ElectrobikeGarminGiantHepha
Näyttää tulokset 1 - 5 / 5

Aihe: Kona dr dew 2017 kokemuksia

Kona dr dew 2017 kokemuksia

Onko teillä kokemuksia tämän vuoden Konan dr dew pyörästä (http://www.konaworld.com/dr_dew.cfm) ? Googlettamalla en löytänyt pyörästä keskustelua tai arvosteluita, joten ajattelin kysyä täältä. Kävin tänään koeajamassa dr dewiä ja oikein hyvältä vaikutti. Tarkoitus olisi ostaa ensimmäinen vähän parempi pyörä iltalenkkejä ja työmatkailua varten. Kuulisin mielelläni teidän ajatuksia tai kokemuksia kyseisestä fillarista. Myös ehdotukset vaihtoehdoista ovat tervetulleita.

Tammikuussa ostin tuollaisen. Kasettirunko vääntyi ja se uusittiin takuuseen, jarrut voisi olla tehokkaammat ja tunnokkaammat. Jarrut tosin paranee käytössä ja pehmeämmät palat vois olla tunnokkaammat.
    Alurunkoja on täällä kovasti moitittu mutta eipähän ruostu..
    Tosiasiassa tuo runko kyllä selvästi joustaa ja notkuu kun runttaa putkelta ylämäkeen.
    Talvella menin metsäautoteitä ja pikkupolkuja läskien tekemiä jälkiä pitkin. Toimi hyvin kunhan ei ole isoja kiviä matkalla. Kesällä alamäkeen laskiessa 40km/h ei kaivonkannet tai pienet epätasaisuudet hakkaa käsille mitenkään epämiellyttävästi, 40mm leveät renkaat varmaan auttaa asiaa.
    Bb-droppia on hyvin ja takahaarukkakin on sen verran pitkä että meno on aika vakaata poluilla ja metsäteillä. Pakko sen on olla kova vehje koska olen ohittanut sillä hirven!

Työmatkaa varten tuon hommasin ja takaritsillä on kulkenut 6kg paketti helposti. Ajoasentoa säädin kesää varten matalammaksi kun matkaa on 20km suuntaan niin ajattelin päästä nopeammin kun on vähän matalampi asento. Vakiona on kyllä aikas pysty asento, hyvä tietty kaupungissa ja pienillä poluilla. Vaihdoin stemmin selkeesti pidempään ja olisikohan ollut peräti 20 astetta miinuskulmaa.

Keulan keventäminen tuntuu vähän hankalalta, vaatii kunnon kiskaisun. Johtunee pitkästä takahaarukasta ja kiinni olevasta pitkästä miinuskulmaisesta stemmistä. Toisaalta koko pyörä pomppaa yllättävän helposti rotvallin yli kun vaan painaa koko pyörää alas ja sit nyppää lukkopolkimilla ylöspäin.

Olen 182cm ja jalka 86-87 cm. Pyörä on 57.

Sellainen lisäys vielä että vanteet ja renkaat ovat toimineet ja kestäneet todella hyvin. Mun asiantuntemus ei riitä kertomaan että onko vanteet laadukkaat vai ei mutta hintaa kun pyörällä on alle tonni niin tuskin kovin arvokkaat vanteet. Sellaista röykytystä ne on kyllä nyt kesällä kestäneet että varmasti tarpeeksi hyvät hybridiin jolla pääasiassa kelveillä ja hiekkatiellä ajellaan.
    Jomppanen muokkasi tätä : 09.06.2017 at 22.36 Syy: lisätty yksiä juttuja

Itsellä hieman vanhempi DewDeluxe tuollaiseksi kymppikiloiseksi kevennettynä ja teräskeulalla. Omien mieltymysten vuoksi 58cm runko höystetty 130 millisellä miinuskulmaisella kannattimella että aikaan saatu tarpeeksi matala ja nopea asento. Itse kylläkin olen Kona fanina hieman jäävi lausumaan positiiviä kommentteja mutta itse pidän kyllä hinta/laatusuhteessa hyvänä pakettina.

Kiitoksia kommenteista. Kävin hakemassa dr dewin ja muutama lenkki on takana päin. Aivan hirvenohitusvauhtiin en ole vielä päässyt , mutta oikein hyvältä menopeliltä tämä vaikuttaa.

Paljonkohan Dr Dew painaa ja onkohan se kevyempi kuin esim. Nuren DL alkuperäisenä? Kiinnostava vaihtoehto, kun 2018 mallissa on 650b-rengastus 47 mm kumeilla. Muissakin malleissa on pienimmässä koossa sama halkaisija, mutta 35 mm kumilla.

Mitä muuten Nure olet tehnyt, jotta sen tuohon painoon olet saanut?

Samanlaisia aiheita

1. Kona process 134 kokemuksia?
    By JuusoA in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 26.10.2016, 19.11
  2. White 4 Fat Pro vs. Kona Wo 2017/2016
    By fätti in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 14.10.2016, 19.40
  3. Kona Rove AL kokemuksia
    By mkr71 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 12