GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 99 / 251 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 49 89 97 98 99 100 101 109 149 199 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.941 - 2.970 / 7517

Aihe: Helsingin kuvarastit

No jep - ja tähän sellainen hymiö joka kuvaa tunnetta joka vallitsee kun lyö itseään kämmenellä otsaan! Mutta jäähän tuo rakennus pahasti naapureidensa varjoon.

Ja voihan valokuva hävittää melko tehokkaasti sen syvyyden jonka paikalla ollen havaitsee. (Tämä oli pelkkä selittelymielessa esitetty toteamus, ei moite eikä kiitos.)

Lupaan että rasti vaihtuu vielä tänään!

Rastin aihe on tuo portaikko, ei rakennus. Myönnän toki, että ilman rakennusta nuo portaat on vaikea löytää niin omasta muistista kuin karttapalveluistakin.

Sent using Tapatalk

Sen monumentaaliportaikon (joka siis on peräisin 1990-luvulta) luonnetta tai oikeastaan koko olemassaoloa vain oli ainakin minun hemmetin vaikea ellei täysin mahdoton kuvasta hahmottaa.

Mutta eihän tämä selittelyllä parane - kledjut päälle ja pyörän satulaan!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Mutta eihän tämä selittelyllä parane - kledjut päälle ja pyörän satulaan!
    Parempi se niin on, vaikka viima ja pakkanen tässä viikon aikana onkin hellittänyt.

Sent using Tapatalk

Rasti 1248 ei sijainnutkaan Kalliossa kuten ensin arvelin (ja taisin tulla johtaneeksi Smo:n hakoteille), ei myöskään Kruununhaan eikä Etu-Töölön kallioilla. Jostain julkisesta laitoksesta oli kuitenkin kyse, mutta vasta naapuritalon valkoinen päätyseinä sytytti lampun. Vanha rasti sijaitsi Katajanokalla osoitteessa Rahapajanranta 3:

Korjaan: vanha rasti oli vanhan rahapajan (joka jäi tyhjäksi kun rahapaja muutti jonnekin skutsiin ja siirtyi ulkoministeriön käyttöön) komea portaikko, joka rakennettiin samalla kun sen entinen lisärakennus purettiin ja tilalle nousi toinen valkoinen modernin arkkitehtuurin luomus, Meripaja (joka on ulkoministeriön käytössä sekin). Osoite on nykyään Kanavakatu 4 - Katajanokan laituri 3:

(Jos talot tai arkkitehtuuri kiinnostaa enemmänkin, tässä on "Suppea rakennushistoriaselvitys".)

Rastiksi sopivia portaikkoja on varmasti vielä käyttämättä, mutta ei jatketa niillä, sillä onhan meillä monumentaalisia kattojakin:

Muutaman yllättävän vaikean - tai yllättäen vaikeaksi osoittautuneen - rastin jälkeen ASK:n (Arcada studerandekår) komea katto löytyi helposti. Rasti 1249.

Koska edellisessä katon alla lymyili tumma laatikko, ajattelin etsiä uuteen jotain vastaavaa. Tässä kattoratkaisu on kaikkea muuta kuin monumentaalinen, mutta tummia laatikoita on vastavuoroisesti kaksi.

Sent using Tapatalk
    casanova muokkasi tätä : 21.01.2018 at 23.55 Syy: karttalinkki, tiedot, 68

Vanhasta rastista vielä sen verran että rakennus (joka siis on Arabianrannan ruotsinkielisen ammattikorkeakoulun oppilaskunta- tai kerhotalo) tunnetaan nimellä Cor-huset. Jos sen puuarkkitehtuuri kiinnostaa, täällä on kuvia ja juttuakin.

PS Jos Napoleonin mukaan jokaisella sotilaalla on marsalkan sauva kantamuksessaan, niin voisi kai huulena heittää että jokaisella arkkitehtiopiskelijalla on Le Corbusierin tussi taskussaan - tai ainakin Cor-husetin suunnittelukilpailun voittajalla taisi olla.

PPS En tällä kertaa esitä minkäänlaisia arveluja uudesta rastista. Voi olla parempi niin.

Meinasin Arabianrannan taloa kuvailla aivan opiskelijan harjoitustyön näköiseksi, mutta turhaan arastelin.

Sent using Tapatalk

Kukaan ei varmaan pahastu pienestä vihjeestä.

Arabianranta (ks. edellinen rasti) on siitä kummallinen paikka, että se on rannassa, mutta uintimahdollisuuksia ei kovin lähellä ole tarjolla. Olen monesti rantareittiä alueen ohi pyöräillessäni miettinyt, että jos asuisin Arabianrannassa, rakentaisin oitis luvattoman laiturin uimapaikaksi. Mikä anarkistinen ajatusrikos.

Aiheesta päädyttiin taas sivuteille. Tästä voi kumminkin johtaa vihjeen: Uuden rastin sijainti on edellistä kauempana rannasta, mutta välimatka lähimpään (viralliseen) uimapaikkaan on mainittavasti pienempi. Talvella ero tasoittuu.

Sent using Tapatalk

Vihjeestä on varmasti apua jollekin. Minulle tosin rasti avautui vasta kun tai heti kun hiffasin minkälaisesta aidatusta ja hyvinvalaistusta paikasta on kyse. Ensimmäinen puolittainen muistikuva tai puolittainen arvaus osoittautui tänään vääräksi - mutta h̶u̶o̶m̶e̶n̶n̶a̶ seuraavalla lenkillä onnistuu takuuvarmasti paremmin!
    kuovipolku muokkasi tätä : 24.01.2018 at 12.08

Rastin 1250 oudot kuutiot pitävät sisällään Pukinmäen vuonna 2009 valmistuneen sähköaseman, jonka julkisivulevyjen pintaan on muodostunut Corten-teräkselle ominainen ruosteenvärinen säältä suojaava oksidikerros. Niiden takana näkyy Pukinmäen urheilupuisto pallokenttineen ja tekojääkaukaloineen.

Vaikeutta rastiin toi minulle se että muisti jostain syystä sijoitti sen Oulunkylän urheilupuiston tuntumaan, mistä aiheutui hukkareissu. Hieman odotin että rasti olisi käyty jo hakemassa, mutta ilmeisesti ajokelit eilen ja tänään eivät oikein napanneet. No, talvet ovat mitä ovat. Pitemmittä puheitta seuraava rasti:

Maalattua betonielementtiseinää Kivijatatien päässä Kivikossa. Rasti 1251. Kuovi kertonee rastikohteen syvällisemmän sisällön, jos tässä on taustalla jotain sellaista, mitä en huomannut.

Sen opin Wikipediasta, että kivijata tarkoittaa pitkänomaista kivikasaa, kivikasautumaa tai kiviriviä. Aina oppii uutta.

Uudessakin on betonia. Tällä kertaa ei kuitenkaan elostella väreillä.

Sent using Tapatalk
    casanova muokkasi tätä : 27.01.2018 at 00.26 Syy: karttalinkki, tiedot, 69

Ei rastissa ollut muuta ideaa kuin väriltään vähän erikoisempi ja ympäristöstään selvästi erottuva julkisivu. Kuvaan yritin laittaa vähän viitettä siitä että ollaan rinteessä tai oikeammin mäen päällä ja että hiekkatietä pääsee ihan nurkalle.

Casanova ei sitten ole kalamiehiä, muutenhan sana jata olisi tuttu verkkojatasta eli useamman verkon ketjusta tai rivistä (josta on kyse kun ollaan Jatasalmentiellä).

Uudessa rastissa taidetaan olla jonkun laitoksen takapihalla. Tai rakennettiinhan pieniä lämpökeskuksia melko yleisesti vielä 70-luvulla eli ennen kaukolämpöverkon ulottumista kaikkialle Helsinkiin.

Mä en epäröi tunnustaa neuvottomuuttani eli en osaa lukea kuvaa läheskään tarpeeksi hyvin ja noita tuonkorkuisia savupiippujakin tiedän löytyvän liian monesta paikkaa jotta lähtisin niitä kaikkia tarkistamaan. (Kiersin kyllä katsomassa kaksi ja kolmannen totesin vääräksi satellittikuvan perusteella.)

Jouluvalojen koristeleman pensaan kohdalla lienee kyltti joka kertoo mistä paikasta on kyse, mutta uskoisin sitä lukemattakin tunnistavani rastin empimättä - kunhan joku ensin opastaisi minut sinne!

PS Nyt välähti

Minä kun ajattelin, että tämä on helppo ja vaihtuu varmasti viikonlopun aikana.

Onkohan tämä nyt sitten tuon laitoksen takapiha vai kumminkin etupiha?

Keksin huomisiltana jonkun selkeän vihjeen, jos ei siihen mennessä ole haettu.

Sent using Tapatalk

Viikonloppuna taisi olla säänkin takia tavallista vähemmän fillaristeja liikkeellä ja aktiivisia kuvarastiharrastajia poikkeuksellisen vähän? Vaikka enemmänkin tässä taisi olla kyse siitä että yhden helppo on toisen vaikea. Mutta sehän kuuluu leikin luonteeseen eikä siinä ole mitään valittamista.

Mulle rasti oli vaikea, kunnes välähti! Jos ongelmaan ei tahdo millään löytyä ratkaisua, pitää muotoilla kysymys uudelleen! Unohdin koko lämpökeskuksen ja keskityin betoniin eli lähdin hakemaan muistista rakennuksia joiden voisi sanoa edustavan suomalaista betonibrutalismia. Ensimmäinen vaihtoehto, Aarno Ruusuvuoren Roihuvuoren koulu, osoittautui satelliittikuvassa todennäköisesti vääräksi, mutta toinen, Kaija ja Heikki Sirenin Pirkkolan uimahalli, olikin sitten täysosuma!

Ei ihme etten tunnistanut sitä, sillä en ole ikinä kiertänyt Pirkkolan metsätien ja uimahallin pysäköintialueen puolelta vaan aina jäähallin ja pallokenttien puolelta.

Rasti 1252 osoittautui siis Pirkkolan uimahallin lämpökeskukseksi:

Uimahalli on luonnollisesti suojeltu rakennus (mikä piti ottaa huomioon sitä peruskorjattaessa), mutta niin ovat myös takana näkyvä henkilökunnan asuinrakennus ja lämpökeskus (vaikka arvelenkin että aaltopeltikattoinen osa on lisätty joskus myöhemmin arkkitehtiä olisi vaivaamatta).

Seuraavaan rastiin saattoi osaltaan antaa aiheen myös poikien ainainen tarve (jollainen meillä kuulemma on) päästä vertailemaan:

kuovipolku muokkasi tätä : 29.01.2018 at 22.36

Kolusin maanantai-iltana ilmakuvia ym. varmaan melkein tunnin ennen kuin löysin tämän. Aloitin tietysti kaupungin länsilaidalta ja lähempää edellistä rastia. Olisi pitänyt mennä intuition mukaan, kun heti tuntui siltä, että idässä ollaan ja vielä jossain sellaisessa paikassa, jossa en ole koskaan käynyt. Voin tekemieni havaintojen perusteella sanoa, että vanhoja kouluja ym. savupiippuineen riittäisi tässä kaupungissa aika moneksi rastiksi. Kovempi tekijä olisi tietysti etsinyt paikan polkemalla.

Itäkeskuksen peruskoulu ja sen - ilmeisesti öljylämmitykseen liittyvä - savupiippu. Rasti 1253.

Hilpeänharmaiden kalkkihiekkatiiliseinien jälkeen ilottelemme taas värikkäällä betonilla.
    casanova muokkasi tätä : 31.01.2018 at 00.45 Syy: karttalinkki, tiedot, 70

Pelaan "kävin siellä minäkin" -kortin. Enkä edes paljoa myöhästynyt; rastille ensimmäiseksi ehtinyt nököttää suoran toisessa päässä (!)

Mutta näillä tietysti mennään. Sitten vain pohtimaan casanovan asettamaa rastia.

Kyllä, kuvassa olen minä. Myönnän myös syyllistyneeni suorastaan epäurheilijamaiseen käytökseen. Heti kun huomasin, että paikalle saapuu toinen fillaristi, lisäsin kuvan ketjuun. Minä kun olin paikalla ensin ja halusin hakea juuri tämän rastin. Hävettää melkein, koska olen itse ilmaissut mielipiteenäni, että vanha ja uusi kuva olisi kohteliasta lisätä samalla kertaa. Näin vältetään tilanne jossa kukaan muu ei voi hakea rastia, ei vanhaa eikä uutta. Kaiken kukkuraksi muutaman yllättävän häiriötekijän vuoksi en saanutkaan lisättyä uutta kuvaa ihan heti puolen tunnin sisään kuten olin ajatellut.

Voit kumiapina kuitenkin todeta antaneesi minulle rastin hitusen etuajassa syntymäpäivälahjaksi - vain pari tuntia ennen vuorokauden vaihtumista! Sovitaan, että seuraavalla kerralla ratkaistaan tilanne toisin, jos osutaan paikoille samaan aikaan.

Onhan ennenkin nähty renkaanjälkiä tai vastaan on tullut fillaristi joka on (kuten foorumilta on sitten selvinnyt) juuri vienyt rastin, mutta mahtaisiko tämä olla ensimmäinen kerta kun rastinhakija saa kuvaansa toisen "itse teossa"? No, kumiapina voinee pitää itseään tietyn asteisena moraalisena voittajana koska kuvasi rastin oikeasta suunnasta ja siten että se oli helposti tunnistettavissa samaksi rakennukseksi

Yritin saada rastikuvaan ne elementit jotka olisivat auttaneet rastin sijoittamista kartalle tai sen hakua ilmakuvista: hiekkatiesuoran, taustalla näkyvän metsän peittämän kallion ja oikealla näkyvän nurmikentän. Mutta Walterinraitin pituutta en saanut ilmenemään, Matokallio jäi hahmottumatta kunnolla ja kenttä jäi lumisen multakasan taa piiloon.

Kentän toisella puolella muuten kulkee Ludovikanraitti. Nimet viittaavat tietenkin Antwerpenin olympialaisten pariluistelun kultamitalipariin Walter ja Ludovika Jakobsson. Silloin 2000-luvulla elettiiin näet suomalaisittain varsin menestyksekästä aikaa niin taitoluistelussa kuin pikaluistelussa ja Myllypuron urheilupuistoon puuhattiin kovasti luisteluhallia. Sitä varten oli perustettu yhtiö, laadittu hankesuunnitelma, saatu halli mukaan yleiskaavaan Matokallion puolelle ja viety asiaa eri tavoilla eteenpäin. Suomeen oli sitä paitsi myönnetty sprinttereiden MM-kisat vuodeksi 2010 ja sitä varten tietenkin piti olla kansainvälisen mittapuun mukainen halli. Mutta ajat muuttuivat, Helsinki ei lähtenyt halliin mukaan rahoittajaksi ja osakkaaksi, opetusministeriö ei ottanut hanketta budjettiinsa eikä yksityiseltä puoleltakaan löytynyt tarvittavia yhteistyökumppaneita, joten ei tullut hallia eikä tullut kisojakaan.

http://urheilumuseo.blogspot.fi/2014...simmainen.html
    https://www.luisteluliitto.fi/2007/1...urheilukeskus/

Nykyinen Itäkeskuksen peruskoulu oli alkujaan Puotinharjun kansalaiskoulu ja valmistui vuonna 1969 eli se on samalta aikakaudelta kuin Pirkkolan uimahallikin ja "edustaa ajalleen tyypillistä suoralinjaista ja pelkistettyä arkkitehtuuria" (muttei sentään ole suojeltu rakennus). Entinen lämpökeskus toimii jätetilana.

(Kansalaiskoulu oli kuusivuotisen kansakoulun kaksivuotinen jatke niille jotka eivät menneet neljänneltä luokalta oppikouluun. Sieltä oli sitten tarkoitus siirtyä ammattikouluun tai, kuten vielä silloin usein kävi, suoraan työelämään. Peruskouluun siirryttiin vähitellen, Helsingissä viimeisenä ja ikäluokka kerrallaan, ja Puotinharjun koulu muuttui peruskouluksi vasta joskus 1970-luvun puolivälin jälkeen.)

Uudesta rastista voisin sanoa: "Great minds think alike" eli se on pariinkin kertaan ollut mielessä seuraavaksi rastiksi, mutta jäänyt ylipitkän etäisyyden takia laittamatta. Pidänkin itseäni tällä kertaa jäävinä - ainakin pari päivää mutta jos kukaan muu ei sitä perjantai-iltaan mennessä ole hakenut...

PS Synttärionnittelut casanovalle omasta ja muidenkin kuvarastiharrastajien puolesta!

Suosittu rasti. Meinasin siirtää aamulla kun tossa lähellä ei ollut inspiroivaa uutta kohdetta.

Pari vuotta sitten kuvasin Kalasatamassa jollain patsaalla rastin ja sitä rastia kuvaamassa olleen kaverin pyörineen.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Onhan ennenkin nähty renkaanjälkiä tai vastaan on tullut fillaristi joka on (kuten foorumilta on sitten selvinnyt) juuri vienyt rastin, mutta mahtaisiko tämä olla ensimmäinen kerta kun rastinhakija saa kuvaansa toisen "itse teossa"? ...
    Minä olin rastilla 765 niin lähellä, että jätin kuvaajan kuvaamatta. Henkilöstä olisi tullut tunnistettava. Silloin oli pakko laittaa olin-siellä-minäkin -kuva, kun rasti oli muistaakseni ollut yli viikon hakematta ja löytäjät tulevat 20 sekunnin välein.
    Fillari on keksitty kauan sitten. Silti sitä pitää joka päivä edelleen parantaa?

Käypäs kuovipolku hakemassa tämä uusin. Sun rastit saa eloa ketjuun.

Niin ja kiitos onnitteluista.

Sent using Tapatalk

Rasti 1248 ei sijainnutkaan Kalliossa kuten ensin arvelin (ja taisin tulla johtaneeksi Smo:n hakoteille), ei myöskään Kruununhaan eikä Etu-Töölön kallioilla. Jostain julkisesta laitoksesta oli kuitenkin kyse, mutta vasta naapuritalon valkoinen päätyseinä sytytti lampun. Vanha rasti sijaitsi Katajanokalla osoitteessa Rahapajanranta 3:
    Kalliossa olin ihan muissa asioissa mutta mietin kyllä jos se olisi sielläkin ollut, alitajunta laittoi tuon Katajanokka-Kruunuhaka-Ullanlinna akselille muttei vaan tullut päähän, meinasin kyllä koukata Katajanokan kautta mutta oli tämän päivän kaltainen sää ja muutakin nähtävää niin ei ehtinyt

Hyvä niin, sillä ei ole kiva ajattaa ketään kaupungin loskassa edes tarkoittamattaan Se rasti oli muuten mainio esimerkki vaikeasta mutta jälkeenpäin niin selvästä rastista!

Siinä kävi sitten niin että aikaisemmista puheistani huolimatta innostuin vielä eilen illalla lähtemään pienelle fillarilenkille enkä siis odottanut hakisiko joku muu kenties rastin ennen perjantaita. Rasti 1254 oli Kruunuvuorenrannan koonta-asema, uuden asuinalueen jätehuoltoon liittyvä Vuoden 2017 betonirakenteena ja Vuoden betonijulkisivu -arkkitehtuurikilpailun voittajana palkittu rakennus.

Uusi rasti ei ole rakennuksena uusi ja rastikuvassa on pieni harhauttavaksi tarkoitettu jippo (jota en erityisesti hakenut, mutta ajattelemani kuvakulman valinta ei tällä kertaa ollut oikein sopiva):

Missäköhän kunnossa pyöräilyreitit tuolla suunnalla on tänään illalla? Päätin eilen onneksi säästellä voimia tälle päivälle. Itä-Espoossa talvikunnossapito oli nimittäin aamulla tavanomaisella tasolla.

Kuvakulmaan liittyvä kikkailu on varmaankin valaisinpylväs, joka peittää nurkan siten, ettei kuvasta näe, onko Googlen kuvissa näkyvästi rapistunut tikkurappaus paikattu?

Sent using Tapatalk

Kyllä ne varmasti ajokunnossa ovat - eli kelvit on jo lähes kaikkialta aurattu ja jos ei ole, voi löytää jonkin auratun kiertotien - mutta suojan puolella vielä tänään pysyttelevän lämpötilan takia ajoradat voivat huonolla tuurilla olla pehmeitä tai loskaisia.

Rappausta ei sikäli kuin havaitsin ole uudistettu sitten Googlen kuvausauton käynnin. Ehkä suunnitelmissa on kokonaan uusi talo (joka kenties rahoitettaisiin kaavamuutoksen avulla)?

Koska rastille on tiedossa jo yksi hakija, voin kertoa että mahdollinen harhautus liittyi siihen että rastikuvan perusteella paikkaa tuntematon saattaisi päätellä että katu tai tie on oikealla, kun se todellisuudessa on vasemmalla. Kuvakulman määräsi pitkälti se mitä tiellä olisi näkynyt.

PS Olisi mulla ollut hiukan toisenlainen, joskin valittuakin huonolaatuisempi - mutta lisään sen vielä tähän sillä ajatuksella että se voisi saada kaivattua eloa rastinhakuun:

Huomasin tänään sääennusteesta, että kovemmat pakkaset alkavat kohta väistyä, joten piti vielä tämän päivän päätteeksi käydä rastilla. Annoinhan jo aiemmin ymmärtää, että tiedän paikan, joten olisi ollut häpeällistä hakea se vasta leudommilla ilmoilla. Viikonloppuna muut vapaa-ajanviettomahdollisuudet kiilasivat edelle. Niinkin pääsi käymään, että syväjäädytin itseni viettemällä lasten kanssa tunteja pulkkamäessä, minkä jäljiltä hyvä kirja ja kotisohva veivät voiton, vaikka ehtinyt olisinkin. Tänään sentään ryhdistäydyin ja lähdin vielä pariksi tunniksi raikkaaseen ulkoilmaan liukastelemaan. Yllättävän kylmä tuli, koska ei tuolla uskalla ajaa niin kovaa kuin haluaisi ja minkä mukaan on pukeutunut.

Reissun myötä heräsi muuten vahva epäilys, että saavutin samalla maantieteellisesti itäisimmän pisteen, johon olen koskaan pyörälläni päätynyt. Kerran muistan tuohon miltei viereen Marjaniemen uimarannalle pyöräilleeni, joten samalla suunnalla olen ainakin joskus liikkunut, vaikka itäinen Helsinki vähemmän tuttua onkin.

Mutta asiaan: Rastin aiheena oli tällä kertaa Marjaniemen VPK ja sen Palopirtiksi nimetty rakennus. Luonnollisesti Palopirtintiellä. Rasti 1255. Tönö on valmistunut joskus 1940-luvun tietämillä ja suojeltu asemakaavalla, mikä arvatenkin vaikeuttaa kiinteistökehitystä. Googlen kuvissa pahasti repsottavassa rappauksessa on nykyään paikka.

Uudessa on jotain ihan muuta.

Sent using Tapatalk
    casanova muokkasi tätä : 06.02.2018 at 00.14 Syy: karttalinkki, tiedot, 71

Marjaniemen VPK:n talo valmistui 1946 osin lahjoitusvaroin mutta pääasiallisesti paikalla olleen tanssilavan tuomilla tuloilla. Uskallan arvata että silloista huviveroa kierrettiin tavalliseen tapaan järjestämällä tansseja ohjelmallisten iltamien nimellä ja myymällä pääsyliput (joiden leimaveron muodossa huvivero kannettiin) kahdesti.

Uudessa rastissa ollaan tai siis voitaisiin olla melkein millä tahansa uudella asunto- tai täydennysrakentamisalueella. Tuommoisia rivitaloja joita saatetaan joskus "townhouse-taloiksikin" kutsua ja joiden julkisivua väreillä joskus onnistuneestikin (kuten mielestäni tässä) piristetään löytyy monestakin paikasta Mellunkylästä Alppikylään. Itse osaan sanoa vain sen ettei ole tuttu, mutta sehän on kuvarastiketjussa vain hyvä asia...

PS Joku halli näkyisi takana kulkevan kadun varressa olevan - ellei se sittenkin ole hiton korkea meluseinä

...Tuommoisia rivitaloja joita saatetaan joskus "townhouse-taloiksikin" kutsua...
    Tässä tapauksessa kyse on nähdäkseni ihan oikeista townhouseista - siinä määrin kuin suomalaisessa kontekstissa on mahdollista - tai siis toisiinsa kiinni rakennetuista useampikerroksisista yhdenperheentaloista. Jos olisin suunnannut kameran toiseen suuntaan, olisin saanut kuvaan myös kovin keskeneräisen talon muiden välistä. Mutta siihen suuntaan ei huvittanut kuvata, koska pari kuorma-autoa oli pysäköity tukkimaan paitsi jalkakäytävä, myös näkymä.

PS Joku halli näkyisi takana kulkevan kadun varressa olevan - ellei se sittenkin ole hiton korkea meluseinä
    Ei takana vaan edessä kulkevan kadun.

Lisävihjeenä sanottakoon, että kuvan oikeassa alareunassa näkyy vähän suojatietä. Reitti vie kahden townhouse-rivin välistä. Näitä viipaletaloja onkin lähistöllä jonkun verran enemmän kuin kuvassa näkyy.

Sent using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •