^ ihan sama, siinähän sitten köröttelitteohituspaikkojakin oli ja moni meni ohi että oma vikanne.
Kotiinkin oli päästävä, ja jalkavamman takia 10km kävely/pyörän talutus ei ole mahdollista.
^ ihan sama, siinähän sitten köröttelitteohituspaikkojakin oli ja moni meni ohi että oma vikanne.
Kotiinkin oli päästävä, ja jalkavamman takia 10km kävely/pyörän talutus ei ole mahdollista.
Miten olette juomapuolen hoitaneet talvella ja varsinkin pakkasilla? Eli onko jotain talvikäyttöön suunniteltuja
juomapulloja/jonkinlaista termaria jossa juoma säilyisi jäätymättä...? Nimenomaan lenkeillä.
"You brought two too many - Monettako kertaa sä katot tota?"
Kiits, tilaukseen.
"You brought two too many - Monettako kertaa sä katot tota?"
Talvilenkeillä ei ole tarttenu juoda ( eikä viime vuosina muutenkaan, sen verta on lyhyet lenkit..). Hätätilassa oon syöny lunta ( 2 kertaa koko pyöräilyaikanani).
Mulla on pari vanhaa Camelbak Podium Insulated - pulloa. Teen talvisin lenkille lämmintä mehua, jolloin parin tunnin lenkin jälkeen se ei vielä ole jäässä (ulkolämpötila -15...-20°C). Nestemäärän vähentyessä jäähtyminen nopeutuu ja lenkin lopulla pullossa alkaa olla jäähilejuomaa...
Kuinka kylmässä tuo Chute Vacuum pärjää parituntisen?
Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...
Kuulostaa asialliselta. Pitäääkin tilata Chute talvipulloksi.
Podium Isulatedia mainostettiin aikanaan hyvin eristäväksi pulloksi, mutta se olisi tuossa tilanteessa varmaan umpijäässä![]()
Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...
Muistutetaan myös siitä vanhasta konstista: tavalliseen juomapulloon kädenlämpöistä juomaa, pullo vanhaan (parittomaksi jääneeseen) villasukkaan tai -lapaseen ja ajotakin taskuun.
Kestää juomakelpoisen lämpöisenä yllättävän pitkään. Ei tosin kovin kätevä ratkaisu ajonaikaiseen juomiseen, mutta talvella juomavälin pituus lienee sen verran kesäistä pitempi ettei pienestä pysähtymisestä ole haittaa.
PS Perinteinen termospullo toimii tietenkin, jos käytössä on sopiva laukku tai reppu ei haittaa. Tosin kerran erehdyin laittamaan niin kuumaa juomaa ettei sitä kerta kaikkiaan pystynyt sellaisenaan nielemään, joten vaihtoehdoiksi jäivät jäähdyttely odottamalla (mikä voi hetken kestää) tai jostain puhdasta lunta hakemalla (mikä ei kaikissa olosuhteissa välttämättä onnistu) tai matkan jatkaminen lähimmälle taukopaikalle...
Soveltuuko Hans Dampf EVO Trailstar/Supergravity renkaat Etelä-Suomen poluille? Välillä jäätä, välillä lunta. 160 mm enskapyörä. Mietin että onko kuinka petollista noi satunnaiset jäiset paikat.
Vai onko se paras vaan ostaa Ice Spiker eteen?
Pump track teki paluun työmatkalle.
Tänä aamuna työmatkapyöräiltiinkin sitten pääkaupunkiseudulla "rakkaudesta lajiin"![]()
Vaihtelevaa vastatuulta...
Jäällä ei pidä mikään muu kuin nasta.
Holokki auki ku H. Moilane.
Canyon Ultimate 7,9 k / GT Grade 25,5 k / Cannondale Quick 4,0 k / Ridley X-Fire 48 k (Myydyt: 44 k)
Aamulla lunta sateli vähän ja tuuli oli kova, mutta myötäinen. Kotimatkalla on odotettavissa sakeampaa pyryä ja kovempaa vastatuulta. Kasvattaa luonnetta, sanovat...
Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...
Sitä vaan tuli ja tuli, kuten miestenlehdissä sanotaan. Turha tässä vaiheessa harmeilla kuluneen Jumbo Jimin vetopitoa, täytyy vaan laskea paineita.
Meinas talven työmatkapyöräilyt päättyä ikävästi, kun joku laitapuolen kulkija pölli pyöräni työpaikan pihasta toimiston oven edestä ja keskellä päivää. Oli lukittu ym. Pyörä onneksi löytyi muutaman tunnin päästä hylättynä keskustasta ja kiitos somen ja aktiivisten pyöräilyseuramme jäsenien, sain kulkipelini takaisin. Pääsee taas narisuttamaan Ice Spikereita pakkaslumella.
Varpaiden jäätymiseenkin on löytynyt jotain helpotusta, lähinnä merinovillasukista sekä uusista neopreenisuojista kengän päällä. Lyhyillä työmatkoilla en jaksa neopreenejä vetää koipiin, mutta vähänkin pidemmälle joo. Muutenkaan oikein nauti paukkupakkasilla pyöräilystä, jolloin mieluummin juoksen. :P
Omasta 12km kotimatkasta meni 4,5 taluttamallaEi vaan pystynyt kun oli täysin koskemattomat kelvit. Alla kirkkaaksi kiilottunut jää. Päällä parikymmentä senttiä kinostunuttakin pöpperöä... Meinas kasvaa tatti otsaan... Ja tietty vielä ajoradalta oli aurattu lumet / suolamössöt kelville siellä missä kulki ajoradan vieressä.
Vaihtelevaa vastatuulta...
Viikki-Korso paluumatka 17 km 1:20 h, ei paha. Parissa kohdassa joutui vähän tunkkaamaan.
Lähetetty minun VIE-L09 laitteesta Tapatalkilla
Kotiinpäin oli vähän raskaanpuoleista, kun toi kolmivaihteisen 1:n on niin pitkä. Miksköhän peruspyörissä on järjestään aivan liian raskaat välitykset?
Olikohan foorumilaisia se naispuolinen cyclo-kuski, jonka taituruutta poljetulla kelviuralla sain ihailla ja myöhemmin ajettiin peräkanaa Vihdintietä Malminkartanon risteyksestä pohjoiseen?
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Duunista pois Cube27 pyörällä edessä Valben nastakumi ja 10 cm kelvillä lumipuuroo... kotona vaihto Skotti 29 täysjousto pyörään 2.35 Racing Ralb kumi 1.2 bar painetta ja testi ajo samaa reitti niin oli pyörissä iso ero kulkupuolessa
Samaa olen itsekin talvisaikaan miettinyt. Onneksi tuli ajankohtaiseksi päivittää vuosia hyvin palvelleen Tunturin voimansiirto uusiksi. Vaihdoin uudeksi takarattaaksi 20-piikkisen 18-piikkisen tilalle. Vaikutus oli huomattava. Mutta vieläkin isompi ratas olisi kyllä sopinut, kun tavoitteena on päästä luennoille kuivana.
Tuuli oli puhaltanut Lappeenrannan kelvien lumet syrjään ja tänään rullasi hyvin.
Onnistuin iltakuuden jälkeen ajamaan Hervannasta Pirkkalaan näkemättä yhtään auraa tai aurattua tienosaa 17km:n ja kahden tunnin aikana. Omituista. Johtuiko tämä PAMin ylityökiellosta. Eihän aktiivimalli pienen pyöräilijän vika ole![]()
^Tein täsmälleen saman huomion klo 16 jälkeen noin 1.5 tunnin aikana ajaessani kiertotietä keskustasta Hallilaan. Tai itseasiassa näin kyllä yhden auraustraktorin, mutta se ajoi aura ylhäällä.
Kirjanmerkit