Tuo takapakka on ilmeisesti sellanen että noin joka neljäs hammas on "wide". Eli ei ole ihan N/W vaan enemminkin NNNW. Vaikutus on kuitenkin sama eli ketju menee rattaalle vain joka toisessa asennossa.
Homma on kai sitten suunniteltu niin että jos näin käy niin ketju sitten luistaa oikeaan asentoon kun polkasee.
Joillekkin tuo on ilmeisesti ongelma ja toisille ei.
B-tension ruuvin säätö taitaa myös olla eaglessa paljon tarkempi kun yleensä ja se sitten aiheuttaa ongelmia jotka on yhtydessä tähän kahden isoimman rattaan juttuun tai ei.
Tuo NW-ongelma esiintyy kun vaihdetaan 3-rattaalta 2 tai 1-rattaalle. 2->1 ei kai ole ongelmaa kun 2 rattaalla ollaan jo synkassa.
Itsellä ei eaglea ole, mutta ajattelin hommata ehkä yhden ensi kaudelle kaikesta tästä huolimatta. GX-eaglen hinta houkuttelee.
Tuntemiltani eaglen käyttäjiltä en ole kuullut ongelmista, mutta otanta on tosi pieni.
Jos itselle tulee tuosta ongelmia niin en senkään perusteella tuomitsisi koko systeemiä, mutta itseä tietysti harmittaisi.
Kirjanmerkit