HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 66 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 56 64 65 66 67 68 76 116 166 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.951 - 1.980 / 15441

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #1951
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Kiinnostava ilmiö, että noissa road plus-malleissa on lähes järjestään WTB:n ruskeakylkiset renkaat (Horizon tai Byway). Ennustaa hyvää, muiden valmistajien on pakko reagoida tilanteeseen ja eiköhän nastatkin tule markkinoille.

  2. #1952
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    ...Ennustaa hyvää, muiden valmistajien on pakko reagoida tilanteeseen ja eiköhän nastatkin tule markkinoille.
    Tarkoitatko, että muiden valmistajien on pakko reagoida valmistamalla tanwall-kumeja ja myös nastarenkaita ruskeakylkisenä?


  3. #1953
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Väri ei ole itseisarvo, vaikka WTB on pelkkään ruskeaan päätynyt ilman mustaa vaihtoehtoa. WTB näyttää saaneen hyvän markkinaosuuden ja sitä tuskin kilpailijat halukkaasti vierestä seuraavat.

  4. #1954
    Rockmachinen paino yli 11kg ja alumiinietuhaarukka. Weldssit aika brutaalit.



  5. #1955
    Viuh Guest
    Tuo haarukka on suorastaan kamala.

  6. #1956
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    Pakko laittaa välillä jokunen hieno pyörä topicciin, tälläinen Shand Stoater olis sellainen.



    Ei niiden Stooshie paha ole myöskään



    Jos kaipaa jotain hieman spesiaalimpaa, niin mites tälläinen Rohloff-monsteri Bahookie?



  7. #1957
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Kiitos Shand- kuvista, pikkasen jo helpotti vaikka välillä huimasi!

  8. #1958
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    229
    Bahookie herättää omistushaluja mutta on aika suolaisen hintainen peli.

  9. #1959
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Juu, hinta tehokkaasti vähentää omistushaluja, vaikka nuo customointijutut viimeisenä oljenkortena taisteleekin vastaan. Tuollaisten kuvien huonoin puoli on kuitenkin siitä, että skaalaus menee vinoon ja tavallinen parin tonnin alumiinigrinderi hydraulijarruilla alkaa tuntua ihan perustellulta hankinnalta kakkospyöräksi. Aiemmin olen paininut ajatuksen kanssa, hankkiako toinen 400 euron kiekkosarja nykyiseen pyörään.

    Tässä budjettiratkaisu:
    https://www.whyte.bike/glencoe/

    Tuon värin kun saisi Fristoniin tai Gisburniin...

    Noista ulkonäköjutuista vielä sellainen, että kunpa valmistajat laittaisi kuvat pyöristä kaiken kokoisina. Koon 51 pyörä näyttää aivan erilaiselta kuin 58.

  10. #1960
    Pari kuvaa Avaruuskanasta. Kiinan kuraa tällä hetkellä somisteena. Pitäisi seuraavaksi päättää osasarja. Pää sanoo Force, lompakko huutaa Soraa. Varmaankin taakse 36 pakka Forcen medium cagella ja eteen 42 Forcen kammet. GXP bb jo ostettu, eli ei voi enää perua. Tuossa on takana flatmount ja edessä postmount jarrukiinnikkeet, mietin jos laittaisi eri paria jarrut. Saattaa vaan tulla ongelmia, jos joskus siirtää ne toiseen pyörään.


  11. #1961
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.206
    Huh huh, on se kuuma kana!


    Sent from my LG-H815 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  12. #1962
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Onko jollain kokemusta Genesis Croix De Ferin rengastilasta? Tönärillä näyttäis mahtuvan 45mm rengas pyörimään mut mites todellisuudessa?

  13. #1963
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Kun tila on tiedossa, kyse lienee enemmänkin vanteesta ja renkaasta, kuin rungosta. Ainakin Schwalben renkaat ovat minulla olleet hiukan nimellismittaa kapeampia. Korkeus on toinen juttu. Leveämpi vanne tietysti leventää myös rengasta, mutta jos 45 mm tilaa on, eiköhän joku n. 37 mm rengas ole sopiva valinta? Tai kuten minulla on nyt Schwalbe Marathon Racer 40-622, sen leveys 18,5 mm vanteella on n. 37-38 mm.

    Talvirenkaassa kannattaa tarkistaa etenkin se, onko tila korkeussuunnassa tiukka.

  14. #1964
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Samat kokemukset renkaan leveyksistä 15 ja 17 mm sisälevyisillä vanteilla, aina leveys on käytännössä nimellismittaa kapeampi, vaihteluakin niin paljon ettei nimellismittaan voi tukeutua niin kuin toivoisi. Haarukoihin rengas ei saa hipsiä vähääkään, se kuluttaa nopeasti olipa materiaali metallia tai kuitua, ei edes lokarit saa nojata haarukoihin.

  15. #1965
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Jos on tarve optimoida rengastus huonoille teille ja kiinnostavat renkaat löytyy ja tila loppuu takahaarukasta, ainahan voi laittaa eteen muutaman millin leveämmän renkaan kuin taakse. Hiukan tuo geometriaa muuttaa, mutta esim. 37 ja 42 mm renkaista puhuttaessa vaikutus lienee olematon.

  16. #1966
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tukkasotka Katso viesti
    ... Tuossa on takana flatmount ja edessä postmount jarrukiinnikkeet, mietin jos laittaisi eri paria jarrut. ...
    Miksi laittaisit jarrut eri paria? Sellainen saattaa alkaa jossain vaiheessa vituttaa.


  17. #1967
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Huh huh, on se kuuma kana!
    Saamari että on hieno. Saamarin saamari.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  18. #1968
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Miksi laittaisit jarrut eri paria? Sellainen saattaa alkaa jossain vaiheessa vituttaa.
    Koska silloin ei tarvitsis laittaa adapteria eteen. Jos haluaa pedantin ja kliinin lookin, adapterin jättäisi mieluummin pois.


  19. #1969
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    34
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vivve Katso viesti
    Onko jollain kokemusta Genesis Croix De Ferin rengastilasta? Tönärillä näyttäis mahtuvan 45mm rengas pyörimään mut mites todellisuudessa?
    Itsellä oli kesällä Croix de ferissä 2,0" Furious Fredit. Vanteen sisäleveys 18mm. Renkaan leveys vanteella 46mm ja pelivaraa jäi vielä joitain millejä takahaarukassa, etuhaarukassa enemmän

  20. #1970
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tukkasotka Katso viesti
    ...Jos haluaa pedantin ja kliinin lookin....
    Saavuttaako sellaisen eriparisilla jarruilla?

    Mutta ehkä tarkoitatkin eri parilla vain sitä, että toinen on flatmout ja toinen postmount? Etkä suinkaan sellaista, että toiseksi jarruksi vaikka Rival ja toiseksi Spyre tjsp?


  21. #1971
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Saavuttaako sellaisen eriparisilla jarruilla?

    Mutta ehkä tarkoitatkin eri parilla vain sitä, että toinen on flatmout ja toinen postmount? Etkä suinkaan sellaista, että toiseksi jarruksi vaikka Rival ja toiseksi Spyre tjsp?
    Niin, siis joo tarkoitin, esim. Forcelta eteen postmount ja taakse flatmount jarrut. Ei eri mallin jarruja.

  22. #1972
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Onko noista flatmount-jarruista mitään muuta "hyötyä" kuin pienempi koko? Ainakin niitten säätäminen on enemmän pershiistä.

  23. #1973
    Muutaman kymmenen gramman painoetu ja huomattavasti paremman näköinen (subjektiivista). Koska jarrukenkää ei ruuvata runkoon, se vähemmän todennäköisesti aiheuttaa chainstaylle vaurioita. Ilmeisesti myös ilmaus helpompaa.

  24. #1974
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tukkasotka Katso viesti
    ...Koska jarrusatulaa ei ruuvata runkoon, se vähemmän todennäköisesti aiheuttaa chainstaylle vaurioita....
    Toihan on muuten aika hyvä pointti, en ole tajunnutkaan. Toisaalta chainstayssä on ylimääräisiä reikiä. Miksiköhän etupään kiinnitystä ole toteutettu samalla tavalla läpipulteilla?

    Ilmeisesti myös ilmaus helpompaa.
    Miten ihmeessä tuo siihen vaikuttaa?


  25. #1975
    Oiskohan se ainakin SRAM:n kohdalla ollut siten, että bleed port on siirretty caliberin kyljestä sen pitkittäissuunnassa sivuosaan. Ehkä se näin estää hieman valumaa porttia sulkiessa tjms. En tiedä, kengän asento kuitenkin on edessä ja takana eri.

  26. #1976
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tukkasotka Katso viesti
    Pari kuvaa Avaruuskanasta.
    Huh huh, on se kuuma kana! (TheMiklu)

    Huvikseni tutustuin geotaulukkoon; s-koko sopisi "heittämällä".
    Eikä värimallistokaan okseta.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  27. #1977
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    圖爾庫
    Viestit
    582
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tukkasotka Katso viesti
    Muutaman kymmenen gramman painoetu ja huomattavasti paremman näköinen (subjektiivista). Koska jarrukenkää ei ruuvata runkoon, se vähemmän todennäköisesti aiheuttaa chainstaylle vaurioita. Ilmeisesti myös ilmaus helpompaa.
    Eikös tuo jarru ruuvata juurikin pelkästään chainstayhin kiinni eli kaikki rasitus tulee siihen.

    Esim. Inbredissä missä IS-mount jarru on samassa paikassa siellä takahaarukan putkien välissä rasitus jakautuu tasaisemmin molemmille putkille.

  28. #1978
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hartsu Katso viesti
    Eikös tuo jarru ruuvata juurikin pelkästään chainstayhin kiinni eli kaikki rasitus tulee siihen.

    Esim. Inbredissä missä IS-mount jarru on samassa paikassa siellä takahaarukan putkien välissä rasitus jakautuu tasaisemmin molemmille putkille.
    Ero on siinä, että postmountissa jarru ruuvataan kiinni chainstayin, kun taas puolestaan flatmountissa kenkä ruuvataan chainstayn läpi. Kenkä on siis kiinni toki chainstayssa, mutta jengat ovat rungon sijaan jarrukengässä. Rasituseroihin en osaa kokemusperäisesti ottaa kantaa.

  29. #1979
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    圖爾庫
    Viestit
    582
    IS-mountissa ei myöskään ole jenkoja rungossa vaan jarrun adapterissa.
    Kaikki kiinnityssysteemit on kyllä varmaan ihan riittävän hyviä mekaanisesti.

    On tuossa flat-mountissa sellainen hyvä puoli myöskin että se ei haittaa tarakan asennusta jos sellaiselle on tarvetta.

  30. #1980
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    124
    Löytyisikö apua keulan valintaan. Eli tuo carboncyclesin keula hylkii jotenkin ulkonäöllisesti spessun runkoa, mutta mistä fiksumman näköinen tilalle? 2.0 renkaat pitäisi mahtua pyörimään haarukassa kuitenkin.


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •