HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 356 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 256 306 346 354 355 356 357 358 366 406 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.651 - 10.680 / 13346

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Jos Bilteman akut on siis nykyään kuraa niin alkaa sitten oleen 15€ 18650 akku. Kyllä siinä saa taas pitkän pennin hukkuun. Kun tilasin kuitenkin noita koteloita 2 kpl. Sais jo feenixin bc30 tankoon mutta sitte jäis noi magicin valopäät jouten. Ei oo heleppoo...

^En mainosta mutta kato akkulan hinnat.
    Bilteman akut voi käydä kattomassa kun "kura" ei, (vielä), millään todennettu.
    epäasiallinen maastopyöräilijä

No kappas. Ei ilmeisesti ollu ajatus mukana kun siellä aiemmin kävin. Näyttäs olevan keeppowerin akku jossa on Samsungin kenno 8,65€ zipale. Ja on näköjään viä hinnanalennus ku ottaa enempi. Eli näitä nippu ja laturi kans. Ei tää halvaks tuu ku halvalla saa ni pitää ottaa enempi.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Lumonite Navigator 3000 stongassa ja Lumonite Compass R kypärässä kiinni. Navigatorin ostin vasta joulukuussa, mutta siihen olen ollut tosi tyytyväinen. Hinta on ihan kohtuullinen ja paketti tuntuu erittäin hyvin suunnitellulta. Ei mitään pahaa sanottavaa tästä fikkarista. Compass R on kompakti ja teholtaan riittävä. Sen kanssa on ollut ainoa huoli tuo kypäränlippaan kiinnitettävä klipsi. Se ei oikein vakuuta ja tuntuu että se hajoaa hetkenä minä hyvänsä. Onko porukalla minkälaista patentti ratkaisua tähän ongelmaan?

Compassin oma pääpanta toiminut loistavasti

Täytyypä kokeilla viritellä se pääpanta kypärään. Muovinen klipsu lippaan on kyllä aika surkea esitys.

http://www.fenixvalaisimet.fi/Fenix_...ava_otsalamppu

Tollanen on tulossa kypärään. Kemizti on päässyt jo lamppua testaamaan mutta itsellä tilaus kolahti nilkkaan ja jouduin jonoon vaikka sain tehtyä aikanaan tilauksen saldojen mukaan. Odotellaan...

Magicshinen valoja koitetaan nyt sitten jatkossa käyttää tangossa akkulan kennoilla.

Nyt pari kertaa testaillut Gloworm Alpha lamppua. Haeskelin kypärään valoa Jota voisi käyttää myös otsalamppuna ja tuo iski silmään.
    Akkuna kaksi 18650 kennoa. otsanauha meni heti vaihtoon kun ei mahdu isoon päähän, mutta muuten ok.
    Valon tehonsäätö on kiva ominaisuus, itse käytän 200l, 500l ja 1200l teholla. Linssivaihtoehtoja on kaksi, spotti-spotti ja nyt kiinni linssi jossa toinen on tiukka spotti ja toinen hajavaloa antava.

Lähetetty minun ONE A2003 laitteesta Takapalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LÄNNENLOKARI Katso viesti
    Lumonite Navigator 3000 stongassa ja Lumonite Compass R kypärässä kiinni. Navigatorin ostin vasta joulukuussa, mutta siihen olen ollut tosi tyytyväinen. Hinta on ihan kohtuullinen ja paketti tuntuu erittäin hyvin suunnitellulta. Ei mitään pahaa sanottavaa tästä fikkarista. Compass R on kompakti ja teholtaan riittävä. Sen kanssa on ollut ainoa huoli tuo kypäränlippaan kiinnitettävä klipsi. Se ei oikein vakuuta ja tuntuu että se hajoaa hetkenä minä hyvänsä. Onko porukalla minkälaista patentti ratkaisua tähän ongelmaan?
    Mulla on tuo metalliklipsi ollut talvipotassa nippusiteillä kiinni vuosia, hyvin kestää ja pitää Compassin kiinni. Suvisemmassa kypärässä on Valostoren erisuuntaispidike, kolmatta vuotta ja ei moitteen sijaa. Talvikypärä on kyllä vaihtunut.
    Otsapantaa näin pimiään vuodenaikaan tarviin jotta ei kypärään jouda.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Olipa positiivinen ylläri Fenixin valo. Toi nippusiteellä kypärään ni eipä paljoo tuu painoo. Matkahuolto toi myös akkulasta akkuja ja laturin. Nyt ootellaan akkuihin koteloita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    Olipa positiivinen ylläri Fenixin valo.
    Tuosta Fenixistä ei ole mulla kokemusta, mutta kuvan X-Tar -laturi on tutun näköinen. Erinomaisen hyvä laite, olen tykännyt. Uk Amazonista tuli aikanaan 25 eurolla.

28,95 oli akkulassa. Nyt ekat neljä akkua täyttymässä. Kemiztin tähän ketjuun laitetun postauksen perusteella tilasin tuon Fenixin. Se on ihan uus tuote eikä siitä oo viä paljo tietoo. Omat kypärävalot ollu noilla isoilla akkupaketeilla ja halusin niistä eroon. Vaikutti ainakin tuolla takapihan metässä lupaavalta.

Tänään hain Biltemasta loput akut. Kyllä ne Samsungia ainakin Kempeleen myymälässä edelleen ovat. Osasta näki jopa suoraan myyntipaketin läpi kun tiesi mitä etsii, ja kaikki vilkaisemani paketit oli samaa erää (paketin takana on tarra). Kaikki akut myös toimivat ok, eli käyttäytyivät laturissa loogisesti (n. 2/3 piti ladata) ja toimivat kun otsavalossa kokeilin.

Solarstorm sitten taas ei pelitellytkään. Tai sitten en vaan osannut. Akut paikalleen, napista ei tapahdu mitään. Testasin pitämällä pohjassa, lyhyillä painalluksilla, terävillä jne. Ledit ei syty eikä usb-liittimen kautta tule jännitettä johon GoPro reagoisi. Kokeilin myös Nitecoren ja Olightin akuilla, sama tulos.

Mulle tuli eilen gearbestiltä samoja solarstormin koteloita. Akut paikalleen ja testiin. Eli napista normi painallus ja ledit sytty. Valolle tulee potkua oli laite ns. päällä tai ei. Usb-porttiin ei tuu potkua jos laite on kiinni.

Hyvä homma kun sulla meni paremmin. Testasin vielä tänään uudestaan ja tällä kertaa lampun kanssa, mutta kuollu mikä kuollu. Myyjälle lähti kysymystä, toivottavasti lähettävät uuden vaatimatta vanhaa takas, kun sitten menee säätämiseksi. Amazonin oma palautustoiminto lupas hyvittää postikuluja maks. 8,40 e, ja sillä rahalla hätinä suomen sisällä saa paketin kulkemaan. Kiinaan maksanee himpun verran enemmän...

Toivottavasti saat asian kuntoon. Tilasin 3 kpl noita akkukuoria ja kaikki toimii. Samalla tilasin tuon kuvissakin näkyvän xtar vc4 laturin ja olen nyt sillä ladannut myös noita wishin otsalamppujen akkuja. Hauska huomata ettei osa kiinan akuista tuu ikinä täyteen... Jostain luin ennen ku tilasin omia akkuja että 18650 max olis n.2600mAh. Luin siis jotain tee se itse juttuja Amerikasta kun mackonte kehotti rakenteluun. Mulla on yks paketti Kiinasta noita akkuja ja niissä lukee 9900mAh.🤣

Hajonneen akkuhärvelin osalta asia meni mallikkaasti. Kauppias vastasi Amazonin kautta parin tunnin sisällä että laittavat rahat palautukseen, eivätkä millään tavoin kyselleet vanhan tuotteen perään. Eli siltä osin ei mitään valittamista. Nyt pitäis vaan jostain löytää uus kotelo tilattavaksi. Gearbestista olivat mokomat päässeet näköjään loppumaan, eikä Amazonissakaan näköjään ole. Banggood.comissa näyttäis olevan, onkohan tuo luotettava putiikki?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Tuosta Fenixistä ei ole mulla kokemusta, mutta kuvan X-Tar -laturi on tutun näköinen. Erinomaisen hyvä laite, olen tykännyt. Uk Amazonista tuli aikanaan 25 eurolla.
    Ebaysta vielä vähän edullisemmin tuo laturi: https://www.ebay.com/itm/New-Xtar-VC...oAAOSwi7RZNGKJ

Itellä kypärässä kiinanvalo ja akkuina keeppower 18650/3500x2, oon todennu toimiviks nuo akut, kestää hyvin kylmässäkin. Kotelona akuilla seuraavanlainen virtapankki: http://selfbuilt.net/shop/enb-2x-186...-power-bank-v2

..en kylläkään itse tilannut tuolta, en nyt muista mistä muutama vuosi sitten tilasin. Toiminut hyvin myös puhelimen latauksessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    ...Mulla on yks paketti Kiinasta noita akkuja ja niissä lukee 9900mAh...
    Ittellä kanssa pari iibeistä testiksi ostettua akkua samalla tekstillä. Oman laturin mukaan lataa noin 1000mah molempiin. Olisko kiinanpojilla valahtanut nolla liikaa kylkitekstiin?

Kyllä banggoodilta voi ihan huoletta tilailla. Pari kertaa ollu jotain häikkää tavarassa ja yleensä ovat laittaneet uuden.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Mulla on tuo metalliklipsi ollut talvipotassa nippusiteillä kiinni vuosia, hyvin kestää ja pitää Compassin kiinni. Suvisemmassa kypärässä on Valostoren erisuuntaispidike, kolmatta vuotta ja ei moitteen sijaa. Talvikypärä on kyllä vaihtunut.
    Otsapantaa näin pimiään vuodenaikaan tarviin jotta ei kypärään jouda.
    Nappasin yhdestä otsapannasta pelkän metalliklipsin irti ja nippareilla pottaan kiinni. On muuten hyvä ja tukeva! Nyt toimii

BM:n Ixon Premium putosi betonilattialle ja kannen lukitusnappi murtui. Saksalaiset pyöräkaupat myy noihin vain tarvikkeita ja lisäosia, ei varaosia. Sen sijaan valmistajan sivustolla on muutama varaosa lueteltu ja niihin tilauslomake. Muutaman kohteliaan varmistavan sähköpostin jälkeen osa tuli parissa päivässä kirjeessä kotiin ja nyt valaisin on jälleen kunnossa. Hintakin oli ns. enemmän kuin kohtuullinen. Tarkoitan siis todella kohtuullinen tai oikeastaan kohtuuttoman halpa.

XXL:stä saa varmaan enemmän kertakäyttölumeneita halvemmalla (ainakin vastaantulijoiden silmiin), mutta ei vastaavan tasoista jälkimarkkinointia. Nämä tällaiset jutut kivasti kannustaa suosimaan ko. valmistajan tuotteita jatkossakin ainakin, jos saa näppylöitä kertakäyttökulttuurista.

ZZ
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    BM:n Ixon Premium putosi betonilattialle ja kannen lukitusnappi murtui. Saksalaiset pyöräkaupat myy noihin vain tarvikkeita ja lisäosia, ei varaosia. Sen sijaan valmistajan sivustolla on muutama varaosa lueteltu ja niihin tilauslomake. Muutaman kohteliaan varmistavan sähköpostin jälkeen osa tuli parissa päivässä kirjeessä kotiin ja nyt valaisin on jälleen kunnossa. Hintakin oli ns. enemmän kuin kohtuullinen. Tarkoitan siis todella kohtuullinen tai oikeastaan kohtuuttoman halpa.

XXL:stä saa varmaan enemmän kertakäyttölumeneita halvemmalla (ainakin vastaantulijoiden silmiin), mutta ei vastaavan tasoista jälkimarkkinointia. Nämä tällaiset jutut kivasti kannustaa suosimaan ko. valmistajan tuotteita jatkossakin ainakin, jos saa näppylöitä kertakäyttökulttuurista.

Mulla noita Premiumeja oli aikoinaan kaksin kappalein ja samalla lailla lukitusnipat katkeili, -discount takuuseen ainakin kaksi korvasi. Tää ainoa jäljellä oleva pysyy kasassa letkuklemmarilla! Nyt tuo ei enää meinaa syttyä ja valo ajoittain värisee. No päiväsaikaan huomiovalona aina silloin tällöin käytän.

Täällä mahtaa olla kansalla kokemuksia noista XXLstäkin saatavista Magicshine -valoista. Koitin kahlata muutaman sivun taakseppäin, mutta mitään kovin syvällistä ei tullut vielä vastaan, joten kysytäämpä suoraa, että onko tuossa kahden ledin MS606 mallissa minkälainen valokuvio ja teho? Entä onko lampussa(lähinnä itse valopää siis) jotakin muita rasittavuuksia tai suoranaisia vikoja joka saattais olla "dealbreaker"?

Pärjääkö pelkällä tuollaisella 2 ledisellä versiolla kypärävalona lumisessa metsässä vai onko teho ja/tai valokuvio jotenkin onneton tälläiseen tarkoitukseen?
    Vai kannattaako kenties suoraa panostaa sellainen viiden ledin versio(MS628? ei löytynyt nettikaupasta suoraan) jos kerran panostaa?

Sen verran olin havainnoivinani, että akut noissa Magicshineissä ilmeisesti ei oo ihan pelkkää kiitosta saanut arvioksi, mutta se lienee pienempi ongelma itselle(kun voin käyttää jo olevia LiPo akkuja), joten niistä ei periaatteessa tarvi hirveämmin rantata...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    Täällä mahtaa olla kansalla kokemuksia noista XXLstäkin saatavista Magicshine -valoista. Koitin kahlata muutaman sivun taakseppäin, mutta mitään kovin syvällistä ei tullut vielä vastaan, joten kysytäämpä suoraa, että onko tuossa kahden ledin MS606 mallissa minkälainen valokuvio ja teho? Entä onko lampussa(lähinnä itse valopää siis) jotakin muita rasittavuuksia tai suoranaisia vikoja joka saattais olla "dealbreaker"?

Pärjääkö pelkällä tuollaisella 2 ledisellä versiolla kypärävalona lumisessa metsässä vai onko teho ja/tai valokuvio jotenkin onneton tälläiseen tarkoitukseen?
    Mää oon pärjännyt sillä yhden ledin versiollakin, kun en kovin isoa ja painavaa valoa kypärään halua. Lumisessa metsässä ei tartte edes polttaa täysillä vaan toiseksi pienin teho piisaa hyvin. Kuvio on mielestäni kypärävaloksi hyvä eli keskellä kirkkaampi spotti niin kuin näissä tuppaa olemaan. Akkuhan oli sutta ja sekundaa, mutta itsellänikin oli akkupaketti erikseen valmiina. Tuota alkuperäistä akkua voi lähinnä kuskata hätävarana mukana.

Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    Vai kannattaako kenties suoraa panostaa sellainen viiden ledin versio(MS628? ei löytynyt nettikaupasta suoraan) jos kerran panostaa?
    Itsellä 606 ja 602. 606 reilu vuoden vanha ja 602 noin puoli vuotta vanha. Molemmissa silmämääräisesti sama valoteho. Olen vaihdellut lamppuja ristiin tangon ja kypärän välillä; uusi 602 on hiukan terävämpi kuin vanhempaa saapumiserää oleva 606. Itse pärjään nuorilla silmilläni vallan mainiosti noilla metsässä. En kaipaa yhtään enempää ytyä. Monesti voi pudottaa jopa tehoa, kuten edellä mainittiin.

Jatkokyssäri: Miten (MS-)lamppujen ilmoitetut paloajat määritellään? Jos paketin takana lukee 4h max teholla, niin tarkoittaako se, että maksimilla palaa 4h ja sen jälkeen lampun teho tippuu, kun virtaa on jäljellä se 30%? Vai tarkoittaako paloaika kokonaisaikaa, jonka lamppu palaa?

Edit: Eikä ole akuistakaan pahaa sanottavaa. Täydellä teholla 606 paahtaa omalla akullaan sen kolme tuntia ennen himmenemistä. Sen jälkeen himmeällä palaa ainakin kolme tuntia ennen sammumista.
    602 jaksaa hönkiä täyttä keilaa reippaan tunnin omalla akullaan. Sen jälkeen himmenee ja parin tunnin päästä pimenee kokonaan. Mielestäni turhaa tommonen, että 30%:n alapuolella menee säästöliekille. Saisi mennä vasta ~10%:n jälkeen.
    Kanuuna muokkasi tätä : 23.01.2018 at 21.29

Itse ostin Acebeam H15 ja laitan sen kypärään, vaikuttaa oikein loistavakta keveältä lampulta. Valokuviossa ei ole yhtään spottia vaan tasainen ja leveä keila. Magneettikytkimellä tehonsäätö helppoa hanskat kädessäkin. Kytkimellä on 4 tasoa jonka sisällä on vielä 4 tehoa joita säädetään pitämällä nappia pohjassa ja lisäksi tuo turbomoodi eli yhteensä 17 eri tehotilas

Weston Guest
    Mulla on tuo Magicshine 606 ja valoteho on riittävä. Hämärällä on parempi ajella puoliteholla, ainakin itse näen silloin paremmin. Ihan säkkipimeällä sitten täysi teho. Valo on ok, ei pistemäinen. Kadulla ajaessa huomaa, että lamppu tuottaa paljon hajavaloa ylöspäinkin, mikä taas häikäisee kanssakulkijoita. Pitäisi varmaan askarrella tuohon jonkinlainen lippa. Akut toimineet pakkasellakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Mulla noita Premiumeja oli aikoinaan kaksin kappalein ja samalla lailla lukitusnipat katkeili, -discount takuuseen ainakin kaksi korvasi. Tää ainoa jäljellä oleva pysyy kasassa letkuklemmarilla! Nyt tuo ei enää meinaa syttyä ja valo ajoittain värisee. No päiväsaikaan huomiovalona aina silloin tällöin käytän.
    Millä olet korvannut nuo eli oletko löytänyt lamppua vähintään vastaavan tehoisella muita häikäisemättömällä valokeilalla, mutta tukevammalla rakenteella?

Nyt on kotona ylimääräisiäkin varaosia, joten sen suhteen ei tule ihan heti ongelmaa.

Fenix BC30 tankoon ja Lumonite Compass kypärään. Minusta pikkasen liioitellaan tätä vastaantulijoitten häikäistymistä, olen noita omilla silmillä yhdessä ja erikseen koestanut kuin myös tutuilta autokuskeilta kysynyt. Njet Problema. Fenixin neljästä valotehosta toiseksi pienin piisaa mun vanhoille silmille oikein hyvin näin lumikeleissä.
    Tossa tankokiinnikkeessä on se oveluus että horisontaalisesti sitä voi säätää +/-30 astetta, jos jalankulkijoita omalla kaistalla vastaan tulee niin helppo homma, murjaisen näyttämään muualle!
    Compassin pienimmälläkin teholla mökille osaan, keskimmäisellä iloisesti näen ajaa. Ja jos sitten valoa enempi tarvitsen niin reserviä noissa piisaa yksin tai yhdessä.
    Ei oo kummassakaan katkeilevia piuhoja eikä mitään ylimääräistä, vain se mitä tarvii.

Tiedän toki tämän jotta kunnei paremmasta tiedä jne... Sen myös tiedän etten nyt tai tulevaisuudessa mitään parempaa tarvitse. 6 kpl 18650 akkuja on toistaiseksi riittänyt erinomaisen hyvin.

Ja tuo kolhunkestävyys, molemmat voittaa ns. Premiumin 100-0, olen joutunut testaamaan.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •