GiantElectrobikeGarmin
Sivu 107 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 57 97 105 106 107 108 109 117 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.181 - 3.210 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #3181
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Miksei mene pohjaan eli täysin laakerin yläpintaan vasten? Eihän siellä pitäisi olla mitään estämässä. Vai onko vielä kokeilematta ja huollon jäljiltä oli noin?

  2. #3182
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Miksei mene pohjaan eli täysin laakerin yläpintaan vasten? Eihän siellä pitäisi olla mitään estämässä. Vai onko vielä kokeilematta ja huollon jäljiltä oli noin?
    Ylemmässä kuvassa näkyy että siinä on tuollainen reunus/huullos joka on laakeria vasten, alempi kuva vähän hämää että ei olisi pohjassa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #3183
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Vika on siinä, ettei tuo kartio ole kartio. Eihän lieriö mitään kiristä vaikka kuinka antaisi painetta. Molemmilla puolilla laakereita pitää olla kartiot, jotta aksiaalinen voima poistaa välykset.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  4. #3184
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.304
    Häh? Eihän se nyt tuollainen voi olla alunperin? Tässä näkyy.

    https://www.totalcycling.com/Images/...Full/23004.Jpg

    Eli tosiaan ton kartion täytyy vastata. Jos ei vastaa, niin hio alalaidasta pois. On kyllä sankareita ollut huollossa, jos tuon takia on runko vaihdettu, eikä syytä olla huomattu.


    Edit:
    Sinun kuvassahan kartio on sileä. Veikkaan, että ylälaakeri on ollu jossain vaiheessa nurinpäin ja muovinen kartio on tuhottu kiristämällä se laakerin sisään.

  5. #3185


    Pyörässä on acros AI-70 headsetti, ymmärtääkseni ylälaakerin päässä ei ole muuta kartiota kuin tuo muovirinkula.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #3186
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.304
    Näinpä on. Tuo yllä linkkaamani kartioholkki on sitten varmastikkin alimmainen.


    Enpä kommentoi tuon acrosin toiminnasta enää yhtään mitään, kun en purkamatta toimintaa tajua.

    Edit:
    Äh... Ei tuota osaa sanallisesti selittää. Ei sen muoviholkin reunan kuitenkaan kuulukkaan vastata siihen runkoon, kuten oletat, vaan laakerin sisäkooliin kuten pätkä kertoi jo ensimmäisenä.

  7. #3187
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marcus84 Katso viesti

    Pyörässä on acros AI-70 headsetti, ymmärtääkseni ylälaakerin päässä ei ole muuta kartiota kuin tuo muovirinkula.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Tuliko uuden rungon mukana uudet laakerit tai koko headset paketti vai asentivatko huollossa samat osat, jotka olivat vanhassa rungossa?

  8. #3188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Tuliko uuden rungon mukana uudet laakerit tai koko headset paketti vai asentivatko huollossa samat osat, jotka olivat vanhassa rungossa?
    Ei ole tietoa, oletan kuitenkin että vanhat osat käytetty kasauksessa koska vieläkin on välystä.
    Tein muuten testin ja sain ensikerran keulan välyksen pois !



    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #3189
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.304
    Käsitänkö minä tuon paketin nyt oikein? Eli ylälaakerin sisään menee tuo halkaistu muoviholkki ja vasta sen läpi kaulaputki? Eihän tuo tosiaan voi kiristyä millään tiukalle kaulaputkeen. Ja jos se olisi ilman muoviholkkiakin, niin kaulaputken täytyisi olla välyksetön ja koneistettu.

  10. #3190
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Muovirinkula on acrosin räjäytyskuvissa nimellä compression ring. Samoissa kuvissa (Gravur Schraubring | screw ring: Gravur Top Cap: Ai - Rennrad-News.de) rinkulan laippa on täysin laakerin yläpintaa vasten, eli syvemmällä kuin tuossa ongelma rungossa. Veikkaan että yläpään laakeri on väärä tai asennettu nurinpäin. Ainakin tässä ylälaakerin sisäkoolin viiste on syvempi.



  11. #3191
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Muovirinkula on acrosin räjäytyskuvissa nimellä compression ring. Samoissa kuvissa (Gravur Schraubring | screw ring: Gravur Top Cap: Ai - Rennrad-News.de) rinkulan laippa on täysin laakerin yläpintaa vasten, eli syvemmällä kuin tuossa ongelma rungossa. Veikkaan että yläpään laakeri on väärä tai asennettu nurinpäin. Ainakin tässä ylälaakerin sisäkoolin viiste on syvempi.


    Mutta tuossa marcuksen kuvassa ja täällä kerrotaan ylälaakerin olevan täysin suora, eli ilman viistettä. Tuossa sinuun postaamassa kuvassa laakerissa on viiste, kuten myös compression ringissäkin.

  12. #3192
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.304
    Eli kuuluisiko tuonne nyt kuitenkin tuo viistellinen laakeri ja kiristysrengas? Minkäs ikäinen tuo runko nyt olikaan?

    Uudemmassa mallissa näyttää olevan tämä järjellisen näköinen laakerisetti.

    https://www.kineticbikebearings.com/...aring-slx.html

    Edit: Taitaa tuo viisteetön laakeri olla ihan oikea, jos pyörä on tuo vanhempi CF malli. Minä en vaan ymmärrä, miten tuon saa tosiaan kiristettyä välyksettömäksi.

  13. #3193
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    ^luulisin noin. Vaivana taitaa olla se, että vähäisemmän viisteen vuoksi tuo compression ring ei pääse kiilaamaan välystä pois.

  14. #3194
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    ^luulisin noin. Vaivana taitaa olla se, että vähäisemmän viisteen vuoksi tuo compression ring ei pääse kiilaamaan välystä pois.
    Korjasinkin jo ylös. Eli ei tuossa minusta edes ole viistettä kiristystä varten. Se compression ring näyttää ihan suoralta. Kävisiköhän tuo uudempi malli tuonne suoraan sisään.

  15. #3195
    Toivottavasti tämä ongelma on nyt loppuunkäsitelty, vielä viimeiset johtopäätökset jos jollain tulee sama ongelma vastaan.

    Mittasin laakerin sisämitan ja haarukan ohjainputken työntömitalla jotta olin varma että vika on compression ringissä.

    Taas soitto canyonille ja he lähettivät uuden headsetin, no sama juttu uusilla osilla.

    Sitten näin tämän : https://youtu.be/fldc09dbws0

    Laitoin siis ohjainputken ympärille teippiä niinkuin näköjään jotkun muutkin ovat joutuneet tekemään, tähän on nyt siis tyydyttävä.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #3196
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.304
    Tuon minäkin katsoin. Itse olisin tarkistanut, olisiko uudemman mallinen ylälaakeri käynyt tuohon. Tuon syyn vuoksihan se on muutettu.

    Tai todennäköisemmin olisin heittänyt tuolla acroksen virityksellä vesilintua ja etsinyt normaalin laakerin kartiolla ja oikealla kiristysrenkaalla. Samanlainen välyshän siellä nyt on edelleen, vaikka se ei käsin liikuttamalla tuntuisikaan. Sähköteippi joustaa kivasti

  17. #3197
    Lyhyen stemmin haikailijoille sopivasti: https://www.mantel.com/fi/giant-contact-stem-od2-stem

  18. #3198
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    Lyhyen stemmin haikailijoille sopivasti: https://www.mantel.com/fi/giant-contact-stem-od2-stem
    120 mm olisikin tarve, postit tosin nostaa neljänkympin nurkille hinnan. Laitetaan mietintään. Menisi vanhat nyt myynnissä kaupaksi edes.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  19. #3199
    Pitäisi päättää enduracen ja ultimaten välillä.
    Edellinen Endurace 9.0 di2 vm 2016 meni lunastukseen ja nyt harkinnassa on:
    https://www.canyon.com/fi/road/ultim...c-8-0-di2.html tai
    https://www.canyon.com/fi/road/endur...c-8-0-di2.html

    Edellinen Endurace oli levariton eli hieman eri geometrialla kuin nykyinen levarillinen Endurace.

    Haluisin hieman tiukemman geometrian kuin vanha pyörä, mutta onko uuden ultimaten 19mm pidempi reach jo liikaa. Kyse siis koosta L.

    Endurace varmasti olisi myös levarillisena hyvä vaihtoehto. Se vain näyttää ulkonäön puolesta kovin tylsältä.

  20. #3200
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    120 mm olisikin tarve, postit tosin nostaa neljänkympin nurkille hinnan. Laitetaan mietintään. Menisi vanhat nyt myynnissä kaupaksi edes.
    Täältä sama ilman postikuluja: https://www.cyclestore.co.uk/giant_c..._shim-ID_70682
    The older I get the faster I was

  21. #3201
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PelkonenBrother Katso viesti
    Pitäisi päättää enduracen ja ultimaten välillä.
    Edellinen Endurace 9.0 di2 vm 2016 meni lunastukseen ja nyt harkinnassa on:
    https://www.canyon.com/fi/road/ultim...c-8-0-di2.html tai
    https://www.canyon.com/fi/road/endur...c-8-0-di2.html

    Edellinen Endurace oli levariton eli hieman eri geometrialla kuin nykyinen levarillinen Endurace.

    Haluisin hieman tiukemman geometrian kuin vanha pyörä, mutta onko uuden ultimaten 19mm pidempi reach jo liikaa. Kyse siis koosta L.

    Endurace varmasti olisi myös levarillisena hyvä vaihtoehto. Se vain näyttää ulkonäön puolesta kovin tylsältä.
    Varmaan sun pitää itse päättää kumman otat Mulle tuli juurikin tuo Endurace DI2 ja oon tykänny. Valkkasin puhtaasti geon perusteella, en ulkonäön.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

  22. #3202
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Tänks, laitoin tulemaan. Eli nyt on siis 90 ja 100 mm stemmit kuuden asteen kulmalla ylimääräisinä jos joku tarttee omiinsa.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  23. #3203
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Mulla olis satkulle tarvetta. Mikäs toi sun tarkalleen on.

    e: niin hiilikuitumia pitäis olla...

  24. #3204
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Mulla olis satkulle tarvetta. Mikäs toi sun tarkalleen on.

    e: niin hiilikuitumia pitäis olla...
    Ritchey 4-Axis muistaakseni, mutta alua kuitenkin. 90 mm on Canyonin oma.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  25. #3205
    Liittynyt
    05/2017
    Viestit
    65
    Likkakaverille mietitään Canyonin fitnesspyörää, kun noita 2017 -malleja saa mukavaan -200€:n alennukseen outletin puolelta. Kuitenkin naisten tarjouspyöriä on vain kokoa M. Mitä luulette, onko se liian iso koko 170cm / inseam 80cm naiselle? Canyonin oma laskuri neuvoo S -kokoa. Pitäisikö vaan rauhassa odotella kevään tarjouksia sopivammista ko'oista?

  26. #3206
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikko93 Katso viesti
    Likkakaverille mietitään Canyonin fitnesspyörää, kun noita 2017 -malleja saa mukavaan -200€:n alennukseen outletin puolelta. Kuitenkin naisten tarjouspyöriä on vain kokoa M. Mitä luulette, onko se liian iso koko 170cm / inseam 80cm naiselle? Canyonin oma laskuri neuvoo S -kokoa. Pitäisikö vaan rauhassa odotella kevään tarjouksia sopivammista ko'oista?
    Meillä on M-kokoinen Roadlite 171-senttisellä vielä kasvavalla neidolla. Hyvin sopii ja on muutenkin mieluinen peli. Stemmiä voi ehkä joutua lyhentämään sentin tai pari.

  27. #3207
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    ettei Xs olisi koko? 2018 malleissa xs ylettyy 171cm pitkälle kuskille. https://www.canyon.com/fi/fitness/ro...lite-al-5.html
    edit. https://www.canyon.com/fi/fitness/ro...-al-5-wmn.html naisten malli xs 170cm asti

  28. #3208
    Liittynyt
    05/2017
    Viestit
    65
    Menisköhän sitten toi miesten malli muuten hyvin naiskuskilla.. Mitä mielipiteitä?

  29. #3209
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    ettei Xs olisi koko? 2018 malleissa xs ylettyy 171cm pitkälle kuskille. https://www.canyon.com/fi/fitness/ro...lite-al-5.html
    edit. https://www.canyon.com/fi/fitness/ro...-al-5-wmn.html naisten malli xs 170cm asti
    Mun parempi puolisko (171 cm/nainen/aika standardimitat muuten) ajelee Cotic Roadratilla jossa 579 stack ja 399 reach. Stemmi on 90 mm ja spacereita muistaakseni 25 mm. 660mm risertanko nostaa hyttiä vielä pari senttiä.

    XS roadlitessä 544 stack ja 384 reach eli 35 mm matalampi ja 14 mm lyhyempi --> jotenkin tuntuis että XS (sekä miesten että naisten) olis liian pieni tai itse asiasa kovin matala 170-senttiselle.

    Eipä "miesten" ja "naisten" roadlitessä taida hirveesti eroo olla, naisten mallit muutaman millin lyhympiä korkeuteen nähden kuin miesten kun pikaisesti katsoin.

    EDIT Canyoneissa on se mukava juttu että jos pyörä ei olis sopivan kokoinen niin sen voi palauttaa tehtaalle oliko se nyt kuukauden sisään jolloin 50€ takkiin pahimmillaan. Ja tossa ylhäällähän jo todettiin että :

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Meillä on M-kokoinen Roadlite 171-senttisellä vielä kasvavalla neidolla. Hyvin sopii ja on muutenkin mieluinen peli. Stemmiä voi ehkä joutua lyhentämään sentin tai pari.
    jos ny pitäis paremmalle puoliskolle alkaa speksata pyörää ni toi outlet roadlite wmn M sentin lyhymmällä stemmillä olis listan yläpäässä.

  30. #3210
    Liittynyt
    05/2017
    Viestit
    65
    Mulla on aika heikko käsitys noista geometrioista, niin yleensä tulee seurattua sitten noita ohjepituuksia. Siksi vähän kyselinkin mielipiteitä täältä, jos uskaltautuisi tilaamaan tuon M -koon ja tosiaan pitää nyt ottaa se vahvaan harkintaan. Kiitos paljon kaikkien vastauksista

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •