GiantHephaGarminElectrobike
Sivu 54 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 44 52 53 54 55 56 64 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.591 - 1.620 / 2071

Aihe: Hissitolppaa

  1. #1591
    Mulla vuosimallin 2013 Trekissä 125mm liikkuva Reverb Stealth. 2015 pyörän ostaessani ilmasin ja paineistin tolpan (joustoa oli pari senttiä), sen jälkeen ei ole tarvinnut kuin ajaa. Ostin jo korjaussarjan mutta kun tuntui tällä toimenpiteellä tokenevan, totesin että kokeillaan tällä mennä. Lämpimässä pyörää säilytetty kylläkin, talvilenkkejä ihan pari hassua, kylmimmillään ~-15°C. Sama klappi löytyy mikä uusissakin tuntuisi olevan.

    Nyt se tolppa varmaan räjähtää ensi lenkillä, mutta ei mulla hirveästi pahaa sanaa ole laitteesta.

  2. #1592
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    147
    Itsellä stevenssin pyörässä ks leverin mekaaninen hissitolppa, pari viikkoa vanha. Vipu on raskas painaa ja tolppa nousee tosi hitaasti, mitä tälle olis tehtävissä?

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

  3. #1593
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Jos pääset, niin vedä vaijerinkuorta hieman "poispäin" tolpasta. Ainakin itsellä KS:n tolppa aika tarkka tästä. Tai pari napsua itse vaijeria kireämmälle, siitä "tynnyri" kiristimestä. Plus lisäksi mahdollisisesti ilmaa lisää tolpaan. Venttiili satulan klampin alla.
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

  4. #1594
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Jokela
    Viestit
    293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Mitäs muita talvenkestäviä edullisia tolppia on kuin V8? Onko tuosta Brand-X:stä kokemuksia pakkasilla? Toimiiko se ylipäätään ilmalla vai jousella?
    Crank Brothers Highline pitäisi toimia kelillä kuin kelillä ja kolmen vuoden takuu. Suljettu patruuna jota ei voi huoltaa. Huolto on siis vain vuosittain avaus ja puhdistus / voitelu. Siis itse tehtävissä tumpelollekin. Mulla ollut tuo keväästä alkaen eli talvikokemus vielä puuttuu. Toiminta ollut tähän mennessä varmaa ja täsmällistä. Hiukan hidas tulemaan yläasentoon mutta itseä ei haittaa. Ei ainakaan lyö kulkusille.

    E13 tolppa on täysin mekaaninen eli luulisi että se olisi hyvä myös talvella. On vain hieman kalliimpi kuin CB. Ja painavampi mikäli 100 g nyt mitään haittaa...

    Edit. Itse asiassa painoero on vain kymmeniä grammoja ja E13 on 150 mm dropilla. Vertailu siis 125 mm highlineen. Hintaerokin nykyään vain kymppejä. Ehkä nyt ostaisin ton e13.

  5. #1595
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alteregoni Katso viesti
    Jos pääset, niin vedä vaijerinkuorta hieman "poispäin" tolpasta. Ainakin itsellä KS:n tolppa aika tarkka tästä. Tai pari napsua itse vaijeria kireämmälle, siitä "tynnyri" kiristimestä. Plus lisäksi mahdollisisesti ilmaa lisää tolpaan. Venttiili satulan klampin alla.
    Kiitos vinkistä, vaijeria kiristämällä tynnyrisäätimestä tolppa tuli vähän nopeemmaksi. Mikä muuten tuon kuusiokolo säätöruuvvin idea on? Molemmin puolin eri kokoiset kuusiokolot ja vaikuttaa että siitä jotain pystyy säätämään mutta mitään eroa en huomannut vaikka ruuvailin joka suuntaan?

    Mulla tuo Cruxi malli tolppa ja siinä ei pumpulle sopivaa paineyhdettä ole ylä- eikä alapäässä


  6. #1596
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Tuo on vaan nivel pultti tuolle vivulle.
    www.mckramppi.com

  7. #1597
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.429
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mattim Katso viesti
    Crank Brothers Highline pitäisi toimia kelillä kuin kelillä ja kolmen vuoden takuu. Suljettu patruuna jota ei voi huoltaa. Huolto on siis vain vuosittain avaus ja puhdistus / voitelu. Siis itse tehtävissä tumpelollekin. Mulla ollut tuo keväästä alkaen eli talvikokemus vielä puuttuu. Toiminta ollut tähän mennessä varmaa ja täsmällistä. Hiukan hidas tulemaan yläasentoon mutta itseä ei haittaa. Ei ainakaan lyö kulkusille.

    E13 tolppa on täysin mekaaninen eli luulisi että se olisi hyvä myös talvella. On vain hieman kalliimpi kuin CB. Ja painavampi mikäli 100 g nyt mitään haittaa...

    Edit. Itse asiassa painoero on vain kymmeniä grammoja ja E13 on 150 mm dropilla. Vertailu siis 125 mm highlineen. Hintaerokin nykyään vain kymppejä. Ehkä nyt ostaisin ton e13.
    Ehdin hommata jo Brand-X:n, kun sen verran edullisesti sai. Hyvältä tolpalta vaikuttaa, toki kylmistä keleistä ei ole vielä kokemusta. En tutkinut, voiko tuossa huoltaa mitään itse, ei ainakaan nopeasti näyttänyt siltä että tuota saisi mitenkään auki. Vipu on hieman heppoinen, mutta toimii muuten hyvin. Asennus oli aika hanurista, ja kun tuon seuraavan kerran ottaa irti, täytynee uusia vaijeri samalla.

  8. #1598
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Einiö Katso viesti
    Mulla tuo Cruxi malli tolppa ja siinä ei pumpulle sopivaa paineyhdettä ole ylä- eikä alapäässä
    No totta, tässä mallissa ei taidakaan pystyä säätämään painetta.
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

  9. #1599
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Jokela
    Viestit
    293
    Highline oli todella helppo asentaa. Vaijerin kiristys on vivun päässä mikä helpottaa elämää huomattavasti. X-fusionissa se oli tolpan pohjassa. Aivan mahdoton saada vaijeria oikeaan kireyteen saatikka pysymään siinä. Ja aina kun tolppa piti saada ylös niin vivun ja vaijerin pidikkeiden irrotus tiedossa.

    Tarkoitan siis ylös, eli rungosta irti...

  10. #1600
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    193
    Parin tunnin lenkillä tänään n. puolivälissä Reverb jumahti alas. Jessus että vitutti. Säädin tolpan niin ylös kuin uskalsin, ja ajelin kotiin polvet suussa, nyt on reidet ihan jumissa ajoasennon vuoksi. Pyörä on lämpimässä varastossa, katotaan elpyykö tolppa. Lämpötila oli nollan tienoilla, tolppa on 2017 pyörässä.

    Onko tuo Brand X toiminut pakkasella?

    Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

  11. #1601
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    408
    Oma uusi Brand-x Ascend XL ei oikein toiminut ollenkaan edes sisällä. Asensin tolpan ja eipä palaudu loppuun asti vetämättä. Paineet karkaa heti jos yrittää lisäillä. Suhisee vaan alas painettaessa. Paskan möivät.

    Edit:
    Tarpeeksi kun veivas tolppaa edes takas niin alkoi jokseenkin toimia ja nyt palautuu ylös asti, viimeiset sentit vähän hitaasti. Saas nähdä miten kestää.
    N-K muokkasi tätä : 29.10.2017 at 14.16

  12. #1602
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lanssi Katso viesti
    Parin tunnin lenkillä tänään n. puolivälissä Reverb jumahti alas. Jessus että vitutti. Säädin tolpan niin ylös kuin uskalsin, ja ajelin kotiin polvet suussa, nyt on reidet ihan jumissa ajoasennon vuoksi. Pyörä on lämpimässä varastossa, katotaan elpyykö tolppa. Lämpötila oli nollan tienoilla, tolppa on 2017 pyörässä.
    Ilmavuoto tolpan alapäästä veikkaan ma. Ei toivu kuin huoltamalla.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  13. #1603
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Ilmavuoto tolpan alapäästä veikkaan ma. Ei toivu kuin huoltamalla.
    Toipu lämpimässä varastossa. Mutta vaihtuu Bontragerin tolppaan, kestää kuulemma paremmin pakkasta. Muuten lentää Kuokkalan sillalta koko saatanan Reverb.

    Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

  14. #1604
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.429
    Brand-X (120mm) toimi ilman ongelmia ainakin vielä +3:ssa asteessa. Kylmemmästä ei ole vielä kokemuksia.

  15. #1605
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    324
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lanssi Katso viesti

    Onko tuo Brand X toiminut pakkasella?
    Koko viime talven oli käytössä 120mm Brand X. Ei ongelmia, kovimmilla pakkasilla toiminta toki hidastuu.

  16. #1606
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lanssi Katso viesti
    Toipu lämpimässä varastossa. Mutta vaihtuu Bontragerin tolppaan, kestää kuulemma paremmin pakkasta. Muuten lentää Kuokkalan sillalta koko saatanan Reverb.

    Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
    Täältä syvää ymmärrystä reverbin omistajille. Täältäkin tuo löytyy, mutta käyttökokemusta vasta kahden lenkin verran, joista ekalla tuo jumitus tuli tutuksi. Joku näiden keksintöjen sisuskaluja tunteva voisi kertoa, että mikä merkitys on sillä mitä hydrauliöljyä koneistoon syöttää. Näppituntumalta tuntuisi nimittäin siltä, että kylmä jäykistää nimenomaan tuon hydraulipuolen toiminnan ihan tangon käyttövivulta saakka. Mielipiteitä?
    Ankka riitelee - Asiat eivät

  17. #1607
    Liittynyt
    04/2001
    Viestit
    138
    Huomasin aamulla etta CRC:llä on Brand-X Ascend 2 (eli ulkoisella kaapelilla oleva uusi versio) alennuksessa ~115€, joten pakkohan se oli heti tilata.

    Heidän sivuillaan oli jo useampiakin arvosteluja tälle, vaikka melko uusi tolppa vielä kyseessä ja arvostelut olivat lähes kaikki positiivisia...

  18. #1608
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    9point8 on toimiva. Uskalsin laittaa myös talvipyörään kyseisen tolpan. En näe mitään järkeä ostaa esim. reverbiä ja sitten taistella takuiden ym. kanssa kun sääolosuhteet vaikuttavat tolpan toimintaan noinkin paljon. Ehkä ne Kanadassa jotain talvistakin tietävät ja sen mukaan ovat tolppansa suunntelleet. Lisäksi miellyttää tuossa se, että muovia ei ole väärissä paikoissa (kuten esim. Rallinaaman kopiossa on käytetty). Tämä on väärä paikka säästää.
    Roots, bloody roots

  19. #1609
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jusa.L Katso viesti
    Huomasin aamulla etta CRC:llä on Brand-X Ascend 2 (eli ulkoisella kaapelilla oleva uusi versio) alennuksessa ~115€, joten pakkohan se oli heti tilata.

    Heidän sivuillaan oli jo useampiakin arvosteluja tälle, vaikka melko uusi tolppa vielä kyseessä ja arvostelut olivat lähes kaikki positiivisia...
    Ainakin sisäisellä kaapelilla oleva Brand X Ascend on toiminut loistavasti koko kesän. Hyvä hinta - laatusuhde, jos 120mm aäätö riittää.

    Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

  20. #1610
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.883
    Ascend XL on 150mm säädöllä.

  21. #1611
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Mistäs kannattaisi aloittaa vianetsintä hissitolpassa? Ollut pariin kertaan oiretta, että tolppa tipahtaa ala-asentoon kesken ajon, kun erehtyy vähän asentoa trimmaamaan - eikä sieltä enää nouse. Seuraaville reissuille tähän asti palautunut kuntoon, mutta nyt jäänyt pysyväisluontoisesti tuollaiseksi "pumpuksi", että polvet suussa saa ajella. Normaalisti en tolppaa juuri käytä muuten kuin ehkä muutaman millin verran ajo-asennon optimointiin maastosta riippuen. Alla noin 5kk vanha Spessun Fuse Expert 6Fattie ja siinä tolppana näyttäisi olevan TranzX YSP03. Ei ole aiempaa tuttavuutta tolppiin, tai niiden huoltoon. Mainittakoon, että pyörää sulateltu varuuden vuoksi nyt yön yli, eli sula ainakin on.

    En kovin paljoa selaillut aiempaa ketjua, koska tuntui haasteelliselta löytää nopeasti apua onglmaan. Olen kiitollinen kaikista vinkeistä!

  22. #1612
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Kokeile ensin löysätä vaijeria, onnistunee kahvan päästä säätömutterista. Jos vaijeri on sisäisellä viennillä tolpan päästä, voi saman saada aikaiseksi säätämällä rungosta tolppaa hieman ylemmäs, jos vaijerin kuoressa ei ole varaa.

    Mitäpä vielä?
    Miten niin tyhmä kysymys??

  23. #1613
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Tuntuis tuo vaijeri mielestäni olevan turhankin löysällä, eli johonkin kanittaa ilmeisesti. On nimenomaan rungon sisältä viety. Tolppaa yritin jo suuntaan ja toiseen liikutella, mutta ei herännyt eloon...

  24. #1614
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reiska79 Katso viesti
    Tuntuis tuo vaijeri mielestäni olevan turhankin löysällä, eli johonkin kanittaa ilmeisesti. On nimenomaan rungon sisältä viety. Tolppaa yritin jo suuntaan ja toiseen liikutella, mutta ei herännyt eloon...
    No katto seuraavaksi, palautuuko vaijeri vai jumiiko kiusallaan.. Ota vaikka tangosta vipu irti, jotta vaijeri kuorineen piisais sen verta pitkälle, että Saisit tolpan näkösälle. Voihan siellä olla vaijeri purkautumassa ja säikeet jumittaa. Ja ainakin näet, palautuuko vipu tolpan päässä vai ei.

    Mitäpä vielä?
    Miten niin tyhmä kysymys??

  25. #1615
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    251
    Tuntuisi, että liipasimen perässä oleva alumiininen kappale harrastaa käänteistä lämpölaajenemista, eli kutistuu pakkasessa. Irtoaa näin ollen sieltä muovikuorien ja säätömutterin sisästä ja ilmeisesti tuohon liittyen ei liipasimesta painaminen tuota toivottua tulosta. Insinöörilogiikalla ihan järkeenkäypää... En vain tiedä miten noinkin ilmeinen valmistusvirhe voi kuitenkin pitkälti myös talvikäyttöön tarkoitetussa pyörässä (/osassa) olla. Jos nyt ylipäätään oikein ongelman ymmärsin. Lämmön tasaantuessa alkaa toimia taas tuo, mutta viiletessä lopettaa toimimisen.

  26. #1616
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    87
    CB highline tolppa 160mm oli ensi lenkillä -9 kelissä tänään ja ihan ok tolppa. Hitaan puoleinen nousemaan, mutta tottumiskysymys.

    Outoa oli se, että kun painaa liipasinta ja on paino päällä, niin tolppa menee alas saakka vaikka päästää liipasimen ajoissa. Ei siis pystynyt alaspäin mennessä pysäyttämään haluamaansa kohtaan, jos paino on päällä. Onko ominaisuus?

  27. #1617
    Terve, Mikähän hissitolpasta rikki kun nyt pakkasilla ajellut ja ei pysy enää alhaalla? Samoin ajaessa tahtoo pikkuhiljaa painua itestään ales. KS-Lev 150mm. Mielelläni fiksaisin ite kun vaan tietäsin, että mite sinne täytyy vaihtaa

  28. #1618
    brandx tolppa asennettu ja testattu. Periaatteessa ihan hyvä mutta tuo vipu on ihan hanurista. Se kiristysruuvi on jotain alumiinia(?) tms ja onnistuin pilaamaan siitä kierteet. Osaako joku suositella jotain budjettiluokan vipua, joka olisi yhteensopiva tuon kanssa? Tai tietääkö joku minkä kokoinen tuo ruuvi tarkalleen on?

  29. #1619
    Varmaan melkein mikä vaan vipu toimii. Varavivut on kyllä aika kalliita mutta samalla voi vaihtaa sellaseen tangon alle tulevaan malliin, vaikka KS southpaw joka taitaa olla noista edullisimpien joukossa. Tolpan hintaan verrattuna kyllä aika kallis silti.
    Tuon saa varmaan toimimaan myös etuvaihtajan vivulla jos hyväksyy sen että välillä täytyy myös sitä palautusvipua painella tai sitten modata sen vivun niin ettei lukitu. Etuvaihtajan vivut on halpoja ja niitä on vähän käytettynä helposti saatavissa.

  30. #1620
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Deleted Katso viesti
    Terve, Mikähän hissitolpasta rikki kun nyt pakkasilla ajellut ja ei pysy enää alhaalla? Samoin ajaessa tahtoo pikkuhiljaa painua itestään ales. KS-Lev 150mm. Mielelläni fiksaisin ite kun vaan tietäsin, että mite sinne täytyy vaihtaa
    Jos se tolppa ei meinaa pysyä alhaalla, mutta myös valuu alaspäin yläasennosta, niin äkkiseltään fundeeraamalla se viittaisi kenties siihen että vaijeri on liian tiukalla, ja sen johdosta aktivointivipu on ikäänkuin hiukan päällä koko ajan. Koita ruuvata tynnyrisäätimestä vaijeria löysemmäksi, josko sellainen auttais.

    Jos tolpassa on "sägiä", tai siis yläasennossa se "joustaa" kun laittaa painoa päälle, ja alasennossa ei välttämättä jää ihan pohjaan ja joustaa samalla tavalla, silloin siellä on kaasua öljyn seassa ja vaatisi periaatteessa purkamisen ja öljynvaihdon. Tuota tosin saattaa olla mahdollista ensihoitaa kääntämällä fillari ylösalaisin ja painamalla silloin satula pohjaan, jolloin kaasu öljyn seassa jää venttiilin "oikealle puolen" ja sägi vähenee, ainakin hetkellisesti...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •