuosta BSA-keskiöstä tekee niin erinomaisen, tai että miksi pressfitti olisi automaattisesti huono?
    Huollettavuus se varmaan on. Eikä pelkästään teknisenä toimenpiteenä, vaan myös varaosien hankinnan helppouden ja saatavuuden takia. Ei keskiölaakereita tietysti pitäisi olla mitään syytä vaihtaa jatkuvasti, mutta ei runkoakaan pitäisi olla perusteltua syytä vaihtaa vuoden välein jolloin niitä keskiöhuoltoja tulee eteen ennemmin tai myöhemmin.

    BSA:n kahden kierrevaihtoehdon erottelun jälkeen täytyy oikeastaan vaan tarkastaa onko kammet Shimanon, SRAM:n, FSA:n, Campagnolon vai jonkun muun, joka on yhteensopiva neljän mainitun kanssa. Ja sitten ostaa & asentaa sen varaosan. That’s it Margaret sanoisi englantilainen. Vastaavasti pressfit-keskiölle on esimerkiksi Rotorin keskiöyhteensopivuuslakanassa joku hämmentävä 4 x 6 erilaista vaihtoehtoa keskiömuhvien ja kampien yhdistelmille, jolloin homma on jo lähtökohdiltaan vähän mutkikkaampi.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  15. #1995
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Itse olen ajatellut homman niin, että jos tuota Rivalin kampien mukana tullutta keskiöö joutuu joskus vaihtamaan niin esim. r2-bike myy sitä alle 40€ hintaan. Toisaalta jos haluaa oikein panostaa, niin laittaa sitten kerrasta vaikka tuollaisen Hambinin ja vaihtelee siihen sitten jakossa vain laakerit, jotka maksaa sitten n. 10€ per kpl.

    Eipä tuossa asennuksessakaan nyt kovin kummoisi työkaluja tarvita: Irroitukseen vasara ja tuurna ja asennukseen esim. vanhat laakerit (sovitteiksi) ja pätkä kierretanko + prikat.
    https://www.youtube.com/watch?v=lmOSu8JGJks

    Mutta joo, oma pointti oli vaan se, että ainakin mulle itselle kelpaa sekä PF että BSA - molemmat toimii oman kokemuksen mukaan lopulta ihan vastaavasti.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  16. #1996
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Joo, eniten kritiikkiä ansaisee tuo, kun tuli ryöpsähdys erilaisa keskiötyyppejä kierteettömän muhvin myötä. BSA 68 tai 73 on hyvä ja helppo itseasentajalle, nyt jo kohtuuhintainenkin, tuohon olisi voinut kehitys hetkeksi seisahtua, no onhan tuollakin jo ikää, mutta ei noin monia versioita kierteettömistä olisi toivonut kehitetyn. Muistan kun BB30 tuli, niin olin jopa innoissani asiasta.
    Omissani on kaikissa kierteinen muhvi, joka on ollut tietoinen valinta.

  17. #1997
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    237
    Foxcomp turussa myy Laufin keuloja nykyään.

    Itselläni kokemusta vain carbonara versiosta. Toimii tarkoitukseensa, erittäin jämäkän oloinen eikä (kohta) parin vuoden jäleen mitään ongelmia. Ranteet tykkää, pitää joskus ehkä sovittaa tuo hiekottimeen ja käydä testailemassa juurikin nimismiehen kiharaa.

  18. #1998
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Onnistuin jotenkin poistamaan aikaisemmin postaamani viestin, mutta todettakoon vielä, että olen siinä luulossa, että BSA naksuu keskimäärin vähemmän kuin PF. En osaa viitata aiheeseen liittyvään tutkimustietoon, mutta kokemusperäisesti ja lukemani pohjalta arvioin.

  19. #1999
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Esimerkiksi focus cayossa on pressfitt ja vakiona yhteen kierrettävä keskiö. Keskiön vaihtaminen on tasan yhtä helppoa mitä aidossa kierteellisessäkin. Tokenin systeemi on kuitenkin minusta huonompi, mitä Foxcompin myymä mfg, koska tokenissa on siltikin erilliset muovikupit. Vaihdankin tuon seuraavalla kerralla tukevampaan mfg:n malliin.

    http://www.foxcomp.fi/wheels-mfg-pf3...-shimano-black

    Niin ja yksi iso etuhan tästä kierteellisestä pressfitistä on. Laakerit ovat aina väkisin samassa linjassa. Näinhän ei välttämättä ole normaalien muovikuppien kanssa.

  20. #2000
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ..Keskiön sivuttaisjoustosta on kyse. Enkä puhu keskiön jouston suhteen rungon mukavuudesta, vaan siitä, että se ominaisuus, mistä teräsrunkoihin tykästyneet keskimäärin pitävät, on nimenomaan se, että keskiökin elää vähän - myös sivusuunnassa. Sen vuoksi aika vähän todella paksuja putkia teräspyörissä näkyy. Edes isolla rahalla tehdyissä customrungoissa. Sen podcastin perusteella nykyään ainakin osa kovemmankin luokan runkosuunnittelijoista alkaa todellakin kääntymään pikkuhiljaa siihen uskomukseen, että sivusuunnassa jäykin mahdollinen keskiö ei olekaan kaikille ja kaikkeen käyttöön edes polkemistehokkuuden kannalta paras vaihtoehto..
    Tulipa tämä muutaman kuukauden takainen keskustelu mieleen, kun toisaalla törmäsin alla olevaan videoon. Ei vielä kovin tieteellinen selitys, mutta havainnollinen.

    https://m.youtube.com/watch?feature=...;v=BH_AL4rxrp8
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  21. #2001
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Saisiko jotain sanallista lyhennelmää. Ei vaan pysty katsomaan näitä youtube videoita ja etsimään niistä kohtaa jossa on asiaa.

  22. #2002
    noniinno Guest
    Pf on helppo ja nopea asennettava, jos on kunnon työkalut. Purkkavirityksilla kyllä voi tulokseksi saada naksuvan keskiön. Tuurnalla en kyllä irroittelisi. Mulla on pyörissäni 1xPF92, 1xPF30 ja 2xBSA. En osaa nostaa noista helpointa tai parasta. Ne on kuitenkin vaan keskiöitä, jotka huollan aina kun on tarvetta, ilman sen ihmeellisempiä manöövereitä. Tosi harvoin nykyään kaipaavat huoltoa mitkään noista.

  23. #2003
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Saisiko jotain sanallista lyhennelmää. Ei vaan pysty katsomaan näitä youtube videoita ja etsimään niistä kohtaa jossa on asiaa.
    Sanallinen lyhennelmä: jäykempi runko ei ehkä sittenkään ole sen polkemistehokkaampi kuin vähemmän jäykkä runko. Sama asia kuin siinä podcastissa syksyllä, mutta havainnollisempi esitystapa. 2.44 eteenpäin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  24. #2004
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    jäykempi runko ei ehkä sittenkään ole sen polkemistehokkaampi kuin vähemmän jäykkä runko.
    Tänään huomasi myös todella hyvin tuolla jääpolanteissa kuinka ihanasti teräsrunko elelee ja tuottaa eroottistyyppistä pitoa takarenkaalle paikoissa joissa kuitukeula pompottaa. Loistava materiaali on teräs.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  25. #2005
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Tuon saman hybriksen saavuttaa tosin alurunkoisellakin kun ei runko ole yli kevennetty ja akseliväli ei ihan minimissään, kun vielä renkaatkaan ei ihan kapeimmat. Pyörä väliin melkein vaaka-asennossa alla, jos pikkusen liioitellaan, kaatuilematta tai ajo kovalta tuntumatta.
    Teräsrunkoiset ovat usein mitoiltaan paljon tuon saman suuntaisia joten käytöskin saman suuntainen. Tässä en moiti terästä!

  26. #2006
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mitä ihmettä selität? Olihan tuossa himoitsemassasi Raleighissakin kierrekeskiö. Niinkuin monessa muussakin.
    Selasin 1/2017 Fillari-lehden polkupyöräluettelon a:sta ö:hön. En löytänyt hiilikuituisia CX- tai GG-pyöriä, joissa olisi BSA keskiö. Tunnustan, että en jaksanut jokaisen valmistajan sivuilla vierailla, mutta aika monta pistokoetta tein. Missä ne ”monet muut” kierrekeskiölliset kuitugrinderit piileskelevät?

  27. #2007
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Kyllähän Taiwanista tulevalle tavaralle tulli napsahtaa.

    Tullilaskuri näyttää Taiwanista tulevalle 5000 dollarin pyörälle tullit ja verot seuraavasti.

    Tullimaksu (14 %) 573,86 EUR
    ALV (24 %) 1*121,50 EUR

    http://tulli.fi/henkiloasiakkaat/net...e/tullilaskuri
    Hetkinen, mitä valitsen tullattavan tavaran osalta? ”Sähköavusteinen pyörä ja muut vastaavat” vai ”Urheiluvälineet muut”? ”Polkupyörät muut kuin Kiinasta lähetetyt” ei ilmeisesti käy, koska ” Yhden Kiinan politiikan mukaisesti Suomi ei tunnusta Taiwania (Kiinan tasavaltaa) itsenäisenä valtiona eikä Suomella ole diplomaattisuhteita sen kanssa.” http://formin.finland.fi/Public/defa...&culture=fi-FI Jos Taiwan on Suomelle Kiina, valitsen kohtaan ”Mistä tavara lähetetään?” Kiina. Vai ymmärsinkö oikein?

  28. #2008
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tulipa tämä muutaman kuukauden takainen keskustelu mieleen, kun toisaalla törmäsin alla olevaan videoon. Ei vielä kovin tieteellinen selitys, mutta havainnollinen.

    https://m.youtube.com/watch?feature=...;v=BH_AL4rxrp8
    Tuota tuota...verrataanko tässä runkoa jouseen, joka viritetään painamalla kampea alas ja sitten vapautetaan energia keventämällä kampea (tai videon tapaan vapauttamalla jarru)? Eikö jousen virittämiseen kulu aina enemmän energiaa, kun mitä palautusprosessissa vapautuu? Ja jos runko (jousi) ei polkiessa taivu, eikö energia välity silloin tehokkaammin voimansiirron ja renkaan avulla suoraan alustaan eteenpäin vieväksi voimaksi? Löysän rungon taivuttamiseen tarvitaan vähemmän energiaa kuin jäykän rungon, mutta toisaalta jäykkä runko vapauttaa enemmän energiaa kevennettäessä kampea. Silti energiaa menee rungon taivuttelussa hukkaan.


    Ymmärrän, että jousi, esim. pitkä ja jäykkä akillesjänne, tekee kengurun pomppimisesta taloudellista, mutta en tajua, miten jousta voisi samalla tavalla hyödyntää pyöräilyssä.

  29. #2009
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taneli79 Katso viesti
    Ymmärrän, että jousi, esim. pitkä ja jäykkä akillesjänne, tekee kengurun pomppimisesta taloudellista, mutta en tajua, miten jousta voisi samalla tavalla hyödyntää pyöräilyssä.
    Olen mieltänyt maantiepyöräni rungon lehtijousimaiseksi rakenteeksi, joka ei ”jousta alta pois” kun siihen lataa energiaa, vaan enemmänkin myötäilee ajajansa liikkeitä ja ajajan yli kymmenkertaista massaa suhteessa omaan massaansa. Ajajalle (ainakin tällaiselle motoriset puutteensa tiedostavalle) on hyvin vaikea kohdistaa kaikkea haluamaansa voimaa puhtaasti voimansiirron kautta takarenkaalle, jolloin erityisesti putkelta ajaessa biomekaaninen hyötysuhde ei ole erityisen hyvä. Jousimainen runko ottaa energiaa talteen ja palauttaa sitä takaisin ajajalle, toimien ikäänkuin yhteistyössä esimerkiksi pitkässä nousussa.

    Aika-ajopyöräni runko on sitten taas monessa suhteessa rautakankimainen ajaa. Se ei anna myöden läheskään samalla tavalla ja sellaisina häviävän lyhyinä hetkinä kun esimerkiksi pyörittää mahdollisimman kokonaisia kierroksia suurella teholla kummun yli, sen kanssa tuntee olevansa ikäänkuin suorassa yhteydessä takarenkaaseen. Mutta se on myös selvästi väsyttävämpi ajaa yli kahta tuntia kerrallaan.

    Kaikki on tietysti suhteellista. Nämä kaksi pyörää ovat verrattain jäykkiä hiilikuiturunkoisia ja niissä on kapeat renkaat verrattain korkeilla paineilla ym., eli pienet rungon jäykkyyserot on perstuntumalla juuri ja juuri havaittavissa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  30. #2010
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taneli79 Katso viesti
    Eikö jousen virittämiseen kulu aina enemmän energiaa, kun mitä palautusprosessissa vapautuu?
    No energiahan ei minnekään häviä. Muuttuu siitä osa esimerkiksi lämmöksi, mutta se on niin häviävän pieni osa, että en sillä usko olevan mitään merkitystä polkupyöräfysiikan tai pyörittämisen fysiologian kannalta.

    Mun oma kokemus omista pyöristä kautta aikain ja vuokrapyöristä ulkomailla tukee CamoNin esittämää ajatusmaailmaa. Sopivasti taipuisa runko "palauttaa" putkelta runtatessa energiaa myös siihen koko kehon polkemisliikkeeseen, koska siinä polkemisvaiheessa, missä voiman tuotto on heikointa, palautuu rungon fleksaus ja se tasaa voimantuottoa. Jäykällä rungolla pystyy ehkä hetkittäin tuottamaan enemmän tehoa takarenkaalle (esim. ratasprintit tai maantiekisojen loppukirit), mutta kuskin ominaisuuksiin nähden liian jäykällä rungolla pitkään ajaminen väsyttää lihaksistoa enemmän kuin vähän löysemmällä rungolla ajaminen.

    Odottakaapa vaan muutama vuosi, niin isojenkin fillarimerkkien mainoslauseet tyyliin "stiffest and lightest frame we have ever made" ovat muuttuneet muotoon "most flex optimized and lightest frame we have ever made".
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •