GiantGarminElectrobike
Sivu 43 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 41 42 43 44 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.261 - 1.290 / 1317

Aihe: Cyclocross VOL. II

  1. #1261
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    En ole noihin laskureihin perehtynyt ollenkaa, vähän liian paljon taisin perustella omilla ominaisuuksilla väitettäni, oma ylävartalo lähinnä mallia rimpula. Jos ylävartalosi, etenkin kätesi ovat pitkähköt ja vankatkin, niin hyvinkin Jakesta koko 54 käy. Kuvailemaasi käyttöön Jake on kelpo peli omassa hintalluokassaan, minulla Poison Codein - runkoon itse kasattu saman kaltainen väline saman tyyppisessä ajossa. Mainio väline!
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Ei tosiaan mene mitoitus ohi aiheen. Bikeshopissa on pari Konaa koossa 54 testipyöränä, jonka voit tilata itsellesi kokeiltavaksi. En ole katsonut, mutta jos geometria muistuttaa Jakea, saa siitä varmaan hyvän käsityksen. Tuollaisen Sutra LTD:n kokeilu voi tosin olla tiukalla budjetilla liikkeellä olevalle kohtalaisen vaarallista puuhaa varsinkin näin talvikeleillä. Toisaalta ellet mahdottoman kaukana asu, samalla vaivalla ajelee kokeilemaan, jolloin näkee ihan oikeat mallit ja useammassa koossa.

    https://www.bikeshop.fi/index.php?mo...uct_group=4570
    Nyt on etäisyyttä Bikeshoppiin sen verran, ettei mahkuja lähteä sinne. Alan oleen aika vakuuttunut, että oikea fillari ja koko on löytynyt. Tässä vaiheessa harrastusta mieltymykset ja kotimittausten tulokset on aina vähän arpapeliä, mutta jostain se on aloitettava. Kiitos kaikille avusta!

  2. #1262
    Cyclocrosseja olen jo jonkun aikaa katellut ja nyt osui kohdalle Vitus Energie. Taitaa olla melkeimpä parasta mitä tohon rahaan saa.

    http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod159446

    Koko vähän mietityttää kun suurin on nimellisesti 58 cm jossa 550 mm seat tube, 600 mm effective top tube, reach 429 mm ja stack 597 mm. Omat mitat on pituus 193 cm ja inseam 92 cm maantiepyörän kokona on 61 cm jossa todellinen st-cc noin 59-60 cm. Cyclocrosseista ei ole kokemusta mutta tuo 55 cm seat tube vaan kuulostaa todella lyhyelle. Pyörällä tarkoitus ajaa talvella ja varmaan jonkun verran polkua ym. joten siinä ei varmaan haittaa vaikka vähän pienempi runko olisikin? Mitä mieltä kokeneemmat on, uskaltaako ton kokosta tilata kokeilematta?

  3. #1263
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    Eikö tuossa ole vain sloupattu runko, eli enemmän satulatolppaa jää näkösälle?
    Pysyy kepekset ehyenä kun ei ole putki niin likellä. Sentin lyhyempi kuin sinun maantiepyörä kuulostaa sopivalta, ainakin omaan korvaan.
    Oma Medium kokoinen on 5mm lyhyempi kuin maantiepyöräni ja stemmi 10 mm lyhyempi.

  4. #1264
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Stuttgart
    Viestit
    93
    Sanokaahan kannattaako maksaa Canyonin Inflite 9.0:sta 1700€, kun 2017 Merida CC500:sen saisi 600€ halvemmalla? Kakkospyöräksi talveen ja metsätielenkeille järki sanoo, että halvin mahdollinen, mutta Canyonissa mm. hydrauliset jarrut, ultegra vs 105 ja painoa vajaa 2kg vähemmän.

    https://www.canyon.com/fi/road/infli...te-al-9-0.html
    https://www.merida-bikes.com/en_int/...-500-6554.html

  5. #1265
    Mistä me tiedämme minkälaista painoa annat toisaalta kuudellesadalle eurolle tai toisaalta niille mahdollisille fiiliksille joita et saisi Meridaa ajaessasi, katsellessasi tai vain ajatellessa?

    Varsinaisia tosiallisia tai todellisuudessa olemassaolevia eroja voidaan pyrkiä tarkastelemaan:

    - Shimanon hydrauliset / Tektron Spyret; ymmärtääkseni ei suurtakaan eroa toiminnallisesti, hydrauliset jarrut eivät ole ainoat autuaaksi tekevät
    - Ultegra / 105; aivan varmasti ei merkitystä, kaavailemassasi käytössä on järkevääkin vaihtaa Ultegran kulutusosat 105:iin
    - paino; vajaa kaksi kiloa saattaa jo tuntua ajo-ominaisuuksissa, etenkin jos toinen puoli on kiekoissa, mutta linkattujen sivujen mukaan painoero on huomattavasti pienempi, 8,9 kg / 9,7 kg, ja voidaan jo kysyä huomaako sitä
    - kampisarja ja keskiölaakeri Shimano RS500 46-36 [BSA] / Rotor 3D30 ja Rotor Press Fit 4130; Shimano ei ole 105:n luokkaa, mutta kaikki eivät tykkää "Press Fit" -keskiöistä vaan haluavat etenkin talvicyclocrosspyörään kierteellisen keskiön jot pitävät huollon ja kestävyyden kannalta parempana
    - Canyonissa takanakin läpiakseli / Meridassa takana tavallinen pikalinkku; läpiakselin puuttuminen ei vaikuta ajo-ominaisuuksiin toisin kuin useimpien mielestä edessä, mutta voi vaatia vaihdon yhteydessä tarkempaa asettelua jottei jarrulevy hankaa; läpiakseli on tässä suhteessa idioottivarmempi, mutta ei välttämättä kätevämpi sillä sitä ei voi vain nostaa (tai pudottaa, jos tapana on laittaa fillari katolleen) paikalleen
    - Canyonissa on Acros The Clamp / Meridassa Big Conoid S-bearing neck pro ; joillakin (mutta ei kaikilla) The Clamp tahtoo löystyä eivätkä kaikki arvosta sen mekaanisesti omintakeista ratkaisua, kun taas Meridan ohjainlaakeri on ilmeisesti nimestäään huolimatta tavanomaisempi ja pyörähuolloillekin tutumpi.
    - Canyonissa on DT Swissin kiekot (CR 1600 Spline DB) / Meridassa talon omat; DT Swissin napoja taidetaan pitää varsin hyvinä, Meridan navoista ei ole tietoa, kuten ei koko kiekoista tai niiden painoista.
    - takapakat: 11-30 / 11-28; kun molemmissa on samat eturattaat (46-36), tulee melko varmasti tilanteita joissa kevyimmän välityksen eron huomaa, mutta kasetinhan vaihtaa kolmellakympillä.
    - renkaat Schwalbe X-One / Maxxis Mud Wrestler; molemmat 33-millisiä, Schwalbe parempi metsäautoteillä, Maxxis saattaa viedä voiton joissain paikoissa, mutta ei pyörää ensiasennusrenkaiden perusteella kannat valita.
    - satulat; merkitystä vain jos uskoo tai arvelee toisen sopivan itselleen mutta toisen ei - ja silloinkin vain satulan vaihdon kustannuksen verran
    - ohjainkannatin ja tanko en tunne, molemmat lienevät alumiinisia, eroja voi olla leveydessä tai muotoilussa - mutta henkilökohtaiset preferenssit vaihtelevat
    - satulatolppa Canyon S23 VCLS CF (25 mm Setback) /MERIDA Expert SB15 27.2 ; molemmissa sama halkaisija, Canyonissa ainakin valmistajan itsensä joustavaksi ja mukavaksi kehuma ratkaisu; Merida taitaa olla alumiininen, minkä ei tosin tarvitse merkitä epämukavuutta

    Muita valintaan vaikuttavia ja oikeasti merkityksellisiä seikkoja, joiden eroista näiden kahden pyörän välillä minulla ei ole tietoa:

    - miten leveät renkaat mahtuvat? Gravelrenkaiksi monet haluavat leveämpiä kuin 35-millisiä ja talvikäytössäkin 38-42 mm voi olla kaivattu rengaskoko
    - miten lokarit kiinnittyvät ja mahtuvat? Monet eivät piittaa vaatteilleen eivätkä omalle tai takana ajavan kaverin naamalle lentävästä kurasta eivätkä usko lokarien antaman suojan pidentävän kulutusosien käyttöikää, mutta toisille lokarit ovat välttämättömyys.
    - miltä fillari näyttää kun hakee sitä varastosta tai muusta säilytyspaikasta? Ei pidä väheksyä esteettisen elämyksen ja fiiliksen arvoa ja jos (kuten minä) pitää Inflitea vähemmän nättinä, sekin voi riittää kallistamaan vaakakuppeja CC500:n puolelle.

    Lopuksi voisi tosin tarttua itse kysymyksen asetteluun eli voitaisiin unohtaa se mahdollinen 600 euroa pienemmän budjetin riittävyys ja miettiä mitä sillä summalla saisi hankittua. Meridasta voisi tulla vetävämpi menopeli uusilla kiekoilla, kaksista kiekoista voisi olla hyötyä ja/tai paremmista (Gravdal talveksi) tai käyttötarkoitukseen sopivammista (G-One tai Maxxis Rambler) renkaista iloa.

  6. #1266
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Kyllä hydrauliset jarrut hakkaa mekaaniset oikeasti 6-0. Molemmat löytyy iteltä. Onko niiden ero sitten kuinka iso rahassa mitattuna, se on maku kysymys. Mutta jos jälkikäteen alkaa vaihtamaan niin aika monta hunttia maksaa.

  7. #1267
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    - Shimanon hydrauliset / Tektron Spyret; ymmärtääkseni ei suurtakaan eroa toiminnallisesti, hydrauliset jarrut eivät ole ainoat autuaaksi tekevät
    Kyllä niissä on. Mulla on tuollainen Merida, josta maksoin 800e ja siihen hintaan oikein kelpo työmatkaveivain ja sitten toinen crossari jossa RS785 Shimanot niin ero on huomattava hydraulisten eduksi.

  8. #1268
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    re: mekaaniset vs hydrauliset levarit

    Komppaan edellisiä ja korotan yhdellä; ero Spyren ja Shimanon välillä on erittäin huomattava.

    Omassa cyclossani on Spyret ja Shimanon hydraulisia jarruja lyhyesti kokeiltuani aloin välittömästi suunnittelemaan päivitystä. Ikävä vaan että taloudellisesti järkevin tapa päivittää on myydä nykyinen pyörä ja ostaa uusi tilalle.

    Jatkokysymys: miten Sramin hydrauliset jarrut vertautuvat Shimanon vastaaviin? Apex1 osasarjaa saisi jo melkein samaan hintaan kuin pelkät Shimanon kahvat ja jarrut...
    The older I get the faster I was

  9. #1269
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Valitsisin Meridan ihan vaan fiksumpien (= yleisempien) rungon standardien takia. Ei Inflitekään huono ole, mutta Canyonin bisnes haisee nykyään vähän sellaiselta että kuluttajalle yritetään myydä uusi pyörä hyvällä osasarjalla vuoden välein. Runkoon on laitettu joku aivan typerä keskiö- tai ohjainlaakeriratkaisu, joka alkaa oireilla yllättäen juuri vuoden käytön jälkeen.

    Spyret ei ole ollenkaan huonot jarrut, mutta hydrauliset on aivan eri luokkaa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Jatkokysymys: miten Sramin hydrauliset jarrut vertautuvat Shimanon vastaaviin? Apex1 osasarjaa saisi jo melkein samaan hintaan kuin pelkät Shimanon kahvat ja jarrut...
    Luulen että isoin toiminnallinen ero on kahvan muoto. Omassa cyclossa on SRAM Rival 1 -kahvat ja HydroR-satulat, ne on osoittautuneet erittäin hyviksi. Tuntumassa ei ole valittamista ja ainakin läpiakselipyörässä ne on toimineet tähän mennessä erittäin vähällä hienosäätämisellä. Letkuissa on connect-a-magic -liittimet joiden kohdalta letkut irrotetaan/liitetään asennuksen aikana ja tarvittaessa lyhennetään, käsittääkseni Shimanoissa on vastaavat.

    Kolmen kuukauden päästä kokeilen vuokrapyörää jossa on Ultegra Di2 ja hydrauliset levyt, sitten selviää onko Shimanon ja SRAM:n välillä selvää tuntumaeroa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  10. #1270
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    No, mulla on Merida Cx600 ja siinä apex1. Jarruissa ei mitään valittamista, palat olen uusinut kerran kun keulasta loppui kitkapinnat. Vaihtaja kaipaa glykoolia huonoimmilla ilmoilla.

  11. #1271
    Blackborow Guest
    Jos nuo kahvat kelpaa niin kohtuu edullinen Shimanon hydrosetti. https://www.bike-discount.de/en/buy/...ake-set-682416

  12. #1272
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    505
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tinke Katso viesti
    Sanokaahan kannattaako maksaa Canyonin Inflite 9.0:sta 1700€, kun 2017 Merida CC500:sen saisi 600€ halvemmalla? Kakkospyöräksi talveen ja metsätielenkeille järki sanoo, että halvin mahdollinen, mutta Canyonissa mm. hydrauliset jarrut, ultegra vs 105 ja painoa vajaa 2kg vähemmän.

    https://www.canyon.com/fi/road/infli...te-al-9-0.html
    https://www.merida-bikes.com/en_int/...-500-6554.html
    Minulla oli samat vaihtoehdot ja vielä lisäksi samoilla osilla kuin Merida varustettu Giant TCX SLR 2.
    Maantiepyöränä on 3.5 vuotta ollut Canyon Endurace CF 9.0 johon olen ollut enemmän kuin tyytyväinen ja siksi pohdin Canyonia myös Cycloksi.
    Päädyin Gianttiin, jossa on Spyret. Jarrut ovat ihan ok ja etuna varmaan se, että ovat yksinkertaiset ja varmatoimiset. Ja paljon paremmat kuin yksimäntäiset mek. levarit, jotka olivat edellisessä Nishikin Cyklossani
    Kun kokeilin tyttären Hybridiä hydrauliikka jarruilla, niin jopa sekin jarrutti herkemmin kuin Spyret. Eli Spyret ovat hyvät, mutta kun kokeilee hydrauliikka jarruja, haluaa ne vaikka ei ennen tiennyt niitä haluavansa.
    Tosin minulle riittää Spyret

  13. #1273
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Stuttgart
    Viestit
    93
    Kiitoksia vastauksista! Tuo Canyonin pressfit BB meni vähän ohi eikä kieltämättä värityskään oikein miellytä niin Merida varmaan olisi fiksumpi noista kahdesta tuohon hintaan. Tosin Meridassakin pisti silmään mekaanisten jarrujen lisäksi tuo takavaihtajan vaijeri, joka kulkee chainstayn alla täysin suojaamattomana.

    Tonnin hintaan ei taida vaan olla parempiakaan vaihtoehtoja tarjolla ja hydrauliset jarrut nostaa hinnan heti lähemmäs 2k€?

  14. #1274
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    [QTonnin hintaan ei taida vaan olla parempiakaan vaihtoehtoja tarjolla ja hydrauliset jarrut nostaa hinnan heti lähemmäs 2k€?[/QUOTE]

    Tonniin pintaan Vitus hyd.levyjarruin ja kierrekeskiöllä vaikkapa CRC:sta.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  15. #1275
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Stuttgart
    Viestit
    93
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    [QTonnin hintaan ei taida vaan olla parempiakaan vaihtoehtoja tarjolla ja hydrauliset jarrut nostaa hinnan heti lähemmäs 2k€?

    Tonniin pintaan Vitus hyd.levyjarruin ja kierrekeskiöllä vaikkapa CRC:sta.
    Noissa ei geometriat vaan istu, kun pitäisi olla lyhyt ja korkea. Ja Shimanoakin suosisin.

  16. #1276
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Stuttgart
    Viestit
    93
    GT Grade AL 105 vaikuttaisi aika hyvältä ja vanheneva 2017 malli sopii jopa silmään ja hintaluokkaan. Ainut miinus rengastilasta, ilmeisesti 35mm tekee jo tiukkaa lokareiden kanssa. Täytyy käydä koeajamassa jos vaan vielä löytyy, kun en ole ihan varma tuosta geometriasta ja koosta.

    http://velosport.fi/verkkokauppa/fin...105-p-59502-11

  17. #1277
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    505
    GT Grade taitaa kuulua enemmän gravel bike kategoriaan. Tosin en tiedä mikä on "maavara". Painoa yli 10 kg melko keveillä renkailla. Noista vaijerivetoisista Hydr. jarruista on joku maininnut, että ovat tehokkaat mutta tunnottomat.
    Geometria on tosiaan pysty (lyhyt ja korkea). Minun keskiverto koossa n. sentin lyhempi reach ja 5 mm korkeampi stack, kuin monessa Cyclossa . Yleiskäyttöiseksi pyöräksi varmaan ok

  18. #1278
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tinke Katso viesti
    Tosin Meridassakin pisti silmään mekaanisten jarrujen lisäksi tuo takavaihtajan vaijeri, joka kulkee chainstayn alla täysin suojaamattomana.
    Tarkoitatko vaijerin loppuosaa, jossa kuori loppuu kohdassa, missä vaijeri sojottaa yläviistoon ja imee kuoren sisään kosteuden ja lian? Ongelmallinen paikka, mutta ainakin itselläni ensimmäisten kokemusten perusteella vaivat ovat vähentyneet tai kenties jopa loppuneet 2 euron hintaisen haitarikumin asennuksen myötä.

    https://www.bikeshop.fi/Jagwire-jarr...auppa/pBR7870/

    Paremminkin istuvia malleja on varmaan saatavilla, kun tuo on vannejarrujen osa. Toimii silti paremman puutteessa hyvin.

  19. #1279
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Specialized CruX X1:stä positiivinen arvio BikeRumorissa. Oikein linjakkaalta ja huolitellultahan tuo näyttää, varmasti aika soiva peli kisaränniin.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  20. #1280
    Näyttäisi olevan tiukkaa 35mm kumeille. Tosin en tiedä eri lokari vaihtoehdoista. Itsellä 28mm ja tilaa on mukavasti. Pyörä on muuten tosi ketterä ajettava. Tykkään! Nuo jarrut ei ole kylläkään tehokkaat täysin hydraulisiin verrattuna. Jarrutusmatka on huomattavasti pidemmät ilman kikkailua eli varautuu vaan siihen. No kysessähän on kakkospyörä? Ajanhukan voi ajossa paikata kaikkialta muualta.

  21. #1281
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    7.711
    Tämmöinen kohta ajossa...

    Jambo muokkasi tätä : 11.01.2018 at 09.16

  22. #1282
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Zurigoa katselin minäkin, kun viimeksi krossaria piti vaihtaa. Olisi näyttänyt hienolta saman merkkisen maantiepyörän vieressä. Päädyin sitten lopulta muuhun vaihtoehtoon, mutta ihmetytti silloin ettei Bianchilla näytä olevan kuituraamista krossaria tarjolla. Google kertoi toki, että Bianchin USA:n sivuilta löytyy Zolder, mutta saakohan tuota lainkaan Euroopasta?

  23. #1283
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    7.711
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Zurigoa katselin minäkin, kun viimeksi krossaria piti vaihtaa. Olisi näyttänyt hienolta saman merkkisen maantiepyörän vieressä. Päädyin sitten lopulta muuhun vaihtoehtoon, mutta ihmetytti silloin ettei Bianchilla näytä olevan kuituraamista krossaria tarjolla. Google kertoi toki, että Bianchin USA:n sivuilta löytyy Zolder, mutta saakohan tuota lainkaan Euroopasta?
    Ruotsissa sitä ainakin myydään, mm.

    http://www.soderscykel.se/cyklar/156...er-cx-105.html

    https://www.cykellagret.se/p10693/bi...celeste-silver
    Jos löytäisit Graalin maljan, kaataisitko siihen keskikaljan?

  24. #1284
    Hankin vajaa pari vuotta sitten ensimmäisen cyclocrossarin, tuntuu että siitä asti olen viikottain pyörinyt netissä/kaupoissa etsimässä seuraavaa parempaa pyörää, vaikkei omassa mitään vikaa edes ole. Tällä hetkellä Cannondalen Caadx Tiagra käytössä ja tarkoitus olisi vertailla seuraavaa, asteen parempaa pyörää. Mielelläni kuulisin muiden mielipiteitä ja vinkkejä.

    Kyse on ainoasta pyörästäni ja siksi käytössä cyclo. Ajan ympärivuotisesti mutta painottuen kevääseen, kesään ja syksyyn. Tulee ajettua niin asfaltilla kuin soralla. Pääosin kuitenkin asfaltilla. Talvipyöräilyä jonkin verran, varsinkin nyt kun nastarenkaat hankittuna. Eli vaatimuksina pyörälle on ainakin: laadukkaat levyjarrut, vähintään Tiagran osasarja, riittävä rengastila ja alumiinirunko. Mielummin hankkisin laadukkaan alumiinipyörän kuin edullisen hiilikuituisen. Geometrian ei tarvitse olla rennoimmasta päästä, eikä pyörä tule mihinkään bikepacking-tarkoitukseen.

    Olen myös pohtinut levyjarrullisia maantiepyöriä kuten Canyonin Endurace AL (https://www.canyon.com/fi/road/endur...-disc-7-0.html), mahtaako kyseisellä pyörällä pärjätä Suomen olosuhteissa ympäri vuoden? Canyon cyclocross-malli on toki varteenotettava vaihtoehto myös.

    Muita vaihtoehtoja joita olen ajatellut:

    Cannondale Caadx 105 SE http://www.nummenpyora.fi/tuotteet/c...x-se-105-2018/. Cannondalen runko on ollut itselleni miellyttävä ja SE-malli on komponenteiltaan sopiva ja näyttää hyvältä.

    Feltin F65X https://www.bike-discount.de/en/buy/felt-f65x-684583 oli vaihtoehtona myös silloin, kun ensimmäistä pyörääni hankin. Päädyin kuitenkin edullisempaan vaihtoehtoon.

    Rosen cyclocrossari https://www.rosebikes.fi/bike/rose-p...mb/aid:2681688 on pyörinyt mielessä. Vaikuttaa laadukkaalta pyörältä kaikin puolin.

    Vitus Energie olisi nestejarruilla varustettu suht edullinen vaihtoehto. http://www.wiggle.co.uk/vitus-bikes-...-rival-1x11-1/. Onko hydrauliset jarrut ylivertaiset mekaanisiin verrattuna?

    Tässä joitain malleja joita olen pohtinut, kokemuksia ja kommentteja olisi mukava kuulla näistä tai muista mahdollisista vaihtoehdoista. Minua ei haittaisi, jos pyörä olisi vähän erikoisempi ja ei niin yleinen, kunhan vain sopii vaatimuksiin.

  25. #1285
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti coccyx Katso viesti
    Onko hydrauliset jarrut ylivertaiset mekaanisiin verrattuna?
    Onhan ne. Pian saat toki toisenlaisenkin mielipiteen.

    Mikäs siinä nykyisessä fillarissa tökkii tai miksi ylipäätään tuntuu siltä, että pitäisi saada uutta alle?

    Ovatko nuo linkkiesi fillarit merkittävä päivitys nykyiseen verrattuna? Olisiko kustannustehokkaampaa siirtyä kerralla "asteen paremmasta" muutamaa astetta parempaan?

    Mua houkutattais noista eniten Felt ja Vitus. Mutta kohta joku kehuu Cannondalea. Ja eiköhän joku Rose-kuskikin kömmi esiin kolostaan.
    Nää on just siksi hankalia nää internet-foorumit kun ei näistä saa yksimielistä neuvoa. Ja sit menee riitelyks


  26. #1286
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti coccyx Katso viesti
    Olen myös pohtinut levyjarrullisia maantiepyöriä kuten Canyonin Endurace AL (https://www.canyon.com/fi/road/endur...-disc-7-0.html), mahtaako kyseisellä pyörällä pärjätä Suomen olosuhteissa ympäri vuoden? Canyon cyclocross-malli on toki varteenotettava vaihtoehto myös.
    Canyon Enduraceen taitaa mahtua 32mm rengas eikä ole lokareille paikkoja. En valitsisi ympärivuotiseen käyttöön. Nyt toki Canyonilla on Inflitet tarjouksessa joka sopii jo paremmin ja saa lisäksi ne hydrauliset jarrut. Itse en kyllä tykkää Shimanon hydraulisten jarrukahvojen muotoilusta.https://www.canyon.com/fi/road/infli...te-al-8-0.html

  27. #1287
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Onhan ne. Pian saat toki toisenlaisenkin mielipiteen.

    Mikäs siinä nykyisessä fillarissa tökkii tai miksi ylipäätään tuntuu siltä, että pitäisi saada uutta alle?

    Ovatko nuo linkkiesi fillarit merkittävä päivitys nykyiseen verrattuna? Olisiko kustannustehokkaampaa siirtyä kerralla "asteen paremmasta" muutamaa astetta parempaan?
    Isoimpana syynä on varmaan kyllästyminen omaan pyörään ja halu parempaan pyörään, nyt kun olen innostunut pyöräilystä enemmän ja enemmän. Tuo on oikein hyvä pointti, viimeksi säästin euroja ja ostin edullisemman pyörän. Silloin taisi joku myyjä sanoa että "osta samantien laadukkaampi niin et halua vaihtaa heti parempaan." Mitäköhän tuo muutama astetta parempaa tarkottaisi? On varmaan totta, että esimerkiksi tuon Cannondalen hinnalla voisi sellaisen saada.

    En huomannutkaan, että Canyonin cyclot ovat alennuksessa. Kiitos vinkistä. Mikäs noissa jarrukahvoissa mietityttää?

  28. #1288
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti coccyx Katso viesti
    En huomannutkaan, että Canyonin cyclot ovat alennuksessa. Kiitos vinkistä. Mikäs noissa jarrukahvoissa mietityttää?
    Jarrukahvat on vähän mohlot, ei nyt varmaan kovin monia haittaa mutta näin pienikätisenä ne on vähän epämukavat.

  29. #1289
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti coccyx Katso viesti
    Isoimpana syynä on varmaan kyllästyminen omaan pyörään ja halu parempaan pyörään, nyt kun olen innostunut pyöräilystä enemmän ja enemmän. Tuo on oikein hyvä pointti, viimeksi säästin euroja ja ostin edullisemman pyörän. Silloin taisi joku myyjä sanoa että "osta samantien laadukkaampi niin et halua vaihtaa heti parempaan." Mitäköhän tuo muutama astetta parempaa tarkottaisi? On varmaan totta, että esimerkiksi tuon Cannondalen hinnalla voisi sellaisen saada.
    Ota harkintaan vielä nykyiseen pyörään vaikka toisen kiekkosarjan hankinta yms. päivitykset.

  30. #1290
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.714
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vivve Katso viesti
    Jarrukahvat on vähän mohlot, ei nyt varmaan kovin monia haittaa mutta näin pienikätisenä ne on vähän epämukavat.
    Uus Ultegra on mun mielestä muotoiltu vähän paremmin. Se 105-tason kahva on kyllä ihan hirveä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •